بازدید 2536

مدیرعامل استقلال:AFCقانون خودش را زیرپابگذارد،دیگرنمی‌تواندجمعش کند/زور نمی پذیریم

کد خبر: ۷۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 10 December 2017

مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که سنگربان باتجربه این تیم در جمع آبی‌پوشان می‌ماند و به سپاهان نمی‌رود.

به گزارش تابناک ورزشی، سیدرضا افتخاری بعد از جلسه مدیران چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرف حساب ما این است که سال گذشته از رفتن به کشور ثالث ضرر کردیم. تیم‌مان هم از لحاظ مالی و هم از بعد معنوی ضرر کرد. هواداران ما هم ناراضی هستند. هواداران دوست دارند که بازی‌ها در تهران برگزار شود و آنها بازی‌های تیم‌شان را از نزدیک ببینند. اینکه نتایج نسبتاً خوبی نگرفتیم، یکی از دلایل اساسی‌اش این بود که تیم ما بی‌جهت به کشور ثالث رفت و برگشت، اما تیم‌‌های عربستانی راحت به عمان رفتند و برگشتند. امسال نمی‌خواهیم اجازه بدهیم که حق‌وحقوق‌مان پایمال شود. الان هم در جلسه گفتم که فدراسیون همه تلاشش را بکند و برود از AFC بخواهد که قوانین را رعایت کند.

وی افزود: ما چیز زیادی نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم قوانین و مقررات اجرا شود. قوانین و مقررات هم به ما می‌گوید که مسابقات لیگ قهرمانان باید به‌صورت رفت و برگشت برگزار شود. اگر AFC قوانین را رعایت کند به نفع خودش است، اگر رعایت نکند، دیگر نمی‌تواند کار را جمع کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، هر روز ممکن است اتفاقاتی بیفتند و کشورها با یکدیگر اختلاف پیدا کنند. سیاست را نباید وارد ورزش کنیم. هر کدام از اینها جایگاه خودش را دارد. ما با آمریکا مشکل داریم، اما کشتی‌گیران آنها دیروز به ایران آمد و اتفاقی هم رخ نداد. هیچ‌کدام از آنها هم نگفتند که ایران امن نیست. این بحث‌هایی که اینها (عربستانی‌ها) می‌کنند، بهانه است. فدراسیون مصمم است که حق و حقوق ما را بگیرد، اما اگر به هر دلیلی AFC زیر بار نرفت، آن‌وقت می‌نشینیم و تصمیم می‌گیریم که چه‌کار کنیم.

مدیرعامل استقلال:AFCقانون خودش را زیرپابگذارد،دیگرنمی‌تواندجمعش کند/زور نمی پذیریم

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به صحبت‌های یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «عربستانی‌ها معمولاً بیشتر از ما نفوذ دارند»، گفت: نه، من این را قبول ندارم. دور قبل اولین دوره‌ای بود که با این شرایط بازی می‌کردیم. شرایط با الان که هوشیار شده‌ایم، فرق می‌کرد. الان که فهمیدیم حق‌وحقو‌ق‌مان پایمال شده است، دیگر نباید زیر بار حرف زور برویم. ما کارمان را می‌کنیم و عربستان هم کار خودش را. من نظرم این است که برخلاف چیزی که آنها می‌گویند، ما نفوذمان در دنیا بیشتر از آنهاست. مردم کشورهای دیگر ما را بیشتر از آنها دوست و قبول دارند. اگر این‌طور نبود، همه بدون استثنا به میزبانی ایران رأی نمی‌دادند. آنها قبول کردند که اینها مسائل سیاسی است و نباید آن را در ورزش دخالت دهند. امیدوارم این مسائل برطرف شود که باشگاه‌های ما هم به حق و حقوق‌شان برسند.

افتخاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری که از او پرسید: «چقدر امیدوار هستید که بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در خاک دو کشور برگزار شود؟»، گفت: امیدواری ما کم نیست، اما باید کاری بکنیم. نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بنشینیم، بعد آنها تصمیم بگیرند، تازه ما برویم و به این‌طرف و آن‌طرف شکایت کنیم. در این جلسه قرار شد به دادگاه CAS شکایت کنیم. اگر اینها هزینه‌های سال گذشته ما را پرداخت می‌کردند، این حرف‌ها را نمی‌زدند. باید آنها را در فشار بگذارند که هزینه را پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر