بازدید 2764
با رشد ۴۲ درصدی واردات به چین؛

بازار مس گرم شد

رشد ۴۲.۳ درصدی واردات مس و محصولات مسی به چین (۴۷۰ هزارتن) در ماه نوامبر، بازار سرد مس را کمی گرم کرد.
کد خبر: ۷۵۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 11 December 2017

رشد ۴۲.۳ درصدی واردات مس و محصولات مسی به چین (۴۷۰ هزارتن) در ماه نوامبر، بازار سرد مس را کمی گرم کرد.

به گزارش بورس کالای ایران، قیمت طی معاملات امروز (۲۰ آذر) LME با ۰.۱ درصد افزایش به ۶.۵۷۱ دلاربرتن رسید.

رشد ۴۲.۳ درصدی واردات مس و محصولات مسی به چین طی ماه نوامبر در مقایسه با ماه اکتبر و رشد ۲۱ درصدی آن نسبت به نوامبر سال ۲۰۱۶، نتیجه کاهش حجم تولید برخی واحدهای ذوب و پالایش نظیر Tongling در چین بود. کاهش تولید بخش ذوب و پالایش مس در این کشور آسیایی، در نتیجه اجرای قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی بود.

اگرچه تاجرین چینی، به دلیل احتمال کاهش تولید واحدهای ذوب، به خرید کاتد بیشتر روی آوردند، واردات کنسانتره مس چین در ماه نوامبر همچنان زیاد بود که علت این امر، پیش‌بینی تداوم رشد تولید کاتد این کشور است (بهره‌برداری از پروژه‌های ذوب و پالایش). مصرف مس تصفیه شده با توجه به اینکه چین مصرف‌کننده نیمی از کاتد جهان است، برای سال ۲۰۱۷، برابر با ۲۳ میلیون تن برآورد شده است.

تحلیل بازار ۱۰۰ روز گذشته مس توسط شاخص Moving Average، نشان می‌دهد که سطح حمایتی قیمت بسیار نزدیک و برابر با ۶.۵۰۰ دلاربرتن و سطح مقاومتی آن برابر با ۶.۶۷۰ دلاربرتن است. با توجه به این که قیمت در حال حاضر به سطح مقاومتی نزدیک است، در صورت شکست سطح تکنیکال حمایتی، قیمت تا سطح ۵.۸۰۰ دلاربرتن افت خواهد کرد.

آمار فروش مسکن در چین، بر اساس مساحت واحد، طی ماه اکتبر افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. این در حالی است که در ماه سپتامبر سال جاری، این رقم تا ۱.۵ درصد افت کرد که بیشترین افت از سال ۲۰۱۵ بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر