بازدید 4399
۳
گزارش

نزول بلای150میلیونی عوارض خروج ازکشور برسراستقلال و پرسپولیس

تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند باید سفرهای زیادی را آن هم با حدود 40 نفر عوامل و همراه با کشورهای دیگر انجام دهند و با این حساب تنها مبلغ خروجی آنها مبلغی نجومی خواهد شد. باشگاه‌هایی که به آژانس‌های مسافرتی و هتل ها بدهکار هستند حالا با یک خرج جدید مواجه شده اند
کد خبر: ۷۵۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 13 December 2017

پس از اعلام لایحه پیشنهادی بودجه سال97 از سوی دولت به مجلس، یکی از مسایل چالش برانگیز قانون افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور بود که موج واکنش‌های اقشارمختلف در رسانه ها و فضای مجازی را برانگیخت.

به گزارش تابناک ورزشی، در کنار سنگینی این اعداد وارقام برای مردم عادی؛ افزایش مبلغ عوارض خروجی، بی‌شک می‌تواند روی شانه های نحیف فوتبال ایران فشار وارد کند. براساس لایحه بودجه سال97 برای خروج از کشور اولین بار هر نفر 220 هزار تومان بابت عوارض باید بپردازد. این مبلغ در بار دوم افزایشی 50 درصد خواهد داشت و مبلغ 330 هزار تومان می شود. از سفر سوم به بعد این مبلغ با افزایش صددرصدی مواجه شده و هر نفر برای عوارض خروجی باید مبلغ 440 هزار تومان بپردازد. با این حساب تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند باید سفرهای زیادی را آن هم با حدود 40 نفر عوامل و همراه با کشورهای دیگر انجام دهند و با این حساب تنها مبلغ خروجی آنها مبلغی نجومی خواهد شد. باشگاه‌هایی که به آژانس‌های مسافرتی و هتل ها بدهکار هستند چگونه می‌توانند هزینه عوارض خروجی که تصاعدی هم افزایش پیدا می کند را بپردازند؟

نزول بلای150میلیونی عوارض خروج ازکشور برسراستقلال و پرسپولیس

پرسپولیس؛ 39 میلیون و 600 هزار تومان
پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا 9 بازی خارج از ایران برگزار کرد. دو بازی رفت و برگشت برابر الهلال و بازی با الریان و الوحده قطر در مرحله گروهی به اضافه دو بازی رفت و برگشت با الاهلی در یک چهارم نهایی و دو بازی رفت و برگشت با الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی بازی‌هایی بودند که پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان خارج از ایران برگزار کرد. این تیم اما یک شانس بزرگ آورده است چرا که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال 2018 (فصل بعد) باید سه بازی با تیم های السد قطر، الوصل امارات و برنده پلی‌آف در خارج از ایران برگزار کند. البته اگر تا آن زمان تیم های اماراتی نیز حاضر به بازی در ایران نباشند و کار به زمین بی‌طرف بکشد تعداد بازی های پرسپولیس در خارج از کشور افزایش پیدا خواهد. اما با فرض حداقلی پرسپولیس سه سفر برون‌مرزی خواهد داشت. این تیم فصل قبل با کاروان‌هایی 40 نفره به سفرهای خارجی می‌رفت و با این حساب پرسپولیسی‌ها برای اولین خروج از کشور بايد مبلغی حدود هشت میلیون و 800 هزار تومان بپردازند.

پرسپولیسی‌ها در دومین سفرشان به خارج از کشور باید با افزایش 50 درصدی که محاسبه می شود مبلغ 13 میلیون و 200 هزار تومان بابت خروجی بپردازند. این مبلغ در سومین سفر پرسپولیس و با احتساب مبلغ 440 هزار تومان برای هر نفر و با احتساب یک کاروان 40 نفره مبلغی در حدود 17 میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد. با این حساب کل مبلغی که پرسپولیس فقط برای عوارض خروج از کشور برای سه بازی مرحله گروهی باید بپردازد مبلغ 39 میلیون و 600 هزار تومان و عددی نزدیک به 40 میلیون تومان خواهد شد. نکته قابل توجه اینجا است که اگر پرسپولیسی ها در 9 سفر خارجی که فصل قبل برای لیگ قهرمانان انجام دادند برای هر سفر 40 نفر را همراه برده باشند در کل مبلغ 27 میلیون تومان عوارض خروج از کشور پرداخت کرده‌اند.

مبلغی که حداقل 12 میلیون تومان از عوارض خروجی پرسپولیسی ها برای سه بازی آینده‌شان در لیگ قهرمانان براساس تعرفه جدید عوارض خروجی، کمتر است. اما موضوع جالب‌تر این که اگر پرسپولیس قرار بود با همین تعرفه جدید به خارج از کشور برود آن وقت هزینه گزافی را باید انجام می‌داد. این تیم در فصل قبل 9 بازی خارج از ایران انجام داده و با احتساب کاروان‌های 40 نفری این تیم باید در اولین بار هشت میلیون و 800 هزار تومان، سفر دوم 13 میلیون و 200 هزار تومان و در هفت سفر بعدی هرکدام 17 میلیون و 600 هزارتومان پرداخت می‌کرد. با احتساب این مبالغ پرسپولیس در فصل گذشته اگر براساس تعرفه جدید سفر خارجی رفته بود باید مبلغی در حدود 145میلیون و 200 هزار تومان بابت خروجی می پرداخت.

استقلال؛ 57میلیون و 200 هزار تومان
استقلال تهران نیز یکی دیگر از تیم های ایرانی حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست. این تیم فصل قبل پنج بار برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا به خارج از کشور رفت. با احتساب عوارض خروجی سال گذشته و مبلغ 75هزار تومان برای هر نفر این تیم در پنج بازی و احتساب اینکه 40 نفر همراه تیم به خارج رفته باشند، مبلغ 15 میلیون تومان بابت عوارض خروج از کشور پرداخت کرده‌ است. اما استقلال در این فصل از رقابت ها با الهلال عربستان، الریان قطر و احتمالا العین امارات همگروه شده است.

این تیم در صورتی که العین از مرحله پلی‌آف صعود کند و اگر اماراتی ها کماکان اصرار بر بازی در زمین بی‌طرف داشته باشند آن وقت باید پنج بار در مرحله گروهی از کشور خارج شود اما در غیر این صورت و با حضور تیم الهلال در این گروه استقلال حداقل چهار بار باید از کشور خارج شود. این تیم در اولین پروازش به خارج از ایران هشت میلیون و 800 هزار، در دومین سفر مبلغ 13 میلیون و 200 هزار تومان و در دو سفر بعدی هرکدام 17 میلیون و 600 هزار تومان باید عوارض خروج از کشور را بدهند که در مجموع مبلغی در حدود 57 میلیون و 200 هزار تومان خواهد شد. استقلال سال گذشته و براساس تعرفه قبلی عوارض خروج از کشور 15 میلیون هزینه کرده و امسال 42 میلیون تومان باید بیشتر بپردازد موضوعی که با توجه به مشکلات مالی این باشگاه ها می‌تواند بردشواری‌های مالی آنها اضافه کند.

صعود از گروه و خطر عوارض خروجی
مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کم نیست و تعرفه جدید خروجی‌ها می‌تواند بار جدیدی روی دوش این تیم باشد. اگر هرکدام از تیم های ایرانی امسال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد و با توجه به بازی با تیم های عربستانی و احتمالا اماراتی در زمین بی‌طرف این تیم ها باید در حدود 150 میلیون تومان فقط به خاطر عوارض خروج از کشور بپردازند!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
واقعا اقای روحانی من که سفر خارج نمیرم ولی شما اینجوری میخای ففر زدایی کنی با گران گردان سوخت و عوارض خروج از کشور حداقل از خدا بترس داری افراد ضیعف و متوسط جامعه را زیر پا خورد میکنی
ازین جیب به اون جیبه.
از جیب خودشون که نمیدن.
با سلام با توجه به اینکه قرار داد بازیکن بالای میلیارد است ۴۰ یا ۵۰ میلیون واقعا چیزی میشه. برا گروهایی علمی و مسابقات دیگر باید فکری کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر