بازدید 13054

میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷

کد خبر: ۷۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 08 December 2017

با وجود اینکه در بخشنامه بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان پنج درصد و به طور مشروط ۱۰ درصد تعیین شده بود، در نهایت هزینه‌های جاری دولت با افزایش حقوق ۱۰ درصدی بسته شد.

به گزارش ایسنا، افزایش درصد حقوق کارکنان برای سال آینده در لایحه بودجه ۱۳۹۷ ماجرای متفاوتی داشت به طوری که در بخشنامه که در مهرماه امسال به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تاکید بر این بود که طبق ضوابط مالی دستگاه‌های اجرایی باید میزان افزایش حقوق را تا پنج درصد پیش بینی کنند.

البته در این رابطه شرایطی وجود داشت که براساس آن دستگاه‌هایی که بودجه خود را بر مبنای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه می‌کردند، می‌توانستند معادل پنج درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای این نوع از بودجه‌ریزی به عنوان سایر پرداختی‌ها و برای حقوق پیش بینی کنند که تا ۱۰ درصد در مجموع قابل افزایش بود.

بعد از ابلاغ بخشنامه بود که اعلام افزایش پنج درصدی حقوق با برخی گمانه‌ها و حواشی همراه شد. با این حال اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه با این توضیح همراه بود که درصد افزایش حقوق ۱۰ درصدی است. اما به هرحال بخشنامه رویکرد دیگری داشت و برای کل پنج درصد تعیین شده بود، مگر آنکه به طور مشروط به ۱۰ درصد قابلیت افزایش داشت که آن هم با توجه به این که حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد سازمان‌ها دارای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بودند و امکان صرفه‌جویی هم وجود داشت در نهایت افزایش حقوق بیش از پنج درصدی برای کارکنان قابل اجرا نبوده و به طوری ناهمسان اتفاق می‌افتد.

اما آخرین اخبار دریافتی حاکی از آن است که در نهایت تصمیم دولت بر این شده تا افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده را ۱۰ درصد در نظر گرفته و براین مبنا هزینه‌های جاری در لایحه بودجه بسته می‌شود.

هزینه‌های جاری به همراه بودجه‌های عمرانی دو بخش هزینه‌های دولت در سال را تشکیل می‌دهند که البته عمده آن خاص هزینه‌های جاری، حقوق و دستمزد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
با تورم موجود چند ده درصدی، افزایش حقوق ده درصدی یعنی فرو غلطیدن تعداد بیشتری از حقوق بگیران به زیر خط فقر و افت بیشتر شاخص رفاه در کشور! مسئولین خودشان متاسفانه خرید نمیکنند که افزایش فاحش و لجام گسیخته قیمت ها را لمس کنند!
... آخ جون !!!!!!!!!! 10 درصد از سرمون هم زياده !!!!!!!!! همه چي آرومه من چقدر خشمگينم !!!!!!!!
قيمّت دلار در يك ماه گذشته ده درصد و اًز اول سال ٢٠ درصد افزايش داشته است!!!!!
تورم ۴۰درصد
یکی نیست بپرسه که چه اصراری به اضافه کردن حقوق ها متعاقب آن اضافه کردن قیمت ها ست .
باگرانی دلار نه تنها حقوقی زیاد نمیشه بلکه حقوق ها در واقع کاهش پیدا میکنه و قدرت خرید مردم روز به روز بدتر از دیروز
با پایین آمدن ارزش پول ملی در این یکسال ( از 3400 به 4100 ذر مقابل ذلار) در واقع از حقوق کارمند و کارگر حدود 16 درصد کم شده است پس این ده درصد به گجا می رسد؟
ده درصد برای مسیولین که حقوق های کلان میگیرند بسیار بالا است.ولی هیچ به فکر کارگران و کارمندان و بازنشستگان هم بوده اند؟
واقعا تاسف آوره.هزینه ها۵۰درصد
واقعا تاسف برانگیزه
آموزش و پرورش که بودجه ای ندارد که صرفه جویی هم بکند و بتواند 5درصد اضافی هم بدهد پس کارکنان اموزش و پرورش 5درصد است؟ الان 7 ماه است نه حق اضافه کاری را داده اند نه ماموریت و نه هزینه های خودروها را و .........................
همین دیروز بود که میخواستند نان رو 15 درصد گران کنند ... یاد احمدی نژاد رو زنده کردند !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها