بازدید 2666
فلاحت پیشه:

انتقاد از پیشنهاد کاهش چشمگیر یارانه نقدی در لایحه بودجه۹۷

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از پیشنهاد کاهش چشمگیر یارانه نقدی در لایحه بودجه۹۷، گفت: با توجه به مقتضیات اجتماعی و امنیتی این بخش، مجلس مانع قطع یارانه خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 17 December 2017

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از پیشنهاد کاهش چشمگیر یارانه نقدی در لایحه بودجه۹۷، گفت: با توجه به مقتضیات اجتماعی و امنیتی این بخش، مجلس مانع قطع یارانه خواهد شد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص لایحه بودجه سال 97، گفت: دولت در لایحه بودجه 97 به دنبال تحمیل سیاست‌های غیراصولی به مردم است که نمایندگان باید در برابر آنها ممانعت کنند، متاسفانه در بخش یارانه‌ها و تبصره 14 این لایحه مقتضیات اجتماعی و امنیتی دیده نشده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌ در طول سالیان برای پرداخت هدفمند کردن یارانه‌‌ها به وعده‌های خود عمل نکرده است، تصریح کرد: با این حال در شرایط کنونی به یکباره قصد کاهش چشمگیر پرداخت یارانه را دارد که بسیار آسیب‌رسان خواهد بود.

وی افزود: دولت به معنای عام از ابتدا تاکنون به وظیفه خود در هدفمند کردن یارانه‌ها عمل نکرده، هرچند از ابتدا 50 درصد یارانه برای ایجاد اشتغال در اختیار دولت قرار گرفته و 50 درصد هم برای حق معیشت به مردم پرداخت شده اما با وجود افزایش سه برابری 30 درصد درآمد ناشی از گران کردن 9 کالای اساسی مربوط به انرژی کشور، سهم مردم ثابت مانده است.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: در حقیقت به طور کلی حدود 50 درصد درآمد دولت از هدفمندی افزایش داشته اما دولت هنوز به تعهدات خود در زمینه اشتغال‌زایی عمل نکرده است، از سوی دیگر دولت می‌بایست بعد از شش سال از هر خانواده به طور میانگین یک شغال ایجاد کند تا مردم توانا شده و پس از آن قسمت یارانه نقدی حذف گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه دولت به توسعه و اشتغال با وجود افزایش درآمد، گفت: دولت در ازای شعارهای کلی به دنبال قطع یارانه نقدی است، حال آنکه مردم حق خود را بخشیده و سنگینی بار گرانی را به دوش کشیدند.

وی ادامه داد: دولت در جدول مربوط به تبصره 14 نیز احکامی را قید کرده که از 37 هزار میلیارد تومان اجرای هدفمندی تنها 23 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و حتی بخشی از این میزان هم برای یارانه غیرنقدی در نظر گرفته شده، علاوه بر این20 مورد دیگر هم تحت عنوان فقر مطلق، کاهش سهم هزینه‌های مستقیم سلامت، یارانه نان و غیره ذیل آن آمده که در وظیفه دولت می‌گنجد اما دولت می‌خواهد به عهده مردم بگذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت عوارض اجتماعی دست بردن در یارانه مردم را نادید گرفته اما مجلس بدان توجه خواهد کرد و اجازه قطع یارانه نقدی مردم را در قالب شعارهای غیرعملیاتی و کلی دولت نخواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار