بازدید 2735

جنگ سوریه یک و نیم میلیون معلول دائم بر جای گذاشته است/طرح حمایتی بین‌المللی برای آوارگان سوری

در گزارش سازمان بهداشت جهانی و نهاد بین‌المللی مربوط به معلولین آمده است که هر ماه جنگ و درگیری‌ها در سوریه ۳۰ هزار مجروح بر جای می‌گذارد و این جنگ تاکنون یک و نیم میلیون مجروح با معلولیت دائمی از میان ۳ میلیون شخصی که از آغاز جنگ در سوریه مجروح شده‌اند،‌ بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۷۵۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 14 December 2017

سازمان بهداشت جهانی با صدور گزارشی از وجود یک و نیم میلیون معلول جنگی در سوریه خبر داد.

به گزارش تابناک، به نقل از النشره، در گزارش سازمان بهداشت جهانی و نهاد بین‌المللی مربوط به معلولین آمده است که هر ماه جنگ و درگیری‌ها در سوریه ۳۰ هزار مجروح بر جای می‌گذارد و این جنگ تاکنون یک و نیم میلیون مجروح با معلولیت دائمی از میان ۳ میلیون شخصی که از آغاز جنگ در سوریه مجروح شده‌اند،‌ بر جای گذاشته است.

براساس این گزارش جامعه بین‌الملل باید حمایت خود را برای توانمند کردن این افراد و بازگرداندن آن‌ها به جامعه گسترش دهد.

گزارش مذکور تاکید دارد که ۸۶ هزار تن از این یک و نیم میلیون معلول جنگی مجبور به قطع عضو شده‌اند. درگیری‌ها در سوریه باعث شده است تا مناطق مسکونی در این کشور هدف قرار گرفته و آلودگی زیست محیطی به دلیل استفاده از مواد منفجره در تمام مناطق آن افزایش یابد. تعداد کسانی که به خدمات اجتماعی و بهداشتی نیاز دارند،‌ در حال افزایش است و مجروحان این جنگ به توجه خاصی محتاج‌اند.

صدها هزار تن از کسانی که در جریان این جنگ مجروح شدند و یا نیروهای نظام حاکم و یا گروه‌های مسلح از وخیم شدن ارائه خدمات بهداشتی و اجتماعی رنج می‌برند. شرایط بسیار وخیم‌ است چرا که خانواده‌های افراد مجروح و معلول عموما جزو خانواده‌های فقیر و آواره به شمار می‌آیند و نظام حاکم توانایی پرداخت هزینه‌های مالی و بهداشتی برای این افراد را ندارد.

گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در سوریه همچنان به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند و بیشتر آن‌ها تجهیزات لازم برای سرویس‌ دهی به مجروحان را ندارد.

این در حالی است که آژانس‌های سازمان ملل و شرکای آن در بین سازمان‌های غیردولتی روز چهارشنبه اعلام کردند، طرح منطقه‌ای برای حمایت از آوارگان سوری، جوامع میزبان آنها و تقویت توان برای مقابله با بحران‌های سال ۲۰۱۸ را دارند.

کمیساریای سازمان ملل در گزارش خود آورده است، ارزش این طرح به ۴.۴ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد که هدف از آن حمایت از بیش از پنج میلیون آواره در سوریه و جوامع میزبان در کشورهای هم‌جوار است.

این طرح منطقه‌ای برای آوارگان با هدف کمک به ۵.۳ میلیون آواره در جوامع میزبان در سال ۲۰۱۸ و نیز حمایت از آموزش،‌ بهداشت، تغذیه و امنیت غذایی و راه‌های درآمدزایی، خدمات آبرسانی است.

امین عوض، مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا و هماهنگ‌کننده منطقه‌ای در امور آوارگان در سوریه و عراق گفت: ادامه درگیری در سوریه موجب بزرگترین بحران آوارگی در جهان شده است. امیدواریم راه حل سیاسی در آینده نزدیک ایجاد شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان