بازدید 28312

رسوایی بزرگ بر سر فیلم عصبانی نیستم

درمیشیان که البته تاکنون درباره موضع پیشین شمقدری واکنش رسمی نشان نداده، همراه با این یادداشت بسیار تند، مستنداتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد، حق با اوست. کارگردان عصبانی نیستم پروانه ساخت این فیلم سینمایی را منتشر کرد که در آن تاریخ صدور پروانه ساخت، 22 خرداد 1392 درج شده است...
کد خبر: ۷۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 20 December 2017

رسوایی بزرگ بر سر فیلم «عصبانی» نیستمپس از آنکه حسینی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» بدون دریافت نمایش سخن به میان آورد، درمیشیان با انتشار مستنداتی، ثابت کرد که او این فیلم جنجالی را پس از دریافت پروانه ساخته است؛ مستنداتی که موقعیت او را به عنوان کارگردان فیلمی که با وجود دریافت پروانه نمایش، اجازه اکران نیافته، تحکیم می‌بخشد.

به گزارش «تابناک»؛ جلوگیری از اکران عمومی فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان ـ که قرار بود از صبح امروز در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآید ـ باعث شده این فیلم حتی بیش از ماهیتش اهمیت یابد و در واقع اکنون بحث نه صرفاً درباره خود فیلم، بلکه درباره مکانیزمی است که نتیجه‌اش چنین چالش‌هایی می‌شود. کاملاً واضح است که وقتی سخن از مکانیزم‌ها به میان می‌آید، هر مسئولی بکوشد تا این وقایع را به دوره دیگری نسبت دهد.

در این اوضاع، سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی، کامل منکر صدور پروانه ساخت برای این فیلم سینمایی شد و تأکید کرد پس از شروع ساخت این فیلم سینمایی، مدیران سینمایی در دوره وزارت او، از ساخت چنین اثری خبردار شده‌اند و سپس برای دریافت پروانه ساخت توسط عوامل این فیلم سینمایی اقدام شود.

رسوایی بزرگ بر سر فیلم «عصبانی» نیستم

حسینی گفت: «موضوع اصلی این است که «عصبانی نیستم» بدون مجوز شروع به ساخت کرد و بعد از پیگیری‌های ما، آنها برای مجوز اقدام کردند. همچنین در آن دوران طبیعی بود که چنین فیلمی اجازه اکران پیدا نکند. البته در سال های اخیر هم در دولت یازدهم، این فیلم اجازه اکران پیدا نکرد. ابتدا کار را ساختند و بعد دوستان ما به آنها پیغام دادند، شما باید در نهایت مجوز بگیرید. طبق روال فیلمی که مجوز ندارد، نمی‌تواند اکران شود. مگر اینکه برخی بخواهند راه خودشان را طی کنند و ارتباطی خارج از کشور داشته باشند و برای آنها فیلم بسازند.»

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی این موضع‌گیری را داشت که پیش از این، جواد شمقدری معاون سینمایی او گفته بود:‌ «عصبانی نیستم فیلمی بود که آنچه الان ساخته شده با آنچه اول از ما مجوز ساخت گرفت تفاوت دارد، یعنی وقتی دولت عوض شد کارگردان با فیلمنامه خودش فیلم را ساخت و توقیف شد. چه بسا اگر مدیریت ما ادامه پیدا می‌کرد، کارگردانش این کار را نمی‌کرد و همان فیلمنامه اول را می‌ساخت که تأیید شده بود. آن وقت دیگر توقیف هم نمی‌شد. در واقع این خطای فیلمساز بود که وقتی دولت تغییر کرد، فکر می‌کرد می‌تواند فیلمنامه تایید شده را تغییر دهد. البته من خودم فیلمنامه را نخوانده بودم اما همکارانی که خوانده بودند پس از تماشای فیلم ساخته شده، گفتند فیلمنامه تغییر کرده است.»

در این شرایط رضا درمیشیان در یادداشتی بسیار تند خطاب به وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است: «تصوير پروانه ساخت فيلم سينمايی «عصبانی نیستم!» در پاسخ به اظهارات سراسر كذب آقای سيدمحمد حسينی، وزير محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی دولت احمدی‌نژاد، مبنی بر ساخت «بدون مجوز» فيلم سينمايی «عصبانی نيستم!» و اظهارات دروغين ايشان مبنی برای پیگيری‌هايشان برای صدور مجوز پس از فيلمبرداری (!!!) مقايسه تاريخ كلاكت زمان فيلمبرداری و تاريخ صدور پروانه ساخت به خوبی گواه دروغگويی ايشان است. لطفا اين «پروانه ساخت» را «دست» به «دست» برسانيد به دست وزير «دلواپس» آقای احمدی‌نژاد تا ديگر دروغ نگويند. حق شكايت از آقای حسينی را برای خود محفوظ می‌دارم.» 

درمیشیان که البته تاکنون درباره موضع پیشین شمقدری واکنش رسمی نشان نداده، همراه با این یادداشت بسیار تند، مستنداتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد، حق با اوست. کارگردان عصبانی نیستم، پروانه ساخت این فیلم سینمایی را منتشر کرد که در آن تاریخ صدور پروانه ساخت، 22 خرداد 1392 درج شده است.

البته طبیعتا مصوبه شورای پروانه ساخت برای این فیلم سینمایی متعلق به مدتی پیش بوده اما در نهایت پروانه‌ای که صادر و مبتنی بر آن، روند تولید این فیلم جنجالی پی گرفته شده، به هفته پایانی خردادماه 1392 بازمی‌گردد و از این منظر قضاوت تا حدودی دشوار است.

کارگردان «عصبانی نیستم» همچنین تصویر کلاکت این فیلم را منتشر کرد که تاریخ‌های ثبت شده نشان می‌دهد این فیلم در دولت یازدهم کلید خورده است؛ بنابراین، فیلم در دولت دهم پروانه ساخته گرفته است و البته اینکه در دولت دهم کلید خورده و سپس وزیر وقت خواستار صدور پروانه ساخت برای آن شده باشد، لااقل با مستندات موجود همخوانی ندارد. به نظر می‌رسد، گره اکران این فیلم و چند فیلم دیگر که روی کاغذ از مسئولان فعلی سازمان سینمایی پروانه نمایش گرفته‌اند، هر روز کورتر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
یه فیلمه فقط همین. !!!!!!
با سلام و احترام ،تاریخ صدور92/3/22 می باشد!!!!
دقت کنید....تاریخ 22/3/96 تاریخ مصوبه ست....تاریخ 22/6/96 تاریخ اعتبار این مجوزه....یعنی در دولت دهم مجوز صادر شده....
ببخشید 92 نه 96
یعنی هنوز متوجه نشیدید که احمدی نژادی ها کذب میگویند ؟
خوب چه بهتر خود روحانی مجوز داده
خودشم تلاش کنه اکران بشه
دیگر انقدر جنجال چیه
بیکاری و گرانی و رکود را بچسبید
در جایی که قانون حاکم نیست و هرکسی در هر کاری دخالت می کند، وضع از این بهتر نمی شود که فیلمی با پروانه نمایش اجازه اکران پیدا نکند!
پروانه ساخت که تاریخش 92/03/22 هست
مستندات مهر 92 کجاست ؟
92/3/22 بر روی پروانه فیلم این تاریخ خورده است در این تاریخ ایا جناب اقای حسینی وزیر بوده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این چه ادبیات سخیفی ست؟؟؟؟ اامضا مال کدام مدیر است.....؟ خنده داره.... نوشته این سایت از نوشته ان ااقا بی سر و ته تر!
تابناک جان، دقت کن عزیزم.
تاریخ صدور پروانه 96/03/22 هست. دقیقا دو روز قبل از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری.
سلام
لطفا مجوز را با دقت ببینید، تاریخ صدور خرداد ماه است و تاریخ اعتبار تا 22 مهر است. پس ادعای آقای حسینی صحیح است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
!!از چه زمانی ماه ششم مهر شده است؟
لطفا یک بار دیگر تاریخها را بررسی کنید تاریخ صدور 22/3/92 تاریخ اعتبار 22/6/92 و تاریخ کلاکت 15/6/92 می باشد که با اظهارات همخوانی ندارد
البته آنچه از تاریخ ثبت شده درمجوز پیداست زمان فیلمبرداری قبل از دریافت مجوز است که با توجه به تاریخ ارائه شده برروی کالکت اولا (کلاکت می تواند ساختگی باشد )ودر صورت واقعی بودن با توجه به رج زدن فیلم این کلاکت مبین زمان دقیق شروع فیلم برداری نمی باشد و چه بسا خیلی قبل از این تاریخ شروع تاریخ کلید زدن فیلم بوده باشد چون معمولا طی مراسم افتتاحیه آغاز فیلمبرداری به عنوان اولین پلان فیلم روی کلاکت یاد آوری می شود با این حال اگر مبنا را هم همان کلاکت ارائه شده توسط کارگردان فرض کنیم باز ایشان تخلف کرده اند
تابناک من این فیلم رو دیدم. فیلم عجیبی نیست، نوید داشجوی اخراجی فقیری است که برای یک آدم خلاف کار تو پاساژکار میکنه و عاشق باران شده و بابای باران مخالف ازدواج آنهاست و میخواد دخترش رو بده به یک مرد ثروتمند و نوید قاطی کرده و قرص میخوره و سعی میکنه عصبانی نشه و آخرش هم میخواد خودش رو بکشه همین. نمی فهمم چرا اجازه نمایش نمیگیره
سلام،‌از کجا معلوم تاریخ کلاکت درست و یا مربوط به زمان شروع ساخت فیلم باشد؟
سلام

مراسم تحلیف یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۳۶
تاریخ پروانه 92/3/22است قبل از تشکیل رسمی دولت
متاسفانه خود مقاله نه تنها روشنگر نیست بر حجم ابهامات افزوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل