بازدید 13110
۷
افشاگری یکی از فرماندهان کرد سوریه؛

پشت پرده های سه توافق محرمانه نیروهای کُرد و آمریکا با داعش در سوریه!

مذاکرات رقه در قرارگاه مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک در عین عیسی انجام شد و دو روز به طول انجامید. ابومحمد، رابط داعش و شاهین جیلو از فرماندهان واحدهای مدافع خلق کُرد و معاونش قهرمان مذاکره کردند. داعش جایی جز دیرالزور برای رفتن نداشت، آمریکا نیز گویی موافق آن بود.
کد خبر: ۷۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 09 December 2017

سخنگوی سابق نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت وگو با رویترز و خبرگزاری آناتولی ترکیه فاش کرد: پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند. او همچنین اعلام کرد، پیش از این، دو بار دیگر نیز چنین معامله ای با داعش انجام شده بود.

به گزارش «تابناک»، طلال سیلو که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروه های معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ تن اعلام کرد. این در حالی است که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ تن برآورد کرده بودند.

سیلو در ادامه گفت: مذاکرات رقه در قرارگاه مرکزی حزب اتحاد دموکراتیک در عین عیسی انجام شد و دو روز به طول انجامید. ابومحمد (رابط داعش)، شاهین جیلو (از فرماندهان واحدهای مدافع خلق کُرد) و معاونش قهرمان مذاکره کردند. داعش جایی جز دیرالزور برای رفتن نداشت، آمریکا نیز گویی موافق آن بود.

حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) ـ در رقه و دیرالزور ـ در آن واحد دو حمله ترتیب داد. افراد موجود در دیرالزور ضعیف بودند. آمریکا نیز می خواست پیش از رسیدن ارتش رژیم، عملیات دیرالزور از سوی متحدان کرد خود برای رسیدن به مرز عراق آغاز شود.

به نظر آمریکایی ها ارتش سوریه ممکن بود در شش هفته به دیرالزور برسد. وقتی ارتش سریع تر از آنچه پیش بینی شده بود، پیشروی کرد آمریکا از کردها خواست مذاکرات را با داعش آغاز کند.

بدین ترتیب، تروریست ها باید از رقه خارج در دیرالزور به بوکمال رفته و مانع پیشروی رژیم می شدند. مذاکرات جهت دادن اجازه خروج به 3500 تروریست انجام شد. حدود 500 زن و کودک نیز با آنها بودند.

آمریکا و جیلو می خواستند، این تروریست ها پیش از ارتش سوریه به دیرالزور برسند. به همین دلیل به کسانی که از رقه خارج می شدند حمله نمی شد. همان روز جیلو از من خواست در رسانه ها ظاهر شده و نمایشی ترتیب دهم. به عنوان گروه رسانه ای نمایشی را آماده کردیم.

پشت پرده های سه توافق محرمانه نیروهای کُرد و آمریکا با داعش در سوریه!

بر پایه این نمایش با اقدام قبایل عرب رقه 275 تن از ترویست های بومی داعش به نیروهای کرد تحویل داده شدند. در ازای آن به دروغ، 3500 غیرنظامی از شهر خارج شدند.

در این نمایش ـ که در واقع کسی تحویل داده نشد ـ برای اینکه نشان دهیم 275 تن وجود دارند، چند نفر را از اردوگاه عین عیسی آورده و آنجا قرار دادند. نمایش دوم را نیز مقابل دوربین رسانه ها بازی کردند.

ورود خبرنگاران به رقه را ممنوع کردند و به آنان گفتند، با داعشی های خارجی تبار، که مایل به خروج از شهر نیستند درگیری رخ می دهد. در حالی‌ که حتی یک گلوله نیز شلیک نشد.

در این مدت داعشی هایی که از شهر خارج شده بودند، به جایی که باید می رفتند رسیدند. سپس اعلام کردیم که رقه آزاد شد. بعدا فهمیدیم که به بخشی از آنها رشوه داده شده تا به جای دیگری ( خارج از دیرالزور) بروند. تعداد زیادی به مناطق سپرفرات رفتند».

سیلو در پاسخ به اینکه هنگامی که وارد رقه شدید، متوجه چه چیز‌ی شدید، گفت: اتفاقات رقه، برای تخریب آن بود نه آزادسازی. روز اعلام آزادی رقه به آنجا رفتم. با دیدن حجم ویرانی در این شهر شوکه شدم. بیش از 95 درصد شهر تخریب شده بود.

هدف تشکیل نیروهای اتحاد دموکراتیک، نجات مردم و خاک خود از ظلم گروه تروریستی داعش بود، ولی اگر چیز‌هایی که من دیدم را نجات می نامند، نیازی به چنین کاری نبود، زیرا این تخریب بود.

این امر، توسط دو طرف صورت گرفت. واحدهای مدافع خلق تخریب کردند و آمریکا نیز باعث ویرانی تمام شهر شد. هنوز هم دلیل آن را نمی دانم.

سپس شورای مدنی رقه برای بازسازی آن از جامعه بین الملل درخواست حمایت مالی می کند. به بهانه بازسازی شهر، برای منافع شخصی خود اقدام خواهند کرد».

سلو در پاسخ به اینکه آیا نظیر اتفاقات رقه، در شهر‌های دیگر نیز رخ داده است، افزود: «رقه اولین جایی نیست که طی توافق با داعش، آن را تخلیه کرده‌اند، بلکه سومی بود. آمریکا و جیلو طی توافقی، این کار را انجام دادند. پیش از اعلام آزادسازی منبج، شورای نظامی آن، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه اعلام شد که اجازه خروج برای دو هزار عضو داعش با سپر انسانی داده شده است. نیروهای دموکراتیک، آمریکا و مجلس نظامی منبج، ضمن تامین امنیت اعضای داعش، اجازه خروج به آنها را دادند. این، اولین توافق از نوع مذکور بود.

سلو در مورد اینکه توافق دیگر میان کردها، آمریکا و داعش کجا آنجام شد، گفت: «در شهر طبقه. این شهر به عنوان سد و منطقه مسکونی ثوره از دو قسمت تشکیل شده است. طبقه، آزادسازی شد، ولی ثوره آزاد نشد. علی‌رغم انجام چندین عملیات در شهر، هنوز موفق نشده اند.

داعش در آنجا به شدت مقاومت می کرد. مجبور به انجام مذاکره با آنها شدند. ابومحمد (مذاکره کننده داعش در رقه) دست به کار شد. شوهر خواهرش در طبقه تحت الامرش بود.

از وی خواسته شد تا برای خروج 500 تروریست توسط جیلو و آمریکایی‌ها با داعش مذاکره کند. اعضای داعش می خواستند با سلاح و تجهیزات خود از طبقه به رقه بروند. جیلو از طرف ما با آمریکایی‌ها مذاکره کرد و سپس به اعضای داعش اجازه خروج امن داده شد».

طلال سلو همچنین به پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای راه اندازی عملیات مشترک در رقه اشاره کرد و افزود: من هم در نشستی که آمریکایی‌ها پیشنهاد ترکیه را مطرح کردند، حضور داشتم. مک گورک و جان مک کین (سناتور آمریکایی) نیز در آنجا بودند.

او گفت که ترکیه پیشنهاد داده با ایجاد یک کریدور 25 کیلومتری واحد‌های خود به همراه نیروهای عرب را وارد رقه کند. حرف‌های مک کین فقط پیشنهاد بود و الزامی نبود.

شاهین جیلو که متوجه این امر شد، گفت برای ترکیه و حامیانش حتی یک کریدور 25 سانتی‌متری نیز باز نخواهند کرد. مک کین نیز با این حرف‌ها قانع شد.

سپس درخواست نیروهای دموکراتیک جهت تأمین سلاح بررسی شد. مک کین حمایت خود را دوباره اعلام کرد و وعده کمک داد. او اعلام کرد که تنها مخالف تأمین سلاح ضد هوایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
فقط امریکا و کردها نبودند که با داعش در سوریه توافق برای عقب نشینی داشتند
تمامی توافقات آمریکا با روسیه قبلا صورت گرفته! اینها بازی روی صحنه است و نتایج آن است! همه هم سر کاریم!!!
چه داستانی سرهم کرده
مرگ بر تروریست
این منطقه باید سیاستمدار برای خودش پرورش بده سیاستمدارایی همه فن حریف
تا بلکه دست دیگران از این منطقه و دست نشونده هاشون خالی بشه
منظورم سیاستمداره نه ژن خوب اقازاده
یکی از ضربه هایی که کشور خودمونم داره میخوره پر شدن جای سیاستمداران واقعی با یک سری افراد و ژن خوب و روابطه
بسیار کار خوب وخدا پسندانه چرا کاری را که کمترین هزینه را دارد پر هزینه کنیم خارج شدن دشمن بدون درگیری عاقلانه .
ترکمن یا کرد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل