بازدید 2485

روسیه و چین تهدید جدی برای بازار طلای نیویورک و لندن

روسیه، چین و دیگر کشورهای عضو بریکس مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بزرگ طلا هستند، می‌توانند قیمت طلا را بر مبنای معاملات فیزیکی تعیین کرده و بازارهای کنونی لندن و نیویورک را به چالش بکشند.
کد خبر: ۷۵۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 03 December 2017

روسیه، چین و دیگر کشورهای عضو بریکس مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بزرگ طلا هستند، می‌توانند قیمت طلا را بر مبنای معاملات فیزیکی تعیین کرده و بازارهای کنونی لندن و نیویورک را به چالش بکشند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، ۵ کشور روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی که عضو پیمان بریکس هستند، خود یا تولیدکننده طلا و یا مصرف‌کننده بزرگ طلا هستند بنابراین می‌توانند بر قیمت‌گذاری طلا با مبنای مبادلات فیزیکی متمرکز شوند و شبکه دادوستد فیزیکی آن را شکل دهند.

شکل‌گیری این نظام می‌تواند یک تهدید بزرگ برای بازارهای کنونی طلا در لندن و نیویورک باشد؛ چراکه این بازارها برخلاف آنچه تصور می‌شود قیمت طلا را بر اساس مبادلات فیزیکی تعیین نمی‌کنند. در این بازارها هیچ مبادله فیزیکی در قیمت‌گذاری طلا انجام نمی‌شود و به طور کلی همه چیز از شکل واقعی فاصله داشته و مصنوعی است.

در بورس نیویورک نیز مبادلات و قیمت‌گذاری طلا برمبنای قراردادهای فیوچرز است و بخش بسیار کمی از آن به پشتوانه طلای واقعی انجام می‌شود. چین و روسیه تولیدکننده عمده طلا محسوب می‌شوند و کشورهای عضو بریکس این امکان را دارند که نحوه قیمت‌گذاری طلا در جهان از شکل مصنوعی فعلی خارج کرده و واقعی‌تر کنند.

نخستین بار در ماه آوریل معاون دبیرکل بانک مرکزی روسیه در سفر خود به چین از برنامه اعضای بریکس برای ایجاد بازار طلا خبر داد.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی روسیه و بانک مرکزی چین درباره مبادله طلا مذاکره کردند. کشورهای عضو بریکس اقتصادهای بزرگی هستند که ذخایر طلای بالایی دارند و از سوی دیگر حجم مصرف و تولید این فلز در آن نیز بالاست. در چین طلا در بازار شانگهای معامله می‌شود و در بازار مسکو هم ایده ما این است که بین این دو شهر و بازار یک راه ارتباطی ایجاد کنیم تا مبادلات طلا بین آنها تشدید کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار