بازدید 2474

کمک ۱۹۰ میلیون دلاری عربستان، امارات و آمریکا به نیروهای ساحل آفریقا

عربستان و امارات و آمریکا متعهد شدند تا برای تقویت قوای نظامی کشورهای پنجگانه منطقه ساحل آفریقا (جی ۵) با هدف مبارزه با گروه‌های تندرو ۱۹۰ میلیون دلار کمک مالی کنند.
کد خبر: ۷۵۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 14 December 2017

عربستان و امارات و آمریکا متعهد شدند تا برای تقویت قوای نظامی کشورهای پنجگانه منطقه ساحل آفریقا (جی ۵) با هدف مبارزه با گروه‌های تندرو ۱۹۰ میلیون دلار کمک مالی کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات اروپایی و آفریقایی برای سرعت بخشیدن به ایجاد یک قدرت منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه ساحل آفریقا برای رویارویی با تندروها که در این منطقه نزدیک به اروپا دستاوردهای میدانی کسب کرده‌اند، دور هم گرد آمدند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این نشست گفت: عربستان ۱۰۰ میلیون دلار و امارات ۳۰ میلیون دلار در جریان این نشست که با حضور مسؤولان کشورهای مالی، نیجر، بورکینافاسو، موریتانی و چاد برگزار شد، ارائه کردند. در این نشست همچنین آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همراه نخست وزیر ایتالیا و بلژیک حضور داشت.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که هدف از این نشست افزایش تلاش‌ها برای تقویت کشورهای منطقه ساحل در زمینه‌های نظامی، سیاسی و مالی است. گروه‌های تندرو طی سال جاری حملات خود را علیه نیروهای بین‌المللی و فرانسوی و ارتش مالی افزایش داده‌اند.

طرح کشورهای منطقه ساحل که آغاز سال جاری ارائه شد دربرگیرنده تشکیل نیروی متشکل از ۵۰۰۰ سرباز از میان کشورهای پنجگانه تا ماه مارس ۲۰۱۸ است.

عربستان، امارات و همچنین آمریکا متعهد شدند تا در مجموع ۱۹۰ میلیون دلار به پنج کشور منطقه ساحل آفریقا برای تقویت نیروهای امنیتی و با هدف مبارزه با گروه‌های تندرو ارائه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان