بازدید 3163

تاکید بر بودجه ریزی عملیاتی در پروژه ملی راه آهن بوشهر_شیراز

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت تامین مالی پروژه ملی راه آهن بوشهر_شیراز، از تلاش برای اخذ اعتبار برای تسریع در تکمیل این پروژه در بودجه ٩٧ خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 14 December 2017

 

شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری جزییات سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به استان بوشهر، گفت: کمیسیون عمران مجلس با دعوت استاندار و نمایندگان استان بوشهر برای بررسی مشکلات راه آهن بوشهر_شیراز به این استان سفر کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مورد نحوه اتمام پروژه راه آهن شیراز _بوشهر و چگونگی تامین مالی آن بحث و بررسی های بسیار صورت گرفته است، افزود: هر چند این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته اما قابل قبول نبوده و برای تسریع در تکمیل آن باید فاینانس خارجی جذب شود.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه طول کل مسیر راه آهن بوشهر_شیراز ۴۵٠ کیلومتر است، تصریح کرد: باید سازوکار و بسترهای لازم برای جذب فایناس خارجی برای پروژه‌های ملی همچون راه آهن بوشهر_شیراز در نظر گرفته شود.

کوسه غراوی با بیان اینکه سرمایه گذار چینی برای پروژه مذکور در نظر گرفته شده است، گفت: فراهم نبودن سازوکارها امکان حضور سرمایه گذار خارجی را فراهم نمی کند.

وی ادامه داد: روند اجرایی این پروژه به این شکل است که ١۵ درصد منابع مالی آن باید از سوی دولت و مابقی با فایناس باید تامین شود که سهم دولت ٣٠٠ میلیارد تومان است که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در جلسه امروز راهکار های تکمیل پروژه مذکور بررسی شد، گفت: در این جلسه مقرر شد نامه نگاری با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت اخذ اعتبار بیشتر برای تکمیل پروژه راه آهن بوشهر_شیراز صورت بگیرد البته نمایندگان در کمیسیون تلفیق در حین بررسی لایحه بودجه ٩٧ نیز به این مهم توجه خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه از طریق بوشهر و شیراز بیشتر انرژی کشور تامین می شود امیدواریم روند اجرایی این پروژه سریع تر به پایان برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل