بازدید 8853
رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس؛

بودجه 97 تبلور وعده‌های انتخاباتی‌ام است/ تبدیل بیابان به مسکن خطا بود/ دولت به دنبال اصلاح قیمت‌ها/ استان‌ها در بودجه 97، هزینه و درآمد خود را مدیریت می‌کنند

رئیس‌جمهور در ادامه تأکید کرد: چهارچوب های تمام وعده های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت 96 در این لایحه تبلور دارد و بودجه 97 به معنای آغاز اجرای برنامه های دولت دوازدهم است و هر آنچه دولت به مردم در انتخابات وعده داد و مطالبه مردم بود، مثل اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر، کاهش نابرابری ها، تحرک در طرح های اصلی، حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و ... در این لایحه به خوبی مشاهده شده است.
کد خبر: ۷۵۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 10 December 2017

رئیس‌جمهور در ادامه تأکید کرد: چهارچوب های تمام وعده های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت 96 در این لایحه تبلور دارد و بودجه 97 به معنای آغاز اجرای برنامه های دولت دوازدهم است و هر آنچه دولت به مردم در انتخابات وعده داد و مطالبه مردم بود، مثل اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر، کاهش نابرابری ها، تحرک در طرح های اصلی، حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و ... در این لایحه به خوبی مشاهده شده است.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز (یکشنبه) حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در محل مجلس اظهار کرد: این اولین بودجه دولت دوازدهم و پنجمین بودجه از آغاز دولت یازدهم است و خدا را شاکرم که در موقع قانونی امروز تقدیم مجلس می شود.

بودجه 97 تبلور وعده‌های انتخاباتی‌ام است/ نحوه اعطای بودجه متفاوت به دستگاه‌ها/ استان‌ها در بودجه 97، هزینه و درآمد خود را مدیریت می‌کنند

وی ادامه داد: امیدواریم تا طبق آیین نامه مجلس در روند بررسی‌های چهل روزه در اواخر دی شاهد بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس باشیم و تا آغاز دهه فجر و 12 بهمن لایحه به صورت قانون در اختیار دولت قرار گیرد.

بودجه سالانه برشی از برنامه‌های چهار ساله است

روحانی با بیان اینکه بودجه امسال کاملا متفاوت با بودجه سال های گذشته است یادآور شد: در واقع در این لایحه به خوبی روشن شده که بودجه تنها یک لیست درآمدی و هزینه ای نیست، بلکه بودجه سالانه، برشی از برنامه چهار ساله دولت است.

رئیس‌جمهور در ادامه تأکید کرد: چهارچوب های تمام وعده های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت 96 در این لایحه تبلور دارد و بودجه 97 به معنای آغاز اجرای برنامه های دولت دوازدهم است و هر آنچه دولت به مردم در انتخابات وعده داد و مطالبه مردم بود مثل اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر، کاهش نابرابری ها، تحرک در طرح های اصلی، حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و ... در این لایحه به خوبی دیده شده است.

دولت در بودجه 97 روند جدیدی را آغاز کرده است

وی همچنین گفت: در تبصره 14، 18 و 19 این لایحه به خوبی خواهید دید که یک تحول بزرگ در بودجه امسال خواهد بود. دولت روند جدیدی را آغاز کرده و در سال های بعد ادامه خواهد داد. پایه اصلی بودجه امسال شفافیت است و پرداخت اعتبار به دستگاه ها بر مبنای عملکرد سه ماهه آنهاست.

روحانی با اشاره به اینکه بودجه امسال بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تنظیم شده است گفت: در سال های گذشته این گونه بود که دستگاه ها می گفتند ما در سال هزار تومان بودجه گرفته و 990 تومان خرج کرده ایم و برای سال بعد 10درصد اضافه یعنی 1100 تومان بودجه می خواهیم دستگاهی هم که 1000 تومان بودجه داشت و 800 تومان خرج کرده بود، درسال بعد کمتر دریافت می کرد. بنابراین برای هزینه کردن بودجه به ویژه در ماه های آخر سال رقابتی بود، زیرا بودجه را هزینه می کردند تا سال آینده بودجه بیشتری دریافت کنند.

اصلاح نگاه هزینه‌ای به خدمات در بودجه 97

وی ادامه داد: ما در این شرایط نمی دانستیم یک خدمت برای دولت جقدر هزینه دارد و هزینه بخش دولتی و خصوصی قابل مقایسه نبود. ما از پول مردم برای خدمت هزینه می کردیم اما به درستی نمی دانستیم آن خدمت چقدر هزینه برده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال براساس عملکرد، هدف و نتیجه بودجه ریزی کردیم نه بر مبنای هزینه پارسال، تصریح کرد: در بودجه امسال 34 درصد، بودجه عملیاتی است و این روند باید ادامه یابد تا همه بودجه ما عملیاتی شود. طبق این بودجه در بخش استانی صد درصد بودجه عملیاتی است.

امسال دیگر همه اعتبارات در اختیار تهران نیست

روحانی تمرکز زدایی را یکی از ویژگی لایحه بودجه 97 دانست و اظهار کرد: تاکنون بودجه به این گونه تنظیم می شد که همه اعتبارات و هزینه ها در اختیار تهران بود. در بخش هزینه ای برای سال آینده به جای 4 درصد، 24 درصد بودجه و در بخش عمرانی 30 درصد بودجه در اختیار استان ها قرار می گیرد. باید اجازه دهیم استانها، هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند و نمایندگان مجلس بر کار دستگاه های استانی نظارت کنند. ما هم باید بر مبنای عملکردهای سه ماهه نظارت کرده و بودجه بدهیم. سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش داشته و باید به دقت نظارت کند.

رئیس دولت دوازدهم همچنین با بیان اینکه ردیف‌های متفاوت یکی دیگر از مشکلات بودجه است خاطر نشان کرد: معلوم نیست این ردیف ها و پولها در اختیار چه کسی قرار می گیرد و کجا مصرف می شود؟ در بودجه امسال ردیف‌ها کاهش یافته است. شما نمایندگان هم به ما کمک کنید. حتما به شما مراجعه می کنند و فشار می آورند، ولی ما باید بتوانیم بر این ردیف‌ها نظارت کنیم. اگر روند این سال ها ادامه یابد، دولت بعد حتما نمی تواند کشور را اداره کند و ما در بن بست قرار می گیریم.

برای تمام چالش‌های اصلی کشور در بودجه 97 اقدام کرده‌ایم

وی ادامه داد: در بودجه 97 برای حل تمام چالش های اصلی کشور اقدام کرده ایم و این روند را در چهار سال آینده ادامه می دهیم. در دولت یازدهم تلاش ما ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی بود و می خواستیم این لوکوموتیو روی ریل قرار بگیرد که الان روی ریل قرار گرفته است و بنابراین باید با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنیم تا به اهداف خود برسیم. تلاش ما دستیابی به رشد اقتصادی، تورم قابل کنترل، اشتغال قابل قبول، بانک‌های منظم، صندوق‌ای بازنشستگی ساماندهی شده و بودجه ریزی شفاف، درست و علمی است. هدف ما حرکت بزرگ در زمینه اشتغال و فقرزدایی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بودجه 97 بر مبنای اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت است، گفت: اینکه گفتم خلاصه و کل بودجه 97 است. در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که باید دولت مسیر اقتصاد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد. ما در دولت یازدهم جز در سال اول (92) که نیمه سال آمده بودیم و رشد حدود منفی 7 درصد بود در همه سالها رشد مثبت داشتیم و درپایان سال 92 رشد حدود منفی 2 شد و مخصوصا در سال 95 به رشد دو رقمی رسیدیم.

می‌خواهیم به رشد بالای 5 درصد برسیم

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه در فصل اول در مقایسه با فصل اول پارسال رشد بدون نفت 7 و با نفت 6.5 درصد است. قدم خوبی در رشد برداشته شده و هدف گذاری ما این است در طول دولت دوازدهم سالانه رشد بالای 5 درصد داشته باشیم. اگر دست به دست بدهیم از این مشکلات عبور می کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه تورم در دولت یازدهم مهار شد خاطر نشان کرد: هدف گذاری ما این بود که تورم یک رقمی شود و می خواستیم در سال پایانی به تورم یک رقمی برسیم که یک سال زودتر اتفاق افتاد. تلاش ما این است که این مهار تورم را ادامه دهیم.

اشتغال از بزرگترین مشکلات پیش‌ روی ماست؛ برنامه‌ریزی برای اشتغال 840 هزار تن

وی در ادامه اظهار کرد: در اشتغال مشکل بزرگی پیش روی ماست. در زمان انتخابات یکی از خواست‌های اصلی و به حق مردم اشتغال بود و همه کاندیداها به مردم قول اشتغال می دادند. در دو فصل آغازین امسال نسبت به پارسال اشتغال خالص ما 750 هزار است و تا پایان سال هم وابسته به فصل‌های بعدی و جمع بندی خواهد بود. البته این اشتغال با رقم نیروهای فعال در بازار کار فاصله دارد.

رئیس دولت دوازدهم همچنین بیان کرد: پیش بینی ما این است که نیروهای فعال ما برای حضور در بازار کار 840 هزار نفر باشد. یعنی ما باید یک حرکت بسیار بزرگی را برای اشتغال انجام دهیم. در لا یحه بودجه امسال یک مسئله مهم اشتغال است و می بینید ما با درآمدی که پیش بینی کردیم و در تبصره 18 با اهرم کردن این درآمد برای استفاده از صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکها این سه باهم رقم بزرگی را برای اشتغال در اختیار ما می گذارد.

تشریح برنامه دولت برای افزایش اشتغال

وی با تأکید بر اینکه در گذشته تجربه بسیار بدی در اشتغال داریم یادآور شد: در این زمینه هر دولتی آمده و وامی را تقسیم کرده به نتیجه مثبت نرسیده است. تلاش ما این است تسهیلات بانکی را درامور خاص و ویژه کاهش دهیم و در برخی از موارد وظیفه‌ای که کارفرما برای پرداخت بیمه دارد را ما متقبل شویم تا شاهد یک حرکت ارزشمند در بخش اشتغال باشیم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: اگر لایحه پیشنهادی دولت در مجلس به همین صورت به تصویب برسد، من به ملت اعلام می کنم که ما سال آینده شاهد یک حرکت پرشتاب در اشتغال خواهیم بود. برای همین خواهش می کنم تا 12 بهمن بودجه را به ما برگردانید، چون که امسال برای تدوین آیین نامه های این بودجه نیاز به وقت بیشتری هست.

مثبت شدن رشد مسکن و معدن طی یک سال گذشته

وی با بیان اینکه در بخش اشتغال موارد خاص بیشتری مورد نظر است افزود: صنعت مسکن می تواند پیشتاز در اشتغال باشد و صدها شغل در کنار خود دارد. در سال های گذشته در مسکن رشد ما منفی بود و از زمستان پارسال این حرکت اصلاح شد و به سمت رشد مثبت رفت. در سه ماهه اول امسال رشد مسکن ما مثبت 7 است. در معدن هم که نیاز به تحرک داشت رشد 5 درصد است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این نشان می‌دهد در مسکن برای حرکت میدان داریم و باید ببینیم چطور مسکن مردم را تامین کنیم، آن را بازسازی کنیم، بافت فرسوده را از بین ببریم، امنیت جانی را در مسکن تامین کنیم و نشاط لازم را در مسکن برگردانیم. این کار را می توانیم در یک طرح بازسازی در بافت فرسوده و حاشیه شهرها انجام دهیم.

تبدیل بیابان به مسکن مهر توسط دولت قبل خطای بزرگی بود

روحانی در ادامه عنوان کرد: اگر برویم در بیابانی 30 - 40 کیلومتر بیرون از شهر زمین صافی پیدا کنیم و برجی را بالا ببریم این ابتدای مشکل است. جاده، آب، برق، گاز، مدرسه،کلانتری و ... این مسکن کجاست؟ یک خطای ما این بود که در دولتهای گذشته رفتند بیابان‌ها را تبدیل به مسکن کنند در حالی که مسکن در وسط شهرها جا دارد. در قلب تهران ساختمان های کوچکی هست که با یک زلزله ویران می شود و در تمام کلانشهرها همین گونه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید بیاییم یک محله را بر عهده بگیریم و مسکن مناسب بسازیم. خانه ها را خراب کرده ویک فضای باز جدید به وجود بیاوریم. این نیاز به بودجه ندارد ونیاز ندارد در صندوقمان دست ببریم یا در پایه پولی و بانک مرکزی مان دست ببریم. مشکل مسکن مهر این نیست که پایه اش سفت و شل است مشکل این است که از چه پولی درست شد. این را جواب بدهیداستقراض از بانک مرکزی خطای بزرگی بود و مسکن مهر از جیب فقرا درست شد چون پایه پولی بالا رفت و تورم 45 درصدی ایجاد کرد.

ریشه مسکن مهر غلط بود؛ باید ساخت مسکن را به مردم و شرکت‌ها سپرد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ریشه مسکن مهر غلط بود، اظهار کرد: بحث من این است که باید مسکن را به طور صحیح درست کنیم ما نیازی به پول بانک مرکزی ندرایم بلکه یک سرمایه دار می آید و زمین را در اختیارش می گذاریم او دو برابر مسکن آن محله را می سازد مسکن صاحبان خانه‌ها را به آنها می دهد و آنچه می ماند را به عنوان حق الزحمه وسود خود برداشت می نماید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید تسهیلات ارزان قیمتی برای خانه اولی ها و بافت فرسوده و حاشیه نشینها ارائه کنیم، گفت: یکی از قدمهای مهم برای اشتغال این است که سالانه 200 هزار واحد مسکونی با تسهیلات جدید ساخته شود. البته دولت سازنده نیست، بلکه ناظر است، مردم و شرکتها مسکن را می سازند.

نیازمند تحولات بزرگ در صادرات غیرنفتی هستیم

وی با اشاره به اینکه در بخش صادرات غیرنفتی به تحولات بزرگی نیازمندیم، خاطر نشان کرد: به این موضوع در بودجه توجه شده است. بودجه ما که به لحاظ شکلی و چهارچوبی کاملا جدید است، تحول بزرگی در این زمینه ایجاد می کند. ما برای صادرات غیرنفتی باید ابتدا فضای جهان و منطقه را آماده می‌کردیم و به تعبیر رهبری تعامل گسترده با جهان داشته باشیم. ما در یک اقدام بزرگ امنیت وثبات منطقه را بازگرداندیم. د ست رزمندگان اسلام و مقاومت را می بوسیم که استکبار جهانی صهیونیست را مایوس کرده و عراق و لبنان و سوریه را امن کردند. ان‌شاءالله یمن نیز در آینده امن خواهد شد. تمام تلاش ما امن کردن منطقه است. نمی گویم تمام مشکلات امنیتی حل شده است اما پایه های اصلی تروریسم در منطقه فروریخته است.

روحانی ادامه داد: ما باید در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و تمام کشورهای همسایه، منطقه و آسیا به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فعال شویم . ما به تحرک برای صادرات نیازمندیم. اگر کشوری در منطقه است که متاسفانه زیاد حرف می زند و حرفهایش بی منطق است، با آن کشور هم مشکل نداریم. اگر عربستان از فردا بمباران یمن را قطع کرده، از حالت رکوع در برابر اسرائیل خارج شود و به ملت خود و ملتهای منطقه متکی شود، ما از فردا هیچ مشکلی با عربستان نداریم. ما قطع بمباران یمن و قطع التماس برای روابط با اسرائیل را از عربستان می خواهیم و دیگر با این کشور مشکلی نداریم و می توانیم روابط خوبی داشته باشیم. آنها باید آغازگر این حرکت باشند.

آغازگر نقض برجام نیستیم

وی تأکید کرد: روابط ما با دنیا طبق عهد ماست. ما آمریکا نیستیم که پیمان شکن باشیم. ما پیمان را سخت می بندیم و امضا می کنیم اما اگر امضا کردیم پای امضای خود می ایستیم. ما به عهد خود وفا می کنیم. ما مسلمان و ایرانی بوده و دارای فرهنگ بلندی هستیم. به اروپا ، آمریکا و دیگر کشورها هم می گوییم که تا آنها پای عهد خود هستند ما به عهد خود پایبند می مانیم و آغازگر نقض برجام نیستیم و نخواهیم بود. البته اگر آنها بخواهند برجام را نقض کنند ما غصه نداریم و مسیر لازم را پیش بینی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: پس از برجام ما دو تحول بزرگ اقتصادی یعنی کاهش نرخ سود تسهیلات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کرده‌ایم. سرمایه‌گذاری وقتی انجام می شود که سرمایه گران نباشد. ما سه درصد تسهیلات بانکی را کاهش داده ایم زیرا اگر بخواهیم با دنیا رقابت کنیم، باید هزینه سرمایه را کاهش دهیم. از سویی اکنون سرمایه‌گذاری و فاینانس خارجی سهل تر شده است. ما ده‌ها میلیارد تومان اعتبار از قراردادهایی که با دولتها و بانک های آسیایی و اروپایی بسته‌ایم در اختیار گرفته ایم. با سرمایه خارجی در کنار سرمایه داخلی می توانیم تحول بزرگی در اشتغال ایجاد کنیم.

اصلاح قیمت‌ها را دنبال می‌کنیم

روحانی با بیان اینکه دنبال اصلاح قیمت ها هم هستیم، تصریح کرد: معادل رقمی که از این طریق به دست می آوریم را از صندوق توسعه می گیریم و این دو را با هم در بانک قرار می دهیم و بانک هم سهم خود را می گذارد و این مجموعه، تجهیز منبع جدیدی برای اشتغال به ویژه در صادرات غیرنفتی، ترمیم بافت فرسوده، کشت گلخانه ای و سایر موارد خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اولین ویژگی بودجه 97 موضوع اشتغال است، اظهار کرد: دولت با تجهیز منابع می خواهد تحول بزرگی در اشتغال ایجاد کند از سویی رفع فقر نیز در دستور کار دولت است. در تبصره 14 بودجه به این موضوع اشاره شده است. برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران یک قدم بسیار بزرگ برای استاندار سازی زندگی قشرهای ضعیف جامعه بر میداریم. رفع فقر مطلق از بودجه 97 آغاز می شود. در سال 96 اقشار تحت حمایت سه برابر بیشتر از سال قبل آن دریافتی داشته اند که این اولین قدم دولت برای رفع فقر است که این مسیر را ادامه می دهیم.

باید حداقل استانداردهای زندگی مردم را مشخص کنیم

وی با بیان اینکه سال آینده باید حداقل زندگی مردم و استانداردهای آن را تعیین کنیم، خاطر نشان کرد: این طرح را در یکی دو استان به صورت پایلوت اجرا می کنیم. استانداردهایی را برای حداقل زندگی مردم تعیین می کنیم و اعلام می کنیم هرکس درآمدش از این حداقل کمتر است به ما اعلام کند. ما نظام تأمین اجتماعی گسترد ای را آغاز می کنیم و می خواهیم تمام قشرهای جامعه از حداقل استانداردهای زندگی برخوردار باشند.

روحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از شما می خواهیم به دولت برای اصلاحات یارانه کمک کنید. زیرا همه معتقدیم که یارانه باید به نیازمندان برسد. ما سازمان هدفنمندی یارانه ها را تغییر داده واین سازمان را تبدیل می کنیم به یک صندوق رفاه اجتماعی امید و شرایط جدیدی را برای یارانه نقدی به وجود می آوریم. دولت در کنار مجلس باید خواسته‌های مردم را در چهارچوب مشخصی برآورده کند. هر آنچه هم از تبصره 14 به دست می آوریم برای رفع فقر مطلق و رفع مشکلات حوزه سلامت هزینه می کنیم.

شش هزار طرح نیمه تمام ملی و 65 هزار طرح استانی نیمه تمام داریم

روحانی با بیان اینکه شش هزار طرح نیمه تمام ملی و 65 هزار طرح استانی نیمه تمام داریم، گفت: این یعنی بخشی از سرمایه مردم نیمه کاره رها شده و آن را قفل کرده ایم و سرمایه مردم در حال از بین رفتن است که اگر این طرح‌ها به راه بیفتد رونق و اشتغال ایجاد می شود. ما درخواست می کنیم از 32 درصد درآمد نفت که صندوق توسعه ریخته می شود 12 درصد به طرحهای بزرگ اختصاص یابد. در تبصره 19 بودجه به این موضوع اشاره شده است.

رئیس‌جمهور در ادامه بیان کرد: در سالهای گذشته مثل 94 و 95 با وجود کاهش درآمدهای نفتی و شرایط سختی که کار می کردیم طبق مصوبه مجلس 30 درصد از درآمد نفت و گاز را به صندوق ریختیم البته این روزها وضع ما نسبتا خوب شده و امسال به طور متوسط در آمد ما حدوت 50 دلار خواهد بود. احتمالا شما نمایندگان می خواهید به آن 30 درصد، 2 درصد هم اضافه کنیدو پیش بینی ما این است که این 32 درصد ، 15 میلیارد دلار می شود.

امور بانکی اصلاح می‌شود

وی اضافه کرد: 20 درصد که در صندوق برای طرح‌های صندوق می ماند.اما 12 درصد دیگر در بودجه از نمایندگان خواسته شده که برای طرحهای مهم پیش بینی شود. خواهش می کنم به این دو نکته مهم توجه کنید. اولین طرح اصلاح امور بانکی است.

روحانی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما تا زمانی که امور بانکی اصلاح نشود، درست نخواهد شد، عنوان کرد: تاکنون چند اصلاح در امور بانکی انجام داده ایم و در اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم همه تلاشمان را به کار گرفتیم تا مشکلاتی که از طرف چند تعاونی به وجود آمده و جامعه را به هم ریخته بود حل کنیم. 25 درصد بازار پولی کشور در اختیار شش تعاونی بود.

6 تعاونی هر وقت می‌خواستند بازار را بهم می‌زدند

وی ادامه داد: آنها نه تنها راجع به سود تسهیلات هر روزی که میخواستند و اراده می کردند آن را به هم می ریختند بلکه هر زمان که اراده می کردندبازار ارز، سکه و املاک را به هم می زدند. من در اواخر دولت یازدهم خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و عرض کردم که با چه معضلی مواجه هستیم و زندگی سه چهار میلیون نفر در حال تلف شدن است.

رئیس دولت دوازدهم در ادامه تصریح کرد: برخورد با این صندوقها اگر خدا کمک نمی کرد چقدر سخت بود. اینها رفته بودند وهمه را دیده بودند. از همه جا به من نامه می نوشتند که مثلا فلان آدم به این خوبی که این همه خدمت کرده را چرا حساب و صندوقش را می بندید. آدمهای عجیب و غریبی سفارش می کردند ومعلوم بود که اینها با چه دغلکاری افکار انسانهای خوب ما را هم به هم ریخته بودند.

 تامین اجتماعی، صندوق‌ها و بانک‌ها باید دست از بنگاه داری بردارند

روحانی در ادامه اظهار کرد: ما به کمک مقام معظم رهبری روسای سه قوه و شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شدیم و به بانک مرکزی اختیار عمل دادیم. در این زمینه کار بزرگی صورت گرفت و 98 درصد سپرده‌گذاران یا تمام پول خود را گرفته اند یا تا پایان ماه می گیرند .برای دو درصد باقیمانده هم بانک مرکزی، روسای سه قوه و دادگاه ها تلاش می کنند که اموال این موسسات شناخته شده و تکلیف آنها روشن شود.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل 98 درصد سپرده‌گذاران به معجزه شبیه بود، یادآور شد: در این زمینه کار عظیمی صورت گرفت. همه قوا، مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی کمک کردند و ما نباید بگذاریم این حادثه در کشور ما تکرار شود.شورای عالی امنیت ملی هر اختیاری که بانک مرکزی بخواهد می دهد تا جلوی این کار گرفته شود.

3 میلیارد دلار برای روشن کردن موتور محرک اقتصاد پول می‌خواهیم

رئیس دولت تدبیر و امید با کمک خواستن از مجلس در این زمینه گفت: اینها اقتصاد و زندگی مردم را نابود کرده بودند. کاهش سود تسهیلات، ارتباط بانکهای داخلی با خارج و بالابردن سرمایه برخی بانکها قدمهای دیگری بود که در اصلاح نظام بانکی برداشته شد. ما برای اصلاح نظام بانکی که موتور محرک اقتصاد است سه میلیارد دلار از پول صندوق میخواهیم.

روحانی با بیان اینکه دو میلیارد و 150 میلیون دلار هم برای مشکلات محیط‌ زیستی باید از صندوق برداشته شود، افزود: وضع گردوغبار، ریزگردها، هوای آلوده، خاک آلوده، مشکل آب، وضع تالاب ها و دریاچه و مشکلات پسماندها معضل بزرگی را در کشور به وجود آورده است. اگر سری به شمال یا جنوب کشور بزنید مشکل کنار دریا، رودخانه و جنگلها را می بینید که ما باید مشکل پسماندها، ریزگردها و هوای آلوده را حل کنیم. البته قدم های خوبی برداشته شده اما بسیار کم بوده است.

وی ادامه داد: مثلا شروع به نهالکاری در جنوب کردیم و یا دستگاه‌هایی که با نفت کوره کار می کردند باید با گاز کا ر کنند. در زمینه خودروهای فرسوده هم حرکتهایی شده اما هوا هنوز آلوده است ومردم در فشار ریزگردها هستند. از طرفی خانه ها مقاوم نیستند به همین دلیل باید مشکلات مسکن، محیط‌ زیست و معضل آب را حل کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بهترین راه حل معضل آب بهره وری از آب است خاطر نشان کرد: این می تواند اولین قدم باشد. آب کشاورزی ما باید شرایط درستی پیدا کند. طرحهایی که امروز وجود دارد در سراسر کشور در حال اجرا شدن است که یک تحول بزرگ به شمار می آید. مثل کشتهای گلخانه‌ای، آبهای تحت فشار و سامانه های نوین آبیاری که تحول بزرگی است.

مجلس بجای 20 درصد 32 درصد منابع نفتی را کسر کند

وی در ادامه تاکید کرد: ما آمده ایم تا مجلس به جای 20 درصد ، 32 درصد از منبع نفتی ما را کسر کند و به صندوق بریزد اما برای طرح‌های مهم کشور مثل طرح‌های محیط‌ زیست و اصلاح امور بانکی که دو معضل برای ما هستند و در این بودجه پیش بینی کرده‌ایم. شما نمایندگان مجلس باید کمک کنید.

روحانی در بخش دیگری از صحبتهای خود به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: وضع این صندوق‌ها وضع درستی نیست. البته تمام مشکلاتی که ما در کشور داریم از آسمان هفتم نیامده و بسیاری هم از بیرون از مرزها نیامده. در بسیار از موارد تصمیم خودمان ایراد داشته و ناقص بوده که باید حل کنیم. در باره صندوقها هم باید قدمهای بزرگی برداریم.

صندوق‌ها، تامین اجتماعی و بانک‌ها باید بنگاه‌هایشان را بفروشند

وی همچنین تاکید کرد: صندوقهای بازنشستگی،سازمان تامین اجتماعی و بانکها باید دست از بنگاه داری بردارند و همه بنگاه هایشان را عرضه کنند و بفروشند. ممکن است بخواهند سهام داشته باشند که این ایرادی ندارد اما باید دست از بنگاه داری بردارند این اولین قدم مهمی است که دولت در این زمینه برداشته وشروع کرده و نمایندگان باید ما را حمایت کنند تا در بودجه 97 شاهد تحول بزرگی باشیم.

رئیس‌جمهور در ادامه به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه توطئه ابرقدرتها در منطقه برای مسلط کردن گروه های تروریستی بر مردم مظلوم منظقه باشکست مواجه شد، امروز آمریکایی ها با کمک صهیونیست ها توطئه جدیدی را آغاز کردند و آن تعرض به قدس شریف است. اما من به نمایندگان و ملت بزرگ ایران اعلام می کنم که ما در برابر توطئه قدرتهای بزرگ؛ آمریکا، استکبار و صهیونیسم نه ساکت بوده‌ایم نه هستیم و نه خواهیم بود.

آمریکا و صهونیست‌ها در توطئه جدیدشان موفق نمی‌شوند

روحانی در پایان اظهار کرد: ما هر قدمی که بتوانیم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جایگاه مقدس بیت المقدس که سرزمین مسلمانان و محل عروج پیامبر است، بر میداریم. ما مسلمانها و ایرانیها حراست از قدس شریف و حقوق ملت فلسطین در تمام لحظاتمان به عنوان یک آرمان مقدس مدنظرمان است. آمریکا و صهیونیسم در این توطئه موفق نخواهند بود و ملتهای اسلامی روزی قدس یعنی قبله‌گاه اول مسلمانان را آزاد خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴۶
آقاي محترم شما از داخل شهر براي مردم خانه بساز دست بردار از مرده احمدي نژاد كار كن هشت سالت تمام دارد مي شود باز شعار
پاسخ ها
مهدیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
مسکن، فقط مسکن اجتماعی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
جناب رییس جمهور اگه ان قدر مردمی باشند که سفارش کنند وقتی ایشان به مجلس میایند مترو بهارستان را تعطیل نکنند تا مردم را در خیابانها اسیر کنند ما از ایشان راضی هستیم باقی مسائل پیشکش ایشان و وزرای خدومش.
دنباله اصلاح قيمتها نيست دنبال چند برابر كردن قيمتهاست!!همين خودرو وقتي تعرفه رو يه دفعه بخاطر آشغالساز وطني چند برابر ميكنيد دنبال خواست مردم نيستيد آقاي رييس جمهور پشيمونيم از راي به شما
اقای روحانی ما را به خیر تو امیدی نیست .شعارهای شما همش توخالی و پوشالی بود
الان تمام شرکت و سازمانهای دولتی به بخش خصوصی بدهکار هستند.بیکاری. تورم .فقر.فساد .و...در این کشور بیداد میکند
متاسفانه به زور خودتون سرپا نگه داشته اید
تبلور شما از افزايش 5 درصدي حقوق كارمندان در سال 1397 مشخص است.
پدر مردم را باشيب ملايم خودتان در آورديد، حالا هم نوبت به تبلورتان رسيده پس خدا به داد مردم برسد .
همسر بنده 40 تومان تو کاسپین سپرده داشت که فقط 24 تومان آن را داده اند . و به بهانه های واهی از دادن 16 میلیون بقیه طفره می روند. به همه کاسپینی های زیر 200 فقط 50 تا 60 درصد سپرده شان را داده اند. لعنت بر من که به روحانی رای دادم . تا 16تومانمون را نگیریم دیگر هیچوقت پای صندوق رای نخواهیم رفت . من نمی دانم ایشان این 98 درصد را از کجا آورده اند.بخدا به پیر به پیغمبر سیف همه را فریب داده با گزارشها و آمار دروغین .اسناد سپرده خانم بنده با میزان دریافتیشان موجود است
درامد خوزستان از نفته که داره میره تو جیب تهرانی ها
من خودم حامی سر سخت این آقا بودم . موضوع کشور ما انگار خیلی چالشی تر از این حرفاست که با دستور رئیس جمهور عام مردم حل بشه !! واقعا اینقدر فساد اقتصادی رو جمع کنن صد تا تحریم آمریکا هم بی اثر میمونه ! دیروز یک خبر خوندم که تامین اجتماعی هم به زودی ورشکست میشه اگر همینطور پیش بره ! بی انگیزم. دانشجوی دکترای مهندسی نرم افزارم . ولی هیچ انگیزه ای دیگه ندارم . ...
باز خدا پدر اون احمدی نژاد بیامرزه که چند ملیون نفر صاحب خانه کرد اگر به شما و وزیر محترمتان بود که تا الان درگیر مسائل فلسفی و تئوری مردم بلاتکلیف میگذاشتید حالا هم عیبی نداره اون بنده خدا خونش ساخت شما امکاناتش را تکمیل کنید.
" او دو برابر مسکن آن محله را می سازد"
این دقیقا ابتدای مشکل هست آاقای رییس,مشک شهرهای ما همین آپارتمان سازی و تراکم بسیار زیادی هست که خود دولت و شهرداری به راه انداخته
در کمتر نقطه ای از دنیا (بیشتر در جهان سوم) میبینید هر کسی بتونه خونه اش رو خراب کنه و چند طبقه رو هم بسازه و تراکم یه محله و یه کوچه رو 5 یا حتی 40 برابر کنه
لطفا تنها اقدامی که حضرتعالی برای مسکن انجام دادید را شرح دهید
اصلا کاری انجام داده اید؟
بله، اگر شخصی هیچ کاری انجام ندهد مرتکب هیچ اشتباهی هم نمی شود
دولت بدنبال اصلاح (بخوانید افزایش) قیمت ها !!!!!!
دولت بدنبال اصلاح قیمتها !!!
خدابخیرکنه
در آمد مبنا برای خانواده ها در نظر گرفته شود. شاهد بودم کارگر عزیزی پول نداشت کفش بخره و با دنپایی به سرکار رفت. منظورم مثل بانکها پول مبنایی در نظر گرفته شود.
دولت اقای روحانی در انتخابات بالا امد و دریغا که اکثر مردم فردای همان روز انتخاب احساس پشیمانی کردند .خدا به دادمان برسد. دولتی بی فروغ که ا امید را از بین برد.
اقای روحانی دست از شعارهای الکی بردار اگر دولت شما می تواند در مرکز شهر برای جوانان وکم در امد ها خانه بسازد بسم الله و بر حسود ش لعنت به نقشه تهران گذشته وحال نظری بینداز تمام شهرک ها ومنطقه ها را بنگر اکباتان - شهرک قدس گیشا - سعادت اباد بام تهران و. . . سایر مکان ها یه عده بچه تاجر بی درد از جان این ملت چه می خواهند همش شعار
خیلی به وعده هایت را عمل کردی سهامداران سنگ اهنی و پتروشیمی و پالایشگاهی حداقل نسبت به سال 92 حداقل و حداق 60 درصد متضررند حال سود این 5 سال پیشکش
خدا کند ما که بخیل نیستیم
امتحانی سه ماه می تونید یک جنسی رو قیمت ثابت نگه دارید. بعد ادعای رفع فقر و بیکاری و تولید بدید.
فقط شعار!!!
شعار شعار شعار بسه دیگه
فقط شعار و حرف
به قرآن قسم که اگر احمدی نژاد رقیب ایشان و همفکرانش باشد به هیچ وجه به ایشان رای نمیدادم و نخواهم داد
آقای روحانی حالا که رای مردم رو گرفتیدولی کمی صداقت در گفتار و عمل هم چیز خوبیست.
ایشان و دولتشان فقط خوبند که ضعفهای عملکردی و بیکفایتیها را با شرایط بحرانی خارجی و دولتهای گذشته توجیه کنند
وای بر این اوضاع
بازم دست اندازی هزینه ای به صندوق توسعه
این یعنی گروگانگیری معیشت بازنشستگان و کارمندان توسط برخی برای اخاذی از صندوق توسعه
کجاست دیوان محاسبات و...؟؟؟
باید هزینه های دیگر مسولین خصوصا حقوقهای نجومی را خیلی کم کرد تا جریمه شود و دیگر این حرکت خطرناک را تکرار نکند
ای کاش من برای ریاست جمهوری کاندید میشدم. باور کنید اصلاً کاری نداره فقط باید چندتا مشاور خوب پیدا کنی و بهش حقوق بدی تا بتونی حرفهای قلمبه سلمبه بزنی همین.... خداوکیلی به غیر از حرف چی دیدیم. نگید که خیلی کارها داره میشه چون در کشوری مثل ایران در هر صورت کار باید انجام بشه مردم خواب نیستن ولی روند پیشرفت و ترقی و از همه مهم تر رفاه اجتماعی بسیار کند حرکت میکنه و تنها دلیلش عدم حضور کارشناس مناسب در هر پست و مقام هستش. انشاالله دوره بعد کاندید میشم. حالا یا ریاست جمهوری یا مجلس . حالا میبینیم....
میدانید ؟ چرا احمدی نژاد ،را مردم فقیر ،وقشر متوسط جامعه دوست دارند،برای اینکه ،مردم در آن موقع ،هزینهٔ زندگی مردم با در آمد متناسب بود ،اما از زمان ریاست شما مردم هر روز فقیرتر میشوند ،ودرآمد مردم هیچ تناسبی با هزینهٔ زندگی ندارد ؟ اگر در دولت نهم ‌ودهم حقوق یک بازنشسته ،تا بیست ،و ششم ماه کفایت میکرد ،اما اکنون همان بازنشسته ،حقوقش تا پانزدهم ماه کفاف نمیدهد ،واگر نبود خیلی از مسایل ،خانواده ها با زندگی مشترک سی چهل ساله از هم میپاشید،و خود کشی ها از حد بیرون میشد ،و تنها عامل باز دارندهٔ این عمل غیر شرعی ،برای خفظ آبروی فرزندان در جامعه است ،اما نهاد ،خانواده ،دیگر آن ارزش را ندارد ،و سالمندان ،بازنشسته اکثرا بی قرب ،وعزت شده اند ،که گناه این وضعیت به عدهٔ شما میباشد ،و ،،،؟
روحانی که یک خشت روی خشت نگذاشته و5سال پیش وعده مسکن اجتماعی را داده چطور میتونه به زمات ودست آوردهای دیگران حمله کنه ؛خوب آدم حسابی خودت یک کاری کرده بودی بعد میگفتی کار اون یکی بد بود وکار خوب اییییییییییییییینه.
دیگه بس است این همه شعار ، (تبدیل بیابان به مسکن مهر توسط دولت قبل خطای بزرگی بود)
اگر شما میتوانستید کار بهتری انجام می دادید هرچند به دلیل عدم نظارت بر مسکن مهر یک عده دزد و خیانت کار به ملت خیانت کردند و لانه ... به جای خانه به مردم تحویل دادند
چرا این اقا وقتی میاد مجلس ، مترو بهارستان باید تعطیل بشه؟ و مردم سرگردان بشن در خیابانها ! به این میگن دولت مردمی؟
همین مسکن مهر باقی مانده را نتوانستید تکمیل کنید بدید مردم.......چه حرفا
اقای رییس جمهور محترم به نظر شما چه زمانی برجام نقض خواهد شد که شما نیز تلافی کنید؟ الان نقض نشده؟! بهتر است بفرمایید ما تا اخر دوران ریاست جمهوری خودمان تحت هر شرایطی برجام را نقض نمیکنیم. والله اگر اینطوری راست و حسینی حرف بزنید قرب و عزتتان بیشتر خواهد شد.اخه پدر امرزیده فکر میکنی مردم شعور سیاسی ندارن که میگی ما در نقض برجام پیشقدم نخواهیم شد....
عجب تبلوری !!!! روحانی مچکریم که
عوارض خروج شده هم قیمت یک تور داخلی
ماشین 190 میلیونی شده 305 میلیون
بازهم مچکریم که برای اکسیژن هوا هنوز مالیاتی وضع نکردی و مردم دارن مفتی تنفس میکنند.
جناب آقای رئیس جمهور: اگر مسکن در بیابان 40 کیلومتری از ریشه غلط بود، شما درستش را در خیابان بساز و به مردم بده. همین مسکن مهری که از نظر شما غلط است ، سرپناه حدود 2ممیلیون نفر در سراسر کشور است. شما و آن وزیر مسکن تان 6سال است دارید طرحی بنام " مسکن اجتماعی " را چکش کاری می کنید و هنوز بجایی نرسیدید.از وام مسکن اولی هم افرادی به تعداد انگشتان دست استفاده میکنند چون 1- پول ندارندسپرده گذاری کنند.2-از عهده اقساط بالای 800هزار تومن باسود های بالا بر نمی آیند.دوسال دیگر هم دوره ریاست جمهوری تان به اتمام میرسد و دیگر هیچ...
جناب روحانی ظلم وجفا به 80درصد کارمندان وبازنشستگان در بودجه سال 97 هم ادامه خواهدداشت تمام هنر آقای نوبخت ریاست سازمان برنامه بودجه دولت جنابعالی افزایش حقوق پلکانی 80درصد بازنشستگان وکارمندانی است که پس از 5سال دوره خدمت شما ووعده های سشال 92 جنابعالی دال بر بهبود وضعیت اقتصادی اقشارآسیسب پذیرز رساندن حقوق آنان به زیر یک میلیون ونیم ویا حداکثر دومیلیون تومان بوده که با میزان تعیین شده خط فقر توسط بانک مرکزی که سه میلیون تعیین گردیده همچنان فاصله دارد لذا افزایش 10درصد حقوق برای 80درصد بازنشستگان وکارمندان تاثیری بسیاراندک دارد تا اعضای هیات وزیران ومعاونین ومدیران ارشد بنابراین بازهم به وعده حداقلی داده شده در سال 92 بازهم عمل نخواهید کرد وبازهم وعده دیگر به ملت خواهید داد که من به وعده های داده شده پایبند هستم وطبق روال 5سال گذشته حرف درمانی وعده های آنچنانی وارایه آمار در جهت وضعیت مطلوب اقتصادی ملت که با حقیقت فرسنگها فاصله خواهدداشت
بعنوان یکی از فجرآفرینان حماسه های عظیم 24خرداد92 و 29اردیبهشت 96 متذکر میگردم جناب روحانی اگر خاطر مبارک باشد درجریان تبلیغات انتخاباتی قبل از سال 92 اعلام نمودید وضعیت قدرت خرید کارمندان آنقدر ضعیف است که پس از 10روز حقهوق تمام میشود که البته جنابعالی در آن زمان عضو شورای امنیت ملی بودید وحقوقتان نسبت به سایر کارمندان بالا بود حال پس از گذشت نزدیک 5سال ازآن زمان ازشما سوال میکنم جناب روحانی رییس جمهورمحبوب چه اتفاقی افتاده که قدرت خرید کارمندان نسبت به سال 92 بیشترشده یارانه ها همان 45000توان زمان اجرای طرح است ویک ریال هم افزایش نیافته در حالیکه هزینه های حاملهای انرژی چون آب وبرق وتلفن وگاز وسایر مایحتاج زندگی افزایش چشمگیر داشته در صورتیکه حقوق اکثر بازنشستگان وکارکمندان زیر یک میلیون ونیم ویا دومیلیون تومان شده بااین اوصاف قدرت خرید 80درصد ملت که زیر خط فقر 3میلیون تومانی هستند افزایش یافته یا اعضای هیات محترم دولت و معاونین ومدیران باری بازنشستگان جهت تهیه مایحتاج زندگی همچنان شرمنده خانواده هایشان هستند وحقوق دریافتی دومیلیون تومانی کفاف هزینه سرسام آورزندگی را نمیدهد ومتاسفانه با افزایش سال آینده نیز این روند برای اکثریست بازنشستگان ادامه خواهدداشت وشاید وخیمتر هم بشود
من در خارج از کشور کار میکنم و برای دیدار خانواده خود هزینه های بلیط و مسافرت به اندازهذکافی بالا هست. تا جایی که از دوستان و همکاران دیگر ملیتها پرسیدم اساسا چیزی به اسم عوارض خروج از کشور پرداخت نمیکنند. واقعا سوال بزرگ این است که این پول برای چه از من مسافری که در ایران زندگی نمیکنم گرفته میشود.
داخل کشور شرایط کار و رقابت سالم را از بین بردید.
برای امثال ما که پارتی نداشتیم و چاپلوسی بلد نبودیم حلقه زندگی را به قدری تنگ کردید که خودخواسته تبعید شدیم. حالا بابت دیدار پدر و مادر پیرمان هم باید هزینه بدهیم
انتخابات تمام شد وحالا نوبت اصلاح قیمت هاست !
خیلی ها به دولت اعتراض دارند حق هم دارند بالاخره چهل سال از انقلاب گذشته م مشکلات بیشتر شده چه بخواهیم و چه نخواهیم این مشکلات سالهای سال باقی خواهد ماند ریس جمهور نخواست مردم را ناامید کند ولی واقعیت چیز دیگری است وقت ۲۵ درصد پول کشور نزد شش موسسه مالی اعتباری بوده هیج دولتی نمی تواند کار جدی بکند نهاد های موازی پشت صحنه بیجار کردهاند مردم را بنظر من تنها نقدینگی موجود میتواند امنیت ملی را بخطر بیندازد اوضاع اقتصادی خرابتر از آنست که اغلب فکر میکنند فکر میکنم تورم بزرگی در راه است
آقای دکتر روحانی باتوجه به افزایش پیش بینی شده حقوق بازنشستگان وکارمندان در بودجه سال 97 که حداکثر ده درصد پیش بینتی شده حکایت تلخ وضعیت وخیم اقتصادی 80درصد اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان ادامه خواهدداشت ده درصد حقوق های یک ونیم میلیون تومانی 150هزارتومان ودومیلیون تومانی حداکثر دویست هزارتومان خواهدشد ولی برای کسانیکه حقوقهای کلان میگیرند منجمله وزرا و مدیران ومعاونین افزایش ده درصد بسیار زیادخواهدشد ودرنتیجه فاصله طبقاتی فعلی بازهم افزایش خواهدیافت بیست درصد قدرت خریدشان افزایش و80درصد همچنان زیر فشاراقتصادی له خواهندشد منجمله من حقیر کارشناس بازنشسته زیر مجموعه ریاست جمهوری که با 30سال سابقه خدمت شرافتمندانه حقوقم به حداکثر دومیلیون ودویست هزارتومان خواهد رسید وهمچنان شرمنده خانواده خواهم بود
افزایش صادرات غیر نفتی نیاز به سرمایه گذاری خارجی و همینطور حمایت دولت و نه تنها مردم از تولیدات داخلی با کیفیت دارد. سرمایه گذاری خارجی نیز نیاز به امنیت سرمایه گذاری در کشور دارد و این زمانی حاصل می شود که من سرمایه گذار مطمئن باشم اگر هزار تومان در ایران سرمایه گذاری می کنم این سرمایه بنده هپلی نمیشه و توی یک اقدام انقلابی تمام سرمایه بنده بالا کشیده نمیشه بنده نه سرمایه دارم نه چیز دیگه ایی و لی این و می دونم که برای هزار تومان سرمایه گذاری در جایی دنبال ضمانت می گردم .با حرف هیچ چیزی درست نمیشه چیزی که آقای روحانی عزیز تنها با حرف می خواد درستش کنه .قیمت دلار به بالای 4000 تومان رسید یورو 5000 رو پشت سر گذاشت سود سپرده های سرمایه گذاری کم شد و.... همه اینها نشان از افزایش تورم در سطح جامعه را خواهد داشت پس چگونه به دنبال رشد اقتصادی 5 درصدی هستید.
من دیگر حرفی ندارم میرم تا آخر عمر تو غار زندگی کنم
نمی خواهم دیگر آدم ببینم
آقای روحانی از بس که وعده های بی پشتوانه داده اید تا اطلاع ثانوی و انجام یک کار مفید توسط شما نسبت به هر نوع حرف و وعده شما آلرژی از نوع حاد خواهیم داشت.
آقای روحانی باتوجه به میزان افزایش حقوق پیشبینی شده در بودجه سال 97 برای بازنشستگان و80درصد اقشارآسیب پذیر وعده هایتان چون سال 92 بازهم محقق نخواهدشد حتی وعده حداقلی بهبود وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر ودرنتیجه قدرت خرید جنابعالی واعضای محترم دولت ومدیران ومعاونین چند برابر وبازنشستگان چون 5سال دوره گذشته شما زیر فشاراقتصادی استخوانهایشان خرد خواهدشد
شما برعکس تمام وعده هات عمل کردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل