بازدید 18160

آمریکا و چین برای سقوط دولت کره شمالی آماده می‌شوند؟

در حالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن مدعی شده است که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته، روزنامه انگلیسی گاردین هم مدعی شده که مقامات چینی در حال آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای پذیرش آوارگان از کره شمالی هستند.
کد خبر: ۷۵۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 14 December 2017

در حالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن مدعی شده است که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته، روزنامه انگلیسی گاردین هم مدعی شده که مقامات چینی در حال آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای پذیرش آوارگان از کره شمالی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ وزیر خارجه آمریکا، که در نشستی در مؤسسه آتلانتیک موضوعاتی مانند رسیدگی به موج احتمالی آوارگان و حفاظت از تأسیسات و زرادخانه هسته‌ای کره شمالی در وضعیت بعد از سقوط را از جمله موضوعات مطرح در مذاکرات با مقامات چینی اعلام کرده، در عین حال در سخنانی که نشانه‌ای از احتمال تغییر رویکرد آمریکا در قبال کره شمالی دانسته شده، اظهار داشته: آمریکا آمادگی دارد بدون پیش شرط خاصی، وارد مذاکره با کره شمالی شود؛ منوط به این که نخست باید کره شمالی یک دوره پرهیز از آزمایش موشکی و هسته‌ای را رعایت کند.

در همین حال، روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده، دولت چین بی سر و صدا در حال ایجاد شبکه‌ای از اردوگاه‌های آوارگان در طول مرز 1400 کیلومتری خود با کره شمالی است تا در برابر امواج پناهندگان ناشی از بروز جنگ در شبه جزیره کره و یا پس از سقوط دولت این کشور آمادگی داشته باشد.

طرح‌های مربوط به ایجاد این پناهگاه‌ها از طریق افشای برخی از مکاتبات بخش ارتباطات مخابراتی چین علنی شده است.

سند منتشره که مربوط به شرکت چاینا موبایل است، نشان می‌دهد، طرحی برای ایجاد دست کم پنج اردوگاه آوارگان در استان جیلین چین در مرز با کره شمالی وجود دارد. در این سند آمده است، با توجه به تنش‌های فرامرزی، کمیته حزب کمونیست و مقامات مربوط به شهرستان چانگ‌بای پیشنهاد برپایی پنج اردوکاه آوارگان را ارائه کرده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز هم مدعی شده است که ایجاد اردوگاه آوارگان در مناطق تومن و هونچون هم پیش‌بینی شده است.

آمریکا و چین برای سقوط دولت کره شمالی آماده می‌شوند؟

یک سخنگوی وزارت خارجه چین، از تأیید وجود چنین اردوگاه‌هایی خودداری کرده و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است: «من چنین گزارش‌هایی ندیده‌ام.»

چنگ ژیاوهی متخصص مسائل کره شمالی در دانشگاه رنمین در پکن نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع به گاردین گفته است که پیش‌بینی نکردن اردوگاه برای شرایط احتمالی، بی‌مسئولیتی خواهد بود، زیرا تنش‌ها در شبه جزیره کره زیاد بوده و منطقه در آستانه درگیری است و چین به عنوان یک قدرت بزرگ باید طرح‌هایی برای احتمالات مختلف آماده کند.

منابع محلی در دو سوی مرز کره شمالی و چین نیز تأیید کرده‌اند، اخباری در خصوص ایجاد اردوگاه منتشر شده است ولی خودشان تاکنون آن را ندیده‌اند.

تنش در شبه‌جزیره بعد از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و تهدیدات ترامپ و همچنین مانور مشترک آمریکا و متحدانش تشدید شده است. در حالی که دنیس رودمن، دوست بسکتبالیست رهبر کره شمالی بعد از سفر اخیر به این کشور، سخنان رد و بدل شده بین رهبران آمریکا و کره شمالی را نوعی شطرنج سیاسی دانسته که نباید آن را جدی گرفت، رسانه‌ها در استان جیلین به تازگی در مطالبی به آموزش راهکارهای واکنش به حوادث هسته‌ای پرداخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷
به هر روي دير يا زود سقوط حكومت كره شمالي قطعيي هست فواره چون بلند شود سرنگون شود
این توافق سالها پیش با دولت چین انجام شده بود و در حدود سیصد هزار نفر از مقامات کره شمالی را شامل میشد خدا کنه مردم کره خلاص بشن از اینهمه ستم
سنت خداوند است که ظالمان را به ظالم و ظلمی بدتر از خودشان گرفتار میکند
چین و روسیه در پشت صحنه هوای کره شمالی رو دارند تا پای آمریکا به منطقشون زیاد باز نشه.امریکا هم نسخه کره شمالی رو هرگز نمیپیچه چون کره جنوبی و ژاپن رو داره ازشون باج میگیره تا در مقابل کره شمالی ازشون دفاع کنه
سقوط کره شمالی : به همین سادگی!
تاببین کی برای ایران آماده بشن
اگر واقعا چین اقدام به ایجاد اردوگاه کرده برای کمک به کره شمالی هست تا با فرستادن چند میلیون گرسنه کره ای به این اردوگاهها از فشار بردولت کره کم کنند در غیر اینصورت احتمال کودتا وجنگ زیاد است .
اگر حمله کنه امریکا
همزمان پیونگ یانگ و تهران را میزنه
تا متحدینش آچمز شوند
این اظهارت و خبرهای جهت دار توسط امپریالسیم رسانه ای غرب تهیه و منتشر می شود. غرب به سرکردگی آمریکا در خصوص موضوع کره شمالی به بن بست رسیده حال با انتشار این قبیل از خبرهای بی پایه و اساس به دنبال حذف ابروی خودهستند. واقعیت میدانی این است که ایستادگی کره شمالی در مقابل آمریکا موجب سردرگمی استکبار شده و البته حامیان اصلی کره شمالی هم همواره چین و روسیه بوده اند. اگر حمایت های این دو ابر قدرت شرق نبود شاید سرنوشت کره شمالی جور دیگر رقم میخورد. بهرصورت کره شمالی هم اکنون اتمی شده و دارای سلاح هسته ای و این موضوع موجب هراس غرب و خوشنودی چین و روسیه است چر که نفوذ آمریکا را در همسایگی آنان کاهش می دهد .
تابناک بهتر است به جای انتشار اخبار غیر واقعی رسانه های غربی به واقعیت موجود کره شمالی و قدرت روز افزون این کشور با وجود تحریم ها و تهدیدات شدید غرب علیه این کشور تمرکز نمائید. رفتار کره شمالی است که غرب را در موقعیت ضعیفی قرار داده و اگر این پایمردی کره شمالی نبود ، آمریکا و کشورهای غربی شاید وارد مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران نمی شدند و اصلا برجامی نبود که آمرکیا از ان خارج شود و یا اروپا به آن متعهد بماند.
دیوانه ای ،سنگی را به می اندازد ،که هزار عاقل نتواند آنرا خارج کند ؟ اکنون ،دو دیوانه ،رو در روی هم ایستاده اند ‌یکی برای بقا ،ویکی برای فروش سلاح ؟ ،،
بعد از جنگ، ملت كره شمالي روز خوب خواهند ديد.
چین حتی به هم نژاد خود رحم نمی کنه اگه یک روز سر ایران با امریکا و روسیه هم پیمان بشه یا علی...
بلوف هست امریکا دیگه نمیتونه حمله کنه به کره. شاید خاک خود امریکا رو نشه هدف قرار بده اما یقینا کره جنوبی اسراییل گوام و و و بمباران اتمی میشن. امریکا میدونه شاید بشه موشک های کره رو بزنه اما کره زیر دریایی پنهان کارم داره و ممکنه چین مخفیانه بهش زیر دریایی با توان شلیک موشک اتمی داده باشه. بهرحال چین بدش نمیاد امریکا ضربه سخت بخوره
این دلیل همراهی چین با آمریکا یا حتی سقوط کیم نیست. اسد سقوط نکرده در حالی که کلی آواره ی سوری در کشورهای دیگر اسکان داده شده اتد.
اینم بگو که شورای عالی سیاستگذاری بانکها، بخش اداری بانکها را در روز پنج شنبه برای مراجعان تعطیل کرده است. یعنی اگر شما بخواهید در روز پنج شنبه با مراجعه به دفاتر حقوقی بانکها حکم قضایی توقیف اموال دزدها را بدهید، کاری انجام نمی دهند و با توجه به باز بودن شعب، دزدها براحتی پولها را از حساب خارج می کنند و به خارج از کشور انتقال می دهند. مورد دوم همینجوری دو روز با بانکهای دنیا اختلاف داریم پنج شنبه را هم نصفه کار انجام می دهند اختلافان با بانکهای دنیا شده سه روز، بعد میگن که بانکهای دنیا به ایرانیها وام نمی دهند.
پس معلوم می شود قدرت موشکی هم کشکی بیش نیست
هیچکس جرات نداره به یک کشور مسلح به سلاح هسته ای حمله کنه حتی آمریکا و روسیه که قویترین قدرت های نظامی و هسته ای جهان هستند

کره ی شمالی نقش لولو خورخوره رو در منطقه ی شرق آسیا بازی میکنه تا آمریکا بتونه هر ساله صدها میلیارد دلار اسلحه و خدمات نظامی به ژاپن و کره ی جنوبی بفروشه و بخش زیادی از دلارهایی رو که کره ای ها و ژاپنی ها از بازار آمریکا خارج میکنن رو دوباره به آمریکا برگردونه ..

متاسفانه کشورهای مخالف آمریکا ، ناخواسته مجبورن که لولوخورخوره باشن و اگه نخوان لولوخورخوره باشن باید تسلیم محض بشن و این قضیه در مورد ایران هم صدق میکنه و آمریکا هر ساله با ترساندن اعراب و ترکها از ایران ، صدها میلیارد دلار اسلحه به خاورمیانه صادر میکنه

به امید روزی که ظلم و استعمار و استثمار و استحمار ، در این دنیا ریشه کن بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار