بازدید 23996

خسارات زلزله کوهبنان رو به افزایش است/ برق و ارتباطات منطقه قطع شد/ نیروهای امدادی در حال انتقال مصدمان به بیمارستان ها هستند

ساعاتی پیش، زلزله ای شدید در شهرستان کوهبنان استان کرمان رخ داد که شدت آن 5.2 ریشتر اعلام شد و بر اثر این زلزله، شمار بسیاری از خانه های مسکونی خسارت دیدند و نیز تعدادی از شهروندان مصدوم شدند. همچنین این زلزله سبب شد تا برق و شبکه های ارتباطی بسیاری از مناطق شهرستان قطع شود.
کد خبر: ۷۵۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹ 22 December 2017

ساعاتی پیش، زلزله ای شدید در شهرستان کوهبنان استان کرمان رخ داد که شدت آن 5.2 ریشتر اعلام شد و بر اثر این زلزله، شمار بسیاری از خانه های مسکونی خسارت دیدند و نیز تعدادی از شهروندان مصدوم شدند. همچنین این زلزله سبب شد تا برق و شبکه های ارتباطی بسیاری از مناطق شهرستان قطع شود.

به گزارش «تابناک»؛ این زمین لرزه که ساعت 20 و 34 دقیقه پنجشنبه شب در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد، تاکنون تلفات جانی نداشته، ولی باعث فرو ریختن دیوارهای برخی از ساختمان های خشتی کوهبنان و روستاهای اطراف شد.

مهدلو فرماندار کوهبنان در مورد خسارات اولیه این زلزله اعلام کرد: تاکنون بر اثر این حادثه 34 تن مجروح شده اند و برق مناطقی که قطع شده بود وصل شده است.

وی گفت: از آنجا که اغلب خانه های این منطقه خشتی است، بزرگترین مشکل فروریختن دیوارها و بسته شدن معابر عمومی است. بعد از وقوع این زمین لرزه که ساعت 20 و 34 دقیقه رخ داد تا ساعت 22؛ بیش ده پس لرزه هم همین منطقه را لرزاند.

موسوی جانشین ستاد مدیریت بحران کرمان نیز گفت: خوشبختانه تاکنون این حادثه تلفات جانی نداشته است. حال عمومی مجروحان مساعد است و برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

موسوی با اشاره به اعزام گروه های امدادی، هلال احمر، اورژانس و نیروهای انتظامی به محل حادثه گفت: کار ارزیابی خسارات زلزله در حال انجام است و تاکنون تخریب دو خانه خشتی و آسیب دیدن چند مغازه خشتی گزارش شده است.

بررسی ها نشان می دهد، وقوع زمین‌لرزه موجب قطع برق در این شهر شده و مردم از ترس و وحشت پیش آمده ترجیح داده اند، شب را در خیابان ها بگذرانند. مشاهدات حاکی از آن است که برخی خانه‌ها و مغازه‌ها بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

مراجعه مصدومان زلزله امشب به این بیمارستان افزایش یافته و نیاز به ارسال کمک های امدادی وجود دارد.

سید محمد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری در منطقه کوهبنان کرمان اظهار داشت: هفت اکیپ فوریت‌های پزشکی از شهرستان‌های زرند و راور به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های راور، زرند و کوهبنان در آماده باش هستند، گفت: تعداد مصدومان زلزله کوهبنان به 42 تن رسیده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: پنج تن مصدوم مستقیم که زیر آوار مانده بودند و 37 مصدوم غیر مستقیم آمار مصدومان زلزله کوهبنان تا این لحظه است.

وی از آماده‌باش ده تیم فوریت‌های پزشکی و تیم DMAT دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی زلزله 5 و 2 دهم ریشتری کوهبنان خبر داد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۲
واقعا مردم باور میکنن این لرزشهای اخیر زمین طبیعیه چرا یهو همه گسلا با هم فعال شدن خیلی مشکوک به نظر میرسه اینا همه رو به کشتن میدن
پاسخ ها
مهران
| Germany |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
در کشوری که خداوند این همه به آن نعمت داده ولی مردم ناشکر شدن و با هم صادق نیستن و بد همدیگر را می خواهند و اغلب نمازشان را ترک کردن چرا نباید بلا نازل شود
اینهمه زلزله بودار نیست؟
آمریکای جهانخوار بداند با ایجاد این لرزش ها در ایران نمی تواند ذره ایی در عزم ما در مبارزه با او را کم کند مرگ بر آمریکا
میدونم یه عده از دوستان منفی میدن ‌ولی واقعا این قضیه زلزله تو ایران مشکوکه آزمایشی چیزی نمیکنن زیر زمین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
نخیر عزیزم. آمریکاست که داره با هارپ ایران را هدف قرار میده
خیلی فاجعه بار، مدت زمان لرزه رو حساب کنیم نهایت ۱دقیقه باشه، اگه روزی 2دقیقه اموزش نحوه پناه گیری رو در مدارس و تلویزیون نشون بدن این همه مجروح در اثر ترسیدن و کپ کردن نخواهیم داشت، صدا و سیما به جای پخش ساعتها اراجیف 2دقیقه وقت بزاره جهت اموزش
خدایا یه دفعه همه دکمه هارو بزن که هرچی زللرس با هم بیاد راحتمون کن 24 ساعته باید نماز آیات بخونیم.
اذا زلزلت الارض زلزالها
خدایا این مملکت را از بلایا دور نگه دار
خدایا به هموطنام رحم کن کسی غیر از تو نداریم
سیل، زلزله ،خشکسالی،آلودگی هوا،نابودی محیط زیست اختلاس، گرانی ،و...این کلکسیون فقط اینجا بصورت یکجا پیدا میشه ... فکر میکنید علت چیه؟
می توان بافرستادن امواج بسیارقوی توسط ماهواره ها روی گسل ها انهارا بلرزش دراورد وایجاد زلزله کرد.شما می توانی این را بطریقی دیگر ازمایش کنید.مقداری شن وماسه روی هم قرار دهید واز چند متری طبل بزنید.شن وماسها ریزش مکنندوبحرکت می ایند
اگه این همه پتویی که بین زلزله زده ها توزیع شده رو قبلا روی زمین پهن میکردن دیگه زمین سردش نمیشد و نمیلرزید و این همه خسارت و تلفات هم به بار نمیومد!
پروژه قارته.
خدايا به هم ميهنانمان رحم كن. دروغ و گناه كشورمون رو فراگرفته.تو كمك كن ...
چرا کسی یقه این لانه بی کفایت سازمان مثلاٌ نظام مهندسی را نمی گیرد که مگر شما پول نگرفته اید که نظارت کنید، پس چرا این نتیجه آن است، تابناک خواهش می کنیم که پیگیر فسادهای این مجموعه و بی کفایتی آن باشید که تا الام قصر در رفته اند
خسارتهای زلزله های پیاپی برای ایران که اکثر ساختمانهایش غیر مقاوم است فاجعه ای مضاعف است و چاره اندیشی
سریع دولت را برای مقاوم سازی ساختمانهای آسیب پذیر مخصوصا در روستاهایی که روی خط زلزله واقع شده می طلبد
ح چه باید کرد خانه ها را ایمن بسازید تادر ارا مش باشید هر چه می کشیم ازدست نظام مهندسی وبساز بفروش های حرام خوارست
مصالح گران زمین گران پول کم بیکاری گرانی بعد میگن خونه محکم بسازید یه نگاه به خانه های ویلایی شیعیان مستصعف جنوب لبنان وقتی تلویزیون میلی نشونشون میده بندازید میفهمید مستضعفین واقعی کیه
سیاست دولته
نادانی همیشه هست حتی در قرن ۲۱ ......... ارتباط بی زلزله و بند کفش شیر سماور...........
نکته بامزه (و البته تاسف بار) اینجاست که همین شهر تهران، با این هوای آلوده، با این ترافیک وحشتناک، با این جمعیت بیش از ظرفیت، و بخصوص با این میزان زلزله خیز بودن و با این آسب پذیری در مقابل زلزله، شهری است که قیمت مسکن در آن با برخی شهرهای اروپایی و آمریکایی برابری میکند!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار