بازدید 72998
اختصاصی «تابناک»؛

بدهکاران میلیاردی و چند هزار میلیاردی بانک سرمایه به چه‌ کاری مشغولند؟ + جدول

چهار روز پیش «محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس، پس از آنکه 48 ساعت پیش خطاب به بدهکاران بانک سرمایه (متعلق به فرهنگیان) هشدار و اخطار داد که اگر تا 48 ساعت آینده جهت تعیین تکلیف بدهی خود به این بانک مراجعه نکنند، هویت آنان را به اطلاع عموم خواهد رساند، در نهایت روز شنبه تصویری را در توئیترش منتشر کرده که حاوی نام و میزان بدهکاری بدهکاران بزرگ این بانک بود.
کد خبر: ۷۵۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 04 December 2017

«محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس چهار روز پیش پس از آنکه 48 ساعت پیش خطاب به بدهکاران بانک سرمایه (متعلق به فرهنگیان) هشدار و اخطار داد که اگر تا 48 ساعت آینده جهت تعیین تکلیف بدهی خود به این بانک مراجعه نکنند، هویت آنان را به اطلاع عموم خواهد رساند در نهایت روز شنبه تصویری را در توئیترش منتشر کرده که حاوی نام و میزان بدهکاری بدهکاران بزرگ این بانک بود.

به گزارش «تابناک»؛ این نماینده افشاکننده نام و میزان بدهی بدهکاران بزرگ بانک سرمایه در ذیل لیست منتشر شده از اسامی این افراد نوشت: «با توجه به تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود.»

البته در لیست منتشره از سوی «محمود صادقی» فقط نام بدهکاران که بعضا بدون نام کوچک ذکر شده بود و همچنین تعداد وام های دریافتی، مبلغ و میزان وام ها و تاریخ اخذ آن آمده بود. لذا برای اینکه مردم بیشتر با دریافت کنندگان این وام ها آشنا شوند، فعالیت ها، اقدامات و زمینه های کاری آنان در این گزارش ذکر خواهد شد.

حسین صرامی، مهدی حاج میری، محمدجواد اقدامیان، صفری، جمال‌الدین امتیاز، مصطفی انصاری، عقیلی، ریخته‌گران، مهرگان امیرخسروی، سامان مدلل، گروه محسن(صرافان)، حمید حاتمی‌پور، مرتضی حسینی، حسین هدایتی، علیرضا عادلیان، جهانبانی، شاملویی، رضا فارسی دان، مهدی یوسفیان مقدم؛ کسانی هستند که مبلغ (6.819.812.700.000) تومان از بانک سرمایه وام گرفته اند و به این بانک که متعلق به وزارت آموزش و پرورش و معلمان است، بدهکارند.

گفته می شود، از میان این افراد نامبرده، یک تن محکوم به اعدام شده و یکی از آنها چندی است، در زندان است. یکی دیگر از این افراد هم مدتی را در زندان بود که اخیرا آزاد شده و فعالیت ها و اقدامات خود را از سر گرفته است.

از طرفی با توجه به اینکه گفته شده میزان مطالبات معوق بانک ها به حدود 180 هزار میلیارد تومان رسیده است، بانک سرمایه یک سی ام از مطالبات معوق بانک ها را دارد. از طرف دیگر، این رقم حدود 80 درصد مطالبات معوق بانک سرمایه است که 20 درصد دیگر شامل مبالغ خرد می شود.

بیشترین مبالغ دریافتی را جهانبانی و هدایتی از بانک سرمایه تحت عنوان وام اخذ کرده اند؛ یکی مبلغ 1300 میلیارد تومانی را با 6 فقره وام و دیگری با 7 فقره مبلغ 1003 میلیارد تومانی گرفته اند.

برادر امیر منصور آریا، بازیگر نقش اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی که در نهایت به اعدام محکوم شد و همچنین «محسن صرافان چارسوقی» مالک برند محسن، از دیگر نام های آشنایی هستند که می توان آنها را در ردیف دریافت کنندگان وام های کلان از بانک سرمایه ذکر کرد.

جهانبانی که چندی است، زندانی است، به اضافه افرادی نظیر صرامی و مدلل جزو افرادی هستند که در حوزه واردات مواد غذایی و خوراک دام فعال هستند و تسهیلات زیادی را از این بانک دریافت کرده اند. ریخته گران نیز از دیگر افرادی است که مبلغ وام دریافتی او بالاست و پرونده مفتوحی در این زمینه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۵۰
هدایتی چطور میتونه با ادعای خوشحالی مردم میلیارد میلیار خرج یک بازیکن پرسپولیس بکنه.
واقعا خجالت داره
همگی مستحق اعدام بدون محاکمه هستند
خب دیدند با رابطه که پشت میز نشستن کار خاصی صورت نمی دند گفتند این وام ها رو هم می گیریم کسی هم که سئوال نمی کنه چرا پس نمی دید.
باز هم میگم:
جای خالی مرحوم خلخالی شدیداً احساس میشه!
چراااا؟!!! ایییین همه بدهی دارن به بانک بعد اونوقت واسه ۴ تا کانکس واسه زلزله زده ها محتاج خیرین
چرا کسی به فکر مردم نیست؟!! چرا پول رو از اینا پس نمیگیریدکه به ۴ تا جوان که محتاج ۱۰میلیون وام واسه شروع زندگی هستن وام بده؟!!!! وای بر ما
یعنی اینا به هیچکس وصل نبودند و در کمترین حالت خدمات ویژه یا درصدی ندادند که اینطوری دریافتی داشتند و با خیال راحت می چرخن؟ ما قبض برقمون پیامکی میاد نه کاغذی یبار فراموش شد مامور اومد بی توجه به پیر و جوون توی خونه و یخچال و فریزر برق و قطع کرد رفت.کلی التماس دوندگی و واریز و جریمه تا وصل شد.این بی عدالتی ها و ویژه خوری ها از حد گذشته اقایان مسؤل تکیه گاهتونو پیش مردم از دست دادین.
خدایا!!!!
سال ها گفتند رابطه با امریکا باعث عقب ماندگی می شود و.....نتیجه شد این!!!!!!
بعد کشورهایی مثل ژاپن،کره جنوبی و....به جایی می رسند که اگر احیانا کسی هم اختلاس کرده یا رشوه بگیرد یا خودکشی می کند یا سریع برکنار و اموال عودت ......و وضع اقتصاد و کشورشان می شود آن!!!!
نه ادعای بهترین بودن را داشتند و نه ادعای شیعه علی بودن!!!!!!

ما کجاییم؟؟؟؟!!!!!
تابناک ! مهم آنهایی هستند که نام کوچکشان قید نشده . ببین چقدر محرمانه بوده که با اسامی جعلی وام دریافت کرده اند .
حالا من یک ماه یادم رفت بانک انصار قسطمو بدم به ضامنم زنگ زدند. مبلغ قسط: 81000 تومان
باید تمام اخلالگران اقتصادی رو که با معیشت مردم بازی می کنند و باعث آبروی مردم و کسبه می شوند رو باید اعدام کرد
کار به این قشنگی درجهت شفاف سازی با یک توییت دروغ نابود شد! ای کاش آقای صادقی اون شایعه دروغ رو نشر نمیداد... آخه چرا؟؟
اگر این همه اختلاس را بین مردم تقسیم کنند این همه فقرو بد بختی در مملکت نخواهیم داشت . هرروز می شنویم که کسانی هزار میلیاردی اختلاس کرده اند فرض کنید نهایتاً 8000*60 اختلاس در سال رخ بدهد یعنی 48000000000000تومان تقسیم بر 80000000میلیون نفر می شود. به عبارتی "6000000 تومان درسال به عبارتی 500000 تومان در هر ماه حق هر ایرانیست یعنی هر خانواده 4 نفره سالی 24 میلیون تومان بابت اختلاس اقایان ÷رداخت میکنه ان وقت دولت 45500 تومان بیشتر ÷ئی به ابعضی از افراد میدهد این عدالت علی وار و علی گونه است
1300 میلیارد تومان یعنی چی؟ چه کسی به جز داعش به همچین پولی نیاز داره؟
اگر دو روز از موعد قسط 60 هزار تومانی بانک مسکن بگذرد آنقدر پیامکهای تهدید آمیز ارسال میکند که انگار میلیاردها دلار به بانک مسکن ضرر خورده!
ما میریم 2میلیون وام بگیریم خونمون را توشیشه می کنند که ضامن کارمند بیار وهزاران سنگ اندازی دیگه یک روز هم وام رد بشه حساب ضامن وطرف مسدود حالا ببین اینها چه گرفته اند چه خبره ............بخدا هرکی تو این زمونه ایمانش را نگه داره کولاک کرده بیایید یکم به فکر مردم بدبخت باشیم ............
سلام
گرچه با تاخیر اسامی زده شد باز هم خوبه...اماتا اینجا که معوقه دارن خودش یه تخلف بزرگ هست اما در ادامه میخوان چه برخوردی با متخلفان انجام بدن.
خدا خیرت بده که این ایستو منتشر کردی.
افرين به اقاي صادقي كه اين اسامي را اعلام كرد
به نظر من بايد اطلاعات شفاف باشد
حالا هی از مردم بخواهید به خاطر اقتصاد مقاومتی، سختی بکشند!
رفتم بانک 10 میلیون تومن وام بگیرم بهم میگن باید سود 27% بدی! این حضرات به کجا وصلن که اینقدر راحت وام گرفتن
هر دم از این باغ بری می رسد!!!!!!
ماه گذشته وقتی مبلغ دوازده هزارو پانصدتومان کارکرد تلفن همراهم را پرداخت نکرده بودم بناچاردیدم تلفنم قطع شد ، چه عجب مبالغ اینچنینی را سراغش نمیرود و یا نمایندگان چرا مسئولان مربوطه را مورد بازخواست نمیکنند ؟؟
برچه اساسی به این افراد این وامهای سنگین داده شده است؟
خیلی دوست دارم بدانم چه ویژگی را این افراد دارند که مثلا من نوعی جوان هم بتوانم آن را کسب کنم که بتوانم یک هزارم این افراد وام بگیرم تا شاید بتوانم ازدواج کنم یا کاسبی ای را آغاز کنم.
اقای صادقی تشکر . وام های پرداخت شده هیچ تناسبی با زمینه فعالیت اقایان فاسد ندارد همه درکار واردات و دلالی هستن فعالیت تولیدیشون فقط ی پوشش هست برای فسادهای مالی
این لیست که چیز جدیدی نیست. به شخصه حداقل از چند سال پیش تمام این اسامی و مبلغ بدهی تقریبی شان را می دانستم. این که چطور مسئولین تا الان از این لیست و اسامی مطلع نبوده اند جای بررسی دارد.
شمارو به تمام مقدساتي كه بهشون ايمان داريد اين مزخرفاتو ننويسيد مردم خسته شدن . اگر حقيقتم داره ننويسد .بابا مگر چه اتفاقي خواهد افتاد همه اين ادما مگر امروز متولد شدن .... يه جوري از مليارد مي نويسيد كه ديگه اعداد عادي شده واسه همه هنوز بيشترين قشر مردم حقوق ماهينانه بالاي يك مليون تومان نگرفتن/ بابا هنوز زلزله زده هاي كرمانشا محل سكونتشون گرم نشده تو اين سرما هنوز واسه مايحتاجشون از مردم كمك مي گيرن مسلمون. حالا اين داستانو كجاي دلمون بزاريم . خدايا خدايا خدايا خدايا
سیاسیون ما مشغول چه کارهایی هستند؟
درود بر اقای صادقی ، نماینده وارسته ، واقعی
عزیزم بدهکاران ملیاردی که کار نمی کنن. اونها فقط یه کار بلدن، بدهکار شدن میلیاردی! الان چند جا دیگه هم دنبال بدهکار شدن به صورت ملیاردی هستن.
دم صادقی گرم. واقع نشون داد که برای خدمت اومده نه برای کیسه دوزی
رفتن این پول هارو بشمارند ۱۰۰ نسل بعد خودشون بیمه کردند پولی که مفت به چنگ آوردندب چون اینجا امنیتشو نمی بیندد در خارج سرمایه گذاری می کنند . واقعا چه راحت پول های هنگفت ومفت وبه را حتی بدست آوردند .
درترکی مثلی هست که میگه هرچیزی ازنازکی پاره میشه الا تجارت که ازکلفتی- یعنی وقتی سررشته تجارت ازدست خارج بشه هرچقدرهم که سرمایه زیادباشه باز ازبین میره - آقای هدایتی طوری درتلویزیون ازکارکردنش ازبچگی وکاربلدبودن حرف میزد که آدم شرمنده میشد
بارها اعلام شد که لیست بدهکاران بزرگ بانکی به قوه قضائیه داده شده جا دارد که این قوه هم از اقدامات انجام شده خود اطلاع رسانی نماید . همچنین مسئولینی که این وامها را پرداخت نموده اند و یا پرداخت آنرا تسهیل نموده اند بایستی پاسخگو باشند
من معلم هستم ، هرکس از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه برده و خورده نوش جونش .حلال مثل شیر مادر .برید صفا کنید .ما فرهنگیان لیاقت پول را نداریم.
تابناک! چرا وقتی محمود صادقی این را منتشر کرد بهش تهمت زدی که میخواد تعداد فالوئرهاش را زیاد کنه.
چرا این قدر سیاه نمایی می کنید، به شما می گویند رسانه؟
مثل عوام حرف میزنید واقعا متاسفم برای شما
اسم سرمایه دار روی آنست، وام میگیرد و فعالیت های اقتصادی خود را گسترش می دهد
ما چرا باید از همه چوب بخوریم؟
با هزاران مشکل و بدبختی دست و پنجه نرم می کنیم، با اینهمه کمبودها و سختی ها در این مملکت تلاش می کنیم و به سختی زندگی می کنیم آنوقت برای دیر کردن در پرداخت وام ناچیز که تقصیر ما هم نیست باید به این و آن جواب پس بدهیم، همه از ما توقع دارند، چشم دیدن ماشین و خانه معمولی ما را هم ندارید
مزد ما این نیست
چرا زندگی را برای ما در این مملکت این قدر تلخ می کنید
خواهش میکنم کمی هم انصاف داشته باشید و دست از این فضا سازی های ناعادلانه بردارید
بانک سرمایه برای معلمان است قبول ولی آنها هم بالاخره حقوق خیلی خوبی می گیرند و توانایی مدیریت این مقدار پول را هم ندارند، این افراد هم در حال خدمت به این قشر زحمت کش هستند و انشاءالله با دعای خیر مردم و همراهی مسئولان و رسانه ها این وام ناچیز را هم به صاحبان آن پس می دهند
تابناک خواهشا چند کارشناس اقتصادی استخدام کند و خبرهای اینچنینی را همینطوری قرار ندهد امیدوارم روزی برسد که فعالان اقتصادی در ایران زندگی و شرایط بهتری داشته باشند
صادقی به قولش وفا کرد و قرار بود توکلی بدهکاران ثامن را منتشر کند ، چرا عمل نکرد؟
طبق قانون اساسی همگی مفسد فی الارض هستند
خدا رو شکر این افراد اون قدر وقیح هستند که نه تنها براشون اتفاقی نمی افته تازه دوقورت و نیمشون هم باقی است . حالا کسی رو که اسامی شون رو اعلام کرده کی می گیرید زندانی می کنید
خواهشا بدهکاریشان را به حروف هم بنویسید
اصلا ما تا حالا اینچنین رقم هایی را ندیده ایم
افراد جعلی. اسامی جعلی
عجب بخور بخوریه
اینا کوچیک ترین هاشن....
انها دارند می خنندند منتها بریش ملت
چرا باید به این افراد بدون هیچ پشتیبانیه مالی اینقدر وام بدهند که نتوانند براحتی از آنها پس بگیرند ؟ و چه کسی به این ها وام داده ؟ کارمند و مدیر بانکی که به اینها وام داده هم کمتر از این افراد جرم نکرده .
مسولین محترم جون مادراتون انقد حساسیت بموضوع این همه مال مردم خوری نشون ندین واقعا تو حکومت داری از حضرت علی جلو زدید
چه خبره؟
بیشتر از وام گیرندگان مدیر وسایر مسئولین بانک که وام های کلان و بدون وثیقه را داده اند مقصر هستند و باید بشدت با آنان برخورد قانونی شود
ایا مدیران بانک سرمایه که چنین وام های کلانی را پرداخت نموده اند مسئول و مقصر نیستند؟!!! من چندین بار برای دریافت وام فقط 5 میلیون تومان به شعبه بانک سرمایه در شهر خودم مراجعه کردم که پاسخ میدادند فعلا اعتبار نداریم ... حالا فهمیدم اعتبارات کجا رفته!!!!!!
بحق اقا امام حسین چه مسولین که با سکوت خود وچه این بدهکاران بانکی از خدا بیخر که این همه اموال مردم را این طور حیف میل کردن انشاا.. سفر ای خانهایشان از خون با شد وبدردهای کرفتار شوند که درمان نداشته باشد انشاا..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر