بازدید 6010

باهنر: اختیارات جهانگیری کم شده است

کد خبر: ۷۵۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 09 December 2017

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: با توجه به حضور معاونان اقتصادی و دستیاران و مشاوران رئیس‌جمهور اختیارات آقای جهانگیری عملاً کم شده و این موضوع تحلیل‌برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از ظهر امروز (شنبه 18 آذرماه) نشست خبری محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری باهنر ضمن تبریک روز 16 آذر و روز دانشجو، اظهار داشت: روز 16 آذر سالگرد دانشجویانی است که در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در دانشگاه تهران شهید شدند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از فضای آموزش عالی کشور، اضافه کرد: آموزش عالی متأسفانه نتوانسته است فضای بحث و نقد را در دانشگاه‌ها فراهم کند و فضا به گونه‌ای شده است که برخی دانشجویان ترجیح می‌دهند مشغول درس و تحصیل‌شان باشند و کاری به امور سیاسی نداشته باشند و عده‌ای هم به جاهایی کشیده شوند که منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مسئله زلزله غرب کشور، گفت: زلزله غرب کشور متأسفانه حادثه ناگواری بود اما علی رغم اینکه می‌شود گفت که مدیریت واحدی برای اداره امور در این بحران نبود همه مراکز مدنی، نیروهای مسلح و ان جی او ها سنگ تمام گذاشتند. بنده در چندین حادثه سنگین‌تر از این هم حضور داشتم اما خوشبختانه در این حادثه بحث امداد و نجات در کمتر از 72 ساعت انجام شد که این موضوع قابل تقدیر است. البته هنوز سختی‌ها و سنگینی‌ها در منطقه وجود دارد.

باهنر با غیرمنطقی خواندن حرکت ترامپ مبنی بر پایتخت اعلام کردن قدس برای رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: حرکت غیرمنطقی ترامپ رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده آمریکا برای این بود که می‌خواست یک برگ برنده در برابر رئیس جمهورهای قبلی آمریکا داشته باشد. اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکی از‌ آن میخ‌هایی بود که به تابوت رژیم صهیونیستی کوبیده شد. چرا که ما می‌دانیم که دیر یا زود رژیمی به عنوان رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و این اقدام مذبوحانه این امر را تعجیل می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی براینکه اخیرا بعضی اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی اعلام کردند این جبهه در حال تجدید ساختار است، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب کار خوب و بدیعی بود اما نقاط ضعفی داشت که باید برطرف شود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب نمی‌تواند یک حزب باشد چون از چند حزب با تفکرهای گوناگون تشکیل شده است اما می تواند که احزاب را به هم پیوند بدهد و یک محل وصل و اجماع برای احزاب باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: کار خوبی که در این جبهه صورت گرفت تصمیم گیری براساس یک مخروط از پایین به بالا بود اما در عمل در برخی موارد دچار مشکل شد.

باهنر درمورد تغییرات مبنی بر بهبود کارایی جبهه مردمی خاطرنشان کرد: به حق یا ناحق افکار عموممی احساس می کرد موسسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیروهای نهادی هستند اما به واقع اینگونه نبود. شاید چند نیروی نهادی بازنشسته در این جبهه وجود داشت اما تعداد آن به گونه ای نبود که در افکار عمومی این باور بوجود بیاید که جبهه مردمی نهادی است. لذا باید در این موضوع تجدید ساختار شود که این مسئله در حال رخ دادن است و اعضای جبهه مردمی در حال مشورت با نخبگان هستند و ما نیز نظراتمان را هم در قالب مصاحبه و هم به صورت غیرمستقیم و مستقیم به این جبهه اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم، مبنی بر فعالیت اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با انتخابات مجلس اتفاق جدی به وقوع نپیوسته و ما هم علاقه ای به این موضوع نداریم چرا که الان زود است و اختلافات را نمی شود از الان کلید زد. الان برای مجلس، دولت و قوه قضاییه کارهای زمین مانده زیادی وجود دارد که مردم آنها را اولویت می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران و اینکه آیا مسائل منطقه‌ای در دیدار با وزیر خارجه کشورمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما از گفتگو و تعامل همواره استقبال می‌کنیم اما این شرطی دارد که طرفین شأن خودشان را حفظ کنند و زیاده خواهی نداشته باشند. در مذاکرات معامله وجود دارد اما اگر مذاکرات از یک طرف بخواهد خط قرمزها شکسته شود از طرف دیگر قطع می‌شود. ما از حضور مقامات اروپایی در کشورمان استقبال می کنیم اما اگر قصد دخالت دارند باید بدانند که دوران دخالت در کشورها گذشته است. با وجود اینکه هنوز هم انگلستان مستعمره دارد و با آنها نیز مذاکره می کند اما قضیه ایران فرق می کند و امیدواریم این رفت و امدها باعث اعتلای کشورمان باشد.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود نامش در لیستی که احمدی نژاد تحت عنوان کسانی که سکه در یک جلسه‌ای دریافت کرده بودند، گفت: اگر من به این موضوع نپردازم بهتر است یک زمانی در کشور بحث حقوق های نجومی مطرح بود و بازرسین قوه قضاییه تعداد متفاوتی از حقوق بگیران نجومی اعلام می‌کردند اما تاجایی که در خاطر داریم هیچ کدام از‌ آمارها بالای هزار نفر نبود. ما در این موضوع 100 هزار مدیر داشتیم که متهم شدند.

وی افزود: یک وقت یک ادعایی مطرح می‌شود و فردی می‌گوید من مستند اعلام می‌کنم سکه‌ای داده شده و خودش هم به عنوان مسئول وقت امضا می‌کند. لذا این اتفاقات ممکن است بیفتد و باید دید کسی که این قضایا را نشر می دهد چه هدفی دارد آیا برای خودش دنبال شریک جرم است؟

وی گفت: من فکر می‌کنم افکار عمومی دیگر دنبال این طور مسائل نیست آن زمانی که آقایان مسئول بودند 400 -500 میلیارد دلار درآمد کشور بوده و آقایان باید پاسخگو باشند که این پول‌ها کجا رفته و چقدر داخل بودجه و چقدر خارج از بودجه خرج شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای احمدی نژاد اظهاراتی را در مورد رئیس قوه قضاییه دارند و بست نشینی هم کردند در حالی که رئیس دولت اصلاحات نیز با محدودیت هستند آیا این مسئله خلاف امنیت ملی هست یا خیر، گفت: بعضی از رفتارهایی که این آقایان که سه نفر هستند، دارند مطالبه‌شان این است که بیایید من را بگیرید تا هزینه دیگری بر نظام تحمیل کنند. شما مطمئن باشید که این مسامحه و تعامل به هیچ وجه معنای آن عدم توانایی نیست و اگر کسی قرار باشد محاکمه شود باید منطقی و عاقلانه این حرکت انجام شود. این آقایان یک رفتاری می‌کنند و مطالبه شان این است که بیایید ما را بگیرید.

باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر فاصله گرفتن جهانگیری از دولت و برنامه‌های وی برای انتخابات 1400 گفت: در مورد آقای جهانگیری و برنامه ایشان برای حضور در انتخابات 1400، تحلیل و خبری ندارم اما می‌دانم با توجه به حضور معاونان اقتصادی و دستیاران و مشاوران رئیس جمهور اختیارات آقای جهانگیری عملاً کم شده و این موضوع تحلیل‌برانگیز است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل یک حزب جدید اصولگرا با محوریت یکی از فراکسیون‌های مجلس و اینکه وی نیز به‌عنوان موسس این حزب مطرح شده، گفت: کسی در این مورد با من مذاکره نکرده و ممکن است این بحث‌ها مبتنی بر حدس و گمان باشد اما من همیشه حرفم را گفته‌ام که به آینده مردم‌سالاری دینی در غیاب 4 حزب فراگیر نگران هستم چراکه لازمه حرکت در راستای جمهوریت و اسلامیت نظام، وجود چند حزب شناسنامه‌دار و معتبر است لذا این مطالبه باید بصورت عمومی مطرح شود.

وی درباره گفت‌وگو و مذاکره جریان‌های سیاسی داخل کشور تصریح کرد: من معتقدم جریان‌های سیاسی به‌غیر از سران فتنه با هم گفت وگو کنند چراکه ما در تعداد زیادی از مسائل و راه‌حل‌ها برای مشکلات کشور اتفاق نظر داریم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور حکم محمودرضا خاوری متهم اصلی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی و اینکه آیا عزم جدی برای پیگیری مفاسد وجود دارد، گفت: تلاش‌های زیادی از طریق پلیس اینترپل برای دستگیری خاوری انجام شده است. پرونده‌های اقتصادی دانه درشت در کشور زیاد است که هر از چندگاهی در رسانه‌ها برجسته می‌شود و افکار عمومی و رسانه‌ها به‌دنبال چند اعدام پی در پی هستند که قوه قضائیه نمی‌تواند تحت تاثیر فشار رسانه‌ها عمل کند.

باهنر درباره ارزیابی از گزارش صدروزه روحانی گفت: روند حرکت دولت باید سریع باشد و روند مطالبات مردم نیز باید در متن باقی بماند و به حاشیه نرود. مطالبات مردم رونق اقتصادی و اشتغال است چراکه بسیاری از شهروندان و کارنشاسان درگیر این مسئله هستند لذا باید پیشران‌های اقتصادی فعال شوند.

وی افزود: نفت و گاز و مسکن جزو پیشران‌های اقتصاد هستند و برای تکمیل پروژه‌های عمرانی هم دولت تا 10 الی 20 سال دیگر هم پول اتمام آنها را ندارد اما می‌تواند با قرادادهای مناسب آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان