بازدید 13604
پوسترهای قاتل اهلی مسعود کیمیایی روی دیوارها‌ نصب شد!

انتقاد و تخریب لازم بود؛ اما فقط علیه محمد باقر قالیباف؟!

در سطح شهر تهران، شمار قابل توجهی پوسترهای قاتل اهلی بر در و دیوار چسبانده شده و چنین تصور می‌شود که تهیه کننده این فیلم سینمایی کوشیده عدم اختصاص بنرهای شهری به فیلم مسعود کیمیایی را با این کار جبران کند. به نظر می‌رسد، در شهرداری تهران جایی برای اهالی فرهنگ و هنر نیست و سینماگران برای دریافت ظرفیت‌های حداقلی باید راه دشواری را ادامه دهند.
کد خبر: ۷۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 08 December 2017

پوسترهای قاتل اهلی مسعود کیمیایی روی دیوارها‌ نصب شد!در دوره جدید مدیریت شهری و به ویژه در بخش های فرهنگی و هنر، نه تنها تلاش مضاعفی برای بهبود تسهیلات فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران صورت نگرفته است، بلکه ظاهرا از هر آنچه در دوره مدیریت قبلی، در این زمینه ایجاد شده بود، امروزه از هنرمندان دریغ می شود.

به گزارش «تابناک»؛ هزینه تبلیغات در سینمای ایران، بیش از حد انتظار است و اگر یک فیلم سینمایی قرار باشد از تبلیغات گسترده شهری در پایتخت برخوردار باشد، باید بودجه بسیار کلانی را کنار بگذارد که ممکن است از هزینه تولید اثر نیز بیشتر باشد. صداوسیما نیز تبلیغات فیلم‌های سینمایی را محدود کرد و تبلیغ‌های پخش شده از تلویزیون نیز به گونه‌ای ممیزی می‌شوند که جذابیت اندکی دارند.

برخی سینماگران کوشیدند از طریق شبکه‌های ماهواره‌های فارسی زبان به تبلیغ آثارشان بپردازند؛ اما در نهایت تحت پیگرد قرار گرفتند و به اجبار سراغ راه‌های سنتی رفتند، ولی شرایط تغییری نکرده بود. در گذشته، شهرداری تهران متهم بود به اشخاص خاصی امکان بهره برداری از بنرهای شهری را می‌دهد و اغلب سینماگران از این امکان بی‌بهره‌ بودند و بنابراین، تصور می‌شد پس از وقوع تغییرات مدیریتی، شاهد رفع این سوءتفاهم‌ها باشیم.

 

پس از انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران و انتصاب صالحی امیری به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی، انتظار می‌رفت که فرصت‌ها و امکانات برابر در اختیار هنرمندان و به ویژه سینماگران قرار گیرد؛ اما حتی پس از برگزاری نشست مشترک سینماگران و شهردار تهران اتفاقی رخ نداده و هیچ امکاناتی ـ حتی چند بنر از هزاران بنر شهر تهران ـ به اهالی فرهنگ و هنر اختصاص نیافته است.

این در حالی است که شهرداری تهران درصد قابل توجهی از بلیت فروشی سینماها را نیز صاحب می‌شود و در واقع نه تنها امکاناتی در اختیار سینماگران قرار نمی‌دهد، بلکه از درآمد محدود فیلم‌های سینمایی نیز کسب درآمد می‌کند! در گذشته این پیشنهاد مطرح شد که شهرداری تهران ضمن عدم دریافت سهم خود از بلیت فروشی به نفع اهالی سینما، شماری از بنرهای شهری نیز صرفاً در اختیار تبلیغ آثار هنری قرار گیرد، ولی هر دو پیشنهاد ناشنیده قلمداد شد.

در همین زمینه، به کشورهای فعال در حوزه هنر اشاره و یادآوری شد، متأسفانه ظرفیت‌های شهری نیز به خوبی بهره برداری نمی‌شود و در حالی که هر تیر برق در تهران همچون شهرهای اروپایی می‌تواند فرصتی ارزان قیمت برای تبلیغات تئاتر، موسیقی، سینما و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد، ظرفیت‌های تبلیغاتی در چند بخش مشخص محدود شده و در واقع نه ارائه کنندگان این تبلیغات از این ظرفیت بهره برداری می‌کنند و نه هنرمندان امکان بهره مندی از این ظرفیت‌های بکر را دارند.

در چنین فضایی، تهیه کننده سینما که سرمایه‌اش را در حال نابودی می‌یابد و فیلمش بدون تبلیغات حتی توان بلیت فروشی به اندازه بازگرداندن سرمایه اولیه‌اش را نیز ندارد، چاره‌ای جز پناه بردن به هر روش ممکن برای تبلیغ نمی‌یابد و طبیعتاً شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ـ که متءسفانه مخاطب بسیار گسترده‌ای دارند ـ با بسته‌های تبلیغاتی بسیار ارزان قیمت ـ نسبت به نمونه‌های داخلی ـ به راحتی این تهیه کنندگان را جذب می‌کنند.

در چنین شرایطی از چند شب گذشته، شبکه PMC که به عنوان قدیمی ترین شبکه موزیک ایرانی فعالیت می‌کند، اقدام به پخش مکرر ویدیو کلیپ فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی منصور لشکری قوچانی کرده و البته مشخص نیست این اتفاق با هماهنگی تهیه کننده رخ داده، یا این شبکه خودسر چنین اقدامی کرده و همان حرکتی که GEM به آن متهم شده بود، اکنون توسط این شبکه رخ می‌دهد.

در واکنشی دیگر که بعید است بدون هماهنگی تهیه کننده رخ داده باشد، در سطح شهر تهران شمار قابل توجهی از پوسترهای قاتل اهلی بر در و دیوار چسبانده شده است. چنین تصور می‌شود، تهیه کننده این فیلم سینمایی کوشیده عدم اختصاص بنرهای شهری به فیلم مسعود کیمیایی را با این کار جبران کند. به نظر می‌رسد، در شهرداری تهران، جایی برای اهالی فرهنگ و هنر نیست و سینماگران برای دریافت ظرفیت‌های حداقلی، باید راه دشواری را ادامه دهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳
نگران بقیه اید؟
گروهی که بنام فرصت طلب در ایران هستند فقط دنبال پارتی بازی و رفیق بازی و یار یابی هستند و بس. ففط سعی می کنند کم کاری ها را به گذشته نسبت بدهند.
چرا اکنون ،هر صنفی بدنبال کمک گرفتن از دولت ،ونهادهای حکومتی هستند؟ آیا بزرگان ،و اساطیر قبل از انقلاب ،و در طول تاریخ مگر از طرف حکومتها ،حمایت میشدند؟ تاریخ معاصر ایران ،صدها ‌وبلکه هزاران ،اسطوره دارد که ماندگاری آنها فقط بلحاظ استقلال رای و نظر بوده ،اکنون هر صنفی از اقتصادی ،تا فرهنگی ،بدنبال حمایت ،آنهم حمایت مالی میباشد چرا؟ این فعل لق را چه کسی در دهان مردم ایران ،و نخبگان نهاده؟ بقولی ،عطر آنست که ببوید ؟ نه آنکه عطار بگوید، اگر هنرمندی ،ویا کارآفرینی ،ویا تولید کننده ،وصنعتگر ،و یا کشاورز ،وهر صنفی ،شماها باید به دولتها کمک مالی کنید، نه اینکه چشمداشت کمک دولتها که از جیب مردم است ،وحق ناس ؟ همین طرز تفکرها به رانتخواری ،واختلاس ،و دزدی ‌و رشوهخواری ،و وامهای چندصد هزار میلیاردی معوقه را باعث میگردد ، شهرداریها که امورات شهری ،وخدمات رسانی را انجام میدهند ،همهٔ هزینه ها را از جیب مردم میگیرند ،و پرداخت حتی یک ریال به هر صنفی حرام است ،و حق ناس ،اگر توانایی نداری کار کنی ،به حمایت ارگان مسول ،بهزیستی ‌و کمیتهٔ امداد مراجعه نمایید ،نه چشم به خزانهٔ بیت المال مردم ؟ که اینگونه تفکر واقعا ننگ است ،وشرم آور؟ وهرکسی هم به این افراد ‌و صنوف کمک کند خاین به مردم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
فرمایش شما تا بخشی درست هست. اما موضوع بحث، مقایسه بین رفتار سیاستمداران و برخی مردم در اعتراض به یک گروه و چشم پوشی و حمایت از گروهی دیگر است
متن و پیشنهاد عالی بود مخصوصا استفاده بهینه از تیرهای برق برای نصب بنر.
هنوز مونده مردم بفهمند اصلاح طلبان چیکاره هستند.دوره ای که اینا سر کار بودن نه شبکه های اجتماعی بود نه اینترنت و دروغ هاشون راحت قبول می کردن ملت.بعد از 84 این اولین بار است که پست مدیریتی مهم یعنی شهرداری تهران در دست اصلاح طلبان است. ضمنا شهرداری دیگه دولت نیست که بگن نهاد های حاکمیتی بهش فشار اورد فلان بکنه بیسار بکنه.شهرداری جای سیاسی بازی نیست ولی اینا می خوان سیاسی اداره اش بکنند.که نتیجه سیاسی کاری انتخابات بعد خواهیم دید.خداشکر تو این شهرداری و شورا دیگه هیچ اصول گرایی نیست که بتونن بهونه بیارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
توی 12 سال مدیریت آقای قالیباف دیدیم که شهر کاملا علمی و غیر سیاسی اداره شد.
نه اصولگرا بدرد خورد نه اصلاح طلب
این چی حرفی که میزنی شهرداری هر کاری خواست کرد که نتیجه اش این شد که استخدام افراد سفارشی چندین هزار نفر حتی بدلیل شغل ارشادی حتی یک گلنگ به مترو نزدند اصلا معلوم نیست چرا استخدام شدند.فعلا که در شهرداریهای تمام کشور از نگهبان تا آبدارچی و عمران و راه و عوارضی همه فاملند
کاربران محترم من از تبریز بسمت مشهد مقدس از سمت شمال ایران حرکت کردم دیدم در 80سال پیش تمام پل ها و جاده ها را مهندسی و معماری ساخته سازه چقدر زیبا ساخته شده طرف آلمانی به کارش ارزش و اهمیت داده نگفته مال ایرانه ولش کن که از کارگرش گرفته تا نگهبانش همه در کارشان تخصص داشتند و همه آنها به وظیفه ای که بهش محول شده بود انجام میدادند همه به مهندس با تجربه احترام میگذاشتند مثل نظر دهی ما نبود که بناچار برای اینکه در تابناک حرفی یا نظری داه باشیم الکی از سر موضعی چیزی مینویسیم اتفاقا من میگم همین نظرات و دیدگاها در عمران شهرها خودش یک مشکل شده اما در مسله عمران شهری حتما شهردارش سابقه در کار عمرانی و تحصیلات مرتبط با شهر باشد نه مواصع سیاسی جهت پرتاب در نهاد ریاست جمهوری انگار مثل این هست من به فقیری کمک نقدی کنم ولی جلوی چشم مردم که ببینند من دارم کمک میکنم مردم دیدید .
مگر اهالی فرهنگ که فیلم میسازند پول نمیگیرند؟!چه فرقی بین مثلا فیلم ساز با دیگران هست؟!کسی که ادعای فرهنگی بودن داره باید بیشتر به قانون احترام بگذاره.مخصوصا که بحث نظم و تمیزی باشه.
همیشه هرکی بعدا مسوول بشه اون آدم خوبیه
کارگردانان اگر تبلیغات فیلمشان را به شبکه خارجی سپردند شاید علتش این هست که بیننده ایرانی بیشتری داشته باشد نمیدونم شاید تبلیغ داخلی جواب نمیدهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر