بازدید 5167

تظاهرات در کی‌یف برای دستگیری ساکاشویلی

کد خبر: ۷۵۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵ 11 December 2017

هزاران تن از شهروندان در مرکز کی‌یف در اعتراض به دستگیری یک چهره اپوزیسیون دست به برگزاری تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات در اعتراض به دستگیری میخائیل ساکاشویلی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن خواستار استیضاح پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین شدند.

در جریان این تظاهرات که امروز (یک‌شنبه‌) برگزار شد، پلیس ضدشورش برای متفرق کردن شرکت‌کنندگان وارد عمل شد.

همسر ساکاشویلی که در جریان این تظاهرات شرکت داشت، اعلام کرد: بسیاری از مردم به دنبال تغییر هستند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی نظیر «خجالت بکشید» و «استیضاح»سر دادند.

پیش‌تر یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین از رئیس‌جمهوری این کشور خواست که به سرعت میخائیل ساکاشویلی را آزاد کند. به گزارش ایسنا به نقل از اینترفاکس، تیموشنکو افزود: من می‌دانم که ساکاشویلی را دادستان کل اوکراین، دادگاه و یا هر مقام قضایی کشور بازداشت نکرده است بلکه شخص شما دستگیر کرده‌اید! بیش از این مایه ننگ در برابر دیدگان مردم و جهانیان نشوید.

میخائیل ساکاشویلی، رهبر مخالفان دولت اوکراین از محل زندانش در پایتخت این کشور از همه حامیانش خواست به منظور مطالبه استیضاح پوروشنکو تجمع برگزار کنند و خودش نیز از اعتصاب غذایش خبر داده است.

ساکاشویلی که سابقا رئیس‌جمهوری گرجستان و همچنین تا چندی پیش فرماندار منطقه اودسای اوکراین بود، تابستان گذشته از شهروندی اوکراین محروم و به دنبال اقدامات اعتراضی‌ علیه دولت پوروشنکو جمعه شب دستگیر شد.

اتهامات او هنوز رسما اعلام نشده اما دادستان‌ها می‌گویند او با یک سری تجار اوکراینی مرتبط با روسیه همدستی کرده تا پوروشنکو را سرنگون کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر