بازدید 4319

کرمان همچنان می‌لرزد، وقوع زلزله ۴.۲ریشتری

کد خبر: ۷۵۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 22 December 2017

مردم زلزله زده کوهبنان در حالی یکی از سردترین شبهای سال را پشت سر گذاشتند که صبح امروز نیز زمین لرزه ۴.۲ ریشتری این شهر را تکان داد.

به گزارش مهر, ترس ناشی از زمین لرزه ساکنان شمالی ترین قسمت استان کرمان را مجبور کرد نخستین شب زمستانی را در خیابانها سپری کنند.

اقلیم کوهبنان و ارتفاع بسیار زیاد این شهر کوهبنان را به بام کرمان شهره کرده است. بامی که از شب گذشته بی وقفه می لرزد و صبح امروز ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه بامداد نیز مردم را با زمین لرزه 4.2 ریشتری بیدار کرد.

برق شهر که به دلیل افتادن چندین دکل برق قطع شده بود پس از گذشت چند ساعت نصب شد و با اعزام تجهیرات سیار مخابراتی از یزد تلفن ثابت و سیار نیز با مشکلات کمتری در اختیار مردم قرار گرفت.

با وجود تقاضای مکرر مردم چادر بین آن ها توزیع نشد این در حالی ست که تعداد زیادی از خانه ها دچار ترک خوردگی قابل توجه شده اند و سکونت در برخی از این خانه ها خطر آفرین است.

شب گذشته دربهای سالن های ورزشی هم به روی مردم باز شده بود.

تعداد زخمی ها به ۴۲ نفر رسید که اکثرا سرپایی مداوا شدند که یک نفر بستری شد همچنین تنها پنج نفر به دلیل ترومای ناشی از زمین لرزه زخمی شدند و مابقی هنگام فرار آسیب دیدند.

کوهبنان بزرگترین گسل استان کرمان است که از آن به عنوان مار خفته شمال کرمان یاد می شود و بسیاری از زلزله های کرمان در دهه های اخیر از جمله سه زمین لرزه بالای شش ریشتر روزهای اخیر ناشی از فعالیت گسله های گسل بزرگ کوهبنان بوده اند.

گسل کوهبنان سابقه زمین لرزه های بالای ۷ ریشتر را دارد و چرخه زمانی این گسل به سر آمده است. این گسل از یزد شروع و پس از گذر از شمال کرمان از کوهبنان, زرند, راور و کرمان می گذرد و به بم می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار