بازدید 25181
آخرین تحولات خاورمیانه؛

حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی / درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل/پایان مأموریت شکست داعش در سوریه/ درخواست مقتدا صدر از عربستان در مورد قدس

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته، همچنان متأثر از تصمیم دونالد ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس بود. در این راستا، واکنش ها همچنان در برابر این اقدام رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد و در مهم ترین آن شب گذشته، شاهد حمله موشکی از نوار غزه به سوی اسرائیل بودیم.
کد خبر: ۷۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 08 December 2017

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته همچنان متاثر از تصمیم دونالد ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس بود. در این راستا، واکنش ها همچنان در برابر این اقدام رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد و در مهم ترین آن شب گذشته شاهد حمله موشکی از نوار غزه به سوی اسرائیل بودیم.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته، شبکه خبری المیادین از شلیک چند موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی تحت کنترل صهیونیست‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، این دو موشک از شمال نوار غزه به ‌سمت دو شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت و عسقلان خبر دادند.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی نیز از به‌ صدا درآمدن آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک‌های نزدیک به نوار غزه خبر داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو راکت از نوار غزه شلیک شده، ولی پیش از رسیدن به هدف منفجر شده است.

حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی / درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل/اتمام ماموریت شکست داعش در سوریه/ درخواست مقتدی صدر از عربستان در مورد قدس

این در حالی است که مناطق مختلف فلسطین اشغالی، روز گذشته، صحنه درگیری بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی بود.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، بیش از صد شهروند فلسطینی که در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس به خیابان‌ها آمده بودند، به ‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در کاخ سفید، روز چهارشنبه قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد، مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی روبه رو شد.

در پی این تصمیم، گروه‌های فلسطینی، فراخوان تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در سراسر فلسطین صادر کردند.

درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل

شاخه نظامی جنبش آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای، خواستار اقدام مسلحانه علیه دشمن اسرائیلی شد.

بنا بر اعلام شبکه المنار، شاخه نظامی جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین (فتح) در اعتراض به اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی از سوی دولت آمریکا، خواستاز ازسرگیری مقاومت مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی شد.

شاخه نظامی فتح همچنین همه نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد و از دولت خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خواست دیگر اسرائیل را به رسمیت نشناسند.

در این بیانه که زنده قرائت شد، فتح از سازمان همکاری فلسطین، اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی خواست قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند و سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.

این جنبش همچنین از همه نیروهای خود و مقاومت فلسطین خواست به هر نحوی که می‌توانند با دشمن صهیونیستی مبارزه مسلحانه کنند.

گفت وگوی تلفنی پوتین با اردوغان درباره قدس

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در خصوص صحبت های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد فلسطین و انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس رایزنی کرد.

پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی درخصوص اوضاع خاورمیانه و کرانه باختری پس از اظهارات ترامپ در مورد قدس اشغالی بحث و تبادل نظر کردند.

این تماس تلفنی به درخواست طرف ترکیه ای صورت گرفته است.

حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی / درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل/اتمام ماموریت شکست داعش در سوریه/ درخواست مقتدی صدر از عربستان در مورد قدس

طرفین در این گفت وگوی تلفنی، دیدگاه مشابهی درخصوص این موضوع ابراز و تأکید کرده‌اند که تصمیم ترامپ، تأثیر منفی بر ثبات منطقه خواهد داشت.

این دو رئیس جمهور تأکید کردند، تلاش ها درخصوص مسأله فلسطین باید بر یافتن راه حلی مبتنی بر مصالحه باشد که وضع قدس نیز در آن مشخص شود.

اتمام مأموریت شکست داعش در سوریه

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه از پاپان مأموریت نظامیان این کشور در نابودی داعش در سوریه خبر داد.

روز پنجشنبه، سرگئی رادسکوی، اعلام کرد نظامیان این کشور مأموریت شکست داعش در سوریه را به پایان رسانده‌اند و امروز دیگر هیچ منطقه مسکونی در این کشور تحت کنترل داعش نیست.

رادسکوی در اظهاراتی که اسپوتنیک آن را منعکس کرده، گفت: «وظیفه نابودی شبه‌نظامیان داعش در سوریه توسط نیروهای مسلح سوریه تکمیل شده است.»

خبرگزاری رویترز هم اظهارات این مقام نظامی روس را این طور بازتاب داده است: «مرحله نهایی شکست تروریست‌ها با اعزام بی‌سابقه نیروی هوایی روسیه همراه شد.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: ظرف یک ماه گذشته، شهر ابوکمال و تعدادی از واحد مسکونی در کرانه غربی رود فرات آزاد شده‌اند.

وی افزود: اکنون نظامیان روسیه در سوریه، تمرکز خود را بر حفظ آتش‌بس و بازگرداندن زندگی صلح‌آمیز به این مناطق معطوف خواهند کرد.

رئیس‌جمهور روسیه هم روز گذشته اعلام کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور، او را از نابودی داعش در دو سوی فرات در سوریه مطلع کرده است.

صدر: عربستان ائتلاف خود را روانه قدس کند

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس گفت: از امروز به بعد بهار عربی باید بهاری یکپارچه علیه اسرائیل و خائنان عاشق سلطه باشد.

وی روز پنجشنبه در نشستی خبری در بغداد گفت: ترامپ از طریق اعلام تصمیم خود درباره قدس، به دنبال کدام صلح است؟ ما تأکید می‌کنیم که هیچ صلحی با استکبار در کار نخواهد بود.

 

حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی / درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل/اتمام ماموریت شکست داعش در سوریه/ درخواست مقتدی صدر از عربستان در مورد قدس

صدر گفت: عربستان باید جنگ در یمن و سوریه و بحرین را پایان دهد و به فلسطین برود.

رهبر جریان صدر گفت: من خواهان تظاهراتی یکپارچه در همه کشورهای عربی و اسلامی است.

واکنش روسیه به تصمیم ترامپ درباره قدس

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت، این تصمیم وضعیت منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.

بنا به گزارش اینترفکس، پسکوف تصریح کرد: «تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به قدس در راستای تحقق تقویت فرایند صلح خاورمیانه نیست و در جامعه بین‌الملل شکاف ایجاد می‌کند».

وی ادامه داد: «هرچند تصمیم به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس تا حد چشمگیری اوضاع را پیچیده می کند؛ اما جستجو برای یافتن یک راه‌حل سیاسی ـ دیپلماتیک برای مشکل خاورمیانه باید ادامه داشته باشد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۷
خاور میانه اب گل الودیست که همه میتوانند از ان ماهی بگیرند اگر ماهیگیر خوبی باشند
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
توی این آب گل آلود ی نهنگ قاتل هم هست که تا الان خیلی از ماهیگیرعا رو بلعیده
بیخودی نیست میگویند یک دیوانه سگی را به چاه می اندازد چهل تا عاقل آن را نمیتوانند در بیاورند حالا ترامپ دیوانه کاری کرده که هزاران بلکه میلیونها خون بیگناه مردم دنیا ریخته شود
در متن اشتباه تایپی بشناسند را به نشناسند تصحیح بفرایید
چه خوش خیال است این آقای صدر اگر عربستان این کار را بکند پس با قرارداد پانصد ميلياردلاري با ترامپ چه کند همه پولا تو آمریکاست و یک شبه بلوکه می شوند اونوقت عربستان ميمانه و حوضش
جنبش فتح خیلی دیر متوجه شده که مقاومت بهترین راه است انها فقط ادای مذاکره را در میاورند و بعد از سالها مذاکره زیر قولشان زدند و قدس را به فلسطینیان ندادند و انها حتی بعد از قدس نیز کنار نخواهند امد و همه خاک فلسطین را میخواهند جنبشهای اسلامی داخل فلسطین مثل فتح تازه امروز به فکر افتاده اند که انها قصد دارند تمام خاک فلسطین را تصرف کنند
جای تاسف است که صدر فکر میکند لانه فساد در کشورهای اسلامی(حکام عربستان)به حرف این جوانک گوش میدهند السعود خود همپیمان صهیونیستهاست و با امر اربابان خود جهان اسلام را به خاک و خون کشیده است پس اقای صدر خودت را دریاب که در دام الشیطان نیفتید
گلادیاتورها باهم خواهند جنگید ، درحالیکه خبرندارند مالک آنها یک نفر است وپیروزی در یک نبرد به مفهوم رهایی ی نیست بلکه آغازی است برای نبرد دیگر
دنيا بايد با واقعيتهاي موجود روبرو شود همين حالا هم عملا بيت والمقدس در دست اسراييل است و حماس با اعلام جنگ هيچ كاري از پيش نخواهد برد تنها با گفت و گو اين مشكل رفع خواهد شد
اتفاقا اسراییل و آمریکا همین را میخواهند که با اعلام جنگ پای کشور ایران و حزب الاه را در فلسطین باز کنند این توطیه عربستان هست هدف واکنش نظامی ایران را میخواهند مخک بزنند خدا یا مردم فلسطین را از شر دشمنان دور دار
شلوغش نکنید بابا.....
فتح و حماس و ساف و انتفاضه و....
اگر میشد تو این صد سال یک کاری می کردند ولی واقعیت این است و عربها می دونند شکست خوردند
منتهی دارند این شکست رو مدیریت می کنند
در ضمن دول عربی این شعور را دارند بیهوده با آمریکا سرشاخ نشوند و خود را از قافله علم و مکانیزم ثروت آفرینی و تجارت جهانی محروم نمی کنند ....
کاش یکی کشور خودمان را در می یافت
مرگ یکبار شیون یکبار اگر پای میز مزاکره کسی بنشیند یعنی بزرگترین خیانت را به بشریت کرده است باید در این مرحله جنگید و مطمئنا پیروزی از آن جهان اسلام و فلسطین است
بهتره دولت ایران به اسرائیل اعلام جنگ کند.تنها راه نابودی اسرائیل فقط و فقط اتحاد دنیای اسلام و اعلام جنگ بر علیه رژیم صهیونیستی هست.ما با هر کسی صلح و سازش می کنیم به جز اسرائیل اشغالگر.
من نمی دانم اگر قراره عربستان با اسراییل بجنگه پس این محور مقاومت چیکاره س. اصلا امروز که وقتشه چرا کسی از محور مقاومت صحبت نمی کنه. اگه قراره محور مقاومت راسا با اسراییل نجنگه و از عربستان و اردن و مصر بخواهد که با اسراییل بجنگند الان وظیفه اسد و نصرالله و ... است که علیه اسراییل اعلام جنگ کنند چون الصا فلسفه وجودیشون همینه، مقاومت. عربستان و مصر و اردن هیچوقت نه حرف از نابودی اسراییل زدن نه محور مقاومت و نه گروههای مسلح وابسته دارن. کجایند اون سردارانی که حرف از نابودی اسراییل می زدند امروز وقتشه. کجایند اون کسانی که ذخایر موشکی را به رخ اسراییل می کشیدند امروز وقتشه. کجایند اون کسانی که می گفتند راه قدس از کربلا می گذرد حالا که کربلا و دمشقم دست ماست بفرمایید راه را تکمیل کنید.
برادران چرا ایران شروع کننده باشد بگذارید تا مردم منطقه سردمداران خودشان را بشناسند وبرعلیه حکومت خودشان قیام کنند ناکام آل خلیفه وسعود ازروی زمین کنده بشه
احمدی نژاد ما هم ازاین کارها میکرد عجب دنیایی شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل