بازدید 33882
فروش گوشت لاکچری با قیمت نجومی در فروشگاه حقیقی و مجازی؛

جگر ۷۲۰ و گوشت از ۷۴۰ تا ۹۰۰ هزار تومان؛ «شکاف طبقاتی» خجالت بکشد!

اشتباه نکنید؛ منظورمان رستورانی که در آن غذا می‌خورند یا حتی غذایی که سفارش می‌دهند نیست، بلکه از آن جزئی تر، به مواد اولیه طبخ غذا برمی‌گردد؛ به گوشتی که قرار است طبخ شود و بهای هر کیلوی آن معادل حقوق قانون کار در سال جاری است. هر یک کیلو نزدیک به یک ماه حقوق قانون کار که در بسیاری از کارگاه ها و مشاغل، کامل پرداخت نمی‌شود و تنها کسری از آن را به کارگران می‌پردازند!
کد خبر: ۷۵۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 19 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمماجرای فروش بستنی با روکش طلا به نرخ چند صد هزار تومان در برج میلاد را یادتان هست؟ حکایتی که تا مدت ها بهترین مثال برای نشان دادن شکاف طبقاتی در کشورمان شده بود و حالا ظاهرا باید دور انداخته شود!

به گزارش «تابناک»؛ اگر تا یکی دو سال پیش، پوشیدن لباس‌های آنچنانی تولید برندهای مشهور جهان، استفاده از ساعت‌‌های فوق گران قیمت و سوار شدن بر خودروهای میلیاردی ملاک لاکچری بودن افراد بود و برخی نوکیسه ها با نمایش این نوع دارایی‌هایشان، به یکدیگر فخر می فروختند و در عموم خودنمایی می‌کردند، حالا ملاک ها به شدت تغییر کرده است.

تغییری بسیار شگرفت، آنقدر که لاکچری پسندان کشورمان در غذا خوردن نیز عادات جدیدی از خود نشان می‌دهند. اشتباه نکنید؛ منظورمان رستورانی که در آن غذا می‌خورند یا حتی غذایی که سفارش می‌دهند نیست، بلکه از آن جزئی تر، به مواد اولیه طبخ غذا برمی‌گردد؛ به گوشتی که قرار است کباب شود، به شکل استیک یا دیگر اشکال غذا آماده شود یا حتی جزئی از خورشت یا آبگوشت باشد.

گوشتی از قرار کیلویی 740 تا 900 هزار تومان! بله، اعداد را درست خوانده‌اید و حتی ریال و تومان نیز در بیان قیمتش جابجا نشده است. گوشت گاوهایی که در تغذیه‌شان گیاه استفاده نمی‌شود و ظاهرا با فراورده های لبنی فربه می‌شوند و همزمان، ماساژ هم می‌گیرند و موسیقی هم برایشان نواخته می‌شود!

گاوهایی که اگر دست کم هر کدامشان 500 کیلو گوشت بدهند، قیمت هر رأسشان 400 میلیون تومان خواهد بود. نزدیک به دو برابر نرخ دیه در سال جاری و خیلی بیشتر از دارایی کسر بزرگی از جمعیت کشورمان که گاه قیمت خانه و مایملکشان به علاوه درآمدی که در سراسر زندگی کسب کرده‌اند، به این عدد نزدیک هم نمی‌شود.

 

درباره کسب و کاری سخن می‌گوییم که مدتی است در کشورمان دایر شده و آن گونه که در توضیحات سایت مربوط به آن آمده، به پرورش گاوهایی اختصاص دارد که روزانه ماساژ می‌گیرند و موسیقی گوش می‌دهند و در نتیجه این دست اقدامات و تغذیه خاصشان، قیمت‌ گوشتشان به کیلویی 900 هزار تومان هم می‌رسد؛ قیمتی بیست و چند برابر قیمت گوشت دیگر گاوها در بازار.

محصولی که بنا بر ادعای تولید کنندگانش، لذیذتر است و از این روی لاکچری نامیده می‌شود و خریدارانش جز شهروندان لاکچری پسند، برخی رستوران‌های خاص هستند. رستوران‌هایی که لابد قیمت هر پرس غذا در آنها، فراتر از تصور مردم عادی است چراکه در طبخ شان از گوشت‌های میلیون تومانی بهره برده می‌شود.

تجارتی که اگر از واقعی بودن ادعاهای مطرح در خصوص آن و نقش نهادهای نظارتی و موثر در نرخ گذاری صرف نظر کنیم، از این منظر که شکاف طبقاتی در کشورمان را فریاد می‌زند، بسیار جالب توجه است؛ شکافی که حکایت از پرداخت مبلغ معادل یک ماه حقوق قانون کار برای خرید یک کیلو گوشت برای عده‌ای دارد.

وضعیتی که دیگر نمی‌توان نامش را شکاف طبقاتی گذاشت و وخیم تر از این حرف هاست؛ وضعیتی که نه در تولید و فروش گوشتی خاص با نرخی چند ده برابری، که با نشان دادن طبقاتی که خریدار این محصولات فوق گرانقیمت هستند و احتمالا درآمدشان دور از تصور عموم است، جلوه گر می‌شود و بیماری‌ بزرگی را فریاد می‌زند که مدت هاست جامعه مان به آن مبتلاست و تا کنون با شکاف طبقاتی بیان می‌شد، ولی اکنون نیازمند لغت جدیدی برای معرفی اش هستیم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۲
مشکل این نیست که یه عده گوشت لاکچری می خرن یا پولشو دارن.مشکل اینجاست که یه نفر داره اینو وارد میکنه و بابات واراداتش داره دلار از کشور خارج می کنه و وقتی دلار از کشور خارج شد تو بازار دلار کم میشه و قیمتش میره بالا و وقتی قیمتش بره بالا تمام اجناس وارداتی گرون میشن و وقتی اجناس وارادتی گرون بشه مثلا من که یه گوشی موبایل می خوام بخرم باید گرونتر بخرم و فشار به من و اشما زیاد میشه. مشکل اینه یه عده آقاراده رانت خوار با این کاراشون ارز از کشور خارج می کنن و عملا دارن از جیب من و شما پولشو بر میدارن
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
دوست عزیز این فرآورده تولید داخلی است.
ایلامی
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
یک مرکز پروار بندی هست که دوستمه میگفت که بخش زیاد تولیدم رو صادر میکنم اروپا میگفت کیلیویی حداقل 400
هزار تومن ازم میخرن در اروپا خیلی طرفدار داره چون اصلا کلسترول و چربی و ضرر نداره و فقط شیر میدم بهشون
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
بابات واردات کیه ببم؟خوبه نگفتی ننه واردات
اصلا این دامها مورد تایید دامپزشکی نیستند و خوردنشان عوارض دارد
تبریک به گردانندگان کشور .
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ولا کشورهای دیگه مثل ترکیه وامارات و... پولدارزیاده ولی بقیه هم بی کارنیستندکاردارند.زندگی جریان داره وهرطبقه ای باتوجه به درآمدش تفریح
الان چرایه تیتراینقدرسریع اینقدرنظرمی گیره؟بخاطراینکه کارنیست,تولیدنیست,کسب کارنمی چرخه وکارمون شده تونت چرخ زدن چون فعلاارزونترین راه برای کشتن وقته...حالاهی بودجه بدین به سازمانهای عریض وطویل فرهنگی وتبلیغات
من اصلا نمیتونم بفهمم که در موارد اینچنینی چرا برخی اینقدر چشم تنگ و بخیل هستن. خب یک نفر پول داره و میخواد از پولش استفاده کنه. نه کار خلاف قانون میکنه، نه کار خلاف شرع. شما بعنوان یک نویسنده تنگ نظری میکنی و این موضوع را پر رنگ میکنی. یک عده تنگ نظر هم فردا بر همین اساس میرن اون اقای پرورش دهنده گاو را که عملا کلی خلاقیت داشته به جرم فساد اقتصادی دستگیر میکنن. کاسبی تعطیل میشه و عده ای بیکار میشن. و فاصله طبقاتی هم از بین نمیره. تازه ممکنه فروش اون گوشت بازار سیاه بشه و فسادی هم افزوده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
بله حق با شماست...ماهم مشکلی نداریم ...نه پولی که از راه رانت و دلالی و بدون مالیات و ..و ریا کاری .باشه.ضمن اینکه خیلی هم اونجور دوست دارند که می خواهند زندگی کنند .مثلا حجاب..اما نه پولش دارند بروند خارج نه محدودیت های داخل می گذارد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بنظر منم اشکال نداره پولدارها محصولات لاکچری بخرن به شرط اینکه ایجاد اشتغال برای مردم عادی بشه
اون بندگان همیشه در صحنه که به سفر کربلا و سفر حج ایراد میگیرن یا میگن هزینه های مجلس عزای امام حسین علیه السلام زیاده الان کجا هستند که ایراد بگیرند؟ چرا اینجا ماشین حساب دستشون نمیگیرن که بگن با این پولها میشه چند تا جهیزیه گرفت یا چند نفر رو سیر کرد؟ بله مشکل اینجاست که کلا با مذهب مشکل دارن و احتمالا خودشون الان تو همین رستورانها غذای لاکچری میل میفرمایند!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
مسابقه حروم کردن پوله دیگه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
خدایی این حرفها رو باید طلا گرفت.
اینها مشکل شون کلا دینه و هر چیزی رنگ و بوی دینی داشته باشه از نظر اینها بده. والا اسراف چیز خوبیه چون اون هم خلاف دیه.
این گوشت معروف به گوشت گوساله کوبه است. در همه جای دنیا هم گران است و غذای عادی نیست و در رستورانهای محدودی عرضه میشود چیزی مثل خاویار است. کسی منکر گرانی نیست ولی عرضه یک محصول خاص و محدود برای کسانی که به آن علاقه دارند به ذات عمل بدی نیست. مثل این است که بگوییم چرا قوت غالب مردم خاویار نیست یا چرا همه پورشه سوار نیستند در هیج جای دنیا همچین خبری نیست . همیشه جماعت محدودی در همه جای دنیا هستند که دنبال این چیزها هستند. سووال مهم چرا دولت برای تنظیم بازار گوشت عادی را به مردم گران میفروشد؟ گوشت گوسفندی لاشه گرم در دور تا دور ایران ارمنستان قزاقستان و .. حدود کیلویی 20000 تومان است چرا اینحا باید 45000 تومان به مردم فروخته شود ؟ چه سیاستی است؟ چه کسی سودش میبرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
من با کلیت حرف شما موافقم اما این شرایط در جوامعی صادق است که قشر متوسط تعداد زیادی از جامعه را تشکیل دهند وفاصله طبقاتی زیاد نباشد .اما مختاسفانه در دهه های اخیر طبقه متوسط جامعه به سمت پایین کشیده شده ویا حذف شده وجامعه کاملا دارای دو طبقه فقیر وثروتمند است .نفس وجود طبقه ثروتمند دارای اشکال نیست مهم این مسئله است که ابعاد فقر گسترده شده واین مسئله حساسیت زندگی لاکچری وورود لوازم لوکس مانند خودرو
وسایر وسایل را بالا می برد .نگاهی به جوامع مترقی نشان می دهد که جوامع با اقتصاد سالم دارای قشر متوسط گسترده وفقیر وثروتمند با فرگیری کمتر دارند.
باش تا صبح دولتت بدمد
این هنوز از نتایج سحر است
چندى پيش در عينك فروشى واقع در خيابان آفريقا به صورت اتفاقى هنگام ورق زدن كاتالوگ عينكها به عينكى برخورد كردم كه قيمتى معادل هشتصد و پنجاه ميليون تومان داشت! و زمانى كه از فروشنده پرسيدم كه آيا تا به حال كسى هم از اين عينكها سفارش داده است؟ فروشنده با كمال خونسردى گفت بله خيلى زياد ما تا به حال از اين مدل سفارش گرفتيم و تحويل مشترى داديم!
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی تجمل گرایی و اسراف در جامعه است همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
یعنی انصافا .... هر روز هر مطلبی میره تابناک تو میای این کامنت میذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
خیلی خندیدم. اهل کجایی؟ معلومه حسابی اهل دل هستیاااا....یکم باهات بخندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اللهم اشف کل مریض ! امروز بازهم قرصاتو نخوردی ؟
حجت
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
فکر کنم پشت و رو خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
حرف ایشان غلط نیست. جامعه داره به سمت تفاخر و جاهلیت مدرن پیش میره. با این پولها میشه خیلی کارها کرد. یکیش هزینه کانکس برای زلزله زده هایی که تو سرمای زمستان تو چادر شب رو به صبح می رسونند و خانه و کاشانه شان ویران شده. گوشت یا نان خالی یا هر غذایی بجز اینکه انرژی برای انسان تامین بکنه مگه خاصیت یا کارکردی داره؟ مگه غیر از اینکه که هر چی بخوری تهش ....؟!پس چرا ما داریم از انسانیت با این شتاب فاصله میگیریم؟کاری ندارم که متن یا تیتر تابناک خوب نیست اما کلیت مشترک حقیقت دردناکیه که به اسم لاکچری بودن و ... خودشو نشون میده. افرادی که تو اینستاگرام پیج مخصوص دارند و دایم عکس تفریحات لاکچری شونو میذترن و از کارهای عموما کثافت کاریشون عکس میگیرن و به عموم مردم ندار و مستضعف نشون می دن. دور نیست اون روزی که خدا بخاطر این تفاخر خوار و خفیفشون بکنه و از اوج ظاهری به حضیض ذلت برسوندشون. چون ثروت همه اش مال تو نیست و سهمی از اون امانتی هستش که برای افراد دیگه است ولی برای ازمایش تو تو جیب تو ریخته شده...
بدنسازی شده با موسیقی!

یه شقه رانی کلمن چند تموم میشه؟
شکاف طبقاتی چرا خجالت بکشه؟؟ اون مسئولینی که باعث این شکاف طبقاتی هستند باید خجالت بکشند.
خب تابناک شما خودتون وقتی تبلیغ سایتی رو گذاشته اید که در اون قیمت یک شلوارک 3 میلیون تومان هست حالا به تبلیغ این گوشت ها گیر میدید؟ متاسفانه همه ما اینطوری شدیم. جایی که منافع ما توش باشه ساکتیم و در مورد بقیه سینه چاک شعاری منافع مردم. این هم یکی دیگه از درد های بزرگ کشور هست که اخلاق هم به افسانه ها پیوسته.
با توجه به شرایط تولید و پرورش که در سایت شرکت ذکر شده، هزینه تمام شده آنها بالا است و به همان نسبت محصول تولیدی شان هم گران. ربطی به شکاف طبقاتی ندارد. محصولات ارگانیک گران قیمت هستند.
بله چشممان روشن.البته به اطلاعتون برسونم این نوع گوشت معروف به گوشت سفید هست که سالهاست که تولید می شود ولی به شاهزادگان عربستان ارسال می کردند و عربها با خوردن این گوشتهای گران قیمت که زمان دانشجویی ما(حدود 17 سال پیش) استاد بهداشت گوشتمان در دانشگاه تعریف میکرد روز به روز فربه تر می شدند! این نوع گوشت با تغذیه گوساله ها با شیر بصورت اختصاصی حاصل میشه.در مقایسه با گوشت معمولی سطح تری گلیسیرید و کلسترول پایینی دارد و به مراتب تردتر و خوشمزه تر است.حالا روابط با عربها شکراب شده دیگه مجبورند به شاهزادگان داخلی ببخشید حاجی زاده ها و ژن خوبهای داخلی و آی کیو بالاهای خودمان اینا رو بفروشند.
ما حالا نیازمند لغت جدیدی برای معرفی اش هستیم!
اقتصاد مقاومتی
با اینکار تابی جان قیمتهای دیگه گوشت رو الکی بالا می برید
جر خوردگی طبقاتیه.شکاف نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
:))
کاش این اتفاق تو امریکا می افتاد الان ده تا مستند درست کرده بود ن گسل طبقاتی در امریکا امریکا در حال نابود شدن سیل و طوفان همه چیو به این ربط میدادن
آفرین به تابناک ! چه زیبا برای بازارسازی اقدام کرده است! من هم مشتری شدم!!!!!:(ِِِDDDDOB
یه عده تا شنیدن قراره 45 تومن یارانشون قطع بشه عزا گرفتن یه عده هم انقدر دارن که گوشت کیلویی یک میلیونی میگیرن ، خدایا حکمتت شکر ...
اینکارها حاصل پول های باد آورده و مخصوص کشورهای جهان سوم متاسفانه، اگر نه مسی و رونالدو هم از این ولخرجی ها نمیکنند.
لاکشری درسته لاکچری غلطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
دلبندم این انگلیسی که اینجا در ایران تکلم می شود زمین تا آسمان با تلفظ صحیح کلمات تفاوت دارد زیاد خودت رو ناراحت نکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
ببخشید ولی واقعیتش اینه که لاگژری درسته. با عرض پوزش
شکاف طبقاتی یعنی استخری در اقدسیه ۷ میلیون تومان حق عضویت سالانه بگیره و برای هر بار استفاده هم هزینه جدا ، برای پولدارها واقعا اینها عددی نیست
پول یامفت بی حساب و کتاب که بی زحمت و راحت به دست بعضیا میرسه باید هم خرج همین جور چیزا بشه پولهایی که اولش با رانت و دزدی جمع شده بعدش هم با فرار مالیاتی و تورم رشد میکنه. مطمئن باشین همون کسی که این گوساله رو پرورش میده و میفروشه هم میدونه گوساله واقعی کسانی هستند که این قیمتها رو پرداخت میکنن حالا بی عرضگی و بی لیاقتی نهادهای نظارتی بماند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
پول دزدی که مفت به دست بیاد این طوری هم خرج میشه
فقط به پیجهای فروش لاکچری بازها در اینستا سر بزنید ببینید چه خبر است ، قلیان ۲۵ میلیون تومانی !!!
ضمن تاييد مقاله شما اما دوست عزيز اين كجا زده قيمت كيلويي 900هزار تومان!!!
گاوه اگه از هر سمش هزار تا هنرم بباره بازم نباید گوشتش این قیمت باشه
آن موقع به این ایرانی های عزیز که گوشت 900 هزارتومنی میل می کنند یارانه می دهند به منی که با فوق لیسانس 13 ساعت کار می کنم تو دوران حاملگی ام شاید دو کیلو گوشت نخوردم یارانه ام قطع می شود
تا حالا کمی آب لیمو پیاز میزدن به گوشت ترد شه ،حالا جاشو داده به ماساژ تایلندی و فیتنس گاوی و موسیقی کلاسیک ...
یا بسم الله !!!
مگه داریم ؟!
من گوشت معمولی می خرم ، یک دهم اون هزینه ای که واسه غذا و موسیقی گاو میشه هم واسه خودم میکنم !!!
تابی جون تازه الان پی به عمق فاجعه بردی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
بلاخره پولی که باد میاره و باید یه جوری خرج کرد دیگه. شک نکن وضعیت جامعه بدتر از این هم میشه.
واقعا متاسفم
بالاخره پول حاصل از اختلاس های میلیاردی و رانت ودست کردن تو جیب مردم تو روز روشن باید خرج بشه وبه قول معروف یا رب مباد آن که گدا معتبر شود.
ما که ماهی 50 گرم گوشت میخوریم به ما چه هر چی دلشون میخواد کوفت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
چرا؟ فکر کردی این ژن خوبها از کجا پول این تجملات را می آورند؟
بابا شما رو به خدا عنوان نكنيد اين پدر سوخته بازي يه سري از حيوون صفتايي كه اسمشونو آدم گذاشتن . مردم واسه خريدن همين گوشت كيلويي پنجاه ، شصت تومنم هزار جور مشكل دارن اينا رو هم ببينن كه هاراگيري ميكنن.
یارب مباد گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود.
خوش به حال كرمانشاه !!!!!!!
تابناک:آیا متوجه عواقب این گونه گزارشاتتان هستید؟ چند درصد جامعه از این استفاده
می کنند که شما بجای پرداختن به مشکلات اساسی جامعه به آن می پردازید. با این گزارش
علاوه بر برانگیختن حس کنجکاوی افراد نسبت به کیفیت و چگونگی مزه و طعم اینها نوعی
تبلیغات براه می اندازی. افکار جامعه را گمراه می کنی . اگر واقعآرسالت رسانه ای داری
چرا در مورد بودجه های هنگفت اختصاص یافته به انواع واقسام محل و جاها بررسی و
گزارش وتحلیل نمی کنی.
چطور شده زمانی که یارانه را به امام زمان می چسباندند اشکال شرعی نداشت ولی حالا گرفتن 45 هزار تومان اشکال شرعی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
تو بگو 5 درصد.مگه در حکومت ادعایی منتسب به امام زمان چنین چیزی ممکن است.
کسی که درامد داشته باشد جراح کارخانه دار مدیر عامل یا ...قدر پول را میداند با این که پولدار است. کسی که پول یا مفت در قالب اختلاس و ردیف بودجه بهش برسه میشه مشتری این چیز ها و گوشی طلا و جشن میگیره ماشین مدل بالا اتیش میزنه تو جشنش ! مردم هم به درک !!!!!!!!!!
ملت همیشه در صحنه باز هم دلتون رو به دولت و سیاستمداران خوش کنید و زیاد طول نمیکشه همتون رو باز با چهارتا وعده میارن پای صندوق های رای :) فقط من موندم خودتون اینارو میارین بالا بعد چرا ناراحتین خخخخخ
میگذره و روسیاهی میمونه واسه دیگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
زندگی تو با این تفکرات ناب می گذره
عربستان و امارات و کویت پول رو عادلانه بین مردم پخش میکنند این جا هم یک عده سهم بقیه رو میخورن خیلی راحت !
من اصلا متوجه نمی شم. یعنی شما نگرانید چرا سر یه مشت پولدار بی خاصیت کلاه گذاشتند و گوشت گرون بهشون انداختند؟! نکنه شما هم از همین جماعتید و از این گوشتا قالبتون کردند حلا فهمیدید رفته تو پاچتون. حلا میخواید تعزیراتو بفرستید سروقت تولید کننده مستکبر ستمگر زورگو تا حق پولدارای عزیز دردونه رو از حلقومش بکشه بیرون
من مردم رو به دیدن فیلم تنگسیر و شجاع دل دعوت میکنم !!
سهم از ما بهتران ثروت وامن وامان،سهم پابرهنه ها فقر وزندان وفغان....همین الان در یه فروشگاه برا خرید رفتم یه خانم جوان با فرزند خردسالش اومده بود دوهزارتومان برنج بخره!!
سیاست های سوسیالیستی جواب نمیده اینکه همه را مثل ماشین چمن زن در یک سطح نگه داریم منطقی نیست و جواب هم نداده اگه جواب میداد شوروی با اون عظمت به این وضع نمیافتاد یا همین کره شمالی و کوبا و ونزوئلا. هر کسی به اندازه تلاشش بهرهمند میشه. قرار نیست چون یک عده نمیتونه گوشت بخوره بقیه هم ماتم بگیرن. وظیفه دولته که به اون خانواده های ضعیف کمک کنه نه مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
مگه کشورهای اسکاندیناوی با سیستم سوسیالیستی اداره نمیشن؟ وضع اونا لابد خیلی خرابه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اشکال اینه که پولداری در ایران نگیم همه ولی 80 درصد اتصال به دربار در گذشته و رانت و رشوه و فساد و زدوبند در این سالها را یدک میکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
نه دیگه برعکسه. توی این مملکت هرکس بیشتر تلاش می کنه بیشتر نداره. نمونه ش مدیران و کارگرای زحمت کش که از کله سحر تا نیمه شب کار می کنن.
ایرادش چیه؟ گوشی موبایل من 20 هزار تومنیه تو مغازه ها هم ایفون 6 ملیونی هست به من ربطی نداره پام اندازه گلیمم دراز کردم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
بستگی داره گلیمتو چطوری به دست آوردی.
مشکل اصلی این نیست مشکل اینه که در ایران درامد باداورده وجود دارد وگرنه کسی پولش از راه درست باشه هر چی بخره حقشه
از اين مسولین انتظار بدتر از اينها رو هم داريم.
اگه تولید داخله و ارز خارج نمیکنه اشکالی نداره نوش جونشون ما نداریم ولی حداقل گردش مالی اش به لقتصاد کشور کمک میکنه ولی اگه وارداتیه جلوش رو باید بگیرن
انقلاب مستضعفان
تمام این نشانه ها وهزینه های غیر قابل باور برای ما مردم عادی از قیمت عینک وماشین وبلوز وشلوار وپالتو پوست تا عضویت استخر ناشی از اقتصاد ناسالم وتخصیص نا برابر سرمایه ملی در بین مردم است .وقتی رانت خوار وزن خوب باافتخار به خاص بودن خود اعتراف میکند پس برای کسب درآمد با زیر پا گذاشتن زن های بد وغیر خاص مشکلی ندارد و وقتی پول از راه های ناصواب بدست بیاد مثل خانم م الف یا خودش را به نادانی میزند یا از اصل منکر همه چیز می شود وبرای فراموشی خود و دوری از نفرت مردم خودشون را در محافل خاص وبا خرجهای عجیب وریخت و پاشهای هنگفت سرگرم می کنند.اینها از جنس مردم نیستند
ما باید تابع عرضه و تقاضا در بازار باشیم وقتی خریدار هست چرا باید عرضه نباشد؟
شما تصور کن فردا دولت بنزین را لیتری ۱۰ هزار تومان بفروشه باور کنید پمپ بنزین ها شلوغ تر میشه در کل مردم ایران از سطح درامد و رفاه بالایی برخوردارند در این شک نکنید
مفته به خدا ، سال ۸۴ گوشت کیلو ۲۰۰۰ تومن بود الان شده ۵۰ هزار
رانت خواران کشور از جمله برخی افراد واردات خودرو پای همین سفره گوشت میل میکنند.
مشخص هست که این افراد این پولهارو از چه راهی بدست میارن... اگر دوست دارید منم بگم بگم بکنم ولی چه فایده...

از قاچاق مواد گرفته تا قاچاق کالا و هر نوع خلافی دست برخی هاست و عزیز دوردونه هاشون باید این پول هارو خرج کنن

وقتی هیچ کجای دنیا تحویلشون نمیگیرن باید این عقده گشایی هارو در همین سرزمین برای خودشون فراهم بکنن

اگر هر کجای دنیا بود یه سنت پول بی حساب جایجا میشد میگرفتن حسابرسی میکردن طرف رو

اونها تنها زمانی میتونن بی حساب باشن که پول نقد رو نگه دارن

اینجا سیستم بانکی هم دست خودشون هست برای همین راحت پولشون رو هم میذارن جایی که موریانه نخوره

پولشویی هایی هم که میکنن اونوریا اینجا نیاز نیست چون دردسر این کارارو نداره اینجا
اینجا فقط برخی افرادن که همه چی دستشونه بقیه ملت دارن بدبختی میکشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ممنون که نظرم رو گذاشتی ولی باسانسور برام جالبه که تا این حد رسانه های ما جرات دارن...
اون سر دنیا یه خبرنگار پا میشه تا پای جونش میره خطر میکنه و همه چیز رو افشا میکنه اینجا یه نظر هم سانسور شده و اصلاح شده میذارید شماها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
عزیزم میلیونها برابر این دارایی های باد آورده در کانادا و انگلیس و مالزی و... سرمایه گذاری کردهان.
حرف حساب مردم چیه؟ چرا گوشتا گرونه؟ اگه به چا 900000 تومن کیلویی 200000 بدن خوبه؟ یه وقت خدای نکرده به برادران پولدار فشار نیاد؟
شکاف طبقاتی چرا خجالت بکشه؟؟برخی مدیران باید خجالت بکشن. در واقع روندی که منجر به وجود اینچنین شکافی شده رو باید بررسی کرد. . تازه خدمت به مردم رو از الطاف خدا میدونند. خدایا خودت به داد این مردم برس...
اینکه فاصله طبقاتی نباید زیاد باشه یا اگه هست همه مردم از یه حد اقل رفاه نسبی برخوردار باشند حرف کاملا درستیه. ولی از واکنش به این خبر می شه فهمید مردم ما خیلی عقده ای هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
عقده نیست عزیز من بحث خیلی زیاده ولی امثال شماها تا وقتی هستین همه چیز رو عقده و اینها میبینید کاری نمیشه کرد

شما هم برو عقده گشایی های خودت رو بکن...
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
عقده است عزیز دل. قبول کنید. اعتراض شما به فساد نیست به اینه که چرا شما تو این بخور بخور شریک نیستید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
معلومه که خیلی نادان هستی .موضوع پول های باد آورده از جیب ملت است.
این شکاف طبقاتی نیست بلکه گسل طبقاتی است که عمق فاجعه به این راحتی دیده نمی شود و لرزه بر اندام جامعه انداخته است
تابناک مسائل مهمتر را ول کردی چسبیدی به این موارد؟
لایحه بودجه را لاپوشانی کردی حواس مردم پرت شه؟!!!
به جای این اخبار فیک برید ببینید بودجه مملکتو دارند چیکار می کنند
من دو سال از خدمتم گذشته
مدرک مهندسی دارم
دنبال ی کاری هستم شاید با حقوقی در حد یک کیلو از این گوشتها یا یک کیلو و نیم
امان که جز تاکسی انلاین چیز دیگری نیافتم
همه شرکتها از قبول نیرو طفره رفته و اعلام میکنن تعدیل داریم میکنیم نیرو نمیخایم
امان
ای خدااااا کجایی
اینها را همان کسانی میخورن که تو لواسان حراج جواهرات راه میندازن و جلوی دوربین تلویزیون ادای دلسوزی واسه مردم را در میارن!
تابناک جان بد نیست یک گزارشی از حراج جواهرات خانم فوتبالیست معروف هم نشر بدی! البته اگه به مردم سالارها و ژن خوبا و آی کیو بالاها برنمیخوره!!!
عجب گاوی است با این گوشت حتما بجای شیر معمولی شیر کاکائو میده.
اگر وارداتی نباشه و تولید داخل باشه ، چه اشکالی داره ، بلاخره باعث چرخش پول در جامعه میشه وگرنه پولداره پامیشه میره خارج و پول هاش رو مبریزه تو جیب یه خارجی ؛ نه تولید رونق پیدا میکنه و نه کارگری میره سرکار
بزار هر چقدر خواستن داخل کشور خرج کنند ، خواستن گوشت بخرن کیلویی یک میلیارد ؛ نوش جونشون
روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
خیلی لوس شده دیگه این عبارت .
۱- معنی اقتصاد مقاومتی را هن فهمیدیم ۲- چرا بجای کلمه لاکشری luxury از معادل فارسی آن که تجملی است استفاده نمیکنید‌ ۳- آیا این ولخرجی ها از محل همان وام های میلیاردی که اصل و فرعش معوق است نمی باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
حتما همینطوره و تابناک هم هر جا به قبای آقایان بر بخورد مثبت را غیر فعال می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
باید این کلمه بره فرهنگستان و بودجه اش
تامین بشه بعد آقای حداد معادل سازی کنه
اتفاقا برعکس همه نظرات من موافق توضیع این محصولات و دیگر موارد فوق گرون هستم . بالاخره باید یکی جیب پولدارا رو خالی کنه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
آخه اون یکی هم از خودشونه.کشاورز ساده معمولی نیست که بگوییم نوش جانش
با سلام. بهترین و عالی ترین روش تبلیغ گوشت وییل بود. حالا وارد کننده می تواند این گوشت را که در اروپا و آمریکا و استرالیا تقریبا همان قیمت گوشت معمولی است را وارد و به راحتی به فروش برساند. از نحوه تبلیغات خوشضم آمد. آفرین به این زرنگ ها که هم آی کیو بالا دارند و هم ژنتیک.
وای فکر کرد نوشتید 90 هزار توان گفتم چه خوب چرا تابناک غر میزنه یه بار دیگه خوندمش تازه دوزاریم افتاد
روش این نوع دامداری را پرس و جو کنید تا مردم یاد بگیرن تولید کنن وصاذر هم بشه شکاف طبقاتی هست ولی بازار انرا هم درنظر بگیرید
فقط دقت بشه آهنگی که برای گاوا می ذارند خدای نکرده غیر مجاز نباشه اگه یه بخشی از پول ناچیز چند هزار میلیاردی شون را برای خرید این گوشتها صرف کردند زبونم لال لقمه شبهه ناک نخورند
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
موسیقی کلاسیک واسشون میذارن تا مبادا با موسیقی دیگری گاوها به حرکات موزون!!! بیفتن و گوشتشون آب بشه!
چه نظارتی؟ بذارید بفروشه گرونتر هم بفروشه 80 درصد ازش مالیات بگیرید بدید به دهکهای پایین.
ما همينجوريش هم سه برابر قيمت جهاني بابت گوشت. پرداخت ميكنيم و هيچكس هم پاسخگو نيست
قيمت جهاني گوشت قرمز ٣ دلار هست ، حالا گوشت لاكچري مشكل ماست؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اشتباه نکن .گوشت 50 تومنی هم لاکچریه البته از نوع دولتیش!!!
اگه گوشت گاو کوبه باشه که خوراک اصلیش آب شنگولیه. خوردنش برای این ادمهای خداترس مشکل شرعی نداشته باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
بازم مثبت غیر فعال شد نکنه تابناک خودت یا بستگانت از این گوشتا می خورید
همین ها که قرار است شکاف طبقاتی را اصلاح کنند از این غذاها می خورند چه انتظاری از اینها هست؟
استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی .
کاری به درآمدهای نجومی و نحوه به دست آوردنش ندارم ولی:
همه کشورها (خوب و بد ، مسلمان و یهودی) هدفشون اینه که عدالت اجتماعی رو با گرفتن پول از پولدارها و دادن به فقیرها ، برقرار گنن...

یه جایی این کار رو با گرفتن مالیات بیشتر از پولدارترها می گیرن...
یه زمانی این کار رو به افزایش خدمات اجتماعی برای قشر متوسط انجام میدن.... (کمک رایگان به قشر متوسط)
یه جایی مثل همین عربستان پولدارها و شیخ ها رو زندانی میکنه میگه باید پول بدین....
یه جای بدتری اموال پولدارها رو مصادره میکنن.....
و ...
یک راه حل آخری هم داره که کنار راهکارهای دیگه معمولا انجام میشه و اون ارائه کالاهای لوکس برای قشر پولدار جامعه هست: این گوشت یا مثلا یک کیف دستی با برند فلان که پلاستیکی هست و قیمتش 10 هزار دلاره ، ماشینهای چند میلیاردی و.... از همین مدل هست.... در واقع گرفتن پول با هر بهانه ای از دست پولداره و هزینه تراشی براش و پخش کردن در جامعه...
پس خودتون رو ناراحت نکنید....عدالت اجتماعی داره برقرار میشه!
دریغ از شنیدن و خواندن خبری که حال آدمو خوش کنه مدام خبرهایی باید بخونیم که روح و روانمونو خسته و افسرده و نا امید میکنه. بی دلیل نیست افسرده ترین و داغونترین ملت جهانیم.
لطفا" این را درج کنید.3 ماه پاییزگذشت و درتهران یک قطره باران هم نیامد و بجای باران و برف آلودگی شدید هوا را دیدیم.نابودی محیط زیست و فضای سبز و جنگلها و آلودگی منابع آبی سطحی و زیرزمینی و فعالیت بی وقفه دامداریها و صنایع عقب افتاده و افزایش گازهای گلخانه ای یکی از دلایل افت بارندگی و خشکسالی هستند. این طبقه سرمایه دار بجای این لاکچری بازیهای لوس و بیمزه همین قدر که رفتارهای ضدمحیط زیستی خودشان را اصلاح کنند و فکری به حال تولیدیهای آلاینده خودشان کنند لطف بزرگی درحق خودشان و جامعه کرده اند چون عامل اصلی این وضعیت همین قشر به اصطلاح لاکچری باز هستند که با برج سازیهای بی رویه شان و کارخانه های عقب افتاده شان محیط زیست تهران را نابود کردند و درنهایت وقتی تهران بطورکامل غیرقابل سکونت شد خودشان که متهم و مقصر اصلی این وضع هستند به خارج ازکشور فرار میکنند و مردم بیچاره میمانند و بامرگ دست و پنجه نرم میکنند.
چهل سال گذشته و از حکومت مستضعفان در روی زمین تجملگرایی افراطی سر برآورده چند سال بعد که نسل مسیولان انقلاب مستضعفان از بین میره و آقازاده ها می آیند روی کار چه خواهد شد؟
متاسفانه از شعارها و اهداف نظام خيلي فاصله گرفتيم. ويكي از دلايل اصلي اون رانت و فساد و اختلاس و البته عدم برخورد قاطع مسئولين با آن و افزايش روز افزون اين معضلات هست.
دام های زیادی در شمال و مناطق غربی کشور وجود دارند که بعلت تغذیه دام از گیاهان طبیعی گوشتشان بسیار خوشمزه و بسیار با ارزشتر از گوشت این دامهاست .
باد اورده را باد میبرد .
خانواده های ثروتمند زیادی در کشور وجود دارند .که توانایی خرید اینچنین سبد غذایی را دارند اما میدانند پرداخت چنین پولی برای گوشت ان حیوان حماقت محض است
این پولها همین رانت واختلاس ودزدی است که مسئولین چشمشان را بسته اند
به استاد حداد عادل بگویید حتما اسمی برای این هم پیدا خواهد کرد.
هوووم. سکوت.. هیس هیییییس. بچه خوابیده. ننه شیرش خشکه. هیییس. هووم. سکوت. خفه شو. صدات در نیاد . بچه خوابیده. گوشتش رو میخوام بخوابونم واسه رستوران لاکچری. هییس. میگن گوشت نوزاد مارتنید شده تو سس سکوت خیلی قیمت داره
این که چگونه مدیریت کرده ایم که فاصله طبقاتی اینقدر زیاد است نگران کننده و قابل انتقاد است و حتما نظام باید تدبیر کند .... لیکن متاسفانه به موضوعاتی که باید حساسیت نشان دهیم نظیر ورود اجناس و کالاهای خارجی لاکچری دارای مشابه داخلی و خروج سرسام آور ارز ... لیکن توجه داشته باشیم گرفتن پول از پولدارها با رضایت قلبیشان و آنهم جهت موضوعاتی نظیر بستنی و چلوکباب و همبرگر و گوشت گاو و... که علاوه بر خدماتی بودن و اشتغالزایی، درصد ارزبری کمی دارند خود عبادت است و باید این افراد بجای انتقاد هر ساله توسط دولت تشویق و تقدیر گردند... هرچه این پولها در داخل اخذ و گردش نکند صرف سفرهای خارجی و ارز بری و برندخری و... خسارت محض به اقتصاد خواهد گردید.
کمی نگاهمان را تغییر دهیم.
پول مفت دیگه
موسیقی؟؟؟ یک ادم باحال داره پولدارهای را سرکیسه میکنه. همین.
سازمان دامپزشکی برخورد کند و اجازه توزیع و فروش ندهد!!!
چطور میشه قیمت تموم شده گوشت گوسفندی تو کشتارگاه زیر 17 هزار تومنه ولی به دست ما میرسه 450 تا 50 هزار تومن؟؟بهتره روحانی بیاد اینا رو درست کنه نه درباره کشورهای .............. صحبت کنه.
اینقدر بی اطلاع حرف نزنید این گوساله چون در حدود 15 هفته بیشتر عمر نداره خوب طبیعتا گرونه یعنی گوساله 10 میلییونی رو باید با وزن بسیار کم کشتار کنی خوب مشخصه گرون در میاد
ب تابناک شما خودتون وقتی تبلیغ سایتی رو گذاشته اید که در اون قیمت یک شلوارک 3 میلیون تومان هست حالا به تبلیغ این گوشت ها گیر میدید؟ متاسفانه همه ما اینطوری شدیم. جایی که منافع ما توش باشه ساکتیم و در مورد بقیه سینه چاک شعاری منافع مردم. این هم یکی دیگه از درد های بزرگ کشور هست که اخلاق هم به افسانه ها پیوسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
آنهم همه ارز بر نه نظیر این موضوع خدماتی و سرکیسه کردن پولدارا که خیلی مفیده برای اقتصاد فقرا
این چیزها همه جای دنیا هست. یک سرچ بکنید Wagyu Beef و قیمتش رو ببینید. حول و حوش کیلویی 2 میلیون تومن میشه. هر کی داره بخوره نوش جونشون کسی هم که نداره بره گوشت معمولی بخوره. زوری که حلقتون نکردن!
سوال ) - سال 57 و 22 بهمن چه روزی بود و چه اتفاقاتی و برای چه آن اتفاقات افتاد ؟ ..... (بارم 20 نمره)
تابی جان تیترای میزنی که ادمو یاد مطبوعات قدیم میندازه (جنجال به خاطر بیست سانت گوشت ) وامثال اون یعنی الان تنها علامت به قول اون دوستمون جر خوردگی طبقاتی همین گوشت ۹۰۰هزارتومنیه
نرخ دیه رو خوب اومدی .. ولی چه فایده که واسه هر چیزی توجیهی دارن
این که منشأ این پول ها از کجا مسئله ای جداست ولی خود این موضوع خیلی خوبه به شرطی که وارداتی نباشه ،اینجوری موجب گردش پول در مملکت میشیم و پول از دست پولدار خارج میشه و علاوه بر کنترل نقدینگی پول پول دار یه پولی هم به افراد تولید کننده می رسه
بجای اینکه برای تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند شکم هاشون رو پر رو خالی می کنند. در چنین شرایط اقتصادی کمتر از جنایتکار نیستند.
قطعاً کسی که پول را با زحمت و از راه حال به دست آورده اند به این جور چیزها نمی دهد این اقلام را کسانی می خرند که پول باد آورده از راه غارت و دزدی بیت المال به جیب می زنند.
به نظر من اشکالی نداره تو همه دنیا جامعه وقشر پولدار از پولشون باید استفاده کنن قرار نیست منی که پول ندارم غصه کوشت هفتصد هزاری بخورم همون سی تومنی کافیه برام
بنده به نویسنده مقاله توصیه می کنم اگر در مورد موضوعی اظهار نظر میکنند در مورد آن بصورت کامل تحقیق کنند. منظورم اون بخش از مقاله است که گوشت حاصل از هر دام را 500 کیلو در نظر گرفته. تا اونجا که من میدونم این گوساله ها حداکثر تا ورزن 200 کیلو نگهداری می شوند . بعد از کشتار درصدی بابت امحا و احشا و استخوان و ... از وزن کم میشه باقیمانده می شود گوشت مورد نظر. حالا این 500 کیلو رو نویسنده از کجا آورده که کلی هم ضرب و تقسیم کرده تا رسیده به دیه انسان رو من نمی دانم. و اینکه شکاف طبقاتی داره بی داد میکنه درست ، ولی مقصر اون تولید کننده بیچاره نیست که وارد یک کار تولیدی جدید با صادرات به بازار های جهانی شده.
اینا که دیگه گاو نیستن...گاو من بودم که درس خوندم و موندم تو این کشور:)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل