بازدید 2721

تأکید دوباره هیأت دولت سوریه بر لزوم لغو بیانیه «ریاض 2»

هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو سوئیس به ریاست «بشار الجعفری» بر لزوم لغو بیانیه «ریاض دو» به عنوان پیش شرط برای مذاکرات با معارضان تأکید کرد.
کد خبر: ۷۵۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 14 December 2017

هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو سوئیس به ریاست «بشار الجعفری» بر لزوم لغو بیانیه «ریاض دو» به عنوان پیش شرط برای مذاکرات با معارضان تأکید کرد.

به گزارش فارس، هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو سوئیس به ریاست «بشار الجعفری» بر لزوم لغو بیانیه «ریاض دو» به عنوان پیش شرط برای مذاکرات با معارضان تأکید کرد.

بنا بر اعلام شبکه العربیه، «بشار الجعفری» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت‌وگوهای ژنو طی نشست خبری خود بعد از دیدار با «استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که معارضان باید بیانیه ریاض را لغو کنند.

وی گفت که تا زمانی که معارضان بر کناره گیری بشار الأسد، رئیس جمهوری سوریه اصرار دارند، مذاکراتی در کار نخواهد بود.

نماینده دائم دولت سوریه در سازمان ملل متحد گفت که مسئولیت هرگونه شکست ژنو 8 بر عهده کسانی است که بیانیه ریاض 2 را نوشته‌اند.

جعفری گفت که پیش شرط‌های طرف مقابل هیأت دولت سوریه را به ناتمام گذاشتن مذاکرات ژنو 8 مجبور کرد و اصرار معارضان بر اجرای بیانیه ریاض 2 منجر شد که نتوانند در مورد بسته‌های چهارگانه گفت‌وگو کنند.

وی به اظهارت اخیر دی‌میستورا اشاره کرد و گفت که مخالفت خود با این اظهارت را به وی اعلام کرده و ادامه داد که اشتباهات وی به مأمورت وی در قبال سوریه لطمه می‌زند.

معارضان سوری مورد حمایت عربستان طی ماه گذشته به همراه سایر گروه‌های معارض در شهر ریاض نشستی را ترتیب دادند و در بیانیه پایانی آن بر لزوم کناره گیری اسد قبل از دوره انتقالی تأکید کردند؛ امری که منجر به اعتراض دولت سوریه شد و به همین دلیل هیأت دمشق مذاکرات ژنو 8 را ناتمام گذاشت و به سوریه بازگشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر