بازدید 3413

کاهش حباب قیمتی با تحقق مسکن اجتماعی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تحقق مسکن اجتماعی در تخلیه حباب قیمت مسکن تاثیر به سزایی دارد، گفت: هر چه تولید مسکن بیشتر شود منحنی عرضه و تقاضا به هم نزدیک تر شده و تعادل در بازار برقرار می شود.
کد خبر: ۷۵۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 06 December 2017

 

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح دولت های پیشین و اثرات آن ها بر بازار مسکن، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کدام از دولت ها، سیاستی را برای خانه دار کردن مردم و همچنین عرضه و تولید مسکن از جمله اجاره به شرط تملیک، اجاره داری، مسکن مهر یا طرح های دیگر در پیش گرفتند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح مسکن مهر در زمان خود طرح کم نظیری بوده و به خانه دار شدن اقشار بسیاری منجر شد، افزود: این طرح کمک کرد افراد واجد شرایط قیمت زمین را از قیمت تمام شده ملک خارج کرده و صرفا قیمت ساخت و ساز، انشعابات و پروانه ها را با رقمی مناسب بپردازند.

تحقق مسکن مهر حباب قیمت مسکن را کاهش داد

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با عملیاتی شدن طرح مسکن مهر حباب قیمت بازار مسکن تا حدودی کاهش یافته و تخلیه شد، تصریح کرد: ضرورت دارد که سیاست های عرضه و تولید مسکن همچنان در دولت ها وجود داشته باشد، زیرا توقف ساخت مسکن ارزان، انباشت تقاضا و در نتیجه گرانی را به بازار تزریق می کند.

ساخت و ساز مسکن حرکت در مدار کاهش گرانی ها است

کیان پور با بیان اینکه دولت دوازدهم باید هرچه سریعتر نسبت به رونمایی از مسکن اجتماعی اقدام کند، گفت: ساخت و ساز مسکن یعنی حرکت در مدار ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا که این موضوع تاثیر مستقیمی در کاهش قیمت ها و بهبود وضعیت بازار دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظر ها در خصوص اینکه علت تاخیر در رونمایی از طرح مسکن اجتماعی کمبود بودجه دولت است، تصریح کرد: این موضوع در کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس در دست پیگیر است، اما موضوع مهمی که در این رابطه باید مدنظر باشد این است که برای تحقق این طرح خط اعتباری از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل اعلام می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید بر اساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن سیاست مشخصی را برای تولید مسکن داشته باشد، افزود: دولت با هر اسمی حتی غیر از مسکن اجتماعی که اقدام به ساخت مسکن کند قطع به یقین مورد حمایت مجلس واقع می شود تا تعادل بخشی در بازار صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل