بازدید 15919

رأی قاطع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ/ پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری/ نتانیاهو: سازمان ملل، خانه دروغ است/گذشتن تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون تن گذشت

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز متأثر از مسأله فلسطین و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود، به گونه ای که مجمع عمومی سازمان ملل نیز قطعنامه ای علیه این تصمیم ترامپ تصویب کرد؛ قطعنامه ای که با مخالفت شدید آمریکا روبه رو شد.
کد خبر: ۷۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 22 December 2017

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز متأثر از مسأله فلسطین و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود، به گونه ای که مجمع عمومی سازمان ملل نیز قطعنامه ای علیه این تصمیم ترامپ تصویب کرد؛ قطعنامه ای که با مخالفت شدید آمریکا روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»، مجمع عمومی سازمان ملل با 128 رأی موافق قطعنامه ای علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی صادر کرد.

این قطعنامه که پنجشنبه تصویب شد، تصمیم ترامپ را «پوچ و بیهوده» خواند. این قطعنامه با 9 رأی مخالف روبه رو شد و 35کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند.

صدور این قطعنامه یک پیروزی برای فلسطینی ها و حامیان آنها به شمار می آید. آمریکا لابی گسترده ای برای جلوگیری از صدور این قطعنامه آغاز کرده بود.

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نامه هایی به بیش از 180 کشور نوشته و هشدار داده بود، واشنگتن نام مخالفان تصمیم آمریکا را از یاد نخواهد برد.

آمریکا همچنین تهدید کرده بود، کمک ها به حامیان قطعنامه را قطع خواهد کرد. این تهدید با انتقادات زیادی مواجه شد، به گونه ای که برخی این رویکرد را باج خواهی و قلدری خواندند.

اما در هنگام رأی گیری کشورهایی مانند مصر، افغانستان و عراق که بیشترین کمک ها را از آمریکا دریافت می کنند، به تهدیدهای هیلی بی توجهی کرده و به قطعنامه رأی مثبت دادند.

رای قاطع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ درباره قدس/پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری/ نتانیاهو: سازمان ملل خانه دروغ است/گذشتن تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز 1 میلیون نفر

9عضو سازمان ملل یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، گواتمالا، هندوراس، میکرونزی، نائورو، پالائو، جزایر مارشال و توگو به قطعنامه رأی منفی دادند. کشورهایی مانند استرالیا، آرژانتین، کانادا، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک و مکزیک هم رأی ممتنع دادند.

همچنین 21 کشور از 193 عضو سازمان ملل از جمله اوکراین، گرجستان و کنیا که روابط نزدیکی با آمریکا دارند، در این رأی گیری غایب بودند.

نمایندگان کشورهای اسلامی، عرب و غیرمتعهدها در ابتدای نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهدیدهای هیلی را رد کرده و خواستار رأی مثبت به قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن تصمیم یکجانبه ترامپ در مورد قدس شدند.

پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری

«رجب طیب اردوغان»، روز پنجشنبه رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای رأی‌دهنده به قطعنامه ضد اسرائیلی گفت: «امیدوارم جهانیان درس خوبی به آنها بدهند».

اردوغان طی سخنرانی در آنکارا با بیان اینکه آمریکا خودش را «مهد دموکراسی» می‌داند، تأکید کرد: «این مهد دموکراسی می‌خواهد اراده کشورها را با دلارهایش بخرد.»

رای قاطع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ درباره قدس/پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری/ نتانیاهو: سازمان ملل خانه دروغ است/گذشتن تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز 1 میلیون نفر

به نوشه خبرگزاری «آناتولی»، وی در پاسخ به این تهدید ترامپ، که گفته بود کمک‌های مالی به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا درباره قدس رأی دهند قطع می‌کند، تأکید کرد: «تو نمی‌توانی اراده دموکراتیک ترکیه را با دلارهایت بخری.»

سفر غیرمنتظره معاون ترامپ به افغانستان

شب گذشته، آسوشیتدپرس در خبری فوری گزارش داد: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا سفری غیرمنتظره به افغانستان انجام داده تا با رهبران افغانستانی ملاقات و همچنین از نظامیان آمریکایی دیدار کند».

سفر معاون ترامپ به افغانستان در حالی انجام شده که او طی روزهای اخیر، دو بار سفر خود به مصر و رژیم صهیونیستی را به منظور حضور در جلسه رأی گیری درباره طرح کاهش و اصلاح مالیات در سنای آمریکا به تعویق انداخته بود.

واشنگتن‌پست: زمان آن رسیده سازمان ملل محمد بن سلمان را مجازات کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست طی یادداشتی به قلم «آکشایا کومار» معاون رئیس دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد، زمان آن رسیده است که سازمان ملل، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی را تحریم کند.

این گزارش سپس به سوء‌سابقه بن سلمان اشاره کرد و نوشت: تصمیم تعجب‌برانگیزانه بن سلمان برای دستگیری نخبگان سیاسی در هتل‌های پنج ستاره ریاض به اتهام فساد، ظاهراً بدون روند قانونی بوده است.

واشنگتن‌پست ادامه داد که مسئولیت فاجعه انسانی در کشور یمن نیز برعهده ولی‌عهد عربستان است.

این گزارش توضیح داد، ولی‌عهد عربستان عربستان به عنوان وزیر دفاع ریاض نقش بسزایی در جنگ یمن آن دارد و از مارس 2015، ائتلاف تحت رهبری ریاض تشکیل شد و حملات هوایی به یمن آغاز شد.

نتانیاهو: سازمان ملل خانه دروغ است

خبرگزاری رویترز از قدس گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و در آستانه رأی گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با تصمیم آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، این سازمان را خانه دروغ نامید.

رای قاطع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ درباره قدس/پاسخ اردوغان به ترامپ: نمی‌توانی ما را با دلارهایت بخری/ نتانیاهو: سازمان ملل خانه دروغ است/گذشتن تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز 1 میلیون نفر

نتانیاهو گفت: اسرائیل این رأی گیری را حتی قبل از تصویب قطعنامه، به طور کلی رد می کند. قرار است 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه به درخواست کشورهای عربی و مسلمان تشکیل جلسه فوری دهند تا پیش نویس قطعنامه ای را که آمریکا روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد، به رأی گذارند.

شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون تن گذشت

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد، تعداد افراد مشکوک به ابتلا به بیماری «وبا» در یمن از مرز یک میلیون تن گذشت.

در بیانیه این کمیته آمده است، در پی گذشت دو سال و نیم از جنگ تحمیلی عربستان بر یمن، بیش از 80 درصد جمعیت این کشور به غذا و آب سالم، سوخت و خدمات درمانی دسترسی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیته جهانی صلیب سرخ همچنین گفت: تعداد افراد مشکوک به ابتلا به وبا از یک میلیون تن گذشته که بیشتر آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

در این گزارش، هیچ اشاره‌ای به تعداد قربانیان و افرادی که به دلیل ابتلا به وبا جان خود را از دست داده‌اند نشده است.

بنا بر گزارش ماه ژوئن 2017 سازمان ملل متحد هیچ نقطه‌ای از یمن از سرایت وبا در امان نمانده است. این بیماری از زمان شروع تا هنگام گسترش آن در یمن در ماه آوریل 2017 باعث مرگ دو هزار تن از شهروندان یمن شد؛ آن هم در کشوری که با مرگ، قحطی، سوءتغذیه و بیماری های ناشی از جنگ عربستان دست و پنجه نرم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
تابناک ! چرا برای خبرهای مهم جداگانه تیتر نمیگذاری. چهار پنج موضوع مرتبط و غیر مرتبط را بصورت فله ای میگذارید.
بعد صفحه آرائی تان هم خوب نیست تبلیغات مثل چلچراغ مرتب چشمک میزند
آمریکا دوستان تحویل بگیرید. تنها 8 تا جزیره ی میکروسکوپی و یک دولت جعلی که خود ذی نفع است طرف آمریکا را گرفتند. باز هم از پیروزی ها و موفقیت های ترامپ برایمان داستان سرایی کنید!!
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
چی میگی شما؟ کی از پیروزی های ترامپ حرف زد؟ شما هنوز توی دوره اوباما جا موندی
الان سازمان ملل بر علیه اسراییل قطعنامه تصویب کرده پیروزیه؟؟ کلی هم علیه ما قطعنامه تصویب میکنند و کردند تا حالا این پس شکسته ماست ؟؟ سازمان ملل تاکید بر پایتخت بودن قدس شرقی برای فلسطینیان کرد همون قطعنامه ای که موقع تقسیم فلسطین صادر کرده بودو دوباره روش تاکید کرد اسراییل هم گوش میده خخخ
این یارو اردوغان خیلی باحاله یه روز با آمریکا و اسرائیل شریک استراتژیک میشه به فاصله کوتاهی دشمن خونی .امروز دشمن شده یه دفعه میبینی فردا مجیز شون رو میگه
حتما این 9 تا دولت خیلی صادق هستند. هفتاشون که اصلا هیچی. من نمیدونستم که بعضی هاشون کشور هم هستند و کجای نقشه هستند. اسرائیل هم که رسوای عالم. آمریکا هم که بازیچه اسرائیل. ترامپ فکر میکنه آمریکا میتونه به جایگاهش در دهه های 50 تا 90 برگرده. این فکر خامی هستش. دنیا عوض شده آقای ترامپ.
درود بر اردوغأن
مقرر سازمان ملل باید به کشور بی طرف انتقال داده شود و الان فرصت خوبی است
راست میگه
همین دروغگوها رای به مشروعیتش دادند
یهودیها دارند آمریکا را با پولهایشان به گند می کشند.
یهودیهای پولدار باعث نابودی امریکا میشن
همه عالم و آدم دروغگو هستند فقط این دو تا دیوانه ترامپ و نتانیاهو راستگویانند!!!
بابا سازمان ملل را به کشور اسیایی منتقل کنید تا حساب کار دست این دو تا بیاد
بهتره بگید صهیونیست های پولدار چون خیلی از یهودیهای دنیا با آنچه صهیونیست ها انجام می دهند مخالفند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل