بازدید 18216
آخرین تحولات خاورمیانه؛

امارات خواستار گفت وگو با تهران درباره جزایر ایرانی/ اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا /ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده/ آغاز بازسازی شهر حلب

ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده، سفر وزیر دفاع آمریکا به مصر، اردن، کویت و پاکستان، آغاز بازسازی شهر حلب، امارات خواستار گفت وگو با تهران درباره جزایر ایرانی و شرط اتحادیه عرب برای همکاری با ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر، باید به اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 02 December 2017

ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده، سفر وزیر دفاع آمریکا به مصر، اردن، کویت و پاکستان، آغاز بازسازی شهر حلب، امارات خواستار گفت وگو با تهران درباره جزایر ایرانی و شرط اتحادیه عرب برای همکاری با ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر، باید به اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام دولتی آمریکا خبر داد، ترامپ روز چهارشنبه آینده در یک سخنرانی، بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی می کند، ولی انتقال سفارت آمریکا را به تعویق می اندازد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از دو مقام دیگر افزود: به رغم این اقدام، انتظار می رود ترامپ انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را که از وعده های انتخاباتی او بود، دوباره به تعویق بیندازد.

به نوشته رویترز، این اقدام ممکن است به تلاش های نوپای دولت ترامپ در راستای پیشبرد مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان که توسط «جرد کوشنز» داماد و مشاور ارشد او هدایت می شود، آسیب جدی وارد کند.

از سوی دیگر، این اقدام می تواند رضایت حامیان دست راستی و طرفدار رژیم صهیونیستی ترامپ در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را فراهم کند.

با وجود این، یک مقام ارشد دولت ترامپ که رویترز نامی از او نبرده است، گفت: این تصمیم هنوز قطعی نیست و ممکن است، تغییر کند.

امارات خواستار گفتگو با تهران درباره جزایر ایرانی/ اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا /ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده/ آغاز بازسازی شهر حلب

از سال 1995 میلادی که کنگره آمریکا قانونی برای انتقال سفارت این کشور در تل آویو وضع کرد، همه رؤسای جمهوری آمریکا هر شش ماه یک بار اجرای این قانون را به مدت شش ماه به تعویق انداخته اند.

انتظار می رود، ترامپ نیز که تا کنون دو بار چنین فرمانی را امضا کرده، بار دیگر اقدام به تعلیق این قانون کند.

این در حالی است که چند مقام دولت ترامپ به رویترز گفتند، او دستوری برای تهیه برنامه ای بلندمدت برای انتقال سفارت را در دست بررسی دارد تا مشخص کند، تصمیم او قطعی است.

ادعاهای مضحک الجبیر: ایران با القاعده ارتباط دارد

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مدعی شد، عربستان هیچ گونه ارتباطی با اسرائیل ندارد و ریاض منتظر روند صلح اعراب با تل آویو است.

وی در نشست گفت وگوهای مدیترانه ‌ای، بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد که نقش مخرب ایران از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ آغاز شد.

الجبیر مدعی شد، انقلاب اسلامی ایران، مرزها را به رسمیت نمی‌شناسد و تصور می‌کند که تمام شیعیان متعلق به ایران هستند.

وزیر خارجه عربستان، ایران را به ایفای نقش منفی در یمن و نقض قطعنامه‌ های تسلیحاتی متهم کرد و گفت: ایران موشک‌ ها را در اختیار حوثی ها قرار می ‌دهد.

الجبیر در ادامه ادعاهایش افزود: از سال ۱۹۷۹ سیاست‌های ایران همین بوده است، ایران به قوانین بین ‌المللی، اصل عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و اصل حسن همجواری بی‌اعتناست.

امارات خواستار گفتگو با تهران درباره جزایر ایرانی/ اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا /ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده/ آغاز بازسازی شهر حلب

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، علی ‌رغم اسناد متعددی که درباره حمایت ریاض از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در سوریه وجود دارد، تلاش کرد، ایران را به ارتباط با این گروه‌ها متهم کند.

این مقام سعودی در ادامه اظهارات ضد ایرانی اش مدعی شد: ایران اقدامات القاعده و داعش را تسهیل کرده است. ما از اسناد بن‌لادن در ابوت ‌آباد می ‌دانیم که القاعده ارتباط‌ های گسترده‌ ای با ایران دارد.

الجبیر در حالی ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب می کند که مقام‌های این رژیم رسما اعتراف کرده ‌اند که با عربستان سعودی ارتباط دارند.

وزیر خارجه عربستان درباره روابط ریاض با آمریکا، روسیه و عادی‌ سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: ما تقریبا با همه کشورها در دنیا روابط خوبی داریم، غیر از ایران و کره شمالی، با اسرائیل رابطه نداریم، چون منتظریم تا فرایند صلح پیش برود.

سفر وزیر دفاع آمریکا به مصر، اردن، کویت و پاکستان

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای اعلام کرد، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور از یکم تا پنجم دسامبر (دهم تا چهاردهم آذر ماه) سفری به کشورهای مصر، اردن، پاکستان و کویت انجام خواهد داد.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز قرار است در سفر اروپایی هفته آینده خود به فرانسه، بلژیک و اتریش برود تا با مقامات این کشورها دیدار کند.

امارات خواستار گفتگو با تهران درباره جزایر ایرانی/ اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا /ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده/ آغاز بازسازی شهر حلب

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، تیلرسون ابتدا قرار است به بروکسل سفر و در آنجا با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند. وی سپس به اتریش و فرانسه خواهد رفت.

آغاز بازسازی شهر حلب

روند بازسازی شهر حلب در سوریه آغاز شده، ولی عملیات ساخت و ساز در این شهر به کندی پیش می رود.

تصاویر از شهر حلب در شمال سوریه، حاکی از آن است که برخی از ساختمان های خسارت دیده در این شهر در دست بازسازی است.

خانم ریم خانجی، عضو شورای شهر حلب، گفت: در مرحلهِ آتی، انشاء الله، بازسازی ساختمان های صدمه دیده در بخش قدیمی شهر حلب، که بر اثر حادثه عظیمی که در این شهر رخ داده بود، خسارت و صدمه دیده اند، بازسازی خواهند شد. ما ابتدا بازسازی ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی را آغاز می کنیم و سپس به بازسازی بازارها و منازل مسکونی خواهیم پرداخت.

امارات خواستار گفت وگو با تهران درباره جزایر ایرانی

روز جمعه، خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات در چهل و ششمین سالروز روز ملی این کشور، خواستار گفت وگو با ایران درباره جزایر سه گانه شد.

وی ایران را به گفت وگو یا رجوع به دادگاه بین المللی درباره جزایر سه گانه دعوت کرد و گفت: این امر باعث تقویت امنیت و ثبات در خلیج فارس می شود.

امارات خواستار گفتگو با تهران درباره جزایر ایرانی/ اعلام موعد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا /ادعاهای مضحک الجبیر در مورد رابطه ایران با القاعده/ آغاز بازسازی شهر حلب

حاکم امارات در ادامه ضمن اعلام حمایت از عربستان سعودی گفت، کشورش هر گونه دخالت خارجی که امنیت و ثبات کشورهایی همچون عربستان و بحرین یا هر کشور دوست و برادر دیگر را خدشه دار کند، رد می کند.

اظهارات این مقام امارات در حالی مطرح می شود که ایران بارها اعلام کرده است جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی ایرانی است و هر گونه اظهارنظر مقامات اماراتی در این خصوص، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می شود.

شرط اتحادیه عرب برای همکاری با ایران

«احمد ابوالغیط» در سومین «همایش گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» در رم، خواستار تغییر خط‌مشی و رفتار ایران در قبال کشورهای عربی شد.

ابوالغیط در خصوص روابط با ایران اظهار داشت: «مهم این است که ایران رفتارهای خود در منطقه را کنترل کند و اگر ایران خط‌مشی و رفتار خود را تغییر دهد، اعراب آماده همکاری با آن هستند».

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابوالغیط همچنین بررسی‌های جدی در اتحادیه عرب درباره دستیابی به دیدگاه مشترک در خصوص منابع تهدید و راهکارهای تعامل جمعی با آن را ضروری برشمرد و افزود: «توافق درباره اولویت‌های امنیت ملی عربی یک ضرورت مبرم در مرحله کنونی است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۲
به اماراتی ها بگویید قبل از تشکیل کشور قلابی شما جزایر متعلق به ایران بوده اند و پدر خوانده شما انگلیس هم بخوبی از این موضوع آگاه است .
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اونا می تونن از خودشون دفاع کنن؟، کویت مقابل عراق 2ساعت هم داوم نیاوردِ اما ایران ...
مرگ بر امارات
واقعا عزتمون دیگه داره کامل میشه، با پیشنهاد امارات برای مذاکره در مورد جزایر ارانی
به حکام امارات بگویید عمرکشوری که بر ان حکومت میکنید ازعمرخودتان هم کمتر است.اگرمستندتان به تاریخ است که خود همین کشورک شما جزئی از ایران بود.جالبه که کشوری که 50 سال ازتشکیلش نمیگذرد مدعی اشغال جزایرش ازسوی کشوری شده که عمری به درازای کل تاریخ دارد.ا
با توجه به حجم بالای صادرات امارات به ایران پیشنهاد میشود اماراتیها رامجبور کنندروی کالاهای صادراتی به ایران نام ونقشه خلیج فارس را درج کنند. مطمئناتجار اماراتی برای اینکه بازار ایرانو ازدست ندهند اینکارو خواهند کرد
به اتحادیه عرب بگید اگه نخواهیم قیافه شما نسناس ها را ببینیم باید کی را ببینیم ؟
حاکم امارات غلط زیادی کرده هیچ کشوری در خصوص بدیهیات وتمامیت ارضی کشورش با دیگران وارد بحث نمی شود
حالا این احمد ابوالغیط کیه .......
پاسخ ها
جام
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اینا همشون پشتشون به آمریکا گرمه و الا خودشون هم میدونن که تک تکشون که هیچی جمعشون هم در مقابل ایران از هیچ هم هیچترن
امریکا اینقدر به ایران در مورد بر جام فشار خواهد اورد که از ان طرف بیت المقدس را پایتخت فلسطین اشغالی بکند و بر جام را بهانه قرار داده که مثلا با برجام موافقت بکند و در عوض ایران معترض سیاست امریکا در منطقه نباشد و کار به کار پایتخت فلسطینیان نداشته باشد و از این طرف هم کشورهای عربی را امریکا و اسراییل همسو با خودشان کردند مثلا ضد ایرانی شدند مخصوصا همکاری رزیم صهیونیستی با کشورهای عربی این علامت را نشان می دهد که دارند نقشه پایتختی رزیم صهونیستی را طراحی می کنند و ایران باید حسابی نقشه انها را باید خنثی کند. ترامپ کوچکترین از این حرفهاست که بتواند سیاست مدار بشود شاید تاجر قهاری باشد و سخنور خوبی برای قراردادهای تجاری باشد و بتواند وزنه سنگین در مقابل حریف تجاری باشد اما سیاست مدار اماتور است در مقابل ایرانیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
هر کجا را دوست دارند پایتخت کنند به ما چه ربطی دارد؟
واقعا معلوم نیست ایران در سیاست خارجی ضعیف شده است؟ یا اینکه این شیوخ مرتجع نوکرصفت منطقه که سرشان به تنشان نمی ارزد پرو شدند هر که از خواب بیدار میشود بر علیه ایران لاطایلات میگوید. آن به اصطلاح رئیس اتحادیه عرب که برده پول عربستان است آنقدر بی غیرت تشریف دارند که اسرائیل سالهاست زمینهای اعراب را غصب کرده جرات نمیکنند حتی یک اشاره به اسراییل تو بگویند یا آن عادل جبیر کودک صفت خرج دوتا شتر را بلد نیست تقسیم کند برعلیه ایران در ست برعکس قضیه یاوه سرایی میکند. یا آن حاکم بی اختیار امارات از خود هیچ اختیاری ندارند ودیگران برایشان تصمیم میگیرند کاخ های حکومتش در برابر ده تا موشک ایران ویران خواهد گردید آن موقع آمرانه ادعای تصاحب جزایر ایرانی میکند
پیشنهاد بدی نیست به شرط این که مذاکره شامل استرداد بحرین به ایران هم باشد. با این شرط شاید بتوانیم اجازه بدهیم که اماراتی ها آزادانه به قسمتی از جزیره ابوموسی ورود بی ضرر به تشخیص نیروی دریایی ایران داشته باشند!!
واقعا رابطه با طالبان مضحک است؟ آدم مگر به خودش می خندید تابناک؟
؟
چرا همه پرسی ،بحرین در سال ۱۳۴۸ را که مورد تایید سازمانهای مستقل نبود را زیر سوال نمی برید ؟ و آنرا به دادگاه لاهه از طریق همه پرسی مجدد وآنهم فقط افراد متولد بحرین ،انجام نمیگیرد ،؟ که با تقلب انگلیس ،وضعف حکومت ایران ،آنرا از مام وطن جدا نمودند؟ دوباره همه پرسی توسط مردم اصلی بحرین ( بحرینی اصل ) از مردم در رابطه با جدایی از ایران ،انجام گیرد ،،،،،
باید درباره سرزمین های ایرانی تحت اشغال امارت مذاکره کنیم
حالا گذر نامه مون قرار بود درست بشه که شد !فردا تنب بزرگ خواستیم بریم باید از خلیفه اجازه بگیریم !
بهتره به جای مذاکره درباره جزایر سه گانه، در ارتباط با ابوظبی مذاکره کنیم.
به امارات بگید فوت میکنیم باد ببرتونا....
چرا سفر وزیر دفاع امریکا به کشورهای مصر اردن کویت پاکستان که میتوانند اعتلاف علیه ایران تشکیل دهند را نمیپردازید
ممنون از سایت خوبتون
چطوره که اینها حاظر نیستند که حتی تیم های فوتبالشون تو ایران بازی کنه! و پشت هر دسیسه برای ایران اسم امارات هم هست! ولی حالا درخواست مذاکره دارند؟! ایران هم باید شرط بزاره هر وقت دست از دسیسه و مزاحمت برای ایران برداشتید بیایید پای میز مذاکره ( یا بهتره بگیم جلسه توجیهی!) تا اون موقع توجیه بشن که این جزایر مال ایران هست.
به عرب ها بگوييد سن كشور شما به سن بابا بزرگ هاي ما هنوز نرسيده
در عالم سیاست، اگر از همسایگان خود طلب کار نباشید، مطمئن باشید که آنها دنبال سوراخی برای طلب نمایی خواهند بود. اگر از اول ما طرح موضوع می کردیم که بحرین جزء لاینفک ایران است و باید به ایران برگردد، عرب ها در مقابل و در مقام دفاع هیچ موقع دیگر سراغ جزایر نمی رفتند ولی چون ما سکوت کردیم و از طرفی عرب ها هم به پشتوانه آمریکا، بقولی می نازند، به همین دلیل در کمال وقاحت، هر چند وقت یکبار، موضوع جزایر را علم می کنند.
خوب اشکالی ندارد، برویم سر میز مذاکره و برگردیم به زمان قبل از توافق رژیم قبل بر سر جزایر و نیز بحرین، حال دوباره با اتکاء به مستندات جهانی، دوباره به پیش بریم، ببینیم کی برنده خواهد شد. البته اگر فشارهایی ناثواب استکبار نباشد.
در هر حال ما هم می توانیم ادعا کنیم، بحرین از آن ایران است و باید باز گردد.
مسئله بحرین مهم است و باید مسترد نمود.
ایران باید در خصوص لغو واگذاری بحرین ورود کند وهمینطورقرارداد پایان یافته معاهدات گلستان وترکمانچای
چرا الجبیر درخصوص تسلیحات مدرن ومخرب که از کشورها اروپایی وآمریکایی دریافت می کند وبر سرمردم مظلوم یمن می ریزد سخن نمی گوید ؟ چرا در مقابل مصوبه منع فروش تسلیحات توسط کشورهای مختلف به عربستان سعودی که اخیراً تصویب شده سخن نمی گوید ؟ چرا درخصوص محاصره فلاک بارمردم یمن که هر روز توسط سازمانهای بین المللی هشدار داده می شود سخن نمی گوید . حالا خودش را حامی شیعیان سایر کشورهای اسلامی می دادند و نقش بی بدیل ایران درکمک به مسامانان منطقه عصبانی وناراحت است . مرگ بر آل سعود ووهابی خائن به اسلام ومسلمین و نوکر آمریکا واسرائیل .
به امارات بگویید اگه شما حاضرید در باره ی فقط دو جریره ی ایران با ما مذاکره کنید، ما (ایران) حاضریم در باره ی کلّ امارات با شما مذاکره کنیم!!!
این بن زاید مثل اینکه قبل از اونکه برجشون از سیارک آویزون بشه میخواد خودشو از اون آویزون کنیم .....اینو ترجمه کنید به زبونش که هیچ ایرانی بابت عرصه اتاق خونش با کسی معامله نمیکنه .
به امارات بگو ، محل تشکیل همچین جلسه ایی با خاک رو سرتون خراب می کنیم . من به ترور اعتقادی ندارم و همیشه مدافع صلح بودم . ولی من یکی آماده ام روز تشکیل همچین جلسه ایی به صورت انتحاری اون محل نشست رو با خاک یکسان کنم .
خاورمیانه همیشه قربانی! قربانی نفت و گاز و اقتصاد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس