بازدید 3209

نفت؛تیمی که گوشت قربانی فروشنده بی میل وخریداران بی پول شد

کد خبر: ۷۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 13 December 2017

نفت تیمی که سر انتقالش به اراک جنجالی سیاسی در دولت احمدی نژاد به پا شد و در سال 93-94 یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ ایران بود و فقط در هفته آخر در بازی با تراکتورسازی، قهرمانی را تقدیم به سپاهان کرد حالا سر فروختنش دعواست.

به گزارش تابناک ورزشی ، نفت همان تیمی است که جزو هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و البته بعد از همان فصل درخشان مشکلات ریز و درشتش آغاز شد و با توجه به تصویب قانون عدم حمایت بخش دولتی از ورزش قهرمانی، مدیران ارشد وزارت نفت تصمیم به فروش تیم نفت تهران گرفتند. ابتدا تصمیم به واگذاری امتیاز تیم نفت تهران به ملوان بندرانزلی شد؛ ولی با پافشاری های مسئولین ورزش استان تهران و هم چنین پیگیری های مسئولین اسبق نفت تهران، امتیاز به انزلی نرفت و شرکت بهنام پیشرو به عنوان مالک این باشگاه معرفی شد.

بعد از اعلام این واگذاری، تمامی طلبکاران تیم نفت تهران امیدوار به دریافت طلب های خود شدند؛ ولی شرکت بهنام پیشرو هیچ گونه اقدامی برای پرداخت پول طلبکاران نکرد و حتی از پس هزینه های تیم خود با هدایت علی دایی بر نیامد؛ اما همین تیم با سختی های فراوان قهرمانی جام حذفی و سهمیه صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. بعد از این قهرمانی و برای فصل جدید، با توجه به مشکلات به وجود آمده کادر فنی تیم نفت و بیشتر بازیکنان تاثیر گذار این تیم تصمیم به ترک تیم قهرمان گرفتند.

شرکت بهنام پیشرو برای فصل جدید بعد از بازی با اسم های مختلف، سرانجام علی کریمی را به عنوان سرمربی جدید تیم نفت تهران انتخاب کرد. سرمربی ای که عمر مربیگریش به بازی سوپر جام هم نرسید. ۱ روز مانده به بازی سوپر جام حمید درخشان جای او را گرفت. بعد از بحرانی تر شدن اوضاع وزارت نفت با توجه به عدم پایبندی شرکت بهنام پیشرو به تعهداتش تصمیم به سلب مالکیت از بهنام پیشرو گرفت و در همین راستا کمیته ای تشکیل شد تا با توجه به بررسی شرایط موجود، تیم را به اصلح ترین خریدار واگذار کند.

در این میان ۲ متقاضی خرید برای تیم وجود داشت: شرکت تهران کار رسا و شرکت نفت طلاییه که در نهایت با تصمیم هیات واگذاری، تیم نفت به شرکت نفت طلاییه واگذار شد و همین اقدام به بحرانی تر شدن اوضاع منجر شد و با حضور مجدد علی کریمی و سپس برکناری او و جانشینی حمید درخشان تیم نفت از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد و به یک تیم کاملا شکست خورده تبدیل گردید. حال و در شرایطی که اداره کل تربیت بدنی تهران جهانیان را از مالکیت حذف کرده، با توجه به نامه های منتشر شده باید مالکیت جهانیان بر نفت را تمام شده بدانیم و منتظر اعلام حضور یک تیم مدیریتی جدید از سوی وزارت نفت باشیم. گفته می شود جلسه ای در وزارت نفت در حال برگزاری است و تکلیف مالکیت نفتی ها تا ساعتی دیگر روشن می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان