بازدید 115978

اعتراضات دنباله دار دانشجویان صنعت نفت و مدیرانی که در آتش بحران می دمند!

بیش از دو هفته است، دانشجویان مهندسی دانشگاه صنعت نفت آبادان در اعتراض به آنچه از بین رفتن فلسفه وجودی دانشگاه و عدم تعهد وزارت نفت به استخدام آنها پس از فارغ التحصیلی عنوان می کنند، در دانشگاه و نیز رو به روی ساختمان وزارت نفت تحصن کرده اند؛ اعتراض های دنباله داری که واکنش مسئولان نه رسیدگی به مطالبات دانشجویان، بلکه تعطیلی دانشگاه تا اطلاع ثانوی بود.
کد خبر: ۷۵۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 04 December 2017

اعتراضات دنباله دار دانشجویان، دانشگاه صنعت نفت را به تعطیلی کشاند!بیش از دو هفته است، دانشجویان مهندسی دانشگاه صنعت نفت آبادان در اعتراض به آنچه از بین رفتن فلسفه وجودی دانشگاه و عدم تعهد وزارت نفت به استخدام آنها پس از فارغ التحصیلی عنوان می کنند، در دانشگاه و نیز رو به روی ساختمان وزارت نفت تحصن کرده اند؛ اعتراض های دنباله داری که واکنش مسئولان نه رسیدگی به مطالبات دانشجویان، بلکه تعطیلی دانشگاه تا اطلاع ثانوی بود.

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی هست که وزارت نفت کشور بر خلاف تعهدات سابق خود به دانشگاه صنعت نفت و دانشجویان این دانشگاه از قبیل بورسیه کردن دانشجویان و نیز استخدام آنها پس از فارغ التحصیلی، رویه جدیدی را آغاز کرده است که بی شباهت به سایر دانشگاه های دولتی و زیر مجموعه وزارت علوم نیست؛ وضعیت جدیدی که اکثر دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به آن معترض هستند و آن را بر خلاف تعهدات وزارت نفت در قبال خود عنوان می کنند.

هرچند پرهیز وزارت نفت از پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجویان ویژه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و نیز عدم استخدام آنها پس از فارغ التحصیلی مربوط به سال جدید نیست و در سال های گذشته نیز رخ داده است، اما سخن دانشجویان کنونی دانشگاه که ورودی های سال های گذشته اند و در شروط پذیرش آنها به مسائلی مثل پرداخت شهریه و استخدام آنها پس از فارغ التحصیلی اشاره شده بود، چرایی لغو این تعهدات بر خلاف قانون های مصوب پیشین است.

این اعتراض ها زمانی در سال جاری بالا گرفت که وزارت نفت در اقدامی قابل تأمل، فراخوان آزمون استخدامی جدید خود را اعلام و فرایند ثبت نامی آن را آن هم با شروط جدید آغاز کرد؛ شروطی مثل داشتن سابقه کار در حوزه نفت و نیز معدل و رتبه عالی دانشگاهی که اکثر دانشجویان کنونی صنعت نفت را از این فرصت استخدامی محروم می کند.

نکته جالب تر ماجرا آنجاست که در سال گذشته و در جریان اعتراض های مداومی که دانشجویان داشتند، هیأت رئیسه دانشگاه به دانشجویان قول دادند مسأله را از طریق وزارت نفت و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کنند و شرایط را به حالت سابق بازگردانند؛ مدیرانی که متعهد شدند اگر این مسأله رخ ندهد، دسته جمعی استعفا خواهند داد.

اکنون که وعده هیأت رئیسه دانشگاه محقق نشد و وزارت نفت بدون توجه به تعهدات پیشین، فراخوان آزمون استخدامی خود را نهایی کرد، مدیران دانشگاه از عمل به قول خود که خواسته اکثریت دانشجویان نیز هست، امتناع می کنند و رئیس این دانشگاه در سخنانی استعفای خود را مقابله با نظام و احقاق حقوق دانشجویان عنوان کرد.

تحصن و اعتراضات دوگانه دانشجویان در تهران و آبادان، در شرایطی به روز پانزدهم خود رسیده است که نه مدیران دانشگاه و مسئولان ارشد وزارت نفت، نه تنها پاسخ قانع کننده ای به این مطالبات نداده اند، بلکه راه صحیح را در تعطیل کردن دانشگاه تا اطلاع ثانویه دیده اند؛ وضعیتی عجیب که شرایط را از آن چیزی که هست بحرانی تر خواهد کرد.

خبرهای رسیده از دانشگاه صنعت نفت، حکایت از قطع شدن آب، برق و گاز دانشگاه و تحصن شبانه روزی دانشجویان در محوطه دانشگاه دارد. دانشجویان بدون توجه به تصمیم ریاست دانشگاه مبنی بر تعطیلی دانشگاهی بنایی برای خروج از دانشگاه ندارند و اعتراضات خود را ادامه می دهند.

حراست دانشگاه نیز با قفل کردن ساختمان ها و نمازخانه های دانشگاه، دانشجویان را مجبور کرده است در محوطه باز شب را به صبح برسانند.

نکات مهمی که از فرایند اعتراضات کنونی برمی آید، نخست اینکه همچون بسیاری از فضاهای مدیریتی که مدیران ارشد کشور توان و سواد مدیریت بحران را ندارند و یا با مجموعه اقدامات نسنجیده خود بر افزایش بحران دامن می زنند، اینجا نیز شرایط همانند سایر شرایط های بحرانی کشور است.

مدیران ارشد وزارت نفت و نیز مدیران دانشگاهی به جای پاسخ های قانع کننده به دانشجویان و شنیدن حرف های آنها و نیز رسیدن به یک فهم مشترک از بحران که حل مشکل را ممکن می کند، با دستورهای نسنجیده ای مثل تعطیلی دانشگاه نه تنها بر آتش اعتراضات می دمند، بلکه ضربات سنگینی را بر پیکره علم، دانش و پژوهش وارد می کنند.

موضوع مهم دیگر اقدام و نوع عملکرد دانشجویان است که یک اعتراض صنفی را به حوزه علم و پژوهش کشاندند و در حالیکه تصمیم گیر اصلی در رابطه با وضعیت پیش آمده کنونی مقامات ارشد وزارتخانه هستند، با مخاطب قرار دادن هیأت رئیسه دانشگاه، نه تنها رسیدن به هدف صنفی خود را سخت تر کردند، بلکه آنها نیز در تضعیف جایگاه علم و دانش و خسارتی که از این طریق به حوزه وارد خواهد شد، با مدیران دانشگاه و وزارتخانه سهیم شدند.

مسأله مهم دیگر که نباید از آن غافل شد و این روزها زیاد به چشم می خورد، ورود برخی جریان ها و شخصیت های متفاوت سیاسی به مسأله است که همچون دایه مهربان تر از مادر، هرازگاهی سخنانی در حمایت از دانشجویان صنعت نفت بر زبان می رانند، اما نه تنها در مقام عمل کار مشخصی نمی کنند، بلکه بیشتر به دنبال بهره برداری سیاسی از شرایط پیش آمده کنونی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴۰
این دوستان دانشگاه نفت هم بجای اینکه عملا با شرکت در آزمون سوادشون را نشان بدهند میخواهند با فرار به جلو از رقابت با سایرین فرار کنند. همهی ما ایرانیها ترس از رقابت داریم. برخی خبرگزاریها هم بجای ارزیابی واقعی مثل شما تنها سیاسی به قضیه نگاه میکنند. الان 70 درصد کشور به نفت وابسته است پس جذب بهترینها واقعا منطقیه ولی افرادی با اغراض سیاسی این کار درست زنگنه را سیاه جلوه میدهند. آیا سیار فارغ التحصیلهای شریف و تهرانم حتما بعد از اتمام درس جایی جذب میشوند. سال 94 وزارت نفت پیان دوران بورسیه را اعلام کرده. الان مشرق مینویسد دانشجویان جدید مشکل انضباطی برخورده اند. اصلا دانشجوهای سالهای 94 95 و 96 حق اعتراض ندارند. قانون اساسی نبوده که باید هرکه میرود دانشکده نفت استخدام شود. قانونی بوده که حذف شده و الانم تنها ورودی های 93 که امسال فارغ التحصیل میشوند حق دارند اعتراض کنند. این همه بوق و کرنا برای چیزی که حقی ندارند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
گه آزمون پارتی بازی نبود که اینقده واسه کارمندان و فرزندانشون امتیاز در نظر نمیگرفتن
پاسخ جامع منتقدین
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
آقای محترم . شما هم اگر میتونستی دانشگاه نفت رو باید میزدی چون حقی بود که برای همه کنکوری ها در رشته ریاضی یکسان بود . پس هیچ انحصاری در کار نیست بلکه شرایطی مساوی بود در هنگامی که باید انتخاب رشته میکردی ولی منتها یا علاقه نداشتی به رشته نفت و یا رتبشو نیوورده بودی و یا به فکر آینده کاری پس از فارغ التحصیلی نبودی . گناه اینا که مردم عادی هستن و این شرایط رو با باهوشی خودشون کسب کردن چیه . کم کاری خودتونو لطفا به گردن دوستان دانشگاه نفت نندازین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
مسئله اینه که امکان شرکت در آزمون فقط برای عده خیلی کمی فراهم شده
اگه وزیر راست میگه امکان شرکت رو برای همه آزاد کنه تا هر کی که شایستگی داره بتونه قبول بشه نه هر کسی که تهران بوده
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
دوست عزیز در نظر دادن خود سعی کنیم به حقوق دیگران تعرض نکنیم که فردا روز قیامت برای کوچکترین اعمالمان بازخواست میشویم. به صورت خیلی ساده دیوان عدالت اداری با توجه به مسندات حق را به دانشجویان تا ورودی 94 داده است و این فارغ التحصیلان نیز ورودی های قبل می باشند که با خلف وعده وزیر نفت مواجه شده اند. چرا وقتی شما تعهد دو طرفه وزارت به دانشجویان را ندیده اید حکم صادر میکنید؟ چرا فکر میکنید که دانشگاه های شریف و تهران حقشان ضایع شده است؟ دانشگاه صنعت نفت هفتمین دانشگاه برتر نفتی جهان شناخته شده که این موارد هیچ کدام توجیهی نیست برای جذب. دلیل موجه تعهد دو طرفه طبق روند سالهای قبل بوده. همین الان هم پس از سه سال عدم جذب ایشان تعدادشان 900 نفر می باشد. بهتر است بخل و تنگ نظری را کنار بگذاریم و با دیده عدالت محوری و حق طلبی و نوع دوستی نظر بدهیم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
بزرگوار
دانشجویان دانشگاه نفت یکبتر در کنکور سراسری با شماها رقایت کردند. یکبار هم در خود دانشگاه نفت رقابت کرده اند که بین خودشون هم گروه الف بشن تا از آزمون استخدامی معاف بشن. چند بار این بندگان خدا باید آزمون بدن؟
اطبق نص صریح دفترچه این دانشجویان اولویت استخدام بدون آزمون به هنگام نیاز دازند. الان هم حتما نیاز هست که آزمون گذلشته شده است. پس مشخص است که حقی از این بندگان خدا ضایع شده است.
بیایید با بالا بردن سطح آگاهی از اعتراض دانشجویان دانشگاه نفت، نمک به زخم اونها نزنیم. اگر اعتراضشون بی ربطه، پس چرا دیوان عدالت اداری به نفعشون رای صادر کرده؟
محمد
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
آقای محترم . شما هم اگر میتونستی دانشگاه نفت رو باید میزدی چون حقی بود که برای همه کنکوری ها در رشته ریاضی یکسان بود . پس هیچ انحصاری در کار نیست بلکه شرایطی مساوی بود در هنگامی که باید انتخاب رشته میکردی ولی منتها یا علاقه نداشتی به رشته نفت و یا رتبشو نیوورده بودی و یا به فکر آینده کاری پس از فارغ التحصیلی نبودی . گناه اینا که مردم عادی هستن و این شرایط رو با باهوشی خودشون کسب کردن چیه . کم کاری خودتونو لطفا به گردن دوستان دانشگاه نفت نندازین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
این پایانی که میگی رو در تاریخ 27 دی 94 ابلاغ کرد یعنی 4 ماه بعد از ورود دانشجویان ورودی 94 بعد این همه تو این دوسال اعتراض و تجمع توسط فارغ التحصیلان شد مگه کسی بهشون گوش کرد تمام بهونه وزیر سر این بود که میگفت ظرفیت مازاد داریم حرف الان صنعت نفتیا اینه که میگن اگه ضرفیت نداری پس آزمونت به چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
مثل اینه که بگی باید با امارت سر جزیره های ایرانی وارد مذاکره و دادگاه بشیم اگه نشیم یعنی به حق نیستیم و این جزیره ها حق ما نیست
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اینا از طریق کنکور پذیرش شده اند . مثل دانشگاه فرهنگیان. اونموقع در بین هم ترازان خودشون رتبه عالی داشته اند. در ثانی اشخاصی هم که در مقطع ارشد در این دانشگاه پذیرش شده انمد که دیگه صلاحیت علمیشون مشخص است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اینو از وزیر بپرس که فقط ورودی 93 و 94 اونم گروه الفاشون اعتراض کردن بعد زده کل دانشگاه رو تعطیل کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
هم تحصیل رایگان هم شغل پردرآمد فقط بایک کنکور بیخایل بابا برید خونتون تا پول تحصیلتونم رو پس نگرفتن
این همه بیکار .پس همه برن تحصن کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
این همه بیکار از همون اولی که نتیجه کنکورشون اومده بود معلوم بود بیکارن
ولی این وزارت نفت طبق تمام مدارکی که هست البته اگه خودتم کنکور داده باشی باید دیده باشی که شرط بورسیه استخدام رو واسه دانشجوهایی این دانشگاه گذاشته و الان هم داره میزنه زیرش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
افراد بیکار هم اگر حقی داشته باشند می توانند اعتراض کنند. این دوستان رتبه های زیر 1000 هستند که چندین سال را در اب و هوای گرم و پرخاک اهواز گذرانده اند که می توانستند در شریف و تهران درس بخوانند و اکنون مملکت را به دیار کفار ترک کنند و فرار مغزها را دو چندان کنند. باید قدر بنهیم و نظر خود را با کمی تامل نسبت به واقعیات بیان کنیم
رضا
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
چرا متوجه نمیشید اینها طبق قانون و طبق نظر دیوان عدالت ادرای باید تا ورودی 94 تمام گروه الف دانشگاه نفت به استخدام دربیان . شما هم اگر کنکور ریاضی میدادی و رتبتون خوب میشد و به فکر آیندتون بودید میتونستید این دانشگاه رو انتخاب کنید این دانشگاه متعلق به مردمه نه فرزندان نماینده مجلس
تابناک جان بچه های این دانشگاه که از بچه های شریف و امیرکبیر و تهران بهتر نیستند که، وزارت نفت اگه یه کار خوب کرده این بوده که سهمیه رو برداشته تا همه فرصت برابر داشته باشن، اگه ادعاشون میشه بسم اله بیان رقابت کنن.
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
کار خوب وفای به عهد مسئولین است . چرا ارزش های انسانی را کنار مینهید تا حرف خود را تثبیت کنید؟
ارزیابی این دوستان طبق قانون گروه الف دانشگاه نفت بوده است که کسب کرده اند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
این حرفت مثل اینه که بگی چرا ایران سر جزایر ایرانی با امارات وارد مذاکره نمیشه وقتی حقوشنه چرا باید بذارن یکی دیگه هم بیاد تو این قضیه بعدم اگه اونا هم دنبال استخدام تو شرکت دولتی بودن وقتی انتخاب رشته میکردن خوب دفترچه ر و میخوندن تا بدونن مزایایی دانشگاه نفت چیه می اومدن اینجا خودشون از 4 سال قبل قبول کردن که تعهدی به استخدامشون نباشه البته اینون واسه اونایی میگم که رتبه کنکورشون به دانشگاه نفت میخورد نه همه اینایی که اسم بردی
دانشگاه نفتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
بچه جون موقع انتخاب رشته دستتو از پشت نبسته بودن که تازه اگه دستاتو بسته بودن چشات باز بودن میرفتی دفترچه انتخاب رشته رو میخوندی میدیدی که امتیاز دانشگاه نفت اولویت استخدامش بودش به همین خاطر ما اونجا رو انتخاب کردیم 4 سال تو بدترین شرایط زندگی کردیم دور از خانواده در حالیکه می تونستیم تو همین دانشگاه هایی که میگی درس بخونیم
وقتی از چیزی اطلاع نداری خوشمزگی نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
کافیه یه نگاه به نتایج کنکور ارشد تو سال های گذشته نگاه کنی تا ببینی بچه های بقیه دانشگاه ها در حد بچه های دانشگاه نفت نیستن
ثانیا ما فقط برای اینکه اولویت استخدام داشت رفتیم دانشگاه نفت
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
وزارت نفت از اینا تعهد استخدامی گرفته اینا بورسیه دانشگاه بوده اند. اینا را استخدام کنه برا بعدش دیگه سهمیه را برداره
اگه صنعت نفت کاملا خصوصی بود بحث "اعتراض صنفی" بودن درسته ولی وقتی دولتی هستش عملا دانشکده زیر نظر هم سازمان وابسته محسوب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
خوب واسه همینه که دانشجو ها هم به وزیر اعتراض میکنن هم از دولت میخوان که به وزیر عزیز یاد آوری کنه که راه درست کدومه
دانشجویان به صرف تحصیل در دانشگاه صنعت نفت، نمی تونن حقی برای خودشون قائل باشن. متاسفانه خیلیهاشون توانمندی نداشتن و ما به چشم خودمون می دیدیم که به اجبار قانون میومدن و همکار ما میشدن، در صورتیکه مصاحبه هاشون مورد تایید نبود. به نظرم وزارت نفت باید محکم بایسته، کوتاه نیاد و با برگزاری آزمون حقوق کارکنان قراردادی رو احقاق کنه.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
توجه داشته باشید شما هم این حق رو داشتید که دانشگاه نفتی بشید . این حق انحصاری برای پسر نماینده و یا وزیر نیست . حقیه برای مردم عادی که شما میتونستید ازش استفاده کنید ونکردید .
جعفرخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
به صرف تحصیل؟ بازم نظر غیرکارشناسی. به صرف گروه الف در دانشگاهی که بهشون تعهد داده زیباتر است. مسلماً بهترین های وزارت نفت و صنعت نفت ایران دانش آموختگان دانشگاه نفت هستند این مورد از فرسنگ ها دورتر هم عیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
هدف زنگنه از منتفی کردن آزمون هم هیمنه که دانشجوها رو روبروی قراردادی ها قرار بده این دانشجو ها نمیخوان حق تو رو بخورن میخوان حقی رو که داشتن و بهشون وعده داده شده بود رو احیا کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
کی گفته همه دانشگاه نفتیا حق استخدام دارن از بین گروه بندی الف و ب سی دی فقط گروه الف استخدام میشدن که اون هم به همت وزیر عزیز منتفی شد تازه خود دانشگاه هم شرط معدل 14 رو اذعان میکنه که به قول خودش واسه بالا رفتن سطح دانشگاه نمره میانگین هر کلاس باید روی 14 باشه یعنی اگه یکی بخواد 16 بگیره حتما باید یه معدل 12 هم تو کلاس باشه که جبران کنه
عزیز من اگه قوانین دانشگاه نفت رو درست بدونی اینجوری جانب دارانه نظر نمیدی
اینایی هم اینقده اعتزاض دارن همه گروه الف هستن اگه هم میبینی که تعدادشون زیاده
واسه اینه که از ورودی87 کارشناسی و ارشد 91 همه معطل استخدام موندن و الان اینجوری رو هم انباشته شدن تمام اینا خروجی بعد از 92 هستن یعنی شروع دولت تدبیر و امید و آغاز به کار زنگنه عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
دوست عزیز 14:42 من خودم نخبه بودم و جذب شدم، اما الان شرایط مثل فبل نیست ما داریم مثالهای عینیش رو می بینیم چون ما در یکی از مجموعه های دانش بنیان صنعت نفت هستیم و به چشم خودمون پایمال شدن حقوق همکارانمون رو می بینیم.
وزير معتقد است شغلش دانشگاه داري و باشگاه داري نيست. درست هم مي گويد. هركسي بايد كار خودش را انجام بدهد و در كار حاشيه اي وارد نشود. زماني كشور به دانشگاه نفت نياز داشت اما الان توان تربيت نيرو در اين زمينه در خيلي از دانشگاههاي كشور هست. !
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
کار جناب وزیر استخدام نماینده مجلس و جلوگیری از فساد آن ها نمی باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
هر اعتقادی که داره و هر نظری که داره دلیل نمیشه که بتونه این قوانین و مقررات رو واسه بقیه افرادی که از ورودی های قبل بودن عطف به ماسبق بکنه من خودم دانشجوی ورودی سال 88و فارغ التحصیل 92 هنوز منو به بهانه عدم ضرفیت در استخدام (نه عدم سواد و این چیزایی که شماها بدون اطلاع درمورد حرف میزنید) استخدام نکرده و الان اومده حرف از ضرفیت 2500 نفری میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
احسنت ، درود بر شما
صورت مسئله پاک شد.
این دانشگاه را ببندند تا حقی برای کسی متصور نشه اما وقتی میگی دانشگاه نفت پس باید در صنعت نفت از بقیه جلو تر باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
عجب استدلالی!!!!!!!
چرا باید توی کشور که اسلام و اعدالت توش سرلوحه همه چیز هست ملت برای نیاز اولیه خودشون دست به اینکارا بزنن
چرا نیاز اولیه هر انسان توی یه کشور اسلامی که داعی حکومت حضرت قائم(ص) هست هیچ امنیتی ندارهامنیت فقط جانی و حفاظت از مرزها نیست جایکه دست دولتی‌ها توش کوتاهه و بخوبی ازش محافظت میشه کسی جرات دست درازی نداره.اما نیاز اولیه یه انیان توی کتاب خدا برای داشتن یه سرپناه یه شغل با درامد مناسب نه زیر خط فقر ترسیمی خودتون یعنی نبود امنیت در جامعه. این نشونه چی می‌تونه باشه؟
اینا هم مثل همه توی آزمون شرکت کنند..خون اونا که از بقیه رنگی تر نیست...بهتره برخورد انضباطی بشه با این دانشجویانی که این تحصن را راه انداختن...اوتا مثل همه توی آزمون شرکت کنند و سوال علمی خود را نشان بدهند..
پاسخ ها
سعید
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
خون مارنگی تر نیست . ما فقط زمان کنکورمون حواسمون جمع بود که چکار کنیم که آیندمون طبق قانون تضمین بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
پس الان شرایط آزمون رو داری و میتونی با بقیه رابت کنی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.وا چقدر خندم گرفت.این همه تجارب گرانبها توی اجتماع دارن همه میبینن و باز این دانشجویان کورن و نمیخان چشاشون رو باز کنن که استخدامی روال ضابطه ای نداره روال رابطه ای داره.خخخخخ
خیلی ها بمثل دختر نماینده با پارتی وارد شرکت های نفت میشن و بهد از چند سال قراردادی و پیمانی و رسمی
دانشجوهای صنعت نفت از اول با رتبه های برتر کنکور و با دید اشتغال وارد دانشگاه صنعت نفت میشن وگرنه رشته یا دانشگاه دیگری انتخاب میکردن
این بچه های نفت خیال میکنن مثلا اگر دانشگاه نفت نمیرفتن میتونستن توی دانشگاههای برتر کشور چه رشته ای بخونن که تو هر بیانیه ای مینویسن ما عطای دانشگاههای برتر را به لقایش بخشیدیم.... و به نفت رفتیم... ایا شما که صرفا رشته نفت خوندی چه گلی میتونی به سر ممکلت بزنی که بچه های دانشگاههای دیگه نمیتونن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
برو رتبه های کنکوریشون رو نگاه بکن بعد حرف بزن
تازه نمیدونستی بدون که انتخاب رشته واسه رشته نفت از اول گزینش کشوری بوده یعنی هیچ کس از هیچ سهمیه منطقه ای هم واسه انتخاب شدن تو این دانشگاه استفاده نکرده
اگه رتبه اتم خیلی خوب بوده خوب انتخاب میکردی اون روز انتخاب رشته که کسی مانعت نشده بود این از امتیازاتیه که وزرات نفت سالها واسه دانشجویان میداد که رتبه های برتر کنکور رو جذب کنه
متاسفانه با عملکرد غلط وزارت نفت کل صنعت نفت در حال فروپاشی است . بسیاری از مجتمع های پتروشیمی به اسم خصوصی سازی به افراد نالایق سپرده شده که فقط به دوشیدن این گاو نه من شیرده مشغولند و در پایان جنازه ی آن را تحویل مملکت خواهند داد. اکثر پرسنل نفتی هم در بلا تکلیفی به سر می برند و با حداقل روحیه در حال گرداندن حاصل عمرشان هستند.. نمونه بازر آین عدم مدیریت هم دانشگاه نفت است که به جای تربیت نیروی کار مورد نیاز این صنعت درب آن را بسته اند. باید دوباره مصدق زنده شود و یکبار دیگر صنعت نفت را ملی اعلام کند
دوستانی که میگن دانشجویان فارق التحصیل تهران و شریف دانش بیشتری دارند اصلا اینطور نیست
من خودم یکی از همکلاسی هام با رتبه 70 کنکور سراسری رفت دانشگاه نفت چون فک میکرد حتما بهش کار میدن بعد فارق التحصیلی مشکل از وزارت اموزش هست که چرا رشته مهندسی نفت رو توی دانشگاههای دیگه هم قرار داده در حالی که از قدیم رسم بر این بود که دانشجویان دانشکده نفت فقط جذب میشدن
کسانی که میان بالا میگن مساوی مساوی. زمانی که میخواستن انتخاب رشته کنن چرا بفکر این قضایا نبودن و رفتن دانشگاهای خوب درس خوندن. بچه های دانشگاه نفت مثل من که رتبه هشت کنکور فوق لیسانسم. میتونستیم بیایم مثل شما روزای جوونیمونو بگذرونیم ولی رفتیم تو اون شرایط درس خوندیم تو اون اب و هوا محرومیت چون بهمون قول استخدام داده بودن. پس واسه خودتون هی دم از عدالت نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
البته اگه دانشگاهشون خوب باشه
این کار دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مثل اینه که به فرض دانشجوهای تربیت‌مدرس تحصن کنن و بگن تا ما هستیم غیر از ما نباید کسی هیأت علمی دانشگاه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
دانشگاه صنعت نفت زیر مجموعه ای از وزارت نفته نه وزرات علوم چنین چیزی رو اگه میخواستی درست مثال بزنی باید میگفتی کل دانشجویان زیر شاخه وزرات علوم باید اعتراض کنن که چرا یکی غیر از اونا اومده هیئت علمی شده تازه مگه تربیت مدرس به کسی قول استخدام داده که بخواد الان روش بحث بشه
نمونه بارزش هم دانشگاه فرهنگیانه که با اینکه آزمون استخدام آموزش و پرورش برگذار میشه ولی هیچ وقت نمیان بگن کسی که دانشگاه فرهنگیان بوده استخدام نشه که من میخوام اونایی رو که دلم میخواد بیارم تو وزارت خونه ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
دوست 15:01 از کجا درآوردی زیر مجموعه وزارت نفت؟!!!!!! ما کلا 4 تا شرکت اصلی داریم زیرمجموعه دانشگاهی هم ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
در پاسخ به دوست 11:29 برو سایت وزارت نفت قسمت واحدهای ستادی دانشگاه نفت رو میبینی
کارکنان دانشگاه نفت حقوق بگیر وزارت نفت هستن نه علوم
چقدر غلط داره این خبر و خبرهای این روزهای تابناک
تابناک خسته نباشی
اون موقع که این عزیزان با این وعده ی جذب بعد تحصیل در دانشکده ی نفت اهواز و آبادان از خونه هاشون با بهترین رتبه ها رفتن توو هوای ۶۰ درجه و گرد و خاک و رطوبت و... خوزستان تحصیل کردن شماها کجا بودین که الان دم از حقوق برابر میزنین؟ اون موقع رفتین تهران یا شههای اطرافتون عشق و حال.
اون موقع که جیک جیک مستونتون بود وقت زمستونتون نود؟ می خواست شما هم بزنین بیاین اهواز تحصیل کنید. چشم که داشتین؟ کور بودین لاید ندیدین شرایطش رو نیومدین؟ سکوت کنین که سکوت براتون بهتره
داستان خیلی ساده هست..
تو دفترچه کنکور امتیازات آورده شده و بعضی خواستن از این امتیازات بهره مند بشوند و این دانشگاه رو انتخاب کردند
همه میتوانستند انتخاب کنند, چرا هم میتوانستید بیایید اینجا درس یخوانید!!!
در مورد سطح علمی دانشگاه, لطفا رتبه های برتر 10 سال اخیر کنکور ارشد و دکتری مهندسی نفت رو ببینید, بعد بگید دانشجویان دانشگاه نفت باسواد هستند یا نه؟
در مورد اساتید, دکتر جامی الاحمدی, دکتر خراط, دکتر شادیزاده, دکتر حجازی استاد هریت وات, دکتر حسن زاده استاد کلگری, مرحوم پرفسور دانش و پرفسور سعیدی, اینها را میشناسید؟ نفت ایران به نام این اساتید زنده است و اینها همه شناسنامه دانشگاه نفت هستند..اندکی انصاف..اندکی تعقل...اندکی انسانسیت داشاه باشید در اظهار نظرهاتان...
پاسخ ها
بهنام
| United States of America |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
حرف از روی عقل و حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
تعداد مقالات و کارای پژوهشی دانشگاه رو هم از یاد نبریم که تعداد مقالات هر دانشگاه نفتی معادل کل کلاس هر کدوم از این دانشجویانیه که الان فکر میکنن حق تقدم تو استخدام دانشگاه نفتیا خلاف عدالته
مثل اینکه کسانی که قرار بود با پارتی وارد صنعت نفت بشن با جلوگیری ازمون توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه نفت خیلی سوختن. تابناک جان اگه نیاز به مدرک داری بنده خودم مدرک چهار نفر رو جمع کردم که حتی سمت هم براشون مشخص کردن در حالی که دارای معدل 12 تا 16 هستن و اصلا به هیچ عنوان دارای شرایط شرکت نیستن ولی عملا گفتن شما شرکت کنید برگه ها رو سفید بدید بقیه ی موضوعات با ماست. خواستید مدارکش هست در خدمتتون قرار میدم.
وزارت نفت با این دانشجویان قرارداد محضری امضا کرده است و باید طبق قانون رفتار کند .خواستهی دانشجویان فقط تمکین به قانون است .بدون شک دیوان عدالت اداری مرجع مطمعنی برای تشخیص حق دانشجویان است.
من خودم دانشگاه نفتی نیستم ولی به نظرم حق این دانشجوهایی هست که بورسیه شدن و قرار بوده بعداز تحصیل برن سر کارشون بقیه دانشگاه ها هم میتونستن بیان دانشگاه نفت بخونن تا الان مدعی نشن و حق اونا هست چون قول داده شده و اگه به تربیت خودشون اعتماد دارن باید برن سر کارشون
مساله درباره خلف وعدس...بر اساس متن صریح دیوان عدالت اداری وزارت نفت مکلف به جذب تمام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت است...دوستان سعی می کنند از اب گل آلود ماهی بگیرن...در ضمن رقابت هم مشکلی نداریم اکثر بچه های معدل ب هم تو ازمون های استخدامی اخیر راحت قبول میشدن
دوستانی که از دانشگاه نفت بد میگن دسته هستن
۱- دانشگاه نفتو آوردن ولی تحمل آب و هوای مناطق عملیاتی مث اهواز و آبادان رو نداشتن پس اونا خودشون خوشی تهران و شهرای بزرگ رو به مزایای دانشگاه نفت ترجیح دادن
۲- اصلا دانشگاه نفت رو توی کنکور نیاوردن و به دانشگاهای پایینتر رفتن اونا باید فقط سکوت کنن همین
دانشجویان دانشگاه صنعت نفت حقی را می خوهند که در دفترچه کنکور سراسری بهشان وعده داده شده بود.
والا چه کسی حاظره با بهترین رتبه کنکور به دورترین نقطه ایران و به که دارای بدترین شرایط آبو هوایی است بیاد
پس مزد این همه سختی که به جان خریده اند چه می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
دقیقا
دوست عزیز همه کسایی که کنکور سراسری شرکت کردن میتونستن دانشگاه صنعت نفت رو انتخاب کنن و از حق استخدام بدون آزمون بهره مند بشن. هر کسی به هر دلیلی دانشگاه دیگه ای رو انتخاب کرده نمی تونه به حق مسلم دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اعتراض داشته باشه
تمام حرفهای که در بالا زده شد یه طرف ولی من یه سوال دارم کدام یک از نهادهای دولتی طبق قوانین عمل کرده اند اگر این درست است چرا در نفت باید دارندگان مدارک با رشته های غیر مرتبط از جمله ادبیات- پرستاری- دامپزشکی- جغرافیا- فیزیک و غیره در رده کارمندی مشغول بکار هستند آیا اینها آزمون دادند نه خیالتان راحت فقط از طریق پارتی استخدام شدند و این دلیل نمی شود که اگر دانشگاههای دیگر تابع چنین قانونی نیستند همه با یک هیزم بسوزند در ضمن اگر وزیر بخواهد تعداد زیادی بازنشسته الان مشغول بکار هستند که در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند و میلیونها پول هر ماه می گیرند آنها را بیرون کنند و به ازای هر یک نفر 5 نفر را جذب کنند آموزش بدهند مگر کسی که از بدترین دانشگاه فارغ التحصیل شده و فقط با پارتی وارد نفت شدند تخصص داشتند متاسفم برای خودمان که چرا بجای راه حل درست به فکر علت می افتیم این جوانان باید زندگی کنند چرا اینقد آمار افسردگی و خودکشی در جوانان بیشتر است خواهش می کنم رسیدگی کنید که چقدر بازنشسته مشغول هستند و جوانان در پشت درها به امید روزی که واقعا جوانان بتوانند درآمدی حلال کسب کنند.
نظرات دوستان جالبه واقعا!!!
به صرف تحصیل در این دانشگاه کسی جذب نمیشه. ولی به صرف بورسیه و تعهد به استخدام چرا. من نیز موافقم که نباید دانشجویان دانشگاه خاصی بورسیه شوند. ولی این اقدام باید از وقتی که بورسیه لغو شد اعمال گردد. نه برای افرادی که با هزار امید و ارزو انجا را انتخاب کردند. در زمینه تخصص مهندسی نفت دوستان به رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد مراجعه بفرمایید(قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در مقطع لیسانس!!) تا سطح این دانشگاه بر همگان مشخص شود. البته امیدوارم دوستان به جای اینکه جایی برای خوشان باز شود حاضر نشوند حق این افراد ضایع گردد.
به عنوان یک بی طرف، اگه از منظر دانشجوی نفت نگاه کنیم، وقتی وزارت بهش قول داده که تو بیا دانشگاه صنعت نفت و جزو گروه الف قرار بگیر، من به تو تعهد محضری میدم که برای استخدامت دغدغه نداشته باشی، وقتی وزارت از تعهد محضری شونه خالی میکنه! به نظرتون دانشجو چرا باید از حق مسلمش کوتاه بیاد؟؟؟، من خودم ابادان و اهواز بودم و میدونم شرایط زندگی و پیشرفت چقدر اونجا سخته، پس تنها دلیل انتخابشون قطعا همین تعهد بوده و منصفانه نگاه کنیم استخدام طبق روال همیشگی حداقل تا ورودی ۹۴ یک امر مبرهن و بدیهی بوده چیزی که حتی دیوان عدالت اداری یعنی بزرگترین مرجع قضایی کشور هم اونو تایید کرد، درکل بهتره وقتی نظر میزاریم حواسمون باشه که منافع شخصی رو دخیل نکنیم،
براساس تعهد دوطرفه در هنگام ورود به دانشگاه،وزارت نفت متعهد به استخدام گروه الف دانشگاه صنعت نفت شده است.
ما فقط حقمون رو فریاد میزنیم
نه چیزی بیشتر
دوستانی که اینجا چهره حق به جانب گرفتن مثل ما رتبه های زیر بیست ارشد میشدن میرفتن دانشگاه صنعت نفت تو بدترین اب و هوا و شرایط درس میخوندن اونموقع ادعا میکردن.تو این کشور همیشه دانشگاهای وابسته به ی نهاد و صنعت خاص جهت تربیت نیروهای متخصص بودن که هیچ کدومشونم به اندازه دانشگاه صنعت نفت این حجم از رتبه ها ی فوق العاده رو تو خودش جا نداده.پس دوستانی که شدن کاسه داغتر از اش سعی کنن جایگاه خودشونو متناسب با استعدادهاشون پیدا کنن.اون جایگاها هم حق مایی که تو سخترین شرلیط درس خوندیم و با بهترین رتبهها قید دانشگاهای تهرانو زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
عزیزم من خودم نخبه نفتم ولی تو مصاحبه واقعا بعضی از این فارغ التحصیلان شایستگس و سوادش رو نداشتن، تو کلاسای آموزشی که با بدو استخدامی های دانشگاه نفت داشتیم
به چشمم بی سوادیشون برخیشون رو دیدم پس دلیل نمیشه حتما جذب بشن باید یه معیاری باشه، بودن کسایی که ما تو مصاحبه رد کردیم ولی به زور و صرف قانون مجبور شدیم قبولشون کنیم
وزارت نفت سعی داره با درمقابل هم قرتر دادن دانشگاه ها از زیر تعهدی که داده شونه خالی کنه. توقع میره قشر دانشگاهی باهوش تر از این حرف ها عمل کنه. دانشجویان دانشگاه نفت خصومتی با بقیه دانشگاه ها ندارن و بدونید رسیدن به حق بچه های این دانشگاه منافاتی با استخدام از بقیه دانشگاه ها نداره دوستان عزیز
جذب شدن بدون ازمون حق گروه الف دانشگاه نفت هست و وزارت نفت متعهد هست نسبت ب جذبشون.
دانشجوهاي دانشكاه نفت همه نخبه هستن و بهترين رتبه ها رو داشتن و رفتن اين دانشگاه. و هيج دانشگاهي در حد دانشكاه نفت نيست تو ايران.
اکثر کامنت هایی که اینجا میبینم از روی بی اطلاعیه
شما خودت رو بزار جای من دانشگاه نفتی
بعد از کنکور میتوستم برم تهران و شیراز و اصفهان ولی فقط و فقط به خاطر امتیاز اولویت استخدام دانشگاه نفت که توی دفترچه کنکور صراحتا ذکر شده بود، آبادان زیر پونز رو انتخاب کردم. حالا بعد از 4 سال درس خوندن بهم میگن اولویت استخدامی در کار نیست. برو مثل بقیه دانشجو ها آزمون بده. خب همون اول بهمون میگفتین ما هم میرفتیم یه شهر درست حسابی
قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
طمع کردی عزیم، منم نخبه بودم ارشد مهندسی نفت تهران، تو آزمون قبول شدم و الانم سالهاست مشغولم، آزمون بده بیا
دوستان بحث بهتر بودن رو کنار بزاریم هرچند همه شما تو کنکور ارشد میبینید رتبه های برتر از کدوم دانشگاهه
تنهااا دلیل انتخاب این دانشگاه توسط دانشجویان تعهد استخدامیه که وزارت به اونا در حین ورود به دانشگاه میده
سلام خدمت دوستان عزیز.
بنده فوق لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه شریف دارم. اگر بخوام احساسی نظر بدم اره میگم ما هم نخبه ایم و حق استخدام داریم. ولی من خودم انتخاب کردم موقع انتخاب دانشگاه اولویت استخدام دانشگاه صنعت نفت را هم دیدم اما در فکر اپلای بودم به همین خاطر شریف را به خاطر اسمش انتخاب کردم. و الان هم باید به عنوان یک فرد تحصیل کرده قبول کنم که اولویت استخدام با دانشگاه نفت است. این همه سال که فارغ التحصیلان دانشکده نفت استخدام میشدن چرا صدامون در نیومد! و جالب اینکه تا قبل از این اونها استخدام میشدن و واسه دیگر دانشگاه ها هم ازمون برگزار میشده پس بیایید احساسی نظر ندیم.
فقط میتونم بگم خودم کردم که لعنت بر خودم .... من خودم دانشکده نفت میتونستم قبول شم ولی نرفتم پس مقصر خودمم...
بچه های دانشگاه نفت با برگزاری ازمون مشکل ندارن،مشکل اینه بخشی از نیاز صنعت با حضور این بچه ها حل مبشه بقیشو ازمون برگزارکنن.درست و منطقی و روال سابقم همین بوده.پس لطفا به این بچه ها که واقعا زحمت کشیدن خرده نگیرید.تعداد این بچه ها خیلی زیاد نیست.اگاه بلشید که وزیر بااین کار میخواد دانشگاها رو مقابل دانشگاه نفت قرار بده.شما دیگه حق رو باطل نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
ما الان نیروی مازادم داریم تازه، نیازی به حضور نیروی جدید حداقل تا ده سال آینده نداریم، همه هم نخبه و خوشبختانه درجه یک، شما آزمون بده
با سلام
دوستانی که اعتراض میکنید
با احترام خدمت شما عارضم ما هم مثل شما در کنکور سراسری شرکت کردیم
مثل برخی از شما رتبه های عالی کسب کردیم
ما هم مثل شما دفترچه کنکور رو خوندیم
ما هم مثل شما شرایط دانشگاه رو درون دفترچه خوندیم
ولی برخلاف خیلی از شما گرد و خاک خوزستان رو به اب خوش تهران ترجیح دادیم
در این انتخاب حق و شرایطی که ما داشتیم با شما برابر بود
بنابراین شما این انتخاب رو نکردین و ما کردیم
پس با کمال احترام حق اعتراض نسبت به نحوه استخدام مارو ندارید
گرچه داستان استخدام ما همانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی متفاوت با الباقی استخدام ها است.
در مورد علت لغو کلاس ها هم تلاش های زیادی شد که مسئولان به حرف ما گوش کنند
دو سال تلاش شد
اما دریغ
متاسفانه تنها راه پیش روی ما همین تحصن بود
برگذاری ازمون و ازمون دادن سایر دانشگاه ها اصلا ارتباطی به دانشگاه نفت و اولویت استخدام اونها نداره. همه میتونن ازمون بدن. ولی به کسی که تعهد محضری استخدام داده شده، وزارت ملزم به استخدام اون هست. ایا عزیزانی که کور کورانه پیام میزارن اینجا ادعاشون میشه که تحصیل کرده هستن؟!
واقعا نظرات بعضی ها جالبه.
هیچ دانشگاه نفتی مخالف برگذاری ازمون برای بقیه ی دانشجو ها نیست. منتهی اول وزارت به تعهد محضری به بچه های دانشگاه نفت عمل کنه. بعد ازمون برگذار کنه
من نه نفتیم نه تو این ازمون شرکت میکنم فقط میخوام بگم دوستانی که دلشونو به ازمونای استخدامی خوش کردن کلاشونو بزارن بالاتر.همه میدونن این ازمونا فقط ی حربه واسه پول گرفتنه و منتخبا از قبل مشخصن.همونطور که رتبه یک دکترا نفت تو مصاحبه ازمون استخدامی رد کردن.این اتفاق هیچ جای دنیا نمیتونه بیفته جز ایران.الانم تو شرکتای نفتی پر از فارغ التحصیلای رشته های کاملا غیرمرتبط مثل ادبیات و جغرافیاست پس بیخود بهم نپرید
ما با جذب شدن دانشجوهاي دانشكاه ديكه مشكلي نداريم و خوشحال ميشيم اكه اونا جذب بشن. ولي اول بايد تكليف ما و بدعهدي وزارت نفت مشخص بشه.
اين دانشجوها، دانشگاه هاي ديكه مثل شريف تهران و ... رو مي اوردن ولي بخاطر امتياز استخدام اين دانشكاه رو انتخاب كردن.
وزارت نفت تعهد استخدام بدون ازمون و اولويت استخدام ب اين دانشجوها داده بود حالا درسته وزارت نفت بزنه زير تعهدش؟؟؟
من واقعا الان نمیدونم دانشجوهای دانشگاه های دیگه برای چی اینجوری موضع میگیرن؟ زمان ورود ما به دانشگاه صنعت نفت از ما تعهدی گرفته شد که این تعهد کاملا دو طرفس اگه باور ندارید میتونید حکم دیوان عدالت اداری رو ببینید! نکنه این حکم رو هم قبول ندارید؟!!! به هر حال هر دانشگاهی یه سری مزیت ها و معایبی داره ما قبول کردیم بریم تو بدترین شرایط آب و هوایی درس بخونیم ولی تعهد استخدام داشته باشیم حالا شما نمیخواستی بری اونجا الان اعتراض به چی داری؟
لطفا وقتی از چیزی اطلاع ندارید بیخود اظهار نظر نکنید.تا سال 94 در حکم ما خورده بورسیه و هممون تعهد محضری دادیم که برای صنعت نفت کارکنیم.پس کاملا داریم از حقی که داریم دفاع میکنیم.درضمن از ورودی 88 دانشگاه تا 94 توصف اول اعتراضات وایسادن ورودی 95 و 96 هم اگه احیای دانشگاه براشون مهم باشه میان تواعتراضات.بحث ما فقط استخدام نیست.اگر یکذره هم به مسائل حقوقی آشنا باشین باید بدونین که وقتی قانونی تصویب میشه برای ازالان به بعد قابل اجراست نه ازالان به قبل!!!!!مثه همه قوانینی که برای سربازی میذارن
وزارت باید به تعهدش در قبال کسایی که اهواز رو فقط و فقط به خاطر قول استخدامی برا تحصیل انتخاب کردن، عمل کنه. وگرنه همه این افراد میتونستن توی تهران و با بهترین امکانات ادامه تحصیل بدن ولی اهواز رو با اون شرایط آب و هوایی و امکانات ضعیف و شرایط سخت زندگی انتخاب کردن.
ولی متاسفانه جناب زنگنه از زمان تصدی باعث به وجود اومدن مشکلاتی برا این افراد شده و ایشون حتی یه بار هم به دانشگاه نفت که از سازمان های زیردست وزارت خونه هستن سر نزده.
خواهشا یه مقدار منصفانه برخورد کنید!
واقعا چه دانشجویان پرادعایی
لطفا وقتی از چیزی اطلاع ندارید بیخود اظهار نظر نکنید.تا سال 94 در حکم ما خورده بورسیه و هممون تعهد محضری دادیم که برای صنعت نفت کارکنیم.پس کاملا داریم از حقی که داریم دفاع میکنیم.درضمن از ورودی 88 دانشگاه تا 94 توصف اول اعتراضات وایسادن ورودی 95 و 96 هم اگه احیای دانشگاه براشون مهم باشه میان تواعتراضات.بحث ما فقط استخدام نیست.اگر یکذره هم به مسائل حقوقی آشنا باشین باید بدونین که وقتی قانونی تصویب میشه برای ازالان به بعد قابل اجراست نه ازالان به قبل!!!!!مثه همه قوانینی که برای سربازی میذارن
اون فرزندای کارکنان نفت چه حقی دارن که فقط صرفا چون درخانواده ای بدنیااومدن که مامان یا باباشون نفتی ان حتی اگه دیپلم یا لیسانس بیربط به نفت هم داشته باشن راحت استخدام میشن؟؟
شرکت ملی نفت 80 سال توسط متخصصان تربیت شده توسط دانشگاه صنعت نفت پابرجا مانده است در زمان ملی شدن نفت که مستشاران خارجی با تمسخر ایران را ترک کردند ، فارغ التحصیلان این دانشگاه ، صنایع نفت را با شایستگی اداره کردند. یکی از سیاستمداران انگلیسی گفته است اگر می خواهید نفت را در ایران نابود کنید ، دانشگاه صنعت نفت را تضعیف و متلاشی کنید. 90 درصد منابع نفت ایران در خوزستان است و دانشجو باید به صورت کاربردی و میدانی در این فضا قرار گرفته و آموزش ببیند و سپس خدکت کند. تجربه نشان داده است دانشجویانی که در دیگر دانشگاه ها تربیت شده اند پس از اندک مدتی حضور در خوزستان بلافاصله خود و خانواده را به مرکز و جاهای خوش آب و هوا منتقل می کنند . بکارگیری اینگونه فارغ التحصیلان در جنوب خطای محض و خودفریبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
داداش 90 درصد منابع نفت ایران تو خوزستانه؟
لابد ادعات میشه تو دانشگاه نفتم درس خوندی
ادعای استخدامم داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
شما رشته ات چیه که میگی 90 درصد منابع نفت ایران تو خوزستانه؟ یه کم مطالعه کن عزیزم من دوازده ساله شرکت نفتم، تا حالا همچین چیزی نشنیده بودم واسه همینه که میگیم شماها نباید بیاین بشین همکار ما، همینجوری به آدم حرص میدین، به خدا یکی از همین شماها با سطح سوادش حرصی به ما میده که نگو. مجبورم هستیم حالا حالاها تا بازنشستگی نحملش کنیم، که چی؟ که دانشگاه
نفت درس خونده
به دانشگاه یه امتیاز دادن تحت عنوان اولویت استخدام در وزارت نفت و شرکت های تابعه. توی دفترچه کنکور هم هست. الان وزارت زده زیرش. همین باعث شده که بعد از شکایت دیوان عدالت اداری رای رو به نفع مارصادر کنه. حالا وزارت زیر بار رای دیوان نمیره.
در ضمن ما مشکلی با بقیه دانشجوها نداریم. اول مطابق قانون گروه الف مارو استخدام کنن. بعد آزمون برگزار کنن.
زیاده خواه نیستیم. حقمون رو میخوایم. همین
والا ما هم حق استخدام داریم، ولی تا وقتی که دانشگاه نفتی ها استخدام نشن فکر نکنم خبری بشه. امیدوارم وزیر مشکلاتشون رو حل کنه.
. استخدام حق دانشگاه نقتی هاست چون بهشون تعهد دادن. سوادشون حداقل از انگلیسی حرف زندن بی ژن زنگنه بهتره
بابا حق این بدبختا رو بدید، الان 3 ساله مشکل دارن. حقشون استخدام هست، استخدامشون کنید. اگه نمیخواینشون پس چرا جذبشون کردید، چرا بهشون تعهد دادید.
به نظرم اول همه فامیلای وزرا و مجلسی ها استخدام بشن بعد جا بود از دانشگاه نفت بیارن
یا حقوقشو اندازه فرهنگیان بکنن همه فرار کنن از نفت
لیسانس شیراز، ارشد دانشگاه نفت، دکتری امیرکبیر. استخدام نشدم، لعنت به زندگی،
دم دانشگاه نفتیا گرم که حقشون رو دنبال میکنن. دعاتون میکنم
آقایان و خانم هایی که دم از عدالت میزنین و اینکه دانشجوهای نفت بیان امتحان بدن و نترسن و بدون تحقیق گول حقه وزارت نفت را خوردن. وزارت نفت از زمان تأسیس تا سال 94 که دستور لغو تعهد صادر شد، متعهد به استخدام دانشجویان نفت بدون آزمون بودند. تمامی این دانشجویان با رتبه های کشوری در این دانشگاه قبول شدند و به جای انتخاب دانشگاه های برتر کشور به خاطر تعهد وزارت نفت به استخدام این دانشگاه را انتخاب کردند و حاضر شدن که در بدترین شرایط آب و هوایی، وضعیت آب، شرایط رفاهی از نقاط مختلف ایران به این دانشگاه بیان، فقط و فقط به خاطر تعهد موجود وزارت نفت. جمعیت معترض حاضر نیز از ورودی های 83 تا ورودی سال 94 هستند و قبل از دستور العمل جدید وزیر. دوستانی که به انتقاد می پردازند بدونند که دادگاه عالی با توجه به مستندات ارائه شده حکم صادر می کنه و قطعان قاضی پرونده شعور و فهم لازم رو داشته که این حکم رو صادر کرده.
مسئله ای که الان وجود داره، این هست که وزارت نفت خلاف قانون داره عمل می کنه و برای فرار از مسئولیتش، داره دانشجوهای صنعت نفت رو مقابل دانشجوهای دیگر دانشگاه ها قرار میده. خیلی از دانشجوهای صنعت نفت در دانشگاه های برتر کشور و حتی خارج از کشور در مقاطع بالاتر تحصیل کردن و رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری هستن. اینکه انگ کم سوادی به اونها زده بشه تنها برای شانه خالی کردن از قانونی است که وجود داشته.
از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر انتظار می رود که در مورد حرف ها و استدلال هاشون فکر بیشتری بکنند. چون همین ماجرا ممکنه در آینده توسط ارگان های دیگه هم تکرار بشه و دیگه پشیمانی فایده نداشته باشه.
ببینید، من لیسانس اهواز بودم، ارشد از امیرکبیر دارم فارغ میشم. واقعاً از مفاد دفترچه و همه این چیزا خبر دارم که قضیه چی بوده، هم به اهواز و هم به امیرکبیر تعصب دارم. ولی حق با بچه های دانشگاه نفته. باید استخدام بشن مثل قبلاً. بنظرم هرکی غیر دانشگاه نفتی استخدام بشه نونش حلال نیست (اگه از همه شرایط خبر داشته باشه و آگاه باشه)
حق خوزستان تا کی باید خورده بشه. نمیگیم بومی بگیرید، میگیم حداقل دانشگاهی که مایه آبروی خوزستان هست رو به فنا ندید و گر نه جواب بدی از مردم خوزستان میبینید. حق نگهدار دانشگاه نفت باشه
دانشگاه های غیر نفت که دنبال استخدامن، تا وقتی که فارغای دانشگاه نفت استخدام نشده باشن، شما ها حقی ندارید. میتونسیتید در رقابت کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری این دانشگاه رو انتخاب کنید، پس الان دیگه حرف استخدام نزنید. فقط دانشگاه نفتی
نمیدونم چرا بچه های سایر دانشگاه ها فک میکنن بچه های صنعت نفت ضعف علمی دارن که با ازمون مخالفن.نه عزیزم بلکه اینا دارن از حقی دفاع میکنن که خود صنعت نفت براشون قائل شده بوده و الان داره این حق بالا میکشه.دوستان اگه خیلی ناراحتن که چرا بچه های نفت همچین حقی دارن خب موقع انتخاب رشته بیشتر دقت میکردن و میومدن سختیای جنوب تحمل میکردن
سلام دوستان، بحث نکنید. همه چی معلومه، حق با فارغای دانشگاه نفته
وزارت باید به تعهداتش عمل کنه، دانشجوهای فارغ دانشگاه نفت رو بگیره، بعد ما فارقای بقیه دانشگاه ها میتونیم آزمون بدیم. وگر نه تا وقتی مشکل همه این دانشگاه نفتیا حل نشه، از استخدام ما هم خبری نیست مگه اینکه ژن خوب داشته باشیم.
تعطیلی دانشگاه خیانت است به دانشجو، استخدام نکردن دانشگاه نفتیا خیانت است به صنعت. کمتر خیانت کنید بهشون
هر موقع کارداشتید از دانشجویان سوء استفاده کردید . این بندگان خدا در دانشگاه خاص ودر یک رشته خاص تحصیل کرده ویا درحال تحصیل هستن بفرمائید در کجا امکان جذب اونها هست ؟؟!!!! چرا دانشجویان رو سر خورده میکنید ؟؟ درسیستم دولتی ویا شرکتهای واگذارشده مثل مخابرات چرا لیسانسه بکار گرفته نمی شوند ؟ چرا ازخانواده شهدا بکار گرفته نمی شوند ؟ از افراد دیپلمه که با زد و بند سرکار اومدن وبا گرفتن مدرک لیسانس از دانشگاه شهرداری و ...... وبا کمترین سواد وعلم سر کارهستن ولی ....

چه سیاست ای درپیش گرفته شده ؟
تاباناک جون اگه بخوای خبرت رو درست کنی اینه که دانشگاه صنعت نفت زیر شاخه وزارت نفته حتی رئیسش رو هم وزارت نفت تعیین میکنه این که میگی مخاطب دانشگاه و رئیس نیستن اشتباه چون دقیقا این تعهد استخدام با رابطی مثل دانشگاه و سازمان سنجش عملی شده
با سلام
من لیسانس اهواز بودم، واقعاً حق با بچه های اهوازه، بچه هایی که شریف با هم بودیم واقعاً قوی بودن، بچه های اهواز هم واقعاً مستعد و قوی هستند، حتی در رشته نفت بچه های اهواز خیلی رتبه های خوبی نسبت به بقیه جاها میارن تو کنکور ارشد، خیلی هاشون حتی دکتری امیرکبیر،شریف و تهران رو راحت میارن، خیلیاشون به راحتی بعد لیسانس میرن دانشگاه های برتری مثل کلگری و آلبرتا و ... که تو نفت خیلی قوی هستند. بحثم این هست که هم شریفیا، هم امیرکبیریا هم تهرانیا و هم دانشگاه نفتیا در ی سطح هستن، واقعاً فرقی بینشون نیست، ولی خوب دانشگاه نفتیا بخاطر اولویت استخدام رفتن این دانشگاه وگر نه تهران خیلی بهتر هست، حالا هم باید وزارت استخدامشون کنه بدون آزمون، بعد میتونه با ازمون از بین بقیه دانشگاه ها نیرو بگیره.
داداشا و خواهرای گلم، حق مسلم دانشجویان فارغ التحصیل شده دانشگاه نفت هست که برن سر کار، الکی دل خودتون خوش نکنید، چون همتون میدونید چه خبره، حتی اگه برید سر کار و حق اینا رو بخورید اون دنیا باید جواب بدید.
مثل اینه دانشکده نظامی بری و استخدامت نکنند
اینم به زبان ساده
بنده یک امیرکبیری هستم. و کاملا حق را به فارغ التحصیلان صنعت نفت میدم چراکه زمانیکه ما کنکور دادیم شرایط دانشگاه نفت بسیار عالی جهت بورسیه و استخدم بود و رتبه های زیر 500 اجازه داشتند اونجا را انتخاب کنند. به نظرم سهمیه استخدام اونها را باید از بقیه جداکنند.
الان یکی گفته ورودی های جدید برای احیای دانشگاه تلاش میکنند برای احیا نیست برای گرفتن کمبودها است. حرف را واضح بگویید با کلمات بازی نکنید.
دوست من
از سال ۹۴ تا به حال حق استخدام دانشگاه نفتی ها لغو شده.... چندین ورودی معطل شده اند. نه استخدام می‌شوند نه مدرک بهشون داده میشه، چون متعهد هستن...
خواهش میکنم دوستان بدون اطلاعات کافی اظهار نظر نکنند،، دفترچه انتخاب رشته،تعهد محضری،روال سابق استخدام،متن تعهدنامه محضری،افراد دانشگاه نفتی ای که سابقا استخدام شدن و ...
اینها همه رو باید بررسی کرد تا دونست حق با دانشجوهای دانشگاه نفتیه
من خودم نفت میخونم دانشگاه تهران اما به واسطه پسر عموم ک دانشگاه نفتیه کاملا با این قضیه اشنام، با اینکه خودمم دلم میخواد استخدام بشم اما اگه منطقی نگاه کنیم اینهام حق دارن،من خودمو میذارم جای بچه های نفتی واقعا محق میدونمشون،مثلا همین پسرعموی بنده رتبش از من بهتر بود اما رفت اهواز
چی بگم
امیدوارم یکی به این بندگان خدا گوش بده
من دوستان دانشگاه نفتی زیادی دارم. همه اونها رتبه های زیر 1000 کشوری بودند و به راحتی امکان وارد شدن به دانشگاه های تهران رو داشتن ولی بر خلاف ما به خاطر بورسیه، اهواز و وضعیت نامناسب آب و هواییش رو انتخاب کردند. الان هم خیلی از اونها در دانشگاه های خارج مشغول به تحصیل و یا استاد هستند و یا در شرکتهای بزرگ نفتی دنیا کار می کنند و مشاوره می دهند. بی انصافی هست که اونها رو بی سواد خطاب کنند و واقعا نا عدالتیه که به درخواستشون پاسخ منطقی و قانع کننده ندهند.
بیانیه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در پی اتفاقات اخیر


خدمت تمام مردم ایران و به خصوص جامعه دانشگاهی کشور عرض می‌کنیم که فرزندان و دوستان شما که در مجموعه دانشگاه صنعت نفت می‌باشند همواره بر حق خود و عمل به وعد‌های اعلام شده از سوی وزارت در بدو وررود به دانشگاه تأکید داشته و چیزی فراتر از آن نمی‌خواهند. لازم است در این باره چند نکته مهم بیان شود:

1⃣ دانشگاه صنعت نفت از 77 سال پیش تا کنون وظیفه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص تحت مدیریت وزارت نفت را برعهده داشته است که همواره باتوجه به امتیازات ویژه، افراد نخبه و دارای رتبه برتر کنکور سراسری را جذب کرده است. دانشجویان این دانشگاه علیرغم اینکه امکان قبولی در دانشگاه‌های تهران را داشته‌اند ولی دانشگاه صنعت نفت و آموزش در شرایط آب و هوایی خوزستان را برای خدمت در صنعت نفت کشور ترجیح داده‌اند و خروجی دانشگاه به گفته مدیران عملیاتی صنعت نفت بسیار کارآمد و متخصص می‌باشند.

2⃣ تا قبل از ابلاغیه خرداد 94 وزیر نفت، فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه می‌توانستند بدون شرکت در آزمون استخدامی، جذب وزارت نفت شوند. نکته مهم این است که در سال‌های گذشته استخدام فارغ‌التحصیلان گروه الف، هیچ مانعی برای استخدام سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور نبوده است؛ چرا که تعداد فارغ‌التحصیلان گروه الف همیشه بسیار کم‌تر از نیاز واقعی مناطق عملیاتی و صنعت نفت کشور بوده و وزارت نفت همواره به صورت دوره‌ای، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی از بین سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کرده است (سوابق این آزمون‌ها در تمام دولت‌های گذشته قابل رویت است).

3⃣ متأسفانه بعد از روی کار آمدن آقای زنگنه، وزارت نفت 5 سال است که به بهانه‌های واهی آزمون استخدامی برگزار نکرده و اکثر مناطق عملیاتی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند که غالبا مجبور به جذب نیرو در قالب پیمانکاری، ارکان ثالث و ... گردیده‌اند. آقای زنگنه در این مدت همواره بر عدم نیاز به جذب نیرو اصرار داشته و نزدیک به 3 سال از استخدام فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت جلوگیری کرده است، درحالی‌که ما با ارائه مدارک معتبر و کارشناسی از کمبود نیرو در مناطق عملیاتی ‌گفتیم و در کمال تأسف بی سواد خطاب شدیم. اولین نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که اگر وزارت نفت واقعاً ظرفیت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ندارد چرا برای تأسیس دانشکده‌های متعدد نفت در سایر دانشگاه‌ها بودجه‌های میلیاردی خرج می‌کند، حال آن که از پس به کارگیری همین تعداد محدود فارغ‌التحصیلان دانشگاه خود نیز برنمی‌آید؟! هم‌چنین عدم جذب سال‌های اخیر، ضعف وزارت در توسعه صنایع نفت را نمایان می‌سازد که ظرفیت لازم در این 5 سال برای به کارگیری مهندسین کشور فراهم نشده است. اما مسئله بسیار مهم جوسازی رسانه‌ای علیه فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت و نادرست خواندن درخواست آنان و تأکید بر تضییع حقوق سایرین است که در این راستا عوامل وزارت نفت اقدام به انتشار نامه ای کذایی در سطح دانشگاهها و جمع آوری امضا به سبک سیاست تفرقه افکنانه و خبیثانه انگلیسی کرده اند. لازم به یادآوری است حتی اگر در مجوز جدید همه فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت نیز استخدام شوند، بازهم نزدیک به دو سوم ظرفیت خالی می‌ماند که می‌توان بعد از اولویت گروه الف دانشگاه نفت، از بین سایر دانشگاه‌ها آزمون استخدامی برگزار گردد.

4⃣ موضوع دیگری که نمایان شده، هم سویی رسانه‌های وابسته به وزارت نفت با رسانه‌های بیگانه در هجمه علیه قوه قضاییه است. دیوان عدالت اداری حسب وظیفه ذاتی خود یعنی برقراری عدالت و احقاق حق مظلوم، بعد از شکایت تعدادی از فارغ‌التحصیلان و ارائه مدارک مستدل، رأی به ورود شکایت و الزام به استخدام حسب روال سابق را صادر کرده است. از طرفی باتوجه به شرایط ناعادلانه آزمون استخدامی و پایمال شدن حقوق فارغ‌التحصیلان، درخواست صدور دستور موقت به دیوان عدالت ارائه شده که موافقت گردیده است.
اکنون که با بی توجهی وزارت نفت، وضعیت در دانشگاه صنعت نفت قرمز شده و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دست به اعتصاب و تحصن زده‌اند، مسئولیت تمامی اتفاقات گریبان گیر مسئولین وزارت و دانشگاه بوده و شخص وزیر مسئول مستقیم این رخداد است. بنابراین ما از تمامی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور می‌خواهیم که در کنارمان بوده و با حمایت از این حرکت مطالبه گری مانع از بی قانونی دولتمردان شوند چرا که فردا روز ممکن است همین اتفاق برای شما هم بیفتد. ما تا رسیدن به حق قانونی خود و برچیده شدن شرایط و ضوابط سلیقه‌ای اعمال شده از سوی وزارت نفت، به لطف پروردگار به حرکت خود ادامه خواهیم داد.
حرف گروه الف دانشگاه نفتیا یه چیز بیشتر نیست
عدم عطف به ما سبق
تمام
چیزی که دانشجو ها میخوان حقی هست که سالها اجرا میشده اما از زمان ورود زنگنه دیگه اجرا نمیشه. چرا تا وقتی یه مسئول تغییر میکنه همه ی قوانین تغییر میکنن ؟؟ مگه مردم مسخره ی شما هستن؟؟
حق که معلومه، باید دانشگاه نفتیا بدون آزمون (گروه الفشون) استخدام بشه، ولی آزمون هم بعداً برگزار بشه برای ما بچه های دانشگاه های دیگه، خدایی مهندسی نفت و شیمی شریف و امیرکبیر باید کجا برن سر کار. ولی مشکل این بدبختا رو هم حل کنید، همون 3 سال پیش اگه مشکلشون حل میشد اینجور بحرانی نمیشد. واقعاً متاسفم برای مدیرانی که مدیریت بلد نیستند.
اگه آدم ذره ای انصاف داشته باشه میشینه با خودش فکر میکنه وقتی این دانشجوهایی که به ضرب رتبه کنکور و زور تلاششون برا قرار گرفتن تو رتبه الف دانشگاه اولویت استخدامو کسب کردن گناهی مرتکب نشدن که بخوان فدای بی کفایتی و لجاجت و سو۶ تدبیر زنگه بشن

اینام از جوونای همین مملکتن و دارن برا حقی که فک میکنن داره نا حق میشه فریاد اعتراض میزنن تا یه مرد تو این کشور هشتاد ملیونی پیدا بشه و به دادشون برسه.
آزمونی که دانش آموختگان دکتری را حذف و برای افراد خاص شرایط حذف معدل و سن را فراهم کرده چه ارزشی دارد؟ این همه پارتی بازی علنی تا کی؟
عجب کلید سازی هست طرف!
متاسفانه به این استخدامی سیاسی نگاه میشه که هردو طرف ماجرا هم مقصر بوده اند در این سیاسی شدن. کار زنگنه خوب بوده؛ بهترینها باید جذب بشن که بفهمن با تحریم نفت ایران قیمت آن 250 دلار نمیشه!!!
الان تنها ورودیهای کارشناسی تا سال 94 حق اعتراض دارند درحالیکه خبرها از ورودی ارشد و دکترا هم میگوید در حالیکه تنها کارشناسی بورسیه بوده و بعد از سال 94 کلا بورسیه لغو شده و ورودیهای بعدی هم حق اعتراض ندارند.
خواهشا واقعیات را اعلام کنید. درضمن طبق اعلام وزارت نفت برخی افراد مصاحبه شده نمره زبان و کامپیوترشان کمتر از 10 بوده؛ واقعا اینها نخبه اند!!!!! شاگرد ممتازشان با خودم تهران یک دوره کلاس اومده بود واقعا در این حدی که دانشجوها میگن نبود
زنده باد دانشجو
ننگ بر رابطه و پارتی
نکته جالب در مورد رفتار متناقض وزارت نفت این هست که از دانشگاه نفت که متعلق به خودش هست و سابقه چند ده ساله در آموزش مهندسین نفت داره حمایت نمیکنه اما در ده بیست سال گذشته به دانشگاه های تهران، شریف، امیرکبیر و ... در ساخت دانشکده نفت حمایت مالی کرده، علاوه بر این با سپردن پروژه های (مثلا) تحقیقاتی به این دانشگاه ها همچنان به حمایتش ادامه میده.
شاید بخواهیم بگیم که سیاست وزارت نفت عوض شده و نمیخواد به دانشکده سازی و پرورش دانشجوی مهندسی نفت ادامه بده اما نکته این هست که سال قبل دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه (زادگاه آقای زنگنه) افتتاح شد. هم اکنون هم پروژه ساخت مرکز تحقیقات دانشگاهی و دانشکده نفت و گاز دانشکده چمران اهواز (همان جایی که یکی از دانشکده های دانشگاه نفت به مدت چند دهه در حال فعالیت است) با تامین مالی وزارت نفت در حال انجام است.
اگرچه این نکات ارتباط مستقیمی با مساله استخدام ندارد، اما دیدگاه غیرمنطقی وزارت نفت به دانشگاه خودش رو نشون میده.
من بعنوان یک کارمند وزارت نفت میگم.دیگه ازدست خودکامگی و مستبدی این وزیر که دشمن پرسنل هست خسته شدیم.تا کی باید این اقاروتحمل کرد.ما استخدامیای ازمون 92 هستیم که ایشون با فشار وتهدید استیضاه مجیبور به پذیرش ما کرد اما با وضع قوانین عجیب ازجمله افزایش مدت دوره پیمانی به 5سال و افزایش سن بازنشستگی به 65 سال میخاد مارونابود کنه.این ظلمه
وقتی تو این شرایط بد اقتصادی شرکت نفت می یاد و برای باسابقه هاش(کسی بدون پارتی نمیتونه وارد نفت بشه و بهتره بجای باسابقه بگیم دوستانشون) سهم جدا میکنه همین میشه که هر کسی می خواد سهمشو از این سفره برداره. کلا دفترچه های آزمون رو منحل کنید و بگید همه برابرند و در یک ازمون باید رقابت داشته باشند(با سابقه و بی سابقه نداریم و شرایط رتبه دانشگاه هم بردارید)
حق با دانشجویان نفت است انها این امتیاز را از کنکور اوردند باید انها استخدام بشوند نه فرزندان کارکنان وزارت نفت...... که در تهران حقوقهای بالای 15 میلیون گرفتند در اتاقهای گرم ونرم و خنک در تابستان چهار تا تامه نوشتند ..نه حق با دانشجویان است باید انها استخدام شوند ...............اگر این کار را نکنید به حق انهاحجاف کردید ما مردم پشت انها در خواهیم امد و به انها خواهیم پیوست......هرکس حق داشته در ازمون ان رشته را انتخاب کند .چرات نکردند چون قبول نمی شدند حالا که نوبت به استخدام رسید ..قمه میکشند
ماها همه باهم تصمیم به تحصن گرفتیم به خاطر خلف وعده مسئولین و درخواستمون کاملا صنفی است و هیچ گونه ارتباطی با بقیه ندارد هدفمون هم احیای دانشگاه است باید دانشگاه به روال عادی خودش برگرده درسته منی که ورودی ۹۵ هستم هیچ تعهدی واسه استخدام ندارم ولی ایا این درسته که حتی حق شرکت در ازمون استخدامی رو هم نداشته باشم من ازهمین جا اعلام میکنم بچه های دانشکده نفتی هم از لحاظ درس و کامپیوتر وهم از لحاظ زبان انگلیسی حاضر به رقابت با همه هست فردی که چهار سال فقط کارش درس خوندن هس و خوشی ای مثل بقیه بچه های دانشگاههای دیگه رو نداره مطمئن باش جوابش رو میگیره اگر چهار تا نیرو متخصص باشن تو صنعت بیشتریشون دانشکده نفتی اند .
اوضاع اصلا خوب نیست
من خودم دانشگاه نفتی هستم از دوستان منتقد می خوام با دید منصفانه به فضیه نگاه کنند همه عادت کردیم همه چیز رو با دید منفعت شخصی نگاه کنیم نه منفعت عمومی کسانی که کنکور ریاضی فیزیک دادن به خوبی یادشون هست که این داتشگاه به بورسیه کردن و تضمین استخدام معروف بود و یکی از دانشگاههای رویایی کنکوری ها به حساب می اومد. مهمترین دلیلشم خیال تقریبا راحت بچه ها از استخدام تو وزارت نفت بود حالا شما خودتون رو بزارید جای ما با این دیدوارد شدیم رتبه برتر شدیم شرایط سخت رو تحمل کردیم اما بعد از فارغ التحصیلی سه ساله ما رو پشت،درهای بسته کذاشتن بدون،شک بچه های دیگه هم حق دارن دانشگاههای دیگه هم حق دارناما به هر حال تعهد و وعده ای دریافت نکردن و حق و اولویتشون نسبت به نفتی ها کمتره اگه بی برنامگی این وزیر و سیاست نابودی سیستم منابع انسانیش نبود جا برای همه بود و هست هم برای تمام رتبه الف های صنعت نفت هم برای نخبگان دانشگاههای دیگه حق شما رو دانشجوهای نفت نخوردن ....
سلام. از گذشته تا كنون همواره با ترفند جذب نخبگان، دوستان و آشنايان خود را استخدام مي كنند. پس اكنون كه دم از جذب نخبگان مي زنند هم به نوعي دروغ است و در عمل خواهيد ديد در چند ماه آينده با برگزاري آزمون استخدامي، هيچ نخبه اي از دانشگاه هاي شريف، اميركبير و ... استخدام نخواهد شد. مطمئن باشيد. اينكه مسئولين وزارت نفت صحبت از استخدام نخبگان مي كنند حتما مي دانند كه بسياري از همكارانشان حتي در سطوح بالاي وزارت نيز نخبه نبوده و روند استخدامي هم همانند سال هاي گذشته بر اساس رابطه خواهد بود.
سلام عرض میکنیم
دوستان دانشگاه های دیگر لطفا توجه فرمایید
نمیدونم تا حالا اهواز اومدین یا نه
با شرایط تحصیل در دانشگاه نفت چه مقدار آشنا هستید.
صرفا جهت اطلاع بگم خدمتتون
دانشگاه صنعت نفت در اهواز و در بدترین منطقه ممکن در اهواز قرار دارد و واقعا با تصویری که شما از یک دانشگاه دارید فرسنگ ها فاضله دارند.
من و همه دوستانی که این دانشگاه رو برای هوای پاک و طبیعت ناب و دیدنیش انتخاب نکردیم. ما به امید تعهدی که داده شده بود تهران و مشهد و تبریز و اصفهان را رها کرده و به اهواز آمدیم.
اگر فکر میکنید ما بی سواد هستیم و زیاده خواه از شما خواهش میکنم به رتبه های کنکور ارشد نگاهی بیندازید. همینطور به رتبه دانشگاه در مهندسی نفت نگاهی بیندازید.
اگر گوگا کنید به جواب میرسید.
آقای وزیر صحبت از منتفی کردن کل آزمون کردن و هدف چیزی نیست جز قرار دادن دانشگاه های دیگر در مقابل دانشگاه صنعت نفت.
باور بفرمایید ما برای زیاده خواهی فریاد نمیزنیم ما دقیقا برای حق خواهی فریاد میزنیم و اینکار شجاعت میخواد که امروزه تو جامعه ما و محیط دانشگاه کمتر یافت می شود.
من شخصا در حال حاضر در حال پذیرش از دانشگاه نیوفاندلند کانادا هستم و خیلی وقت هست دل کنده ام از این حق اما حرکت حرکت ارزشمندیه جای سنگ اندازی افتخار کنید به این بچه ها.
من دانشگاه شریف درس خوندم و یکی از دوستانم همون سال با رتبه خوبی نزدیک به خود من دانشگاه نفت رو فقط به خاطر بورس کاری انتخاب کرد .من از همون اول به فکر رفتن از ایران بودم و اون به فکر اشتغالش در ایران و اینو بگم که پدر و مادرش هم وضع مالی خوبی نداشتن انسان نباید خدا و حق رو فراموش کنه چرا که همین بی عدالتی ها کم کم گریبان خودمون رو هم می گیره و شاید گرفته
32 سال سابقه وزارت جناب زنگنه ( و البته اقتضای سن ) از ایشان موجود جدیدی ساخته که نمی تواند با بدنه کارشناسی و فنی وزارتخانه ارتباط برقرار کند. متاسفانه ایشان و مدیران ارشد منصوب ایشان توانائی درک این واقعیت را ندارند که موضوع اعتراضات دانشجوئی همیشه جدی و از پتانسیل بالائی برای سیاسی شدن برخوردار است.
شاهد این مدعا یکی از شعارهای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تهران در روز 13 آذر 96 است.
بنده دانشجوی ورودی سال ۷۸ دانشکده نفت اهواز هستم. والله همون موقع هم این بحث ها وجود داشت. اما در واقع چیزی که دوستان الان به عنوانه بورسیه مطرح می کنن اخرین بار برای ورودی های قبل از ما یعنی سال ۷۷ بود. بعد از ان برای ما هم شرایط به صورتی بود که اگر گروه یک بودیم بعد از فارق التحصیل شدن به ساختمان مرکزی پنجم مراجعه می کردیم و تنها در صورتی که شرکت های تابعه اعلام نیاز کرده بودن امکان جذب شدن وجود داشت. خیلی از دوستان بنده هستن که امکان استخدام شدن برای انها به همین دلیل فراهم نشد. مورد بعد اینکه در اون زمان تنها داشگاهی که رشته های فنی تخصصی صنایع بالادستی نفت را ارایه می کرد دانشگاه نفت بود. ولی از سال ۷۹ با ورود دانشگاه شریف در طرح دو رشته ای این انحصار شکسته شد که فکر نمی کنم اتفاق بدی بوده باشه. نکته بعد اینکه وزارت نفت به رشته های فنی و مهندسی مانند برق صنایع و غیره و رشته های دیگر مانند علوم انسانی هم نیاز داره. پس برگزاری ازمون اساسا کار درستی هست. ولی دوستان با توجه به اصل ۴۴ گذر از اقتصاد دولی ما باید به طرف کوچک شدن دولت حرکت کنیم. برای رفع بیکاری باید سرمایه گذاری صورت بگیره و دوستان به استخدام در اون شرکت ها فکر کنند. در حال حاضر وزارت نفت با کمبود نیرو مواجه نیست بلکه برعکس نیروی مازاد هم داره. والله اگه الان نصف نیرو های خودشم اخراج کنه هیچ مشکلی تو کارش بوجود نمیاد. تمام مشکل بیکاری کشور که نمیشه وزارت نفت حل کنه. دوستان قبل از انتخاب رشته باید بررسی های دقیق تری برای اینده زندگی شخصی انجام می دادند. این پدیده جدیدی در دانشگاه نفت نیست. قبلا نیرو می خواستند والله الان نیرو زیاد دارند. مجبور هستند به دلیل اینکه اقتصاد دولتی هست بخشی از بیکاری رو با استخدام های اجباری زفع کنند.
دانشجویی که فرق اولویت استخدام در صورت نیاز با بورسیه رو نمیدونه نباید ادعای نخبه بودن کنه.
بورسیه کسانی هستند که حتی ۴ سال دانشگاهشون هم جز سابقه شون حساب میشه.
یکی اومده میگه روال قبلا این بوده. آره قبلا روال بود ششم ابتدایی هم استخدام میکردن. اولویت استخدام یعنی تو بیا آزمون بده اگر امتیاز مساوی با یه نفر دیگه آوری اولویت با شماست. بورسیه ها از همون اول تمام معاینات پزشکی و گزینش و تحقیقات محلی رو که مورد نیاز برای استخدام هست قبل از ورود به دانشگاه انجام میدن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان