بازدید 3590
اقتصاد در گذر زمان

از تولد گونار میردال اقتصاددان برنده جایزه نوبل تا حمایت اروپا از طرح انتقال گاز ایران به این قاره

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پانزدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 06 December 2017

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پانزدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

15 آذر 1277، گونار میردال، اقتصاددان، جامعه‌شناس و سیاستمدار اهل سوئد که در سال ۱۹۷۴ به همراه فریدریش آوگوست فون هایک اقتصاددان اتریشی موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد، در این روز به دنیا آمد.

15 آذر 1306، متن پیشنهادی دولت راجع به چگونگی توزیع برق در کشور تحت نام «پیش نویس تعمیم روشنایی در ایران» در 19 ماده برای تصویب به مجلس شورای ملی تحویل داده شد.

15 آذر 1379، مديركل روابط خارجي كميسيون اروپا اعلام كرد اروپا به منظور تأمين نياز خود به گاز از طرح انتقال گاز ايران به اروپا و تبديل ايران به كريدور انتقال گاز آسياي ميانه و خليج فارس به اين قاره حمايت مي كند.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل