بازدید 9865

وقاحت کاخ سفید در مقابل رد پذیرش معاون ترامپ

کد خبر: ۷۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 11 December 2017

کاخ سفید از رد پذیرش دیدار معاون ترامپ با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی مقام های فلسطینی ابراز تاسف کرده و آن را از دست دادن فرصت گفت و گو درباره آینده منطقه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جرود ایجن» سخنگوی مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: مایه تاسف است که مقام های فلسطینی فرصت گفت و گو درباره آینده منطقه را از دست می دهند.

سخنگوی پنس به رغم اقدام های ضد فلسطینی دولت ترامپ از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، افزود: اما دولت از تلاش برای دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان ناامید نمی شود.

به گزارش ایرنا، مایک پنس قرار بود اواخر ماه جاری میلادی در سفری به منطقه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و همچنین عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کند.

پنس همچنین دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین را در برنامه سفر خود داشت اما پس از اعلام تصمیم ترامپ پیرامون قدس مقام های فلسطینی اعلام کردند که او را نخواهند پذیرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه خود خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.

رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل جزو اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل