بازدید 6446
فوتبال اروپا تحت تاثیر ال کلاسیکوی سیاسی

بارسا،رئال۱۰نفره را به زانو درآورد/کریسمس شیرین به کام مسی ودوستان

با این نتیجه بارسلونا 45 امتیازی شد و ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی لالیگا فاصله خود را با رئال مادریدی که یک باز کمتر دارد به 14 امتیاز افزایش داد تا سال 2017 را با خاطره‌ای شیرین به پایان برساند.
کد خبر: ۷۵۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 23 December 2017

حساس‌ترین بازی از هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا، با پیروزی کاتالان‌ها در خانه رقیب دیرینه‌شان به پایان رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، در دومین و حساس‌ترین بازی از هفته هفدهم لالیگا، امروز (شنبه) تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در یکصدوپنجاه و هفتمین ال‌کلاسیکوی تاریخ لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی اسپانیا به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسید. گل‌های این بازی را لوئیس سوارس در دقیقه 54 ، لیونل مسی در دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی و الیکس ویدال در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده به ثمر رساندند تا فاصله بارسا با رقیب دیرینه‌اش به 14 امتیاز افزایش پیدا کند.

در نیمه نخست این بازی که حواشی همچون نمایش جام قهرمانی کهکشانی‌ها در جام جهانی باشگاه‌ها توسط سرخیو راموس و خوش و بش لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همراه بود، رئال مادرید مسابقه را بهتر آغاز کرد و حتی با ضربه سری از کریستیانو رونالدو قفل دروازه‌ها را هم شکست که البته به دلیل قرار داشتن مهاجم پرتغالی این گل مردود اعلام شد.

لیونل مسی

رئالی‌ها در دقیقه 15 بازی یک موقعیت خطرناک دیگر هم داشتند که این موقعیت ایده‌ال را کریستیانو رونالدو با زدن سایه توپ از دست داد.در ادامه کمی از حضور دو تیم مخصوصاً رئال مادرید، در محوطه جریمه رقیب کاسته شد و توپ در میانه میدان به گردش درآمد اما باز هم این کهکشانی‌ها بودند که تلاش بیشتری برای تهدید دروازه میهمان کاتالان انجام دادند و رونالدو در متن اکثر آنها بود.

از دقیقه 25 بارسا رفته رفته بر بازی مسلط‌تر شد و این تیم یکی دو موقعیت خطرناک داشت که مهمترین آنها توسط پائولینیو به هدر رفت هرچند در ضد حمله‌ای که رئال مادرید بعد از این اتفاق شکل داد، رونالدو تهدید میهمان کاتالان را به شیوه‌ای خطرناک‌تر پاسخ داد و تنها واکنش فوق‌العاده مارک آندره تراشتگن مانع گلزنی او شد.

نیمه دوم

45 دقیقه دوم نسبت به نیمه اول کاملاً متفاوت بود. برخلاف نیمه اول، این بارسایی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و رئال تدافعی‌تر ظاهر شد. بارسلونا در دقیقه 52 با فرار جوردی آلبا از سمت چپ و پاس عرضی او برای لوئیس سوارس یک موقعیت جدی گلزنی به دست آورد که با واکنش کیلور ناواس به جایی نرسید.

البته دو دقیقه بعد بارسلونا سرانجام مزد بازی برترش را گرفت وقتی قفل دروازه‌ها در دقیقه 53 توسط لوئیس سوارس شکست. این حرکت با بازیسازی سرخیو بوسکتس در یک سوم دفاعی بارسلونا آغاز شد، با پیشروی ایوان راکیتیچ به نیمه و یک سوم دفاعی رئال مادرید ادامه پیدا کرد. توپی که هافبک کروات پیش برد، در سمت راست محوطه جریمه به سرخی روبرتو رسید و او با پاسی عرضی لوئیس سوارس را با کیلور ناواس تک به تک کرد و مهاجم اروگوئه‌ای کار را تمام کرد. به این ترتیب گل اول بازی به نام بارسلونا به ثبت رسید. بارسلونا بعد از این گل یک موقعیت خطرناک دیگر هم ایجاد کرد که البته به جایی نرسید.

با این وجود بارسلونا از زدن گل دوم ناامید نشد و به حملاتش ادامه داد تا اینکه در دقیقه 62 اتفاقی برای این تیم رخ داد که همه چیز را بر وفق مراد کاتالان‌ها کرد. حمله بارسلونایی‌ها در محوطه جریمه با پاسکاری کوتاه میان مسی، سوارس و پائولینیو به یک موقعیت جدی گلزنی تبدیل شد هرچند که ضربه پایانی سوارس در مسیر ورود به دروازه، با خطای هند عمدی کارواخال مسدود شد و در ادامه اگرچه توپ از خط دروازه رد شد اما داور مسابقه دستور توقف بازی را داد تا ضمن دادن کارت قرمزمستقیم به کارواخال یک ضربه پنالتی به سود بارسلونا اعلام کند، ضربه‌ای که مسی آن را به شیوه‌ای مطمئن به گل تبدیل کرد. با این گل اختلاف دو تیم به دو گل افزایش پیدا کرد تا کار برای رئال مادرید 10 نفره سخت‌تر شود.

با اخراج کارواخال، زین‌الدین زیدان برای پر کردن خلا او مجبور شد دست به یک تعویض تاکتیکی بزند و با بیرون کشیدن کریم بنزما از میدان ناچو فرناندس را به جای او راهی زمین بازی کرد. این تغییر به بارسلونا برای اعمال فشار بیشتر در حملات، جرأت و انگیزه بیشتری داد. البته زیدان 6 دقیقه بعد با فرستادن مارکو آسنسیو به جای کاسمیرو و گرث بیل به جای متئو کواچیچ آرایش تیمش را دوباره هجومی کرد. این تغییر منجر به خلق یکی دو موقعیت خطرناک گلزنی برای کهکشانی‌ها شد که این بار هم تراشتگن ناجی بارسایی‌ها شد و دو بار پیاپی مانع گلزنی بیل از محوطه شش قدم شد. بعد از این موقعیت به جز تهدیدی که نلسون سمدو روی دروازه کهکشانی‌ها ایجاد کرد، و یکی دو موقعیت نصف و نیمه رئالی‌ها، اتفاق خاص دیگری رخ نداد اما در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم، در حالی که دو تیم برای رفتن به رختکن آماده می‌شدند، الیکس ویدال با پاس گل مسی، سومین گل بارسلونا را به ثمر رساند تا بارسلونا قاطعانه فاتح ال‌کلاسیکو شود.

با این نتیجه بارسلونا 45 امتیازی شد و ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی لالیگا فاصله خود را با رئال مادریدی که یک باز کمتر دارد به 14 امتیاز افزایش داد تا سال 2017 را با خاطره‌ای شیرین به پایان برساند.

بارسا،رئال۱۰نفره را به زانو درآورد/کریسمس شیرین به کام مسی ودوستان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان