بازدید 3152

چقدر زعفران به کشور‌های اروپایی صادر شد؟

براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۸۱ تن زعفران به کشور‌های مختلف جهان از جمله اسپانیا صادر شده است.
کد خبر: ۷۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 09 December 2017

براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۸۱ تن زعفران به کشور‌های مختلف جهان از جمله اسپانیا صادر شده است.

به گزارش میزان، آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۸۱ تن زعفران به صورت فله، ساییده شده، پودر در بسته بندی‌های ۱۰ تا ۳۰ گرم و در بسته بندی‌های کمتر از ۱۰ گرم به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

براساس صادرات این حجم زعفران به کشور‌های مختلف درآمد ۱۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۸۸۶ دلاری نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم صادرات بالغ بر ۳۴۵ میلیارد و ۱۳۵ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۸۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در این میان زعفران به ۵۸ کشور جهان صادر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کشور‌های اسپانیا، امارات متحده عربی، چین، هنگ کنگ، افغانستان، عراق، ایتالیا، سوئد و آلمان اشاره کرد.

در این بین، امارات متحده عربی با خرید بیش از ۲۲ تن زعفران از ایران اولین و بزرگترین مشتری این محصول در ۶ ماهه نخست سال بوده است که درآمد ۳۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۶۵۸ دلاری را نصیب کشور کرده است.

کشور هنگ کنگ با خرید بیش ۱۸ تن زعفران از ایران دومین مشتری این محصول در مدت ذکر شده محسوب می‌شود که درآمد ۲۷ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۹۲ دلاری را برای کشور به همراه داشته است.

همچنین کشور اسپانیا به عنوان سومین مشتری، بیش از ۱۴ تن زعفران از ایران خریداری کرده که ۱۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۷۵۸ دلار برای کشور درآمد داشته است.

لازم به ذکر است که کشور ایتالیا و آلمان با واردات بیش از یک تن زعفران و ایالات متحده آمریکا با خرید ۱۶۶ کیلوگرم زعفران از دیگر واردکنندگان این محصول به شمار می‌روند.

چندی پیش رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های غذایی با اشاره به کاهش قیمت زعفران در بازار اظهار کرد: باتوجه به فصل برداشت این محصول قیمت آن حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است و صادر کنندگان باتوجه به این کاهش قیمت مدتی است که از صادرات زعفران دست نگه داشتند.

 چقدر زعفران به کشور‌های اروپایی صادر شد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار