بازدید 2467

نگرانی روسیه از اقدام "یکجانبه" ترامپ در قبال قدس

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای نسبت به اقدام اخیر دونالد ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۷۵۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶ 08 December 2017

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای نسبت به اقدام اخیر دونالد ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که این اقدام ممکن است به پیچیده شدن اوضاع بیانجامد و تمام طرفها باید در این خصوص خویشتن دار باشند.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه نیز عنوان داشت که از دیدگاه روسیه تقسیم قدس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی یک موضع عادلانه و متعادل است. در نهایت باید مذاکرات فلسطین و اسرائیل به حل مشکل براساس اصل راه‌کار تشکیل دو کشوری منجر شود که در کنار هم در صلح زندگی می‌کنند. مسکو قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل و قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین می داند.

منبع مذکور افزود، این رویکرد روسیه است، مسکو همه قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح کشورهای عربی را حمایت می‌کند.

این منبع تاکید کرد، تصمیمات آمریکا یکجانبه بوده و به نفع پیشرفت مذاکرات اسرائیل و فلسطین نیست.

منبع مذکور دراین باره گفت، تصمیمات یک جانبه، بدون توافق درباره آن، بیرون از چارچوب روند مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل است و به نفع این مذاکرات نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر