بازدید 1836
۱

ابراز تأسف کاخ سفید از خودداری فلسطینی ها از دیدار با معاون ترامپ

کاخ سفید نسبت به خودداری فلسطینی ها از دیدار با معاون رئیس جمهور آمریکا ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۷۵۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 11 December 2017

کاخ سفید نسبت به خودداری فلسطینی ها از دیدار با معاون رئیس جمهور آمریکا ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، کاخ سفید نسبت به خودداری فلسطینی ها از دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا ابراز تاسف کرد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اعلام کرد: باعث تأسف است که تشکیلات خودگردان فلسطین با رد پذیرش دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا فرصت گفتگو درباره آینده منطقه را ضایع کرد.

گفتنی است که وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این اعلام کرد که رئیس این تشکیلات با معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد.

«ریاض المالکی» روز شنبه اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس این تشکیلات با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد و هیچگونه ارتباط و مراوده ای میان مقامات آمریکا و فلسطین برقرار نخواهد شد.

این اظهارات ریاض المالکی در شرایطی مطرح شد که نشست اتحادیه عرب در قاهره با محور بحث و گفتگو پیرامون شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا برگزار شد و محمود عباس نیز تصریح کرد که واشنگتن دیگر «میانجی صلح» نخواهد بود.

المالکی در گفتگو با خبرنگاران در قاهره گفت: «ما در تلاش برای یافتن یک میانجی جدید از میان برادران عرب خود و جامعه بین المللی هستیم؛ یک میانجی که بتواند برای دستیابی به راه حل دو دولت به ما یاری رساند».

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به صراحت اعلام کرد که این تشکیلات با تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس کاملاً مخالف است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر فلسطین، تمام کشورهای دنیا با این اقدام رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند، افزود: «موضع اخیر آمریکا در خصوص قدس در تضاد با قوانین بین المللی است و تصمیم دونالد ترامپ از لحاظ قانونی و سیاسی باطل است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حالا که دنبال میانجی جدید میگردن بهتره دنبال پشتیبان جدید هم باشن مثل اینکه فراموش کرده اند قسمت اعظم بودجه تشکیلات خودگردان از طریق کمک های بلاعوض آمریکا تامین میشود و اگر این کمک ها نباشد این تشکیلات حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود و خرید کالا های اساسی مردم نیست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل