بازدید 3834

کاهش ساخت خانه های نقلی رکود بازار مسکن را عمیق تر کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رکود بازار مسکن همزمان با کاهش ساخت واحدهای کم متراژ عمیق تر شده است، گفت: رونق ساخت این نوع واحدها می تواند حباب قیمتی در بازار مسکن را از بین ببرد.
کد خبر: ۷۵۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 06 December 2017

 

یوناتن بت کلیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: متاسفانه کاهش ساخت و ساز واحدهای کم متراژ و نقلی از سال 85 تاکنون به انباشت تقاضای اقشار متوسط و ضعیف جامعه و در نتیجه برهم خوردن توازن قیمتی در این بازار منجر شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر تا حدودی ساخت و ساز واحدهای نقلی را به حاشیه راند، افزود: دولت برای رونق گرفتن بازار واحدهای کم متراژ باید ورود کرده و با ارایه تسهیلات ارزان قیمت ساخت و ساز این نوع واحدها را تسریع کند.

ساخت واحدهای نقلی برای خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه لازم است

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه جمیعت قالب کشور درآمد پایین داشته و توان خرید خانه با متراژ بالا را ندارند، تصریح کرد: ساخت خانه های کوچک و با متراژهای کم از سوی دولت برای این اقشار جامعه می تواند تا حدود بسیاری از حباب قیمتی ایجاد شده در بازار مسکن بکاهد.

کاهش ساخت واحدهای کم متراژ رکود بازار مسکن را عمیق تر کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه همزمان با کاهش ساخت و ساز واحدهای نقلی در کشور رکود مسکن نیز عمیق تر شده است، گفت: دولت با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن و ریشه دار شدن رکود در این بازار باید هر چه سریع تر نسبت به رشد ساخت وساز آن هم در متراژهای کوچک اقدام کند.

بت کلیا با تاکید بر اینکه با اتمام نسبی ساخت واحدهای مسکن مهر امید است از سرگیری ساخت واحدهای نقلی دوباره آغاز شود، افزود: به طور حتم با ساخت این نوع واحدها ساماندهی بازار مسکن تسهیل خواهد شد، زیرا دیگر دلالان از کمبود عرضه سوءاستفاده نکرده و به حباب قیمتی دامن نمی زنند.

وی ادامه داد: بهترین مکان ها برای ساخت واحدهای نقلی در سطح شهرها بافت فرسوده است، زیرا علاوه بر بهسازی این بافت ها نیاز مردم نیز مرتفع می شود.

شهرداری ها تسهیل گر ساخت واحدهای نقلی باشند

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان، با بیان اینکه شهرداری ها نیز باید تسهیل ساخت و ساز واحدهای نقلی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در صورتی که برخی مشوق ها و معافیت ها برای این نوع ساخت و سازها در نظر گرفته شود به طور حتم رشد دوباره ساخت این نوع واحدهای مسکونی رکود بازار مسکن را به حداقل ممکن خواهد رساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس برای حمایت از ساخت و ساز مسکن در راستای کاهش رکود این بازار آماده همکاری با دولت بوده و در صورت لزوم قانون مورد نیاز در این باره را نیز مصوب می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار