بازدید 19776
پاتریک بوکانان، مشاور سابق نیکسون، ریگان و فورد عنوان کرد؛

آمریکا با کمک چه کسی می خواهد با ایران بجنگد؟

دونالد ترامپ پیش از اینکه بخواهد علیه ایران کاری انجام دهد، باید به پیامدهای احتمالی آن برای آمریکا، خاورمیانه و ریاست جمهوری خودش بیندیشد. هر گونه جنگ با ایران در خلیج فارس، قیمت نفت را به شدت افزایش خواهد داد، بازارهای سهام سقوط خواهند کرد و شکاف عمده ای بین آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی اش پدید می آید؛ علاوه بر این، قرارداد فروش 300 ایرباس و بوئینگ به ایران نیز از بین می رود.
کد خبر: ۷۵۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 20 December 2017

سیاست تهاجمی دولت ترامپ علیه ایران و پشتیبانی و حمایت عربستان از این سیاست، تحلیل ها و تفسیرهای زیادی را به دنبال داشته است، به گونه ای که بسیاری از ناظران بر آنند که آمریکا و عربستان به دنبال در پیش گرفتن رویکرد سخت تر و تهاجمی تر در قبال ایران و حتی اقدام نظامی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، «پاتریک بوکانان»، صاحب نظر سیاسی محافظه کار، ستون نویس و سیاستمدار آمریکایی (مشاور ارشد پیشین رؤسای جمهوری آمریکا شامل ریچارد نیکسون، جرالد فورد و رونالد ریگان) در مطلبی در وبگاه «کریتور» با تیتر «چه کسی و چرا می خواهد با ایران بجنگد؟» از سیاست آمریکا در قبال ایران و در خاورمیانه انتقاد کرد.

در این مطلب آمده است: آیا سخنرانی هفته گذشته نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در واشنگتن دی سی مقدمه جنگ علیه ایران بود؟ هیلی ادعا کرد، موشکی که از یمن به سمت ریاض شلیک شد، ایرانی بود. با این حال، هرچند شاید این موشک ایرانی بوده باشد، از ایران شلیک نشد.

حوثی ها که برای دو سال با موشک های و هواپیماهای ساخت آمریکا توسط عربستان بمباران می شوند، در تلافی آنچه بر سر مردم و کشورشان آمده، موشک هایی را به سمت ریاض شلیک کردند.

آمریکا با کمک چه کسی می خواهد با ایران بجنگد؟

بنابراین این یک اقدام مشروع جنگی بود. همان طور که هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه حوثی ها موشک های خود را از کجا به دست آورده اند، این پرسش پدید می آید که انگیزه هیلی از محکوم کردن ایران چیست؟ آیا این کمپین تبلیغاتی جدید برای راه اندازی جنگ بزرگ بعدی آمریکاست؟ به نظر می رسد، دلایلی برای فکر کردن به این پرسش وجود دارد!

هیلی ادعا کرد: در هر کجای خاورمیانه که منازعه یا گروه تروریستی وجود دارد، ردپایی از ایران نیز وجود دارد. بر خلاف ادعای هیلی، این شهروندان سعودی و سنی بودند که حادثه تروریستی 11 سپتامبر را رقم زدند. داعش، بوکوحرام در نیجریه و الشباب در سومالی همگی سنی هستند؛ بنابراین، ایران یک کشور شیعه است، ولی بیشتر گروه های تروریستی در خاورمیانه سنی هستند و نه شیعه.

پرسش دیگر آنکه ایران شروع کننده کدام درگیری ها یا جنگ ها در خاورمیانه بوده است؟

ما جنگ ها را در افغانستان و عراق آغاز کردیم. ناتو جنگ را در لیبی آغاز کرد. ایالات متحده به وسیله مسلح کردن «شورشیان» باعث ایجاد جنگ داخلی وحشتناک در سوریه شد. با این حال، به نظر می رسید، زمانی که رئیس جمهور بشار اسد در حال سقوط است، روسیه و ایران مداخله و او را حفظ کردند.

در مورد هلال شیعی از تهران به بغداد تا دمشق و بیروت نیز باید پرسید چه کسی باعث به وجود آمدن این هلال شد؟

عراق تحت حاکمیت صدام سنی بود؛ اما این آمریکایی ها بودند که به این کشور حمله و قدرت را در این کشور به شیعیان واگذار کردند.

در سوریه نیز ایالات متحده و شورشیان مورد حمایتش ـ که با القاعده نیز متحد بودند ـ تلاش کردند بشار اسد را سرنگون کنند و به همین دلیل ایران نیز مداخله کرد و تاکنون موفق بوده است.

از سوی دیگر، این اسرائیلی ها بودند که با اشغال جنوب لبنان در 1982 زمینه های به وجود آمدن حزب الله لبنان را فراهم کردند.

دونالد ترامپ قبل از اینکه بخواهد اقدامی علیه ایران انجام دهد، باید به پیامدهای احتمالی آن برای آمریکا، خاورمیانه و ریاست جمهوری خودش بیندیشد. هر گونه جنگ با ایران در خلیج فارس، قیمت نفت را به شدت افزایش خواهد داد، بازارهای سهام سقوط خواهند کرد و شکاف عمده ای میان آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی اش به وجود می آید. علاوه بر این، قرارداد فروش 300 ایرباس و بوئینگ به ایران نیز از بین می رود.

همچنین افزون بر همه اینها، حزب الله می تواند اهداف آمریکا در لبنان را آماج گیرد. حشد الشعبی در عراق به آمریکا ضربه وارد خواهد کرد و شیعیان بحرین و عربستان نیز ممکن است طغیان کنند.

حال متحد بزرگ عرب ما برای جنگ با ایران چه کسی خواهد بود؟

به نظر می رسد، محمد بن سلمان، دوست جدید جرارد کوشنر (داماد ترامپ) که 500 میلیون دلار برای خرید کاخ لوئی شانزدهم در ورسای فرانسه، یک قایق بادبانی در ریفورا و نقاشی توسط لئوناردو داوینچی خرج کرده، قرار است با ایران بجنگد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۰
گل گفت ولی ما باید همیشه حواسمان به دشمنان باشد و اتحاد داخلی را هر روز بیشتر کنیم .حتی با وجود بدترین سختی های مادی و معنوی.
جنگنکردیم این وضع مملکت وای به روزی که جنگی شروع شود خدا ان روز را برای این مردم بدبخت نشان نده
چرا می خواهند با ایران بجنگند؟ نان باندهای داخلی برای چپاول مردم جنگ طلبی است ایران را بگو ؟ چرا کاری به کشورهای دیگر مثل ژاپن کره جنوبی و ............... ندارند ؟
عربستان فکر می کند که جنگ را به خاک ایران خواهد کشید ولی این اثبات شده است که آمریکا توانایی جنگ فرسایشی را ندارد در ویتنام ، کره و حتی عراق اثبات شد. روشی که در عراق آمریکا موفق شد این بود که فرماندهان عراقی را یا ترساند یا خرید و آنها حتی یک پل را در بغداد منفجر نکردند. ولی در ایران این اتفاق نخواهد افتاد . ممکن است بتوانند ضربات سریع بزنند ولی ما همی می توانیم به راحتی از طریق خلیج فارس در عربستان نیرو پیاده کنیم . اگر با گوگل ارت عربستان را ببینند مناطق زیادی هم مرز خلیج فارس دارند که خالی از سکنه است و عربستان استعداد پوشش دادن تمامی این مناطق را نخواهد داشت.
این چه با حال بود
چیه هی مقاله های اونا رو در مورد جنگ با ایران ترجمه میکنید و اینجا پخش میکنید
تجربه ثابت کرده که جنگ بین امپراتور های بزرگ غربی با ایران به نفع غربی ها نبوده
چهل ساله هی پشت سر هم این حرف ها رو میزنن ولی ما که چیزی ندیدیم
هی مردم ما رو ترسوندن و گفتن بعد عراق نوبت ایرانه ولی اتفاقی نیفتاد
ما چهارده سال پیش نیروهامون به مرز اسراییل نرسیده بودن ولی الان هستن. مطمئن باشید با حمله آمریکا، ایران بچه نامشروع آمریکا رو هدف قرار میده
من یکی آماده ام جانمو فدای کشورم و لال کردن زور گو های پست کنم
تحلیل جالبی بود
پس چرا سیاستمداران ما نمیتوانندانرا برای دنیا جا بیاندازند
انصافا بین این یانکی ها عاقل هم کم نیستا..
سه خط آخر بیانیه اش بسیار جالب است . ولی از آن چشمگیر تر آزادی اظهار نظر بر علیه بالاترین مقام کشور آمریکاست .
تحليل بى مايه و سفارشى
باید فکری برای سامانه دفاع موشکی عربستان بکنیم تقریبا تمام موشک های شلیک شده حوثی رو زده حالا ما یه خلیج فارسم بینمون هست و راحت تر موشک های ما رو رهگیری و منهدم میکنه.
کو گوش شنوا ؟ رسانه های غرب و آمریکا است که شهروندان عادی دنیا را متقاعد میکند که حق با کلوب مسیحیت است البته که دیپلماسی ناکارآمد و بچگانه ایران و حماقت و سیاست عشیره ای عربها هم مزید بر علت است و فعالان صفحات مجازی فارسها هم منتظر تیترهایی هست که در آن نامی از ترکیه و عربها آمده باشد که باعث انحراف تمرکز میلیونها کاربر معمولی میشود چون معمولا با کامنتهای همراه با توهین به عربها و ترکها اختلاف بین شیعه و سنی تشدید میشود در ضمن از تابناک تشکر میکنم که تابو شکنی کرده و فضای بازتری در اختیار خواننده گان گذاشته انچه را که میبایست ده سال قبل میکرد
بیچاره بورس
هیچ خطری ایران را تهدید نمیکند خیالتون راحت اینها مال این حرفها نیستند
خطر جای دیگست

خطر هست اما خطرها ز خانه است
تبر نه که ما را خطر موریانه است
خطر فقر و تبعیض و ننگ فساد است
خطر سستی پایه اعتماد است
خطر ویژه خواران نجومی بگیران
خطر مفسدان و به دنیا اسیران
تعارف نداریم با خود برادر
چرا چشم بندیم بر درد آخر
خطر آه جان سوز بی خانمانهاست
خطر خواب بی موقع پاسبانهاست
خطر زخم شلاق بر کارگرهاست
خطر شرم دست تهی پدرهاست
خطر بی عمل های در حرف ماندست
خطر کوله بر های در برف ماندست
علی با برادر همان کرد یاران
که نهج البلاغه گواه است بر آن
نهاد آهن داغ حیدر
به رسم عدالت به دست برادر
اگر بر سر عهد اول بمانیم
در این معرکه تا به آخر بمانیم

و الا که امریکا و اسرائیل هیچ کاره هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
خدایی شعر قشتگی بود . ممنون
اصلا چرا باید با عربستان بجنگیم؟چون اونها عرب وما خون پاک اریایی تو رگها داریم؟نژاد پرستین؟عربستانیها از لحظ ظاهر شبیه ما هستن اگر ژنتیک هم بررسی کنن من یکی مطمئنم به اونا نزدیکتریم تا المانیها.مطمئن باشین والا بالله اون تاجر امریکایی اگر احساس کنه پول جنگ رو عربستان نمیده یک قدم هم بر نمیداره برای جنگ با ایران.بشینین مثل ادمای متمدن باعربستان حرف بزنین.در ضمن موشک زدن به اسراییل رو دلیل عدم شروع جنگ ندونین.صدام بیخ گوش اسراییل بود واتفاقا بهش موشک هم زد چی شد؟
ما منتظر جنگ هستیم.
قرار باشه جنگ بشه تمام دنیا پشتش قرار میگیرن روسیه و چین هم به سهمشون برسن صداشون در نمیاد کمکم میکنند
تنها راه مقابله با تهدیدات .
ایران آباد بامردمانی قوی و ثروتمند از هر لحاظ دانش ثروت
وغیره . دوستی با عربها هرچند زخمهای زیادی بر تن ایرانیست از این اعراب . سردمداران عرب راحت فریب فی خورن همانطوریکه سالها آلت دست غربیها شدن پول جان و مال شون را حت خرج میکنن . دراین بین سیاست مداران ایران باید پیش دستی کنند افسارو از دست غربیها دربیارن
جنگ ویرانی قحطی مرگ با خودش میاره کشورو برمیگردونه به صد سال قبل اصلا چرا جنگ موقه ایکه با گفتگو میشود همه مشکلات را حل کرد .
تمام جنگها از روی نا آگاهیست
همه جنگها آخرش صلحه پس چرا همان اولش راه صلح پیش نگیریم
«دونالد ترامپ قبل از اینکه بخواهد اقدامی علیه ایران انجام دهد، باید به پیامدهای احتمالی آن برای آمریکا، خاورمیانه و ریاست جمهوری خودش بیندیشد. هر گونه جنگ با ایران در خلیج فارس، قیمت نفت را به شدت افزایش خواهد داد، بازارهای سهام سقوط خواهند کرد و شکاف عمده ای میان آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی اش به وجود می آید. علاوه بر این قرارداد فروش 300 ایرباس و بوئینگ به ایران نیز از بین می رود.»

-- مو به مو و کلمه به کلمه حرفهایی که قبل از حمله به عراق مرتب از صداوسیما توسط به اصطلاح کارشناسان در مورد آن کشور گفته میشد!‌ ما نباید دلمون رو به این تحلیل ها خوش کنیم بلکه باید به هر وجهی بلا رو از کشور دور کنیم. حالا چه با مذاکره و چه با تحکیم قدرت نظامی و چه با ایجاد وحدت ملی و راضی کردن مردم.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آقای بوکانان، خود یادگار دورانی است که فضایی منطقی تر و عقلانی تر بر سیاست آمریکا حاکم بود. بنابراین، شنیدن سخنانی منطقی از ایشان به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست. اما آیا صحبتهای آقای بوکانان، امروز بجز طبقه روشنفکر آمریکایی، سیاستمداری چون آقای ترامپ و اطرافیان عجیب و غریبش را هم مجذوب خواهد کرد و تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
بالاخره ایشون حرفی را زد که وزارت خارجه ما تا حالا نتونسته به این راحتی بگه که چطور آمریکا و انگلیس حق دارند به عربستان سلاح بدهند تا مردم یمن را به خاک و خون بکشند اما مردم یمن حق ندارند از جایی کمک بگیرند و از خودشون حتی دفاع بکتتد . این مثل این میمونه که در رینگ بکس دست یک بوکسور را ببندیم و بعد بهش انتقاد کنیم که چرا از پاهایش استفاده میکند کجای این حقوق بشر هست که برای ایجاد شغل و منافع اقتصادی یک کشور فقیر نابود بشود. چطور شبه نظامیان حق دارند در سوریه ببرای سرنگونی دولت قانونی بجنگند اما در یمن حق ندارند.؟
محمد بن سلمان ديوانه شده ما بايد خودمون رو از ديوونه رد كنيم، و رامش كنيم، مگه ميشه با ادم ديوونه مستقيم در افتاد، تو يمن امتياز بديم هم منافعمون تو يمن حفظ ميشه و هم سعودي رو با خودمون همراه ميكنيم. اونوقت اسرائيل تنها ميشه وترانپ هم ديگه زياده خواهي نميكنه، مردم بيگناه يمن هم از محاصره و بمباران نجات پيدا ميكنن
واقعیت اینه که هر چی بکاری همون رو درو میکنی
انتظار دارند مردم برای حفظ خاکی بجنگند که وقتی میمیرند یه متر از همون خاک رو برای دفن کردنش 20 میلیون میفروشن؟
آمريكا بين عربستان و ايران. ايران را نشانه گرفته است. ثروت هر دو كشور بر كسي پوشيده نيست. خصلت جهانخواري امپرياليسم بزرگ امريكا به سمت كشور ايران گل كرده است.
جنگ بین مسلمین از قدیم تا الان یه کمی فکر کنیم برا چی به سود کی
مردم ایران در طول تاریخ طی اعصار وقرون گذشته هرگز فرش قرمز زیر پای متجاویزین به کشورشان پهن ننموده ودسته گل تقدیم نکرده ،بلکه با فداکاری کوبنده ترین ضربات وتودهنی را مثل پاسخ به یورشهای وحشیانه اعراب ،مقدونی ها ،تزارهای روس ،مغولان وتیموریان ومتجاوزین انگلیسی ،پرتغالی ،عثمانی وازبکها وقبایل وحشی شمال خزر واخرین بار هم ائتلاف متجاوزین فرامنطقه ای به اتفاق ارتجاع منطقه به سر سپردگی مزدوروسگ زنجیری شان صدام جنایتکار بود که جوابش را جهانیان بخوبی در یاد وخاطره خود دارد ،واگر کسی باز بخواهد این مردن را بیازماید ،علی رغم تمام گلایه وانتقادی که بر سیستم حاکم بر کشور دارند باید از گذشته ما عبرت بگیرد ،واین ریسک خطر ناک را نکند ،این جا گورستان متجاوزان خواهد شد .
قبل از حمله به عراق هم شما تحلیلهای این مدلی زیاد نوشتید اما امریکا کاری به این تحلیلهای آبکی نداره این یارو اگه تحلیلهاش درست بود بیکار نبود
به هوش باشید ؟ امریکا اکنون به یک صادر کنندهٔ نفت تبدیل شده ،و هر چقدر بهای نفت بالا رود میزان تولید امریکایی ها افزایش می یابد، این یک هنوانه است که این پیر سیاست مدار کهنه کار میخواهد زیر بغل مسولین ایران بگذارد؟ گنده لاتهای قدیم هم برای خالی کردن زیر پای رقیب ،اورا پهلوان خطاب میکردند ،وبعدا ،توسط یک لات ناشناخته ،اورا از میدان بدر مینمودند ،مبادا یکبار به حرفهای ایشان اعتماد کنید ؟ ،،
عربهاحتی انمیشن حمله به ایران راهم ساخته اند !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان