بازدید 6151

افتتاح هزارمين مدرسه در دهمين سالگرد دستور رهبر انقلاب

در این مراسم 76 مدرسه ساخت بنیاد برکت با 600 کلاس در 26 استان کشور به عنوان هدیه مقام معظم رهبری، به آموزش و پرورش تحویل داده شد تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گیرد؛ بنابراین، پس از پایان یافتن ساخت هزار مدرسه تعهد شده اول، تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته و ساخت 25 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بین آموزش و پرورش و بنیاد برکت امضا شد.
کد خبر: ۷۵۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 19 December 2017

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که در این ستاد از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو اجرا شده است، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادی به ‌کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محمد مخبر در مراسم افتتاح هزارمین مدرسه‌ی برکت با بیان این‌که ده سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد، گفت‌: حقیقت این است که نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم. خود ما هم فکر نمی‌کردیم روزی در ستاد اجرایی به این نقطه از فعالیت‌های اجتماعی برسیم.

وی افزود: کار ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز چهارده خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.

 

افتتاح هزارمين مدرسه در دهمين سالگرد دستور رهبر انقلاب

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که اشتغال‌زایی محوری‌ترین کار ماست و تاکنون 322 طرح اقتصادی در مناطق محروم ایجاد و از 170 مورد خارج شدیم، گفت: ما با هر دو تومان، 10 تومان کار کردیم و اخیراً هم طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور را شروع کرده‌ایم.


وی افزود: در زمینه‌ی سلامت در حال بیمارستان‌سازی و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام هستیم. از یازده بیمارستانی که متعهد به ساخت آن‌ها در مناطق محروم شدیم، تاکنون هفت مورد تحویل شده که برخی از آن‌ها 20 سال بود نیمه‌کاره مانده بودند.


دکتر مخبر با اشاره به این‌که قرارداد ساخت 21 هزار و 500 مسکن را با مشارکت بنیاد مسکن منعقد کردیم که 60 درصد آن‌ها تحویل شده است، اظهار کرد: 60 هزار نسخه‌ی بیماران سرطانی را پرداخت و 60 هزار وام قرض‌الحسنه اعطا کرده‌ایم. همچنین 3000 زوج نابارور برای درمان تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون 110 کودک از زوحین نابارور به دنیا آمده‌اند.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: همچنین در خصوص کاشت حلزون شنوایی برای درمان کودکان ناشنوا فعالیت خوبی داشته‌ایم و امروز تعداد زیادی از کودکان شنوایی خود را به دست آورده‌اند و همه‌ی این‌ها به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی بی‌دریغ دفتر ایشان و هیأت امناي ستاد بوده است.


وی با تأکید بر این‌که محور بودن مردم از ویژگی‌های اساسی کار در بنیاد برکت است، گفت: مردم مشارکت می‌کنند و تا امروز 14 هزار تقاضای مشارکت داشتیم که 6000 مورد جدی بوده و اسناد تحویل شده و به معنای آن است که 12هزار میلیارد تومان آماده‌ی مشارکت داریم و می‌شود کارهای بسیاری در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی انجام داد. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: باید به اصل 44 و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که عصاره‌ی آن این است که کار را به دست مردم بدهیم. در کشور مشکل تصمیم‌گیری و شجاعت و جسارت در کار داریم.


دکتر مخبر ادامه داد: اگر روزی در کشور دستگاه‌ها را به علت کارهای نکرده بازرسی کنند، معلوم می‌شود کارهای نکرده به مراتب بیشتر است و باید بیشتر به آن ایراد گرفت. متأسفانه از مدیری که می‌آید و بعد از ده ماه با توجه به امکانات موجود درباره‌ی کارهای نکرده‌اش سؤال نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که منابع کشور معطل می‌ماند.


وی با بیان این‌که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو انجام شده است، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادانی به‌ کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: آماده‌ایم هزار مدرسه‌ی دوم برکت را بسازیم. تاکنون از قرارداد ساخت 1357 مدرسه، بیش از هزار مورد تکمیل شده است. برای آبادانی 4000 روستا هدف‌گیری کردیم که 2500 مورد انجام شده است.


وی تأکید کرد: کار در آموزش و پرورش هزینه نیست و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن باید انجام شود. باید در آموزش و پرورش به شکل اصولی سرمایه‌گذاری شود.


دکتر مخبر با بیان این‌که در هیچ کاری نیت ماندگاری نداشتیم و تصمیم داریم شرکت‌های باقی‌ مانده را واگذار کنیم و نمی‌خواهیم هیچ‌ یک را نگه داریم و همه باید به بورس بروند و به مردم واگذار شوند. متأسفانه بوروکراسی حاکم در سیستم اداری از مشکلات کشور است که باید آن را رفع کرد. امروز تقاضای مشارکت ما زیاد و است اگر بتوانیم اقتصاد را به مردم بدهیم و دولت سیاست‌گذار باشد، جلوی فساد هم گرفته می‌شود. 

مدارس بنیاد برکت در زلزله اخیر آسیبی ندید


آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری مهمان ویژه‌ی مراسم افتتاح هزارمین مدرسه برکت با بیان این‌که «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست‌مان در حوزه‌ی علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود شدنی نیست، گفت: باید این جریان برعکس شود و آن‌ها به ما نیاز پیدا کنند. مدرسه‌ای که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه دهد.


آیت‌الله محمدی گلپایگانی در جشن افتتاح هزارمین مدرسه‌ی برکت که در نمایشگاه دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، با بیان این‌که شهدا حق بزرگی بر گردن همه‌ی ما دارند و نام‌گذاری هزارمین مدرسه‌ی برکت به نام شهیدان جوزدانی، اتفاق میمون و مبارکی است، اظهار کرد: شهدا برای سرپا ماندن نظام خون داده‌اند و باید برای گرامیداشت آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

افتتاح هزارمين مدرسه در دهمين سالگرد دستور رهبر انقلاب


وی افزود: امیدوارم اعمال خیرخواهانه و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذخیره‌ی آخرت آن‌ها قرار بگیرد. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدارسی ساخته است که با زلزله‌ی شدید هم تخریب نشده و آسیبی ندیده‌اند که حاکی از استحکام و ساختن اصولی آن‌هاست.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دستمان در حوزه‌ی علم و دانش به سمت دشمن دراز شود، شدنی نیست گفت: باید این جریان برعکس شود و آن‌ها به ما نیاز پیدا کنند.


آیت‌الله محمدی گلپایگانی افزود: بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌آموز دارد. اولین معلم خداست و این رسالت کوچکی نیست. خداوند در قرآن خودش را رحمان معرفی می‌کند.
وی با بیان این‌که خداوند کسی است که به وسیله‌ی قلم به انسان آن‌چه را که نمی‌داند تعلیم داده است، گفت: تنها گروهی که از خدا می‌ترسند و حساب می‌برند، علما هستند. خداوند تمام اسما را به آدم یاد داده است که در تفسیر آن گفته‌اند یعنی همه‌‌ی آن‌چه در آسمان و زمین است.


آیت‌الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: همه‌ی ملائکه به جز ابلیس به انسان سجده کردند. وقتی خداوند به ابلیس خطاب کرد که بیرون برود و رانده‌ی درگاه خداوند شد، شیطان قسم خورد که تمام فرزندان آدم را گمراه می‌کند و فقط بندگان مخلص می‌مانند و خداوند فرمود نمی‌توانی بر بندگان ما تسلط پیدا کنی. انشاءالله همه جزو همین گروه باشیم.


وی با بیان این‌که این مدارس برپا شده و امروز روز علم و دانش است اظهار کرد: عمده بدبختی نسل کنونی این است که علم و تکنولوژی در خدمت توحش، بربریت و شهوت‌رانی قرار گرفته است. وقتی یک بمب اتم می‌اندازند و درجا 150 هزار نفر نابود می‌شوند، ریشه‌ی آن همین علم و دانش است. امروز در یمن که از فقیرترین کشورهای دنیاست، روزی نیست که رژیم سعودی آن‌جا را بمباران نکند. چند روز پیش مجلس عروسی و شادی را بمباران کردند و چهارده زن شهید شدند.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود : هواپیمای اف 16 ساخت آمریکا و اسراییل آن‌جا را بمباران کرده و در واقع تکنولوژی و علم در خدمت درآمده و بلای جان بشریت شده است. امروز وضع عجیبی در دنیا حاکم است.


آیت‌الله محمدی گلپایگانی تأکید کرد: مدرسه‌ای که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه شود.


وی با طرح این سؤال که فضای مجازی دارد با دنیا چه می‌کند، گفت: فرد در خانه و اتاق خلوت نشسته و مستهجن‌ترین مناظر را تماشا می‌کند. همین علم است که دارد خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند. چه‌قدر باید آمار طلاق بالا برود؟ چه‌قدر افراد متدین و خوب که در اثر تبلیغات مسموم زندگی‌شان از بین رفته است.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن ابراز امیدواری برای ادامه‌ی این عمل خداپسندانه‌ی مدرسه‌سازی اظهار کرد: کشور ما امکانات بسیاری دارد و فقط منتظر مرد عمل هستیم و امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت دست پیدا کنیم و 100 سال دیگر تابلوی بنیاد برکت بزرگ‌تر شود و شما مصداق آیه‌ی «الم تری کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه» باشید که آفت به آن نمی‌رسد و شاخ و برگش همه را فراگرفته است.

توانمندسازي اقتصادي حاصل ده سال تلاش بنيادبركت

دکتر عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که امروز بنیاد برکت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه‌هایی است که نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند، گفت: ده سال از تأسیس بنیاد برکت گذشته و ما راهی به بلندای معرفت و دانایی که با نور و برکت عجین شده را طی کردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاک کنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینک در حال عبور از این هزارها هستیم.

 

افتتاح هزارمين مدرسه در دهمين سالگرد دستور رهبر انقلاب


دکتر عارف نوروزی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یک هزارمین مدرسه‌ی برکت که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اعضای هیأت امنای ستاد و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 86 مبنی بر اینکه: «در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده، این‌که هزار نقطه آباد شود، هزار مدرسه در کشور ساخته شود و مشکلات هزار روستا برطرف شود.»، گفت: این فرمایش مبنای تشکیل بنیاد برکت ‌از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شد و امروز شاهد افتتاح هزارمین مدرسه به همراه 76 مدرسه‌ی دیگر با 600 کلاس درس و 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.


وی افزود: مدارس برکت از آزمون‌های زلزله در کرمانشاه و ارسباران و... موفق بیرون آمدند و در روستاهایی که تا هشتاد درصد تخريب شد، شیشه‌ای از مدارس برکت نشکست و دکتر مخبر دستور داد امروز از پیمانکاران این مدارس تقدیر کنیم.


مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این‌که کار محکم و اصولی ماندگار است و به دیگران می‌آموزد ساخت‌وسازهای این‌چنینی با رعایت استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: ده سال گذشت و کار برکت منحصر به ساخت مدارس نشد، راه‌سازی، پل‌سازی، کمک به محرومین، مسجدسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین و ده‌ها فعالیت اجتماعی دیگر نیز هم‌زمان انجام گرفت.


دکتر نوروزی ادامه داد: امروز بنیاد برکت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه هایی است که نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند. ما راهی به بلندای معرفت و دانایی که با نور و برکت عجین شده را طی کردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاک کنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینک در حال عبور از این هزارها هستیم.


وی افزود: امروز بنیاد برکت نامی عجین شده با عشق و همت و به وسعت ایران اسلامی است و امیدواریم شایستگی داشته باشیم و این راه پربرکت را شتابان ادامه دهیم. 

تقدیر از پيمانکاران ساخت مدارس برکت


در پايان اين مراسم از پیمانکاران ساخت مدارس برکت در مناطق زلزله زده که در حوادث زلزله اخیر کرمانشاه دچار هیچ آسیبی نشدند تجليل شد.


همچنين از تمبر يادبود افتتاح هزارمين مدرسه برکت نيز رونمايي شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار