بازدید 4423

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درمورد اقدام ترامپ

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت وگوی تلفنی یادآورشدند که اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برای روند صلح خاورمیانه زیان بار خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹ 08 December 2017

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت وگوی تلفنی یادآورشدند که اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برای روند صلح خاورمیانه زیان بار خواهد بود.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه امشب در گفت وگوی تلفنی، نسبت به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر ابراز نگرانی کردند.


دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان هشدار دادند که این اقدام آمریکا می تواند دورنمای روند صلح خاورمیانه را تیره کند.


دو طرف اقداماتی که منجر به تشدید تنش ها در منطقه می شود را غیرقابل قبول خوانده و تصریح کردند: تلاش های جامعه جهانی باید برای کمک به ازسرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسراییل به منظور یافتن راه حل قابل قبول برای همه مسائل ازجمله موقعیت بیت المقدس باشد.


روسای جمهوری روسیه و ترکیه بر پایبندی خود به دستیابی راه حل عادلانه و پایدار برای حل و فصل بحران خاورمیانه بر مبنای تصمیمات و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و تحقق حق ملت فلسطین برای تاسیس حکومت مستقل خود تاکید کردند.


اردوغان، پوتین را در جریان برنامه برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی ویژه بررسی این وضعیت قرار داد.


دو طرف برخی موضوع های همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و در این میان به طرح های راهبردی در عرصه انرژی توجه خاص شد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با نادیده گرفتن قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانسته است، گفت: 'زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است'.


ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارتخانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.
اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان 'پایتخت ابدی اسرائیل' اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد و فلسطینی ها قدس را پایتخت کشور خود می دانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر