بازدید 2852
اقتصاد در گذر زمان

از واکنش نمایندگان اقلیت مجلس به استقراض از بانک شاهنشاهی تا افتتاح کارخانه کاغذسازی پارس

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 04 December 2017

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

13 آذر 1289، مساله استقراض از بانک شاهنشاهی با واکنش نمایندگان اقلیت مجلس شورای ملی رو به ‌رو شد.

13 آذر 1308، طبق تصویب هیات وزیران هیاتی به نام تفتیشیه مملکتی متشکل از اعضای برجسته قشون و دوایر مهم دولت تحت ریاست داور وزیر عدلیه تشکیل شد. کار این کمیسیون تفتیش ادارات دولتی و مبارزه با فساد بود.

13 آذر 1331، هیات دولت حسین مکی، مهندس حبیبی، دکتر شایگان و دکتر سنجابی نمایندگان مجلس را طبق اساسنامه به عضویت شورای عالی نفت انتخاب کرد. دولت نیز وزرای دارایی و کار را به همراه رییس بانک ملی به عضویت این شورای برگزید.

13 آذر 1333، هفت میلیون و هشتصد هزار دلار آخرین کمک بلاعوض آمریکا به ایران پرداخت شد.

13 آذر 1338، سرلشگر علی ‌اکبر ضرغام وزیر گمرکات به جای علی ‌اصغر ناصر برای احراز پست وزارت دارایی معرفی شد. علی‌ اصغر ناصر هم باسمت سفیر کبیر ایران در دانمارک عازم کپنهاگ شد.

13 آذر 1348، ششصد هزار راس گوسفند از ترکیه و استرالیا خریداری شد.

13 آذر 1349، کارخانه کاغذسازی پارس در هفت ‌تپه افتتاح شد.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار