بازدید 1957

کوبا به تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس واکنش نشان داد

وزارت خارجه کوبا در بیانیه ای به تصمیم شب گذشته ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۵۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 07 December 2017

وزارت خارجه کوبا در بیانیه ای به تصمیم شب گذشته ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه کوبا در واکنش به تصمیم شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به این شهر اعلام کرد: هاوانا نگرانی عمیق و رد بیانیه یکجانبه رئیس جمهور ایالات متحده از انتخاب اروشلیم (بیت المقدس) به عنوان پایتخت (رژیم) اسرائیل که به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل و قطعنامه های مرتبط سازمان ملل متحد می باشد را اعلام می کند.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا در این خصوص آمده است: این تصمیم دولت ایالات متحده در راستای تغییر وضعیت تاریخی این شهر، نقض منافع مشروع مردم فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی به شمار آمده و عواقب جدی را برای ثبات و امنیت خاورمیانه در پی خواهد داشت. چنین اقدامی تنش ها را بیش از پیش افزایش داده و هرگونه تلاش برای بازگرداندن مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را مختل خواهد کرد.

بیانیه مذکور می افزاید: کوبا از شورای امنیت می خواهد تا بر اساس وظیفه ای که منشور سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی بر عهده اش قرار داده، تصمیمات لازم را گرفته، خواستار پایان فوری اشغال سرزمین های فلسطینی و سیاست های استعماری و تهاجمی اسرائیل است و اجرای قطعنامه های مصوب توسط این نهاد درباره وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین را درخواست می کند.

بیانیه وزارت خارجه کوبا تصریح می کند: هاوانا باردیگر بر حمایت خوداز یک راه حل جامع، عادلانه و با دوام برای حل بحران اسرائیل- فلسطین توسط دو طرف که بر اساس آن فلسطینی ها حق تعیین سرنوشت و یک دولت مستقل و آزاد و با پایتختی این شهر و مرزهای قبلی ۱۹۶۷ را داشته باشد، تأکید می کند.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس تغییر دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار