بازدید 2676

ائتلاف آمریکا دستگیری ابوبکر البغدادی را تکذیب کرد

نیروی ائتلاف آمریکا حاضر در منطقه دستگیری و نگهداری سرکرده داعش در یکی از پایگاه‌های خود را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۵۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۶ 19 December 2017

نیروی ائتلاف آمریکا حاضر در منطقه دستگیری و نگهداری سرکرده داعش در یکی از پایگاه‌های خود را تکذیب کرد.

به گزارش تابناک، نیروی ائتلاف آمریکا حاضر در منطقه خبر دستگیری «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ائتلاف آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که خبر نگهداری البغدادی در یکی از پایگاه‌های این نیرو صحت ندارد.

دفتر روابط عمومی ائتلاف آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «این اطلاعات متاسفانه دروغ است. ائتلاف هنوز محل استقرار ابوبکر البغدادی را نمی‌داند. مطمئن باشید اگر مکان البغدادی مشخص شده بود، او به‌خاطر جنایت‌های جنگی‌اش تا به حال مرده و یا در بازداشت بسر می‌برد.»

یک منبع سوری روز یکشنبه به روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» اعلام کرده بود که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، در عراق توسط آمریکا دستگیر شده و سپس به منطقه «الکرامه» سوریه منتقل شده است.

بنابر این گزارش، این منبع که که قبلا یکی از اعضای «جند الاقصی» بوده اعلام کرده که البغدادی نخستین بار به پایگاه آمریکا در «رأس‌ العین» و سپس به پایگاهی آمریکایی در «الحسکه-رمیلان» برده شده است.

این منبع همچنین افزود که علاوه بر البغدادی، هفت نفر دیگر از سرکردگان ارشد داعش نیز بخشی از این گروه بوده و یکی از آن‌ها یک تبعه عراقی و دیگران نیز همگی اتباع کشورهایی به جز عراق و سوریه بوده‌اند.

پیشتر مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه در سوریه فعالیت دارد، اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکا در حال آموزش نیروهای شبه‌نظامی در اردوگاه الحسکه سوریه است تا گروه جدیدی از تروریست‌ها را تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در جنوب این کشور فعال سازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر