بازدید 6950

مشکلات زیر ساختی به عنوان مانع بزرگ در راه رشد اقتصادی روسیه

به گفته ی ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی فدراسیون روسیه، جاده های نامناسب و سایر مشکلات مربوط به زیرساخت ها دلایل اصلی آن هستند که رشد اقتصادی روسیه با حداکثر سرعت باالقوه ی خود حرکت نمی کند.
کد خبر: ۷۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 07 December 2017

مشکلات زیر ساختی به عنوان مانع بزرگ در راه رشد اقتصادی روسیهبه گفته ی ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی فدراسیون روسیه، جاده های نامناسب و سایر مشکلات مربوط به زیرساخت ها دلایل اصلی آن هستند که رشد اقتصادی روسیه با حداکثر سرعت باالقوه ی خود حرکت نمی کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی فدراسیون روسیه در مصاحبه با یکی از سایت های خبری روسی گفته است '' برای من مسجل شده است که (مسئله ی) زیر ساخت ها یکی از مشکلات اصلی اقتصاد روسیه است. ما با (مشکل) کمبود سرمایه گذاری (در بخش زیر ساخت های روسیه) مواجه هستیم، کیفیت زیرساخت های روسیه با سطح (مورد نظر برای) توسعه ی روسیه همخوانی ندارد و (این) مانعی جدی در راه توسعه ی اقتصادی این کشور است''.

 مشکلات زیر ساختی به عنوان مانع بزرگ در راه رشد اقتصادی روسیه

افزون بر این، وزیر اقتصاد روسیه پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی در روسیه در سال جاری به ۲ درصد خواهد رسید. همچنین، وزیر پیشین اقتصاد روسیه الکسی کودرین به همراه برخی اقتصاد دانان هشدار داده اند که تولید ناخالص داخلی این کشور تنها در صورتی رشد خواهد کرد که دولت روسیه اقدام به ایجاد تغییرات ساختاری در اقتصاد این کشور بکند.

همچنین، به اذعان وزارت اقتصاد روسیه، نرخ رشد اقتصادی این کشور در ماه اکتبر سال جاری در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته کاهش یافته و به ۱ درصد رسیده است. دلایل این افت، کاهش میزان عرضه توسط صنایع استخراجی، افزایش قرارداد های واسطه ای در صنایع تولیدی و عملکرد دور از انتظار بخش بانکی در روسیه بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم در روسیه با رسیدن به ۲.۵ درصد در ماه نوامبر سال جاری میلادی در پایین ترین سطح خود قرار از زمان فروپاشی شوروی سابق قرار گرفت. با توجه با نرخ پایین تورم، بانک مرکزی روسیه در نظر دارد تا به طور تدریجی و سالیانه نرخ کنونی ۸.۲۵ درصدی بهره ی وام را به ۶ تا ۷ درصد برساند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر