بازدید 4048

درخواست روسیه از سازمان تجارت جهانی برای ممنوع کردن اعمال تحریم

ماکسیم اورشکین وزیر اقتصاد روسیه از سازمان تجارت جهانی خواسته است که صحنه ی تجارت جهانی را از امکان اعمال هر گونه تحریم، که به گفته ی او ''پدیده ای تقلیل گرایانه است''، پاک کند.
کد خبر: ۷۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 13 December 2017

ماکسیم اورشکین وزیر اقتصاد روسیه از سازمان تجارت جهانی خواسته است که صحنه ی تجارت جهانی را از امکان اعمال هر گونه تحریم، که به گفته ی او ''پدیده ای تقلیل گرایانه است''،  پاک کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اورشکین در نشست سازمان تجارت جهانی در بوینس آیرس آرژانتین و در جمع وزرای حاضر گفته است '' در سال های اخیر با افزایش یکی از پرخاشگرانه ترین انواع حمایت گرایی مواجه هستیم. منظور من تحریم است. به اندازه ی کافی مدارکی داریم که نشان می دهد یکی از دلایل اعمال تحریم علیه شرکای (اقتصادی) عضو در سازمان تجارت جهانی (تمایل) به محافظت از شرکت های (داخلی) و تمایل آن ها (به فعالیت) در بازار داخلی است''. وی افزوده است که ''باید ساختار تجارت جهانی را عاری از این پدیده ی تقلیل گرایانه کنیم''. 

درخواست روسیه از سازمان تجارت جهانی برای ممنوع کردن اعمال تحریم 

همچنین، وزیر اقتصاد روسیه گفته است که علیرغم حصول رشد اقتصادی ۳ درصدی در سال جاری، تجارت جهانی با چالش های بسیاری مواجه است. به گفته ی وی، ''گسترش تمایل به منزوی کردن (رقبا) و اقدامات ضد رقابتی، خطری است علیه فضای باز و منصفانه بودن تجارت بین الملل'' و به همین دلیل ''سازمان تجارت جهانی باید به اصلاحات جهانی (در حال وقوع) پیوسته و خود را با شرایط موجود وفق دهد تا بتواند در برابر شرایط متلاطم مقاومت کند''. 

افزون بر این، اورشکین پیشنهاد کرده است که باید برخی اقدامات در رابطه با توسعه ی سرمایه گذاری و تجارت الکترونیکی و همچنین افزایش شفافیت (اقتصادی) در بین اعضای سازمان تجارت جهانی عملیاتی شود. 

در پایان باید خاطر نشان سازیم که بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط موسسه تحقیقات اقتصادی اتریش انجام شده، تحریم های اقتصادی ای که اروپا از سال ۲۰۱۴ علیه روسیه و با ادعای دخالت این کشور در شرق اوکراین اعمال کرده برای این اتحادیه ۳۰ میلیارد یورو هزینه داشته است. در مقابل تحریم های اعمال شده توسط برخی کشورهای اتحادیه ی اروپا، روسیه نیز تحریم هایی علیه صنایع کشاورزی، غذایی و واردات مواد خام از طریق کشورهای اروپایی ای که در تحریم ها شرکت داشتند اعمال کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار