بازدید 10461

راز فرار آسان داعش از حلب

کد خبر: ۷۵۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 12 December 2017

رسانه‌های محلی گزارش دادند، داعش مسیر عبور آزاد از خاک سوریه را که "تحت کنترل گروه تروریستی پ‌ک‌ک/پ‌ی‌د بود"، به قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار برای هر نفر خرید.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، اوت سال گذشته ۲۰۰۰ تروریست داعشی از شهر منبج در استان حلب سوریه زمانی که آنجا به دست پ‌ک‌ک‌/پ‌ی‌د افتاد، فرار کردند.

طلال سلو، فرمانده سابق و سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) در مصاحبه‌ای گفت، تروریست‌های داعش اوراقی از اس‌دی‌اف خریدند که اجازه فرار به آنها می‌داد. این گروه‌ تحت حمایت آمریکا عمدتا از سوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) کنترل می‌شود و شامل اعضای آنهاست.

طلال سلو به این روزنامه گفت،‌ حتی فرماندهان ارشد داعش قادر بودند اوراقی را به کمتر از چند هزار دلار بخرند. سلو ماه گذشته از اس‌دی‌اف گریخت و اکنون در ترکیه است. او گفت: حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی از منبج گریختند. زمانی که آنها رفتند، من آنجا بودم. آنها از فرماندهان اس‌دی‌اف اوراق عبور می‌گرفتند.

اوایل همین ماه این فرمانده سابق و سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه به آناتولی گفته بود شورای نظامی منبج که تحت سلطه اس‌دی‌اف بود و پس از آزادسازی شهر از دست داعش تشکیل شد، اجازه داد ۲۰۰۰ تروریست داعش این شهر را ترک کنند. او گفت،‌ نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکا همزمان با اینکه آنها به سمت جرابلس در مرز ترکیه حرکت کردند "امنیت" را تامین کردند. این فرمانده سابق همچنین فاش کرد، توافق مشابهی در الطبقه در رود فرات انجام شد.

این افشاگری پس از آن انجام شد که بی‌بی‌سی ماه گذشته گزارش داد، نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکا اجازه دادند ۲۵۰ تروریست و ۳۵۰۰ تن از اعضای خانواده آنها در ۱۲ اکتبر از رقه فرار کنند. روزنامه تایمز نیز گزارش داد، منبج به "بریتانیای کوچک" هم معروف بود چرا که شمار بالایی از شبه‌نظامیان خارجی با تابعیت انگلیس در آن حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار