بازدید 5708

پاسگاه انتظامی چترود و هجدک آسیب جدی دیدند

کد خبر: ۷۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 02 December 2017

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: از مردم استان کرمان به ویژه مردم ساکن در مناطق زلزله زده تقاضا داریم با توجه به زمین لرزه و پس لرزه های اخیر، ظرف 24 ساعت آینده جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به لزوم رعایت و نظم در وقوع حوادث غیرمترقبه همچون زلزله اظهار کرد: از شهروندان کرمانی تقاضا داریم به دلیل پس لرزه های احتمالی و آسیب پذیری ابنیه، از تردد در ساختمان های آُسیب دیده خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین از مردم می خواهیم برای تسریع در خدمات امداد و نجات از تجمع در معابر و محل های تخریب شده پرهیز کنند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان از آمادگی سپاه و بسیج برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده هجدک کرمان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه نیروهای بسیجی و سپاه در منطقه حضور پیدا کردند و سعی بر تامین امنیت منطقه شدند.

به گزارش ایسنا، سردار محمد مطهری در ستاد بحران استان کرمان با حضور اعضای شورای تامین و ستاد بحران استان کرمان پیرامون وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک کرمان اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه در روستای گورک، کانون اصلی زمین لرزه، سپاه دارای پایگاه بود، کمک رسانی به مردم منطقه به خوبی صورت گرفت.
سردار بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بلافاصله پس از شناسایی کانون زمین لرزه، نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت و همچنین کنترل ترافیکی جاده های منتهی به مکان وقوع زمین لرزه به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به خسارات وارده به پاسگاه های نیروی انتظامی در منطقه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل قدیمی بودن پاسگاه های پلیس راه چترود و هجدک شاهد آسیب جدی این دو پاسگاه بودیم که نیازمند بازسازی در این زمینه و تامین مالی هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شبکه ارتباطی کانون وقوع زلزله پایدار همراه با ترافیک است، گفت: هم اکنون حداکثر ظرفیت در سیستم های ارتباطی کانون وقوع زلزله امروز کرمان برقرار شده است و شبکه ارتباطی در دیگر روستاهای زلزله دیده نیز بدون مشکل مشغول به فعالیت است.

 

به گزارش ایسنا، مسعود الهامی در ستاد بحران استان کرمان درباره آخرین وضعیت ارتباطی این منطقه بعد از وقوع زلزله گفت: در همان دقایق ابتدایی وقوع زلزله به منطقه اعزام شدیم که با وجود وقوع حادثه اما وضعیت ارتباطی در منطقه زلزله زده پایدار اما همراه با ترافیک بود.

وی با اشاره به وقوع قطعی برق حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح امروز، افزود: در پی قطعی برق در منطقه، سیستم های ارتباطی بعد از اتمام شارژهای تامین برق، قطع شدند. اما با اتصال مجدد برق، سیستم های ارتباطی نیز در سرویس قرار گرفتند و هم اکنون نیز به صورت پایدار، فعال هستند.

الهامی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت در سایت پوشش دهنده مناطق زلزله زده ایجاد شده است، اظهار کرد: مانیتورینگ شبکه نشان می دهد که بعد از رسیدن نیروهای امدادی و نیاز ارتباطی اهالی منطقه، شبکه های ارتباطی مناطق زلزله زده اگرچه پایدار هستند اما با ترافیک روبرو هستند. ضمن اینکه ارتباطات ثابت منطقه بدون هیچ قطعی و مشکلی برقرار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان درباره وضعیت ارتباطی دیگر مناطق زلزله زده خاطر نشان کرد: در 25 روستای دیگر زلزله زده وضعیت ارتباطی با خوبی به فعالیت خود ادامه می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان