بازدید 5688
۱

شیوه‌های طبیعی مقابله با تأثیر آلودگی هوا بر بدن

کد خبر: ۷۵۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 18 December 2017

آلودگی هوا از انواع بسیاری از گازها، قطرات و ذرات تشکیل می‌شود که کیفیت هوا را پایین می‌آورند و می‌تواند چشم ها، گلو و ریه‌ها را تحریک کند.

به گزارش بیتوته،در شهر‌ها خودروها، اتوبوس‌ها و هواپیما‌ها و همچنین صنایع و ساخت وساز ممکن است، موجب آلودگی هوا شوند. در سایر نقاط کشور، غبار ناشی از تراکتور‌های شخم زن زمین‌های زراعی، کامیون‌ها و خودرو‌هایی که روی جاده‌های کثیف یا شنی می‌رانند و دود حاصل از احتراق جنگل‌ها و محصولات می‌توانند سبب آلودگی هوا شوند. آلودگی هوا

اگر چه ظاهرا روش‌های تاثیرگذار و مطمئنی برای مقابله با آلودگی هوای زمستانی وجود ندارد، با این حال باید حداقل تلاش کرد تا با شیوه‌های طبیعی بدن را محافظت کرده و تاثیر اثرات نامطلوب این شرایط را کاهش داد. متاسفانه آلودگی هوا برای ریه ها، پوست و بخصوص برای کودکان بسیار مضر است بنابراین حتما باید تلاش کنید این اثرات منفی را تا حد امکان خنثی کنید.
آلودگی هوا برای اپیدرم مخرب است و باعث می‌شود پوست حساس شده و روند پیری آن سرعت بیشتری بگیرد. برای اینکه اجازه ندهید پوست تان دچار چین و چروک زودهنگام شود لازم است مراقبت‌ها روزانه‌ای از آن داشته باشید.

یادتان باشد که ذرات ریز معلق در هوا در سلول‌های ما نفوذ می‌کنند و از آنجایی که پوست در خط مقدم بدن و در معرض هوا قرار دارد بیشتر در تماس با این ذرات قرار می‌گیرد؛ بنابراین لازم است که از این سد ظریف و حساس دفاع کرد.

در ابتدا باید به فکر تمیز کردن پوست باشید. برای اینکار لازم است هر شب علاوه بر پاک کردن آرایش پوست به دقت آنرا تمیز کنید. بهتر است شب‌ها از ماسک‌های طبیعی از جمله ماسک‌های میوه‌ای استفاده کنید. ایام آلوده از لایه برداری پوست غافل نشوید. این کار باعث تولید سلول‌های جدید می‌شود که با قدرت بیشتر در برابر آلودگی ایستادگی می‌کنند.

در طول روز حتما از ضدآفتاب‌های مناسب پوستتان استفاده کنید. حتی می‌توانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا محصولاتی در اختیارتان قرار دهد که محافظت بیشتر از پوست می‌کنند.

حتما شما هم متوجه شده اید که در هوای آلوده چشم‌ها و گلو دچار سوزش می‌شود. این‌ها از تاثیر ترکیبات شیمیایی موجود در هواست. قبل از هر چیز بهتر است برنامه‌های مخصوص پیش بینی وضع هوا را به دقت دنبال کنید. در اینصورت خواهید فهمید چه روز‌هایی آلوده‌تر است و آماده‌تر خواهید بود.

توصیه می‌شود در روز‌های آلوده از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید. در گام بعدی برای مراقبت از گلو و مجاری تنفسی حتما به طور مرتب دست‌های خود را شستشو دهید، از دستمالی صورت و دهان بپرهیزید، خوب بخوابید و از مصرف دخانیات بپرهیزید. بهتر است به طور مرتب با آب نمک رقیق غرغره کنید.

استفاده از عصاره‌های روغنی از دیگر روش‌های موثر برای پیشگیری از گلودرد و تقویت دستگاه ایمنی است. سعی کنید به طور روزانه ورزش‌هایی مانند یوگا یا تمرینات تنفسی انجام دهید تا ریه هایتان پاکسازی شود.

ما اکثر زمان خود را در هوای داخل منزل یا محیط کار سپری می‌کنیم. در این فضا‌ها نیز مانند بیرون ذرات آلاینده هوا وجود دارند. برای اینکه هر بیست و چهار ساعت شبانه روز هوای آلوده تنفس نکنید بهتر است به فکر تمیز کردن و تصفیه هوای منزل باشید.

برای اینکار از گل و گیاه خانگی استفاده کنید. برخی از گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی دارند و سموم را جذب می‌کنند. یادتان باشد که نیازی نیست از سقف تا کف منزل را با شوینده‌ها بسابید تا تمیز شود. چون این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی و سمی است که وارد مجاری تنفسی شده و مشکلاتی مانند آسم و سردرد ایجاد می‌کنند.

برای تمیز کردن خانه بهتر است از سرکه سیب، لیموترش و صابون سیاه استفاده کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به جای این همه زحمت و دردسر یه دستگاه تصویه هوا بخرید بزارید تو خونه . درسته که به خاطر یون منفی که تولید میکنه در و دیوار خونه به شدت سیاه میشه ولی خوبیش اینه که این ذرات سیاه به جای ورود به ریه میچسبه به خونه چون یون منفی باعث میشه به ذرات معلق در هوا بچسبه و همشون بچسبن به سطوحیکه بار مثبت دارن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار