بازدید 1988
۱

آمریکا برای بار دوم از ائتلاف سعودی خواست به محاصره یمن پایان دهد

کاخ سفید برای دومین بار در سه روز گذشته از ائتلاف نظامی عربستان سعودی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند؛ اقدامی که بیانگر ناخرسندی واشنگتن از محاصره یمن تحت رهبری ریاض است.
کد خبر: ۷۵۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 09 December 2017

کاخ سفید برای دومین بار در سه روز گذشته از ائتلاف نظامی عربستان سعودی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم کند؛ اقدامی که بیانگر ناخرسندی واشنگتن از محاصره یمن تحت رهبری ریاض است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای حوثی‌ها را به خاطر "سرکوب مخالفان سیاسی در صنعاء" از جمله قتل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در یمن، برگزاری مذاکرات لازم و ضروری است.

این بیانیه که توسط سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید ایراد شد، به دنبال بیانیه روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شده که در آن گفت: سعودی‌ها باید به طور کامل اجازه دهند موادغذایی، سوخت، آب و دارو بین مردم یمن توزیع شود. این امر ضروری بوده و باید فورا صورت گیرد.

از یک ماه پیش که یک موشک از جانب یمن به سوی ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک شده، ائتلاف نظامی عربستان که در جنگ یمن حضور دارد، محاصره بنادر این کشور را آغاز کرد.

حوثی‌ها کنترل صنعاء و بخش‌های وسیعی از یمن را برعهده دارند. طی سه سال جنگ یمن بیش از 10 هزار تن در آن کشته شده و مردم یمن در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

سندرز گفت: ما از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان می‌خواهیم تا توزیع آزادانه کمک‌های بشردوستانه و کالاهای ضروری از جمله سوخت را از طریق تمامی بنادر یمن تسهیل بخشد و پروازهای تجاری از طریق فرودگاه صنعاء را از سرگیرد.

وی افزود: حوثی‌ها نیز باید اجازه دهند موادغذایی، دارو و سوخت در سراسر مناطق تحت کنترلشان توزیع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه عجب شما راستش رو می گید. صدا سیما که فقط اخبار به نفع خودش رو پخش میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار