بازدید 2497

بانک جهانی پیش‌بینی رشد ۲۰۱۷ چین را افزایش داد

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی را، از ۶.۷ درصد که در ماه اکتبر پیش‌بینی شده بود، به ۶.۸ درصد افزایش داد.
کد خبر: ۷۵۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 20 December 2017

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی را، از ۶.۷ درصد که در ماه اکتبر پیش‌بینی شده بود، به ۶.۸ درصد افزایش داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی را از ۶.۷ درصد که در ماه اکتبر پیش‌بینی شده بود، با تقویت رشد اقتصادی تحت تاثیر میزان مصرف و تجارت خارجی بالاتر، به ۶.۸ درصد افزایش داد.

اما این بانک که دفتر مرکزی آن در آمریکا است، پیش‌بینی نرخ رشد تولید ناخالص ملی چین در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی را به ترتیب در مقادیر ۶.۴ و ۶.۳ درصد بدون تغییر گذاشت، چراکه سیاست‌گذاری‌های مالی هماهنگ کننده بازار و تلاش‌های دولت برای محدود کردن وام‌ها و تقویت ابزارهای کنترلی، بر رشد اقتصادی این کشور فشار وارد می‌کند.

ریسک‌های کلیدی پایین آورنده رشد اقتصادی، همچنان افزایش کنترل بخش غیرمالی و نامشخص بودن وضعیت قیمت مسکن، هستند.

علی‌رغم کند شدن‌های اخیر، سطح اعتبارات همچنان با سرعتی بیشتر از تولید ناخالص ملی در حال رشد است. بانک جهانی در به‌روزرسانی وضعیت چشم‌انداز اقتصادی چین اعلام کرد که میزان اعتبارات بانک‌ها، به ۱۵۰ درصد تولید ناخالص ملی چین رسیده است، در حالی که در پایان سال ۲۰۰۷ این میزان ۱۰۳ درصد تولید ناخالص ملی بوده است.

در ۹ ماه اول سال، اقتصاد چین با نرخ فراتر از انتظار ۶.۹ درصد رشد کرد، اما تلاش‌های چین برای کاهش ریسک‌های مالی، باعث بالارفتن نرخ وام‌گیری شده است و نگرانی‌هایی را در مورد این‌که این اقدامات در سال آینده به تولید ناخالص ملی آسیب بزند، به وجود آورده است.

اما در ادامه گزارش بانک جهانی آمده است که رشد قدرتمند اقتصاد چین تا به اینجای سال، به سیاست‌گذاران این فرصت را داده است که به تقویت ابزارهای کنترلی خود شتاب ببخشند، که این احتمالا به بهای کند شدن رشد اقتصادی چین در کوتاه مدت تمام خواهد شد، اما چشم‌انداز اقتصادی چین در بلندمدت را بهبود خواهد بخشید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان