بازدید 9217
۷

حذف ارز مسافرتی به جای افزایش عوارض خروج از کشور

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگ به دولت پیشنهاد داد برای توسعه صنعت گردشگری و کمک به رونق آن به جای افزایش عوارض خروج از کشور، ارز مسافرتی را حذف کند.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 13 December 2017

 

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97، گفت: این افزایش قیمت بدون کار کارشناسی انجام گرفته است؛ اگر هدف دولت جذب گردشگر داخلی است با این اقدام نمی‌توانند موفق شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اعمال زور نمی‌توان از سفر مردم به خارج از کشور جلوگیری کرد، ادامه داد: دولت باید به جای اینکه به دنبال کسب درآمد ازاین عوارض باشد گردشگری را توسعه دهند و از این طریق ارز را وارد کشور کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از دلایل عدم موفقیت در جذب توریست نبود امکانات لازم است ، تصریح کرد: دولت زیرساخت‌های مناسب گردشگری را فراهم نمی‌کند بنابراین نمی‌تواند گردشگر خارجی جذب کند و درصدد جبران این کمبود با افزایش عوارض خروج از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه مسولان باید در مورد افزایش عوارض خروج به این میزان جوابگو باشند، تاکید کرد : اگرچه دولت می‌تواند عوارض خروج از مردم دریافت کند اما مبالغ باید به درستی برنامه‌ریزی شود؛ مردم می‌توانند برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنند اما با اقدامات این چنینی دولت مردمی که جز قشر متوسط جامعه هستند برای سفر با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شوند؛ زائران جز اقشار متوسط و ضعیف هستند و این افزایش برای آنها مشکل‌ساز است.

سلحشوری با اشاره به افزایش غیرمعقول عوارض خروج از کشور در بودجه سال 97، اظهار کرد: مجلس قطعا با این افزایش مخالفت خواهد کرد این افزایش غیرمنطقی بدون کار کارشناسی صورت نگرفته است که همین موضوع سایر موارد بودجه را نیز زیر سوال می‌برد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی با بیان اینکه اگر چه در بودجه آورده شده که بخشی از این عوارض برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود اما درعمل چنین اتفاقی نمی‌افتد، گفت: دولت باید برای توسعه صنعت گردشگری و کمک به رونق آن 200 دلار ارز مسافرتی را حذف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷
200 دلار رو که خیلی وقته حذف کرده
به نظر من از ثروت مندان باید 10 برار ادم های دیگه مالیات گرفت و همین عوارض خارج از کشور هم خلی خوبه.
همین کارشناسان بوده اند که وضعیت مملکت را اینچنین کرده اند ، روحانی همانطوری که حدث زده میشر به مردم پشت کرده است
شمانماينده ها وبقيه مسئولين اينقدربگيروببندبراى توريست گذاشتين كه نگو ونپرس، مگه تركيه واردغان مسلمان نيستند، مالزى، اندونزى، امارات ... كدومشون اينقدر فضاى بسته اى دارن؟
شمافكركن به ايرانى هابگن اگه ميان كشورمابايدروسرى نداشته باشين؟
هركى مى خوادبيادسرمايه گذارى كنه انگ نزنين، نترسونين همه رو...شاخص فساد روبيارين پايين ..
فضا روبازكنيد خودبخش خصوصى وخارجى هاسرمايه گذارى مى كنند،حتى اون چندتا توالت روهم كه عرضه ندارين درست كنين رو درست مى كنند
ارز مسافرتی چند ماه که حذف شده
اقشار ضعیف هم ده سال یک بار مشهد میروند اقا میخواهی خارج بروی خرج کنی در صد ناچیزی را هم به کشور بده تا دردی را درمان کند کاری کرده اند برای سالی یک بار زیارت 25 دلار هم مبلغی نیست هزینه خودرو خارجی را بالا ببرید هزینه نفریح جارج را بالا ببرید هزینه تلفن همراهی که فقط شده بازی و وووو را بالا ببرید و کمی جلو قاچاق را بگیرید تا 10 میلیارد دلار ارز خارجی کمتری مصرف میشود بدون اینکه کشور دچار مشکلی شود
با ارز معذرت ، عرض نداریم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان