بازدید 2506

موضع‌گیری روسیه به بازگشت فاروق الشرع به صحنه سیاسی سوریه

در اولین واکنش رسمی به اخبار منتشر شده درباره بازگشت فاروق الشرع، معاون سابق بشار اسد به صحنه سیاسی، روسیه اعلام کرد که هنوز توافقی درباره اینکه وی ریاست نشست سوچی را برعهده داشته باشد، حاصل نشده است.
کد خبر: ۷۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 13 December 2017

در اولین واکنش رسمی به اخبار منتشر شده درباره بازگشت فاروق الشرع، معاون سابق بشار اسد به صحنه سیاسی، روسیه اعلام کرد که هنوز توافقی درباره اینکه وی ریاست نشست سوچی را برعهده داشته باشد، حاصل نشده است.

به گزارش تابناک، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الکساندر لاورنتیف، رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه 6 روز دوشنبه اخبار منتشر شده درباره اینکه فاروق الشرع ریاست نشست سوچی را برعهده خواهد داشت، تکذیب کرد.

وی گفت: تمامی معیارهای نشست سوچی همچنان در دست بررسی است و هنوز ریاست این نشست مشخص نشده است.

اخیرا نام الشرع که از چند سال پیش از صحنه سیاسی کنار رفته از سوی مخالفان برای حضور در نشست سوچی مطرح شده بود. مخالفان مدعی شده بودند که روسیه توافق کرده فاروق الشرع ریاست مرحله انتقالی در سوریه را برعهده داشته باشد.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: ما مخالف این مساله هستیم که دستور ولادیمیر پوتین، رئس‌جمهوری روسیه برای خارج کردن نیروهایش از سوریه یک اقدام انتخاباتی به حساب بیاید. این اقدام به این دلیل اتخاذ شده که اوضاع سوریه به صورت ریشه‌ای تغییر کرده است.

وی گفت: پوتین بعید نمی‌داند که تروریست‌ها مجددا در سوریه سرشان را بالا بگیرند. در این صورت حملات کوبنده‌ای علیه آن‌ها انجام خواهد شد.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه از بازگشت بخش عظیمی از نیروهای روسیه از سوریه خبر داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بازگشت بمب‌افکن‌های استراتژیک این کشور از سوریه نیز آغاز شده است.

روزنامه کومرسانت نیز نوشت، روند عقب‌نشینی نیروهای روس از سوریه ظرف یک هفته به پایان خواهد رسید.

یک منبع نظامی به این روزنامه گفت: به رغم اینکه نابودی داعش در سوریه انجام شده اما جایز نیست درباره پیروزی در جنگ صحبت کرد.

این منبع اعلام کرد که سازمان اطلاعات رفت و آمدهای بقایای تروریست‌ها در خاک سوریه را که احتمالا برای انجام عملیات خرابکارانه تلاش خواهند کرد، رصد کرده است. در صورت بازگشت تروریست‌ها از جمله جبهه النصره، روسیه تنها از جنگنده‌ها برای پاسخ‌گویی استفاده نخواهد کرد بلکه موشک‌های کالیبر را نیز علیه تروریست‌ها به کار خواهد گرفت.

به گفته کرملین، روسیه دو پایگاه یکی دریایی و دیگری هوایی در سوریه را برای انجام حملات علیه افراد مسلح باقی خواهد گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر