بازدید 6317

دلار در زیر پوتین‌های طلایی پوتین و آستین زربفت چشم بادامی‌ها

به گفته ی مقامات روسیه، کشورهای عضو گروه بریکس در حال بررسی ایجاد  ساختاری داخلی برای تجارت طلا هستند. بر اساس پیش بینی های یکی از تحلیلگران بازار فلزات گرانبها، با ایجاد این ساختار مشترک داخلی، صحنه ی اقتصاد جهانی به طور چشمگیری عوض شده و از تسلط کشورهای غربی خارج خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 09 December 2017

به گفته ی مقامات روسیه، کشورهای عضو گروه بریکس در حال بررسی ایجاد  ساختاری داخلی برای تجارت طلا هستند. بر اساس پیش بینی های یکی از تحلیلگران بازار فلزات گرانبها، با ایجاد این ساختار مشترک داخلی، صحنه ی اقتصاد جهانی به طور چشمگیری عوض شده و از تسلط کشورهای غربی خارج خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶، حجم تجارت فیزیکی طلا در مقایسه با سال پیش از آن ۴۳ درصد رشد داشته و به مجموع ۲۴،۳۳۸ تن رسیده است. 

دلار در زیر پوتین‌های طلایی پوتین و آستین زربفت چشم بادامی‌ها

به گفته ی کلودیو گرس، یکی از تحلیلگران موسسه ی مشاوره ی فلزات گرانبها در سوییس، قدرت اقتصادی ناشی از تجارت طلا در حال انتقال به شرق دنیا است. به گفته ی وی ''باید تصمیم کشورهای عضو گروه بریکس را تحت چشم انداز کلی تر آن در نظر بگیریم. (آنچه در حال رخ دادن است) تغییری ژئوپلیتیک و بین قاره ای (در تجارت طلا) است که از ده ها سال پیش در حال محقق شدن است. ما شاهد یک نوع جریان مداوم از غرب به شرق در مورد طلا هستیم. در بازه ی زمانی مشابه، غرب جنگ اقتصادی را به شرق باخته است و در نتیجه ی آن تمام توجه ها در حال حاضر به ساختار اقتصادی موجود دوخته شده است. چین جای آمریکا را به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی گرفته و بر اقتصاد دنیا مسلط خواهد شد''. 

گرس افزوده است که ایجاد سیستم داخلی تجارت طلا توسط کشورهای عضو بریکس گامی در جهت پایان دادن به سلطه ی دلار در اقتصاد جهان است. وی با تاکید بر اینکه کشور های عضو بریکس ۴۰ درصد جمعیت جهان، و ۲۳ درصد تولید داخلی در دنیا را تشکیل داده  اذعان کرده است '' از آنجایی که دولت های واقع در پکن و مسکو می دانند که آمریکا از دلار برای تسلط بر اقتصاد دنیا استفاده کرده است، می خواهند که با ایجاد استانداردهایی جدید در بازار طلا از فضای تسلط گرانه ای که آمریکا ایجاد کرده خارج شوند. افزون بر این، تعداد چشمگیری از مردم آسیا طلا را ''پول واقعی'' و برتر از پول کاغذی اعتباری ای می دانند که غرب به کلی آن را فراموش کرده است''. 

به گفته ی وی، ''تصمیم دولت چین مبنی بر تعیین قیمت نفت خام به یوآن، اقدام به انعقاد قرارداد آتی نفت با پشتوانه ی طلا در شانگهای چین، ایجاد بانک آسیایی سرمایه گذاری در زیرساخت ها و همچنین بانک جدید توسعه ی اقتصادی باعث خواهد شد که نظامی جدید و جایگزین برای ساختار مالی '' برتون وودز'' تشکیل شود. این (کار) تغییر دهنده ی صحنه ی بازی (در جهان) خواهد بود''. 

گرس همچنین بیان داشته است که جهان به زودی شاهد جنگی اقتصادی بین طلای فیزیکی و دلار آمریکا خواهد بود. وی گفته است که '' بر اساس فهمی که دارم، ما در حال ورود به فاز آخر جنگ بین ارزش ها هستیم، جنگی که از یک طرف ارزشی با پشتوانه ی کالایی فیزیکی و واقعی قرار دارد ... و از سویی دیگر ارزشی که پشتوانه ی پرداختی آن پرداخت بدهی توسط نسل های آینده، تورم و مالیات های روز افزون است''. در پایان گرس با توجه با خطرات سیاسی موجود در دنیا و تغییرات سریع ٓژئوپلیتیکی در حال وقوع گفته '' کاملا واضح است که (از این پس) باید بر روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید (طلا)''. 

با توجه به حمایت های گسترده ی رییس جمهور روسیه و چین و بسیاری دیگر، به نظر می رسد که با ایجاد ساختار جدید در تجارت طلا، شاه کلید قدرت اقتصادی ناشی از سیستم جدید مالی به زودی در دستان کشورهای واقع در شرق دنیا قرار می گیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان